Препис извлечение от Протокол № 66
от заседание на Общински съвет,
проведено на 25.01.2007 година.
ОТНОСНО: Промени в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество
РЕШЕНИЕ № 1225
На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Великотърновски Общински съвет
Утвърждава следните промени в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, както следва
В чл. 1, ал. 1 абревиатурата “ППЗОС” отпада.
Текстът на чл. 7, ал. 2 добива следния вид: “Чрез решение на Общинския съвет за закупуване до размера на утвърдените бюджетни средства съгласно действащите нормативни документи.”
Текстът на чл. 11, ал. 1 добива следния вид: “Части от имоти публична общинска собственост могат да се отдават под наем за срок от пет години при условие, че се използват съобразно предназначението им и не се препятства дейността, за която за предоставени. Това не се отнася за имотите по Закона за концесиите.”
Текстът на чл. 18, ал. 1 добива следния вид: „Имоти, частна общинска собственост, намиращи се в кметствата на Общината се отдават под наем по общия ред. Отдаването се извършва след писмено предложение от кмета или кметския наместник на населеното място”.
Текстът на чл. 22, ал. 2 се отменя.
Текстът на чл. 34 добива следния вид: “При отправени пряко до Общинския съвет предложения за разпореждане с общинско имущество, то неговият Председател изисква от Кмета на Общината процедурата по чл. 32.”
Текстът на чл. 41, ал. 5 добива следния вид: “Молбите за закупуване на лицата по предходните алинеи се придружават от посочените в чл. 76, ал. 4 от Наредбата документи.”
Текстът на чл. 41, ал. 6 добива следния вид: “Цената, по която се продава собствеността по предходните алинеи, се определя, като данъчната оценка се увеличава с 20 на сто.”
Текстът на чл. 46, ал. 5 добива следния вид: “Заповедта може да бъде обжалвана по реда на АПК.”
Текстът на чл. 67, ал. 3 добива следния вид: “Подалите молби се картотекират в отдел “Общинска собственост” в отделна картотека. Отдаването под наем на общински ателиета и гаражи се извършва по реда на глава VІІ от НРПУРОИ.”
Текстът на чл. 76 добива следния вид:
“ал. 1: Право да придобият собственост върху общинска земя без търг имат български граждани или техните наследници, както и роднините им по права линия, притежаващи:
т. 1. Право на строеж върху общинска земя за построяване на жилищна сграда за задоволяване на жилищни нужди или право на собственост върху законно построена жилищна сграда в строителните граници на населените места и с действаща дворищна регулация или кадастрален план;
т. 2. Право на строеж върху общинска земя за построяване на вилна сграда за задоволяване на жилищни или здравни нужди или право на собственост върху законно построена вилна сграда, при условие, че сградата се намира в границите на вилна или и с действаща дворищна регулация или кадастрален план;
т. 3. Право на строеж върху общинска земя, учредено заедно с правото на собственост върху обект в етажна собственост в сграда, построена въз основа на отстъпено право на строеж в строителните граници на населените места и с действаща дворищна регулация или кадастрален план. В този случай гражданите придобиват идеална част от правото на собственост върху земята, съответна на притежаваната идеална част от правото на строеж;
т. 4. Право на строеж върху общинска земя за построяване на гаражи в строителните граници на населените места и при обособен парцел за гаражната група. В този случай гражданите придобиват идеална част от правото на собственост върху парцела, съответна на притежаваната идеална част от отстъпеното право на строеж;
ал. 2: В случаите на т.3 от предходната алинея, когато няма действаща дворищна регулация или кадастрален план, след обособяване на урегулиран поземлен имот за сградата, гражданите могат да придобиват идеална част от правото на собственост върху земята, съответна на притежаваната идеална част от правото на строеж;
ал. 3: Право да придобият собственост върху земята имат лица, които притежават право на строеж върху общинска земя или право на собственост върху законно построена нежилищна сграда или обект етажна собственост в нежилищна сграда. В този случай лицата придобиват идеална част от правото на собственост върху земята, съответна на идеалната част от правото на строеж;
ал. 4: Процедурата по придобиване на собственост по този член започва с подаване на Кмета на Общината, към което се прилагат:
При необходимост могат да се изискват и други документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са необходими за продажбата;
ал. 5: Въз основа на заявлението, отдел “Общинска собственост подготвя преписка, съдържаща:
Протоколът по оценката задължително се обявява на заявителя.
ал. 6: След комплектоване на преписката Кметът на Общината издава заповед за продажба, след което процедурата продължава по общите правила за разпореждане с общинско имущество.”
В чл. 78, ал. 1 абревиатурата “ППЗОС” отпада.
Текстът на чл. 91 добива следния вид: “Участниците в търга или конкурса могат да подадат жалба по реда на АПК за неспазване на изискванията по неговата организация и провеждане.”
Текстът на чл. 96, ал. 1 добива следния вид: “Търг с тайно наддаване се провежда чрез подаване на писмени предложения от всеки участник в запечатан плик с надпис “Документи”.;
Текстът на чл. 96 ,ал. 2 добива следния вид: “Върху плика с надпис “Документи” се отбелязват името на участника или името на упълномощеното лице и цялостното наименование на обекта на търга.”;
Текстът на чл. 96, ал. 3 добива следния вид: “В плика с надпис “Документи” се прилага втори запечатан плик с надпис “Ценово предложение”, в който кандидатът вписва цялостното наименование на обекта на търга, предлаганата цена /цифром и словом/, името на участника или името на упълномощеното лице и положен саморъчен подпис. В плика с надпис “Ценово предложение” се прилага и оригиналът или нотариално заверено копие на документа, удостоверяващ представителната власт или пълномощното на представителя.”
Текстът на чл. 96, ал. 6 добива следния вид: “Комисията отбелязва в протокола от проведения търг поредния номер на офертата по реда на подаването й, името на кандидата, платежния документ за внесения депозит, предложената цена и други обстоятелства по редовността на подадените документи.”
Текстът на чл. 128, ал. 2 добива следния вид: “Всички наемни цени, формирани по реда на този раздел, са задължителни като база за формиране на наемни цени за всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.”
В чл. 128, ал. 3 след думите “наемни цени за всички” предлогът “на” отпада.
В § 3, ал. 1, т. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на НРПУРОИ “чл.6, ал.2 от ППЗОС” отпада.
Текстът на § 3, ал. 3 от Преходните и заключителни разпоредби на НРПУРОИ добива следния вид: “Средствата по ал. 1 и ал. 2 се внасят по сметка на Община Велико Търново.”
ПРЕДСЕДАТЕЛ
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:
/инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/
Вярно:
/И. Иванова/