Препис извлечение от Протокол № 65

от заседание на Общински съвет,

проведено на 21.12.2006 година.

 

ОТНОСНО: Приемане Годишен план за приватизация на общинската собственост в Община В. Търново за 2007 година

 

РЕШЕНИЕ № 1192

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА, чл. 6, ал. 2 от ЗПСК и чл. 10, т. т. 2, 3 и 4 от Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация, Великотърновски Общински съвет

1. Приема Годишен план за приватизация на общинската собственост в Община Велико Търново за 2007 година и утвърждава:

- Списък на общински търговски дружества, обособени части от тях и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, включени в годишния план за приватизация за 2007 година - Приложение 1;

- План-сметка за приходите и разходите от приватизацията на общинската собственост през 2007 година - Приложение 2;

- Списък на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2007 година - Приложение 3.

2. Възлага на общинската администрация да подготви и представи в НСПСПК в срок до 31.03.2007 г. списък на обекти за включване в годишния план за приватизация за 2007 година.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

            /инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/

Вярно:

            /И. Иванова/

 

 

 

ГОДИШЕН ПЛАН

 

ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ НА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ

В ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЗА 2007 г.

 

Планът за приватизация на общинската собственост в Община Велико Търново за 2007 година е разработен на основание чл. 6, ал. 2 от ЗПСК, чл. 10, т. т. 2, 3 и 4 от Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и в съответствие с план-графика за заседанията на Общинския съвет за второто полугодие на 2006 година.

Планът за 2007 година представлява естествено продължение на плана за приватизация на общинската собственост от 2006 година и приети от Общинския съвет планове и програми за приватизация през предходните на нея години.

І. Общи данни за приватизацията в Общината

А. Приватизирани обекти

Приватизацията в Общината е стартирана в края на 1994 година с продажбата на 4 неизползувани обекта от общински търговски дружества. До настоящата година са приватизирани общо 343 бр. обекти, включващи: цели предприятия, дялове от предприятия, обособени обекти, общински нежилищни имоти и незавършени обекти на строителството. При продажбата им са използувани всички предвидени по закон приватизационни методи. Обобщените данни са представени в приложената по-долу таблица № 1:

 

Таблица № 1

в това число: по методи на приватизация
Период Сделки търг преговори чл.35 и ЗЛЗ конкурс
  брой* брой % брой % брой % брой %
Всичко 343 246 71,7 47 13,7 47 13,7 3 0,9

*Обобщените данни са за периода от 30.09.1994 г. до 30.09.2006 г.

 

От таблицата се вижда, че над 70 на сто от обектите са приватизирани чрез пазарния метод “търг”. Приоритетното използуване на този метод е наложено от практиката, тъй като е установено, че той дава най-добра възможност за бърза, прозрачна и икономически ефективна приватизация.

Останалата част от обектите са приватизирани чрез особените методи за приватизация предвидени в ЗППДОбП за изкупуване на малки обекти и предприятия без търг или конкурс от работници, служители и наематели при ползуване на законови преференции.

Поради по-слабата ефективност на тези методи, ползуването им периода след 1998 г. е ограничено и същите не са прилагани с изключение приватизацията ДКЦ и СЦ – В. Търново, които да приватизирани по реда на ЗЛЗ.

Б.Парични постъпления от приватизацията

Парични постъпления от приватизацията на общинската собственост са получавани както в период на нормално функционираща икономика, така и в период на инфлация. Поради невъзможност за обобщаване на данните от посочените периоди, паричните постъпления от приватизацията са представени в два периода - до и след деноминацията на лева.

С цел постигане на известна сравнимост на паричните постъпления от приватизацията от горепосочените периоди е извършено преизчисление на получените приходи от български лева в щатски долари по курса към деня на сключване на съответния договор. Паричните постъпления в лева и съответно преизчислените постъпления в щ.д. са представени в приложената таблица № 2:

 

Таблица № 2

Отчетен

период

Парични постъпления от приватизацията, в това число:

 

План

лева

Отчет

лева

Изпълнение %

Преизчисл. в щ.д.

1994- 1998

2 971 820 000

4 334 361 000

146

4 739 078

1999-2006*

8 974 727

10 556 165

118

5 730 662

Всичко

-

-

-

10 469 740

* За 2006 година данните са до 30.09.2006 г.

 

От допълнителния анализ на данните за паричните постъпления от приватизацията общинските обекти в периода от 1994 година досега се вижда,че:

- поради липса на развит пазар на недвижимите имоти и наличие на инфлационни процеси в началото на приватизационния процес, постъпленията в абсолютно изражение са по-големи, но достигнатите през този период цени на кв. метър продадена площ са сравнително ниски;

- с развитието на пазара на недвижимите имоти достигнатите пазарни цени на кв. метър продадена площ се увеличават, но постъпленията в абсолютно изражение намаляват;

- независимо от наличието на известни колебания в размера на паричните постъпления от приватизация на общински обекти през отделните години, което наред с горепосоченото се определя и от включените в съответния годишен план обекти, средногодишно от приватизацията са получавани постъпления в размер левовата равностойност на 850 000 щ.д;

В. Разходи за приватизацията

Приходната и разходната част на дейностите свързани с организацията и обслужването на приватизационния процес е представена в таблица № 3:

 

Таблица № 3

Период Постъпления във фонд” Разходи за приватизацията” - лева Разход и

от фонд “РП”

години до деноминацията след деноминацията в % от приходите
  начисл. по нор-матив* разход по отчет начисл. по нор -матив* разход по отчет по

норм.

по отч.
1994-1998 374106050 75211000 - - 7-9 1,7
1999-2006* - - 791 380 595 471 9 5,6

*За 2006 година данните са до 30.09.2006 г.

 

От данните в таблицата се могат да бъдат направени следните изводи:

- с напредването на приватизационния процес извършените разходи за приватизация нарастват в абсолютно и в относително изражение. Това се дължи както на по-трудната реализация на включените в годишните планове обекти /поради известно изчерпване на атрактивните обекти/, така и на налагащите допълнителни мероприятия за обособяване на обектите, отстраняване на правни, технически проблеми и др.

-независимо от изложеното през целия период е провеждана политика на икономия при разходването на средствата по фонд “РПСК”, като едновременно с това са предприемани мерки за тяхната защита от инфлационните процеси чрез закупуване на ДЦК и влагането свободни средства от фонда на срочни депозити;

- поради изложеното за целия период от началото на приватизацията приходите във фонд „Разходи за приватизацията и следприватизационен контрол” са значително повече от разходите и в края на годината се очаква преходен остатък от над 850 000 лева;

Г. Следприватизационен контрол

Следприватизационният контрол през годините на отчетния период обхваща следните основни направления:

- осигуряване на предвидените с договорите постъпления от разсрочени плащания, в това число дължими лихви и неустойки от предприятия, за които са сключени такива договори по решение на Общински съвет, в т. ч. от: “Строител” ЕООД, “Жилстрой” ЕООД, ”ДКЦ І” ЕООД, ”С Ц- І” ЕООД, “Свежест” ЕООД, 52,8 на сто от “Обществено хранене” ЕООД, 56 на сто от “Хлебопроизводство и сладкарство” ЕООД, и др.

- усвояване на договорените инвестиции в: „Незавършен обект на строителството- ГУМ”, “Незавършен производствен корпус”- западна промишлена зона, "Хлебопроизводство и сладкарство” ООД, "Обществено хранене" ООД, производствен обект в супермаркет кв. "Бузлуджа" и други;

- спазване на постигнатите договорености за разкриване на нови и запазване съществуващи работни места в: “Незавършен производствен корпус”- западна промишлена зона, “Обществено хранене” ООД, преустроен търговски обект в супермаркет кв. “Бузлуджа”, „Незавършен обект на строителството ГУМ”, преустроен “Търговски обект” в супермаркет кв.”Чолаковци” и други.;

- спазване на постигнатите договорености за изграждане и въвеждане в експлоатация на обекти, обособени чрез проекти за архитектурно обособяване, които представляват около 70 на сто от всички продадени обекти.

ІІ. Основни резултати от приватизацията – изводи

1. В резултат на извършената работа в изпълнение на взетите от Общинския съвет решения за приватизация на търговски дружества, собствеността в Общината е преструктурирана и Общината в значителна степен е освободена някои несвойствени дейности, свързани с упражняване на ръководство и контрол върху дейността на търговски дружества в сферата на търговията, строителството, услугите и други обществено-обслужващи дейности чрез продажба на: цели общински дружества; мажоритарни пакети на дялове от дружества и обособени части от тях.

2. Подобрено е стопанисването на общинската собственост чрез продажбата на общински обекти като: магазини, складове, ателиета, аптеки, кафе-сладкарници и други - в случаите, когато за същите няма наематели или обектите се нуждаят от значителни ремонтни работи; сгради, представляващи бивши училища, занимални, детски градини и др. подобни - в случаите, когато е отпаднала необходимостта от ползуването им по първоначално предназначение; незавършени обекти на строителството със стопанско или обществено предназначение – в случаите, когато е отпаднала необходимостта от дозавършването им и ползуването им по първоначално предназначение.

3. От паричните постъпления от приватизацията ежегодно е формиран значителен по размер финансов ресурс, чрез който е финансирано участието на Общината в редица инфраструктурни проекти за подобряване състоянието на обектите от сферата на: здравеопазването, образованието, културата, повишаване на енергийна ефективност, водоснабдяване и канализация, участие в програмите “Красива България”, Красиво Велико Търново” и редица други.

4. Подготовката на обектите за приватизация през периода е осъществявана с разходи, които са по-малки от нормативно определените, в резултат на което е реализирано натрупване на резерв от средства по фонда, които резерв се използува като инвестиционен резерв за по-бързо и ефективно решаване на проблеми на общината – предимно в социалната инфраструктура.

5. Приватизационният процес през периода е осъществяван в съответствие със законовите разпоредби и при спазване на изискванията за прозрачност, бързина и икономическа ефективност, показател за което е липсата на основателни жалби и влезли в сила съдебни решения, по отношение организацията на приватизационния процес в общината.

ІІІ. План за приватизация за 2007 година

А. Основни цели на общинската приватизация

Основните цели, заложени в плана за приватизация за 2007 г. ще бъдат свързани с икономическата концепция за преход към пазарно стопанство в условията на общините, което означава създаване на условия за съществуване на икономически силни стопански субекти и получаване на съответни доходи от тях под формата на данъци и такси, чрез:

- продължаващо преструктуриране на общинската икономика по пътя на стесняване на обществения сектор и разширяване на частния такъв в области, където той вече е доказал своите по-добри възможности в т.ч: търговия, услуги, хранене, производство на стоки и други стопански дейности, които нямат социален характер;

- постепенното освобождаване на общината от участие в дружества, където същата притежава миноритарни дялове, тъй като практиката показва, че това участие е неефективно. Към посочените обекти и дялове могат да бъдат отнесени и някои общински нежилищни имоти, които по едни или други причини не се ползуват или ползуването им е недостатъчно ефективно;

- при създаване на благоприятни условия и обстоятелства /получаване на влезли в сила съдебни решения, споразумения и др. подобни/ е възможно да бъдат предприети мерки за приватизация и на други обекти като общинската част в капитала на някои дружества като: “ПИЕНО” ЕООД, “Хлебопроизводство и сладкарство” ООД, ”Пазари- Велико Търново” ООД и др.;

- подготовка на обектите за приватизация във вид, с който се създават на необходимите условия и предпоставки за привличане и участие в този процес на по-голям брой активни стопански единици и се постига на икономически и социален ефект за общината чрез привличане на инвестиции и разкриване на нови работни места;

- извършване на ефективен следприватизационен контрол в обем и съдържание, произтичащи от сключените договори, чрез своевременно осигуряване на предвидените по договор вноски заедно с начислените лихви; спазване на определените срокове за обособяване на обекти; спазване на поети задължения за инвестиции и разкриване и поддържане на нови работни места в приватизирани обекти;

- осигуряване на необходимите средства за издръжка и възпроизводство на приватизационния процес чрез предвидените по закон нормативни отчисления от паричните постъпления при продажбата на обекти по реда на ЗПСК и приходи от съпътствуващи мероприятия, като продажба на тръжна документация, приходи от лихви и други;

- получаване на финансови приходи за общината, които да бъдат използувани в съответствие със ЗПСК и ЗМСМА за инвестиции, свързани с подобряване на инфраструктура та в общината чрез: реконструкция и ремонти на обекти и подобекти в сферата на образованието; реконструкция и ремонти на обекти в сферата на здравеопазването; реконструкция и ремонти на обекти в сферата на културно-историческото наследство; подобряване на топлинната и енергийна ефективност на общински обекти; реконструкция и ремонти на водоизточници и изграждане на канализация в населени места, където няма такава; изграждане на обекти от общинската инфраструктура като: улици, канализации, дренажи, отводнявания; придобиване на ДМА за нуждите на обслужващата сфера и управлението и др.

- запазване на общинското присъствие в предприятия и дружества, които имат значение за развитието и поддържането на общинската инфраструктура и осъществяват дейности, които са свързани с обществените и социални ангажименти на общината към населението.

Б. Основни показатели на годишния план за приватизация за 2007 година.

Както вече беше посочено, планът за 2007 година представлява естествено продължение на планове и програми за приватизация на общинската собственост за 2006 година и предходните на нея години. Поради това и с цел осигуряване на условия за съпоставимост на данните от приватизацията основните показатели се запазват и са както следва:

- обекти, включени в годишния план за съответната година;

- очаквани приходи от включените в годишния план обекти;

- очаквани приходи от вноски по договори с разсрочени плащания;

- приходи от съпътствуващи приватизацията мероприятия;

- разходи за инвестиции и дълготрайни активи;

- разходи за приватизацията.

Предвид на изложеното и съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗПСК годишния план за приватизация съдържа информация за включените в годишния план обекти и прогноза за очакваните приходи и разходи, които са свързани с приватизацията на общинската собственост. В същото време в ал. 3 на чл. 6 се подчертава, че приемането на годишния приватизационен план не е условие за вземане на решение за действителността на сключените приватизационни сделки.

Тези законови изисквания определят предварителния /рамков/ характер на годишния план, чрез който се очертават минималните приватизационни цели, които следва да бъдат постигнати за да бъде ефективен приватизационния процес. С цел да бъде създадена по-точна представа за параметрите на годишния план е необходимо още веднъж да бъде уточнено, че конкретните показатели на плана, отразени в приложенията към същия имат предварителен характер, като причините за това са следните:

- към настоящия момент не е известен точния размер на приходите и разходите за текущата година от фондове “Инвестиции и дълготрайни активи” и “Разходи за приватизация и следприватизационен контрол”, тъй като годината все още не е изтекла, поради което посочените начални салда по сметките към 1.01.2007 година са предполагаеми;

- към момента на разработване на годишния план не са известни параметрите на годишната инвестиционна програма за 2007 година, поради което липсват данни за необходимия баланс за средствата, които ще трябва да бъдат осигурени от приватизацията чрез фонда за “Инвестиции и дълготрайни активи”;

- очакваните парични постъпления са разработени на базата на обекти с открити процедури, приети и прогнозни начални цени. В разчетите не са предвидени парични постъпления от обекти, за които няма открити процедури за приватизация, тъй като не е известно дали тези процедури ще бъдат открити и ако бъдат открити, какви ще бъдат заключенията на правните анализи;

- не е предвидена възможността за постъпления от авансови вноски по договори с разсрочени плащания при благоприятен за купувачите курс лев/щ.д, както и за приходи от задържани депозити и неустойки, които така или иначе съществуват , но имат случаен и непредсказуем характер;

- не са предвидени парични постъпления от обекти с открита процедура, които са включени в годишния план, но за които съществуват правни и технически проблеми.

Предвид на горепосоченото годишния план за приватизация за 2007 година следва да се разглежда като една отворена система, която следва непрекъснато да се допълва и усъвършенства, съобразно конкретните обстоятелства и конкретните нужди на общината, изразени чрез съответни решения на Общинския съвет.

В. Съдържание на годишния план за приватизация

С оглед на изложеното годишния план приватизация за 2007 г. съдържа:

- Списък на общински търговски дружества, обособени части от тях и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, включени в годишния план за приватизация за 2007 година - Приложение 1;

- План-сметка за приходите и разходите от приватизацията на общинската собственост през 2007 година - Приложение 2.

- Списък на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2007 година- Приложение 3.

Приложения: съгласно текста.

 

Приложение 1

СПИСЪК на ОБЕКТИ, ВКЛЮЧЕНИ

В ГОДИШНИЯ ПЛАН ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ ЗА 2007 ГОДИНА

 

А. Обекти с открити процедури и определени цени

НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТА

АДРЕС

РЗП/ ЗП

УПИ/ ПИ

кв.м

 

ЦЕНА

лв

1 2 3 4 5
1 Офис № 1 на първи етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 51,17 29 500
2. Ателие № 3 на втори етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 93,03 44 500
3. Ателие № 4 на втори етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 49.86 25 500
4. Офис № 2 на четвърти етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 37,23 18 500
5 Офис № 3 на четвърти етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 56,50 28 000
6 Офис № 8 на четвърти етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 18,62 8600
7 Офис № 9 на четвърти етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 18,62 8600
8 Офис № 10 на четвърти етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7 РЗП - 18,62 8600
9 Офис № 1 на втори етаж в адм. произв сграда ул. Ниш № 7- А РЗП - 38,17 30 700
10 УПИ І кв. 1със сграда / бивше училище/ с. Хотница УПИ - 12 120

ЗП 576,6

125 000
1 2 3 4 5
11 Дворно място със сгради / бивше училище/ с. Райковци Дв. място 5 100; РЗП – 1330,60 109 000
12 УПИ VІ кв.50 със сгради – незав. обект на строителство гр. Килифарево УПИ –860; РЗП -1348,2 310 000

 

Б. Обекти, за които по договор се дължат вноски в левова равностойност на щатски долари*

НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТА

АДРЕС

Дата на вноската

Вноска

лв.равн.

на  $

1 2 3 4 5
1 “ДКЦ І” – ЕООД , Велико Търново В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

17 139,61

17 139,61

2 “СЦ І” – ЕООД, Велико Търново В. Търново,

ул. “М. поле”21

25.03.2007

25.09.2007

9 681,21

9 681,21

3 Кабинет 101 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

149,12

149,12

4 Кабинет 102 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

129,60

129,60

5 Кабинет 129 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

411,68

411,68

6 Кабинети 201-209 от сграда на бивша гр. поликлиника В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

1 309,93

1 309,93

7 Кабинет 301 от сграда на

бивша градск поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

174,65

174,65

8 Кабинет 309,312 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

728,86

728,86

9 Кабинет 310 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

140,45

140,45

10 Кабинет 311 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

140,45

140,45

11 Кабинет 327 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

270,10

270,10

12 Кабинети 401-406 от сграда на бивша гр. поликлиника В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

873,10

873,10

13 Кабинет 425 от сграда на

бивша градска поликлиника

В. Търново,

ул. “М. поле”21

29.06.2007

29.12.2007

631,80

631,80

 

В. Обекти, за които по договор се дължат вноски - в лева*

НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТА

АДРЕС

Дата на вноската

Вноска

лева

1 2 3 4 5
1. Производствен цех № 2 на ІІІ

етаж в административно-производствена сграда

В. Търново

ул. Ниш № 7

до 10.11.2007 38 600

 

Г. Обекти с открити процедури - без определени цени

НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТА

АДРЕС

РЗП/ ЗП

УПИ/ ПИ

кв.м

 

ЦЕНА

лв

1 2 3 4 5
1 Застроен поземлен имот със сграда /бивше у-ще / с. Шодековци ПИ – 1000

ЗП – 224

-
2. Сграда – бивша баня гр. Килифарево ЗП- 159,6  
3. УПИ V кв. 48 със сграда –

вет.лечебница

с. Вонеща вода УПИ -3100

ЗП- 100

 
4 Застроен УПИ І кв.22 със сгради /б. училище/ с. Ресен УПИ -6640;

ЗП- 544

-
5 УПИ VІІ кв. 8 – за обществено обслужване с. Вонеща вода УПИ - 450 -

*Забележка: По договорите с разсрочени плащания заедно с вноските купувачите дължат лихва в размер на:

- Ѕ от основния лихвен процент върху неиздължената част от договорената цена – по договорите сключени в левова равностойност на щ.д.;

- основния лихвен процент плюс 10 пункта върху неиздължената част от договорената цена – по договора сключен в български лева.

 

Приложение №2

ПЛАН - СМЕТКА

за приходите и разходите от приватизацията на общинска собственост

през 2007 година

 

лева

Н А И М Е Н О В А Н И Е ПЛАН

2007 г.

1 2 3
І. Начално салдо на 01.01.2007одина 896 638
1. фонд “Инвестиционен и дълготр. активи ” 459 588
2. фонд “Разходи за приватизация и следприв. контрол ” 437 050
ІІ. Парични постъпления от приватизация през годината 700 000
1 Приходи от заплащане на договорената цена 555 000
2. Приходи от разсрочени плащания и договорени лихви 135 000
3. Приходи от съпътствуващи мероприятия 10 000
3.1. продажба на тръжна документация 10 000
ІІІ. Парични постъпления от върнати заеми и лихви по сметките 414 800
1. Върнат заем във ф."Инвестиционен”, съгласно реш. №381/2001г

5 000

2. Върнати заеми във ф. "Разходи за приватизацията “ по р. № № 987/2006г.и 1093 /2006

405 000

3. Лихви по сметка 100 % 50
4. Лихви по сметка 91 % 250
5. Лихви по сметка 9 % 500
6. Лихви от срочни депозити по сметка 9 % 4 000
ІV. Разпределение на паричните постъпления по фондове 2 011 438
1. Фонд "Инвестиции и дълготрайни активи”

р.І.1 + (р.ІІ.1+ р.ІІ.2) х 91% + р.ІІІ.1 + р.ІІІ.3 + р.ІІІ.4

1 092 788

2. Фонд "Покриване на разходите за приватизацията и СПК"

р.І.2 + ( р.ІІ.1 + р.ІІ.2) х 9%+ р.ІІ.3.1 + р.ІІІ.2 + р. ІІІ.5+ІІІ.6

918 650

V. Разходи от приватизационни фондове 1 400 000
1. Фонд "Инвестиционен", в това число: 1 000 000
1.1 За общинската инвестиционна програма 1 000 000
1.2 инвестиционен резерв -
2. Фонд “Разходи за приватизация” 400 000
2.1 Дейности, свързани с организацията на приватизационния процес 100 000
2.2 Дадени заеми на общината 300 000
VІ. Преходен остатък на 31.12. 2007 г . ( р.ІV. - р. V.) 611 438
1. фонд “Инвестиционен” ( р.ІV.1 - р. V.1) 92 788
2. фонд “Разходи за приватизация” ( р.ІV.2 - р.V.2) 518 650

 

 

Приложение № 3

 

СПИСЪК

на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2007г .

 

1. “Медицински център за рехабилитация и спортна медицина І - Велико Търново” ЕООД; “Областен диспансер за кожно-венерически заболявания със стационар - Велико Търново” ЕООД; “Областен диспансер за пневмо-фтизиатрични заболявания със стационар “Д-р Трейман” - В.Търново” ЕООД; “Областен диспансер за психични заболявания със стационар - Велико Търново” ЕООД; “Междуобластен диспансер за онкологични заболявания със стационар - Велико Търново”ЕООД; 14,6 % от капитала на МОБАЛ “Д-р Ст.Черкезов”АД - собственост на Община В.Търново - законови ограничения за приватизация на здравни заведения;

2."Инвестстрой - 92" ЕООД, “Благоустройство” ЕООД, "Комунално стопанство" ЕООД, "Обредни дейности" ЕООД, ДКС "В. Левски", "ОДПГ" ЕООД, "Царевград Търнов" ЕООД , ОП "Спортни имоти", ОП ”Общински пазари”, ОП “Кабелно радио”, ОП ”Реклама - В.Търново” - дейността на дружествата и предприятията е свързана с обществено-социалните функции на общината.

3. Общински нежилищни имоти, предоставени с решение на Общинския съвет на политически партии и юридически лица с нестопанска цел .