Препис извлечение от Протокол № 38
от заседание на Общински съвет,
проведено на 04.08.2005 година.
ОТНОСНО: Изменение в Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет
РЕШЕНИЕ № 621
На основание чл. 22, ал. 1 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново
Изменя Раздел VІІІ от Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет, както следва:
1. Наименованието на Раздел VІІІ се изменя както следва:
Било: "Общински дълг. Взаимоотношения на общините с банки и други финансови институции".
Става: "Общински дълг".
2. Чл. 52 се изменя така:
Било: Чл. 52. /1/ Общинският съвет може да взема решения за поемане на общински дълг с приемането на бюджета на общината или в процеса на изпълнението му. Финансовите задължения, поети с решение на общинския съвет, съставляват общински дълг и са задължение на общината.
/2/ Поемането на общински дълг се извършва чрез:
1. Емисия на общински ценни книжа;
2. Договори за заем с банки и други финансови институции.
/3/ Общински дълг може да се поема за:
1. Финансиране на инвестиционни програми и проекти;
2. Финансиране на временен недостиг на средства за местни дейности, възникнал в рамките на бюджетната година;
3. Рефинансиране на непогасен дълг.
/4/ Условията, на които трябва да отговарят инвестиционните програми и проекти по ал. 3. т. 1 и редът за разглеждането и одобряването им се определят от общинския съвет. Дългът по ал. 3, т. 2 се погасява в рамките на бюджетната година.
/5/ Дължимите суми за лихви, такси, комисионни и погашения на главниците по общинския дълг са за сметка на собствените приходи и общата изравнителна субсидия и се предвиждат ежегодно в бюджета на общината, без да се нарушава нормалното финансиране на местните дейности, както и за сметка на извънбюджетни средства с инвестиционно предназначение в случаите по ал. 3, т. 1.
/6/ В случаите, когато дългът е поет за финансиране на инвестиционни програми и проекти в делегираните от държавата дейности, дължимите суми за лихви и погашения на главниците могат да бъдат за сметка и на целевата субсидия за капиталови разходи, но в размер до петдесет на сто от нея.
/7/ Годишният размер на разходите по обслужването на дълга не може да надвишава 25 на сто от размера на собствените приходи и общата изравнителна субсидия на общината за съответната година.
/8/ В 6-месечен срок преди изтичането на мандата Общинският съвет може да вземе решение за ползване на банкови заеми и за емитиране на общински облигации за дългосрочни капиталови разходи само след референдум.
/9/ Общината не може да обезпечава общинския дълг чрез залог или ипотека на имущество – публична общинска собственост.
/10/ Кметът на общината изготвя годишен отчет за състоянието на общинския дълг и го внася в Общинския съвет като неразделна част от отчета за изпълнение на общинския бюджет.
/11/ Приетият от общинския съвет отчет за състоянието на общинския дълг се изпраща заедно с отчета за изпълнението на бюджета на общината, на министъра на финансите и на Сметната палата.
/12/ Дългът на общините не е гарантиран от държавата и не представлява нейно задължение, освен в случаите, когато по съответния ред е издадена държавна гаранция.
Става: Чл. 52. Общинският съвет може да приема решения за поемане на общински дълг при условия и по ред, определени със закон.
3. Чл. 53 се отменя.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:
/инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/
Вярно:
/И. Иванова/