ПРОТОКОЛ № 45

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 28.12.2005 г. от 9.15 ч. В ЗАЛАТА НА

ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

На заседанието присъстваха 36 /тридесет и шест/ общински съветника, отсъства един г-н Георги Стефанов.

Присъстваха още д-р Румен Рашев кмет Община Велико Търново, г-жа Мина Илиева главен секретар на Община Велико Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ поясни, че първите седемнадесет точки от проекта за дневен ред са отложените от 44-тото заседание на ОбС, като към тях са добавени още три нови точки.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ даде думата на общинските съветници за предложения по следния проект за

ДНЕВЕН РЕД:

  1. Искане за безвъзмездно предоставяне на обособена част от имот общинска собственост, намиращ се в гр. Велико Търново, ул. "Рафаел Михайлов" № 1. /Вх. № 1866/05.12.2005 г./;
  2. Одобряване проект за частично изменение на ПУП за регулация за УПИ Х, УПИ ХІ – за озеленяване и УПИ ХІІ от кв. 22 по плана на с. Пушево, Община Велико Търново. /Вх. № 1895/08.12.2005 г./;
  3. Предоставяне на имоти чос за управление на ОП "Пазари" гр. Велико Търново. /Вх. № 1818/18.11.2005 г./;
  4. Предоставяне на 2 броя помещения в старо ВНВУ за нуждите на ОД "Земеделие и гори". /Вх. № 1840/28.11.2005 г./;
  5. Промяна на щатното разписание на ОП "Реклама Велико Търново". /Вх. № 1869/05.12.2005 г./;
  6. Прекратяване, обявяване в ликвидация на "Десислава" ЕООД. /Вх. № 1855/05.12.2005 г./;
  7. Информация относно сключени договори за наем и анекси към тях от търговско дружество "Пазари – Велико Търново" ООД. /Вх. № 1875/06.12.2005 г./;
  8. Одобряване на Списък-предложение за обекти от общинската пътна мрежа на Община Велико Търново, изграждането, реконструкцията или ремонта на които да бъдат включени за финансиране в Проекта за разпределение на средствата по Закона за държавния бюджет на Република България за изграждане и ремонт на общински пътища през 2006 г. /Вх. № 1870/06.12.2005 г./;
  9. Съфинансиране изграждането на мини-игрища по програма "ХетТрик" на УЕФА. /Вх. № 1894/08.12.2005 г./;
  10. Приемане на Решение за предоставяне на съфинансиране от Бюджет 2006 г. на Община Велико Търново в размер на левовата равностойност на 5 000 щатски долара за организиране на конкурс за социалната услуга, предоставяна в общността "Защитени жилища". /ВХ. № 1883/07.12.2005 г./;
  11. Приемане на решение за 20%-но съфинансиране през 2006 година на изпълнението на Проект СЕЙН "Социални услуги в замяна на нови работни места" в Община Велико Търново. /Вх. № 1822/21.11.2005 г./;
  12. Разкриване на Клуб на пенсионера и инвалида в с. Ц. кория. /Вх. № 1834/23.11.2005 г./;
  13. Разкриване на Клуб на пенсионера и инвалида в с. Шереметя. /Вх. № 1856/05.12.2005 г./;
  14. Актуализация на Решение № 324/21.12.2000 г. на Общински съвет Велико Търново. /Вх. № 1844/28.11.2005 г./;
  15. Частична промяна на Решение № 251/16.09.2004 г. /Вх. № 1854/05.12.2005 г./;
  16. Присъждане от Общински съвет Велико Търново на еднократна помощ на продължително боледуващ служител от Общинска администрация. /Вх. № 1848/29.11.2005 г./;
  17. Приемане график на заседанията на Общински съвет Велико Търново за І-во полугодие на 2006 г.
  18. Определяне на спечелил участник от проведен конкурс. /Вх. № 1928/23.12.2005 г./;
  19. Съфинансиране на проект "Красива България". /Вх. № 1916/20.12.2005 г./;
  20. Отчет за извършени разходи за командировки на д-р Румен Рашев. /Вх. № 1915/19.12.2005 г./;

 

Предложения по дневния ред не бяха направени.

С 27 гласа "за”, “против” - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие така предложения дневен ред.

 

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ добави, че преди заседанието са постъпили 4 искания от граждани, които желаят да се изкажат по точка 18 от дневния ред.

 

ПО ТОЧКА ПЪРВА Изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за”, “против” - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 764

ОТНОСНО: Искане за безвъзмездно предоставяне на обособена част от имот общинска собственост, намиращ се в гр. Велико Търново, ул. "Рафаел Михайлов" № 1

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 8, ал. 2 от ЗОС и чл. 59, ал. 1, ал. 2, ал. 3, ал. 4 и ал. 6 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за провеждане на конкурс за безвъзмездно предоставяне на обособена част от имот общинска собственост, намиращ се на ул. “Рафаел Михайлов” № 1 и представляващ заседателна зала, два броя канцеларии и графична база за срок от 5 години.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе конкурс за безвъзмездно предоставяне на имота.

 

ПО ТОЧКА ВТОРА Изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за”, “против” - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 765

ОТНОСНО: Одобряване проект за частично изменение на ПУП за регулация за УПИ Х, УПИ ХІ – за озеленяване и УПИ ХІІ от кв. 22 по плана на с. Пушево, Община В. Търново

На основание чл. 21 /1/ т. 11 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Дава съгласие Кмета на Общината да одобри по реда на чл. 129 /2/ и чл. 128 /3/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т. 1 от ЗУТ и чл. 9 /3/ от ЗУТ - частично изменение на ПУП за регулация за УПИ Х, УПИ ХІ – за озеленяване и УПИ ХІІ от кв. 22 по плана на с. Пушево, Община Велико Търново:

- обединяване на УПИ Х и УПИ ХІІ от кв. 22 в един нов урегулиран поземлен имот – УПИ Х от същия квартал;

- промяна вътрешната дворищно-регулационна линия между новообразувания УПИ Х и УПИ ХІ – за озеленяване от кв. 22, като УПИ Х се разширява в северна посока за сметка на част от УПИ ХІ – за озеленяване.

 

ПО ТОЧКА ТРЕТА Изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за”, “против” - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 766

ОТНОСНО: Предоставяне на имоти частна общинска собственост за управление на ОП "Пазари" гр. Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 12, ал. 1 от ЗОС и чл. 8, ал. 3, т. 3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

Предоставя за управление на ОП "Пазари" следните имоти частна общинска собственост:

УПИ ІІ, кв. 361 с акт за общинска собственост № 2243/15.06.2004 г., представляващ незастроен терен от 543 кв.м. с предназначение за "обществено ползване";

УПИ VІ кв. 361 с акт за общинска собственост № 2430/25.11.2004 г., представляващ незастроен терен от 550 кв.м. с предназначение за "обществено ползване".

 

ПО ТОЧКА ЧЕТВЪРТА Изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за”, “против” - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 767

ОТНОСНО: Предоставяне на два броя помещения в старо ВНВУ за нуждите на Областна дирекция "Земеделие и гори" Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 12, ал. 3 от ЗОС и чл. 12, ал. 2, т. 3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за безвъзмездно предоставяне на Общинска служба “Земеделие и гори” Велико Търново за срок от 5 /пет/ години на имот общинска собственост, намиращ се в гр. Велико Търново, старо ВНВУ К-4, среден вход, І етаж, представляващ 2 броя помещения.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да предприеме необходимите действия за сключване на договор за безвъзмездно предоставяне на имота.

ПО ТОЧКА ПЕТА Изказвания не бяха направени.

С 31 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 768

ОТНОСНО: Промяна на щатното разписание на ОП "Реклама Велико Търново"

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 51, ал. 3 от ЗМСМА, чл. 54, ал. 2 от Закона за общинската собственост и чл. 18, т. 3 от Правилника за организацията и управлението на ОП “Реклама Велико Търново”, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава считано от 01. 01. 2006 год. числен състав на ОП “Реклама Велико Търново” от 8 /осем/ щатни бройки, средна месечна брутна заплата 352,50 лв. и структура, съгласно приложение № 1, неразделна част от това решение.

 

ПО ТОЧКА ШЕСТА Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: Предложението е разгледано в три ПК. Становището на НС за приватизация е дадено отделно към материалите. То подкрепя предложението на ОбА, като предлага и някои допълнения към него. Предлагам да гласуваме предложението на ОбА, заедно с предложението на НС за приватизаця за допълнение към текста на решението.

Никой не се обяви против направеното предложение.

С 29 гласа "за”, “против” - няма, “въздържали се” – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 769

ОТНОСНО: Прекратяване и обявяване в ликвидация на "Десислава" ЕООД гр. Велико Търново

 

І. На основание чл. 21, ал. 1, т. 9 от ЗМСМА, чл. 154, ал. 1, т. 2, чл. 266 и сл. от ТЗ, чл. 18, т. 1 и т. 9 и чл. 56 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, Общински съвет Велико Търново

1. Прекратява и обявява в ликвидация "Десислава” ЕООД – Велико Търново, считано от 01.01.2006 г.

2. Определя срок за ликвидацията – 6 /шест/ месеца от обявяване на решението и поканата до кредиторите в ДВ.

3. Определя за ликвидатор "Десислава” ЕООД – Велико Търново инж. Дочо Русев Дочев с ЕГН 4305095305, л.к. № 113985560, издадена на 02.04.2001 г. от МВР гр. Велико Търново.

4. Възлага на ликвидатора в 5-дневен срок от излизане на решението на ВТОС да покани кредиторите чрез ДВ и да предприеме действия по осъществяването на ликвидацията на "Десислава” ЕООД – Велико Търново по реда на гл. 17 от ТЗ.

ІІ. На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 268 от Търговския закон, чл. 17 и чл. 18 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, чл. 8, ал. 2, т. 2 от Наредбата за формиране и управление на приходите от приватизация, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие ликвидаторът на “Десислава” ЕООД - Велико Търново да извърши продажба на обособен обект “УПИ ІІ, кв. 563 с построени в него сгради” представляващ част от ДМА на дружеството.

2. Продажбата на обекта да се извърши по реда на Наредбата за търговете и конкурсите.

3. Получените средства от продажбата на обекта да се използват за приключване на дейността по ликвидацията на дружеството, като след удовлетворяване на кредиторите и извършване на плащания, свързани с ликвидацията на дружеството, остатъкът да се внесе в сметката на фонд “Инвестиции и дълготрайни активи”.

ІІІ. На основание чл. 21, ал. 1, т. 9 от ЗМСМА, чл. 17, чл. 18, т. 1 и т. 7 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, Общински съвет Велико Търново

1. Задължава ликвидатора на “Десислава” ЕООД – Велико Търново да предприеме всички необходими действия за актуване с АЧОС на новопостроени обекти, които ще се получат в замяна на отстъпено право на строеж през периода на ликвидацията.

2. Задължава ликвидатора на “Десислава” ЕООД – Велико Търново след удовлетворяване на кредиторите и извършване на всички дължими плащания, свързани с ликвидацията да предаде на отдел "Общинска собственост" при Община Велико Търново всички: земи, недвижима собственост /сгради, апартаменти, метални гаражи и навесни конструкции/ и други ДМА включени в капитала на търговското дружество.

3. Задължава отдел "Общинска собственост" при Община Велико Търново да заприходи и актува останалите при заличаванeто на дружеството ДМА.

 

ПО ТОЧКА СЕДМА Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: Тъй като в материала не е записан проект за решение, предлагам да приемем следното решение по точката: "Общинският съвет приема предложената информация".

Никой не се обяви против направеното предложение.

С 30 гласа "за”, “против” - няма, “въздържали се” – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 770

ОТНОСНО: Информация за сключени договори за наем и анекси към тях от търговско дружество "Пазари – Велико Търново" ООД, в което Община Велико Търново има 49 % участие в капитала на дружеството

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Приема предложената информация.

 

ПО ТОЧКА ОСМА Изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 771

ОТНОСНО: Одобряване на Списък-предложение за обекти от общинската пътна мрежа на Община Велико Търново, изграждането, реконструкцията или ремонта, на които да бъдат включени за финансиране в Проекта за разпределение на средствата по Закона за държавния бюджет на Република България за изграждане и ремонт на общински пътища през 2006 г.

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Одобрява Списък - предложение за обекти от общинската пътна мрежа, изграждането, реконструкцията или ремонта, на които да бъдат предложени за включване в Проекта за разпределение на средствата по Закона за държавния бюджет на Република България за финансиране през 2006 г.

 

ПО ТОЧКА ДЕВЕТА Изказвания не бяха направени.

С 32 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 772

ОТНОСНО: Съфинансиране изграждането на мини - игрища по програма "Хет Трик" на УЕФА

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Дава съгласие да бъдат предоставени средства за съфинансиране изграждането на спортна площадка за мини - футбол по програма "Хет Трик" на УЕФА в района на СОУ "Вела Благоева" гр. Велико Търново в размер на 15 000 лв., съгласно условията по спечелен проект от общината.

 

ПО ТОЧКА ДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 33 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 773

ОТНОСНО: Приемане на Решение за предоставяне на съфинансиране от бюджет 2006 г. на Община Велико Търново в размер на левовата равностойност на 5 000 щатски долара за организиране на конкурс за социалната услуга, предоставяна в общността "Защитени жилища" гр. Велико Търново, която ще бъде възложена на външен доставчик

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 18, ал. 1 от Закона за социално подпомагане, във връзка с чл. 37 – чл. 39 "а" вкл. от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, Общински съвет Велико Търново

Дава съгласие за включване в бюджет 2006 г. на Община Велико Търново на съфинансиране в размер на левовата равностойност на 5 000 щатски долара за организиране на конкурс за социалната услуга, предоставяна в общността "Защитени жилища" гр. Велико Търново, която ще бъде възложена на външен доставчик.

 

ПО ТОЧКА ЕДИНАДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 31 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 774

ОТНОСНО: Приемане на Решение за 20 %-но съфинансиране през 2006 година на изпълнението на Проект СЕЙН "Социални услуги в замяна на нови работни места" в Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за 20%-но съфинансиране от общинския бюджет за 2006 година, в размер на 47 250 лв. за изпълнение на Проект СЕЙН “Социални услуги в замяна на нови работни места” в Община Велико Търново през 2006 година.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да сключи меморандум с Програмата на ООН за развитие /ПРООН/, уговарящ в подробности финансовите ангажименти на двете страни, начина на управление на средствата и тяхната отчетност.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново, в съответствие със Закона за местните данъци и такси Общинска администрация да определи точния размер на потребителските такси, които ще се събират през 2006 година от ползвателите на услугите, като размера им да не надвишава горната граница от 10% от общата стойност на проектните дейности за Община Велико Търново.

 

ПО ТОЧКА ДВАНАДЕСЕТА Г-Н ПЕТКО ТЮФЕКЧИЕВ: Групата на ОЛ застава твърдо за разкриване на клубове в населените места в цялата Община, но искам да задам един въпрос към Кмета на Общината по повод молба, внесена на 07.07.2005 г. от жители на гр. Велико Търново. Нормативът е изпълнен, подадени са 184 молби. Става въпрос за квартал 134, ул. "Филип Тотю", "Никола Габровски", "Йоновка" и "Бойчо Войвода". В писмо до гражданите Кметът отговаря, че поради липса на финансови възможности клуб ще бъде разкрит през 2006 г. За двата клуба на пенсионера, за които ще гласуваме, е записано, че влизат в сила от 01.01.2006 г. Г-н кмете, хората от кв. 134 – "Йоновка", "Н. Габровски", "Ф. Тотю" и "Бойчо Войвода", ще имат ли клуб на пенсионера през 2006 година?

Г-Н РУМЕН РАШЕВ: Трудно ми е да кажа сега, защото не знам какви точно ще бъдат параметрите на бюджет 2006 г. Мисля, че е по-целесъобразно да разкриваме клубове в селата, където няма клубове. В гр. В. Търново има 4 клуба: кв. "Света гора", на Пишмана, на "Възрожденска" и на "Краков". Не мисля, че на този етап е целесъобразно да разкриваме още клубове. Може би трябва да направим известна промяна в Наредбата. Винаги могат да се намерят 50 души в града и да се организират, за да искат клуб. Не става дума, обаче, за предоставяне на помещение, където могат да се събират хората. Клубът е институция, която е свързана с щат, с отпускане на средства. Може би трябва да решим колко клубове в града трябва да направим, иначе Наредбата дава възможност да се направят много клубове, но мисля, че тези, които съществуват сега, задоволяват нуждите. Да не говорим, че клубът в кв. “Света гора” все още не е разкрит, защото са необходими средства за неговия ремонт.

Г-Н ПЕТКО ТЮФЕКЧИЕВ: Наредбата за разкриване на клубове на пенсионера и инвалида в случая е изпълнена. Имаме над 50 молби, имаме подходящи помещения. Миналата седмица заявихте, че ще внасяте всички молби на граждани в ОбС, но внасяте само за замените, а за другите молби това не се отнася. Хората са подали молби, внесете предложение и ОбС ще реши трябва ли да има клуб, или не трябва.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 775

ОТНОСНО: Приемане на Решение за разкриване на Клуб на пенсионера и инвалида в с. Церова кория, Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 5, ал. 4 и чл. 6, ал. 1 от Наредбата за организацията и дейността на клубовете на пенсионерите и инвалидите в Община Велико Търново, Общински съвет Велико Търново

1. Разкрива Клуб на пенсионера и инвалида в с. Церова кория, Община Велико Търново, считано от 01.01.2006 година в имот публична общинска собственост – читалище, актуван с АОС № 603/21.07.1999 г. За нуждите на клуба се предоставят помещения в приземен етаж на сградата – сутерен.

2. Възлага на Кмета на Общината да назначи уредник в разкрития Клуб на пенсионерите и инвалидите в с. Церова кория, Община Велико Търново – 1/2 щатна бройка.

 

ПО ТОЧКА ТРИНАДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 776

ОТНОСНО: Приемане на Решение за разкриване на Клуб на пенсионера и инвалида в с. Шереметя, Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 5, ал. 4 и чл. 6, ал. 1 от Наредбата за организацията и дейността на клубовете на пенсионерите и инвалидите в Община Велико Търново, Общински съвет Велико Търново

1. Разкрива Клуб на пенсионера и инвалида в с. Шереметя, Община Велико Търново, считано от 01.01.2006 година в имот публична общинска собственост – читалищна сграда, актуван с АОС № 685/20.03.2000 г.

2. Възлага на Кмета на Общината да назначи уредник в разкрития Клуб на пенсионерите и инвалидите в с. Шереметя, Община Велико Търново – 1 щатна бройка.

 

ПО ТОЧКА ЧЕТИРИНАДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 28 гласа "за", "против" - няма, 2 "въздържали се”, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 777

ОТНОСНО: Актуализация на Решение № 324/21.12.2000 г. на Общински съвет Велико Търново, във връзка с делегиране права на директорите на учебни заведения, детски градини и ОДК за почасово отдаване на помещения под наем

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Актуализира Решение № 324/21.12.2000 г., т. 2 на Общински съвет за делегиране права на директорите на учебни заведения, детски градини и ОДК за почасово отдаване на помещения под наем, както следва:

Минималната цена за 1 учебен час да се увеличи от 2 на 6 лева.

2. Решението на Общински съвет да влезе в сила от 01.01.2006 г.

 

ПО ТОЧКА ПЕТНАДЕСЕТА Г-Н АНГЕЛ ВЕЛИКОВ: Ще си позволя да попитам само едно нещо: в преамбюла на решението се цитират няколко наши решения. Тези решения са следствие на работата на ОбА. Тази ОбА, когато ни е предлагала да вземем тези решения през 2005 г., би трябвало да знае, че с решение от 2004 г. този имот е бил определен за обезщетяване на собственици и т.н. Защо се налага в ОбС ние да вземаме решение по документи, които не са изрядни и сега се налага да правим частична промяна на взетото решение. Обръщам се към Кмета да проучи този въпрос – защо така се получават нещата? Втори въпрос – за новия имот, чрез който ще направим частична корекция на нашето решение, не е представена скица. Става дума, че е в землището на Дебелец, но вие разбирате, че е различно ако имотът е на чукарите и е съвсем друго, ако е до магистралата. Преди да решаваме тези неща, нека да видим една скица. Възможно е земята да е равностойна, но бъдещите функции на този имот може да не са равностойни. По тази причина, за да бъде ОбС по-информиран, аз предлагам да отложим обсъждането на тази точка до представянето в съответната ПК на тези скици, за да можем да преценим и по-целесъобразно да извършим съответната корекция.

Със 17 гласа "за”, “против” - няма, 12 "въздържали се" предложението на г-н Великов за отлагане вземането на решение беше прието.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: Вземането на решение по точката се отлага за следващо заседание при представяне на исканите материали.

 

ПО ТОЧКА ШЕСТНАДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 27 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се” – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 778

ОТНОСНО: Присъждане от Общински съвет Велико Търново на еднократна помощ на продължително боледуващ служител от Общинската администрация

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие да се изплати помощ на служител от Дирекция “Териториално и селищно устройство” на Община Велико Търново за покриване на разходи за лечение и възстановяване.

2. Общо разходът от 500 лв. да се отрази в §§ 42-94, дейност 122 “Изпълнително - законодателни органи”, функция “Общи държавни служби” по бюджета на Община Велико Търново.

 

ПО ТОЧКА СЕДЕМНАДЕСЕТА Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: В становището на ПК по ТСУ е направено предложение за включване на допълнителен материал за разглеждане на заседанието през месец март – Отчет за изпълнение по проект "Финансов план за управление на публичната инфраструктура". Нещо, което се каза на предходното 44-то заседание.

Г-ЖА РУМЯНА БРАЙНОВА: Формално моето предложение на предишното заседание беше такова. Тогава аз изразих становището на ПК по ТСУ. Консултирахме се с членовете на ПК. Д-р Рашев има право, че наистина в края на месец март няма да е ясно в какво състояние са улиците, затова аз правя предложение да включим разглеждането на отчета на заседанието на 18 май.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ подложи на гласуване предложението заедно с допълнението направено от арх. Брайнова.

С 31 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 779

ОТНОСНО: Приемане график на заседанията на Общинския съвет за I - во полугодие на 2006 г.

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Приема график на заседанията си през I-вото полугодие на 2006 г., както следва:

Заседание 26.01.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Отчет за изпълнение на решенията на Великотърновски общински съвет за ІV-то тримесечие на 2005 г. и всички не снети от отчет решения;

2. Отчет за работата на Общинската агенция за приватизация за 2005 г.;

3. Приемане на Правилник на ДКС “В. Левски”;

4. Утвърждаване на договор за съвместно финансиране на МДТ “Константин Кисимов” през 2006 г.

Заседание 23.02.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Отчет за изпълнението на бюджета и Инвестиционната програма за 2005 год.;

2. Приемане бюджет на Община В. Търново за 2006 год.;

3. Приемане Инвестиционна програма за 2006 год.;

4. Приемане на информация за работата на РПУ – Велико Търново през 2005 г.;

Заседание 22.03.2006 г. Тържествено заседание

1. Удостояване със звание “Почетен гражданин на Велико Търново”;

2. Удостояване с ежегодна награда “Велико Търново”.

Заседание 23.03.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Приемане на списък на общинските жилища по предназначение, брой, вид и местонахождение;

2. Доклад на Кмета на Общината за изпълнение на Общия устройствен план на Общината. /съгласно чл. 127, ал. 8 от ЗУТ/;

3. Отчет за дейността на Сдружението за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци;

4. Информация за изпълнение на Програмата за приоритетните обекти за проучване, проектиране, укрепване, ремонт, строителство и финансиране на свлачища, мостове и мостови съоръжения в Община Велико Търново;

 

Заседание 20.04.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Отчет за изпълнение на решенията на Великотърновски общински съвет за I-во тримесечие на 2006 г. и всички не снети от отчет решения;

2. Отчет на Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;

3. Отчет за едногодишната дейност на Общински съвет по наркотични вещества Велико Търново;

4. Информация за дейността на Обществен съвет за упражняване на обществен контрол при осъществяване на дейностите по социално подпомагане при Община Велико Търново;

5. Информация за изпълнение на общинската стратегия за равни възможности за хората с увреждания 2004 – 2007 г.;

6. Информация за изпълнение на Стратегията за закрила на детето и плана за действие към нея.

Заседание 18.05.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Информация за дейността на общинските търговските дружества за 2005 г.;

2. Информация за дейността на смесените /с участието на Община Велико Търново/ търговски дружества през 2005 г.;

3. Информация за изпълнението на газификацията на град Велико Търново и предстоящите за 2006 г. етапи;

4. Актуализация на Наредбата за организиране охраната на полските имоти и селскостопанската продукция на територията на Община Велико Търново приета м. VІІ 1999 г.

5. Отчет за изпълнението по проект "Финансов план за управление на публичната инфраструктура".

Заседание 15.06.2006 г. Основни точки от дневния ред:

1. Информация за касовото изпълнението на бюджета на Община В. Търново за І-во тримесечие на 2006 г.;

2. Информация за международните връзки и програми на Община Велико Търново;

3. Информация за изпълнение на общинската програма за енергийна ефективност 2005 – 2007 година;

4. Информация за дейността на РСО "Янтра" и участието на Община Велико Търново в него.

 

ПО ТОЧКА ОСЕМНАДЕСЕТА Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: По тази точка са постъпили заявления от четирима граждани за участие в дебата. Това предложение беше разгледано вчера на съвместно заседание на три ПК – по ТСУ, по ИВСПИ, по ОС. Преди това искам да предоставя възможност на предложителите, ОбА, да представят участниците в проведения конкурс.

Арх. ЕЛЕНА АБАДЖИЕВА: Пред вас е обектът на фирма "ИЛСТРОЙ" ЕООД. Този проект предлага комплекс от сгради с различни функции и с различна етажност. Като обединителен елемент е навлизането на парковата среда с това ларго, което пресича терена и преминава в парка като функция през средата на проектния терен. Предлага се за летен театър една сграда, обособена в югозападната част на терена. Ще има 1050 места, открита сцена и всички останали функции, които са необходими за летен театър. Формата на Летния театър предполага бъдещо покриване с лека конструкция. Офиссграда, разположена на юг от ларгото, която е един акцент на площадното пространство пред Летния театър и на парцела, разработен с това проектно решение. Сградата е 12-етажна. Другият обект е един хотел, разположен в североизточната част на терена. Предвидена е 5-етажна сграда със 120 легла. На територията на този парцел има и търговска зона – първите 3 етажа от комплекса, проектирани като търговски площи. Разработен е и подземен паркинг под нивото на всички сгради, като са предвидени места за 321 автомобила.

Предвижда се богато озеленяване на комплекса. Освен озеленените площи на ларгото ще има озеленени покриви на сградите. Предлага се една по-уникална, различна архитектура от тази, която досега сме виждали във В. Търново.

Следващата разработка е на втория колектив – "БЕНЧМАРК ФОНД ИМОТИ" АДСИЦ. Проектната разработка е разделена на 5 подобекта. Централното ядро на този проект представлява летният театър. Той е застроен на подземно ниво с три нива подземен паркинг. Околовръстната застройка около летния театър е разделена на 4 подобекта – конферентен блок в източната част като чело на парка и на предложеното проектно решение, петзвезден хотел в североизточната част, развлекателен блок, който има пряка връзка с парка и зона за обитаване в южната част. Летният театър е с разгъната площ 3100 кв.м за около 2800 зрители. Проектантският колектив е отхвърлил варианта за покриване на театъра. Пред летния театър има триетажен паркинг за 300 автомобила. Конферентният блок има няколко зали. Едната е камерна театрална зала със 180 места, по-малка зала от 50 кв.м със 120 места. Функцията е представителна, свързана с функцията на хотела и други градски функции. Хотелският блок е с 68 стаи и 8 апартамента. Развлекателният комплекс граничи изцяло с парка. В тази част на обекта е разположен ресторант от 640 кв.м, бирария от 390 кв.м, механа от 395 кв.м, дискотека от 950 кв.м, кафе-сладкарница, фитнес-зала и плувен басейн. В зоната за обитаване са разположени жилищни сгради, като общо има 36 и още един блок с апартаменти, които ще се ползват от наематели. Силуетът на сградата представлява многоетажна компактна маса с традиционен характер на околната застройка в тази част на града като Поликлиниката, сградата на МВР.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ помоли председателите на ПК да изложат становищата на ПК, тъй като те не са включени в материалите.

Г-ЖА РУМЯНА БРАЙНОВА, председател на ПК по ТСУ: Снощи се проведе съвместното заседание между трите водещи ПК по тази проблематика. Всяка ПК след получената информация и разяснения взе самостоятелно решение. Аз ще прочета нашето решение: ПК по ТСУ реши предложението на д-р Рашев по отношение резултата от проведения конкурс да бъде представено на заседанието на ОбС днес и по окончателното решение да се произнесат общинските съветници, които присъстват в момента.

Г-Н ПАСКАЛ ПАСКАЛЕВ, председател на ПК по ОС: Становището на ПК по ОС е подобно на това на ПК по ТСУ: ПК по ОС дава съгласие предложението на д-р Рашев да бъде разгледано на днешната сесия от общинските съветници и да бъде взето решение.

Г-Н МИЛЕН МИХОВ, председател на ПК по ИВСПИ: ПК по ИВСПИ взе малко по-нюансирано и по-категорично решение вчера. Тя подкрепя проекта за решение, както е направен от ОбА. Решението е взето с 5 гласа "за" и 1 "въздържал се". До този момент няма друго алтернативно предложение. Споделям мнението на колегите от ПК по ИВСПИ, че нямаме и процедурни пречки да вземем това решение. На вчерашното заседание на трите ПК се продължи една процедура, която беше започната с решение на ОбС с конкурс, с работа в Комисията по провеждането на конкурса. Вчерашният състав на тази тройна комисия в 80 % се покриваше с членовете на Комисията, която проведе конкурса. Накрая бих искал да използвам момента, че вземам думата, да изразя мнението на нашата група – ВМРО-БНД. Ние считаме, че с днешното гласуване трябва да приключи една процедура, която считаме, че е извършена в съответствие с всички нормативни условия. Най-важното е, че тя дава гаранции, че днешното положение на театъра ще се промени и няма да се повтори онази история от преди години – с много надежди и с малка реализация. Ние ще подкрепим предложението на ОбА за определяне на победителя в конкурса.

Г-Н РУМЕН РАШЕВ: Ще се върна малко назад: ние тук, в ОбС, имахме едно решение за отстъпване право на строеж върху едно УПИ – процедури, каквито сме правили многократно. Поради високия обществен интерес към този обект и поради изключителната му важност, аз ви предложих една по-особена процедура, за да може да бъде максимално защитена прозрачността на този конкурс. Първо беше даден един достатъчно голям срок, нещо необичайно. Имаше достатъчно време, за да се заяви инвеститорски интерес. Сложихме прагове, за да се явят сериозни фирми за строителството на обекта, каквито и се явиха. Дадохме достатъчно възможност за разработка на идейни проекти, което е изключително важно. Предложих ви също да изградим една голяма комисия от 21 човека, която да проведе конкурса и да оцени явилите се в него. Тя е безпрецедентна като комисия за оценка по броя на членовете. Третото, което ви предложих, беше да не издавам аз заповед – което е нормалната практика при провеждането на конкурсите, а спечелилият участник да бъде определен с решение на ОбС. Това, което ви предлагам сега, не е произволно предложение на ОбА, а е решението на тази Комисия от 21 члена. Комисията единодушно е допуснала двамата явили се участници, които са отговаряли на поставените условия, и единодушно, без никакво особено мнение, тя е извършила класирането, което сме ви представили и което е извършено по одобрената методика, също представена от ОбС. Разликата в точките между двете фирми е около 25 %. В 6-годишната си практика аз не знам колега кмет да си е позволил комисия за провеждане на конкурс да е класирала определени кандидати и той със заповед да е променил това класиране. Още повече, че тук става дума за комисия от 21 члена. Затова ви призовавам да утвърдите това, което назначената от нас комисия е предложила, за да може наистина тази част на града да получи своя облик в интерес на гражданите на В. Търново.

Г-Н АТАНС АТАНАСОВ: Изказвам се от името на група ОЛ и искам да подчертая следното: днешното обсъждане е един успех на целия ОбС и особено на групата съветници от ОЛ, защото в продължение на 3-4 сесии ние водихме спор как ще стане изграждането на летния театър и по-точно условията на конкурса. Мисля, че голямата заслуга е именно това, че за първи път такъв голям проект се поставя на обсъждане и спечелването на конкурса ще стане пред очите на всички. Тук именно смятам, че ние, като съветници, успяхме да подготвим тези условия за конкурса. Защото иначе можеше с една друга комисия, без всички тези неща да излязат пред обществеността, да стане това класиране и тогава да се носят какви ли не слухове. Мисля, че сега пред великотърновци са показани проектите и всеки по съвест ще реши кой заслужава да спечели.

Г-Н ХАСАН ХАДЖИХАСАН: Г-н Атанасов, не съм съгласен с това, което казахте – че това е голям успех за ОЛ. В тази Комисия имаше представители и на други политически партии. В момента има два проекта, има предложение и на д-р Рашев, нека да оставим колегите общински съветници да решат.

Г-Н АТАНАС АТАНАСОВ: Не става дума за Комисията, а за тези 3-4 сесии и това, което ние се опитвахме да прокараме и да убедим всички ви – че конкурсните начала трябва да бъдат приети и написани от ОбС и по този начин да стане конкурсът. Иначе кметът можеше да си издаде заповедта.

Г-Н ТОДОР ТОДОРОВ: Аз искам първо да благодаря на г-н Кмета и на цялата ОбА за това, че създадоха този ред на процедура, който наистина е най-демократичен и е невъзможно да бъде оспорван и наистина е добър за вземане на такива важни решения. Това е добро като методика за решаване на такива значими проблеми. Искам да кажа, че не разбирам позицията на колеги общ. съветници, че за такива важни проблеми се вземат решения на групата и в залата се влиза с готови решения. За мен, да се вземе предварително решение на група по такива важни проблеми, означава да се профанизират заседанията на ОбА. Защото ако ние вземаме решения, продиктувани от някакви други, но не обществени, интереси и водени от някакви други, но не значими за обществото, теми, тогава защо правим заседания на ОбС. Може с по един протокол всяка група да каже какво становище има, да се сборува и решението да се вземе задочно. Процедурата, такава каквато до момента върви, на практика възлага правата и отговорността на ОбС. Всички комисии, които работиха до момента за правилата и методиката, смесената голяма комисия, дават тази възможност ОбС да изпълни правата и отговорностите си. Ние трябва ясно да си дадем сметка за това, че всички ние тук поемаме цялостната отговорност за този проблем. Не трябва да се крием зад методиката, комисията, групата, партията и т.н. Отговорността ни е персонална. В контекста на това аз, като член на тази голяма комисия, имах въпроси, които зададох вчера на съвместното заседание на трите ПК, въпроси, на които не получих отговор, който да ме убеди в едното или в другото. Липсата на отговор ме кара да мисля, че ние днес с едно решение няма да сложим точка на процедурата и няма да стигнем до построяването на летен театър в близко бъдеще. Смятам, че нищо лошо няма да чуем становища от всички страни и винаги съм апелирал на общинските съветници да се дава максимална информация от всички страни – и от вносителите, и от ОбА, и от различни специалисти, за да се вземе най-доброто решение. Прибързаните решения, предварително готовите решения ни водят към грешки. За да бъда конкретен, ще ви кажа: има дискусия и в смесената комисия, и в трите ПК по отношение на това, че един от двамата кандидати внася документи, които са част от учредителните условия за банкови гаранции, които са банкови намерения. Въпросът банковата гаранция е ли банково намерение за мен не е ясен. Колегите, които са били в банковата сфера или са в нея в момента, не дадоха достатъчно убедителен отговор на този въпрос. Другият въпрос – дали личната сметка е еквивалентна на сметката на ЕООД за мен също не е ясен. Това са нещата, които създават формалната опасност от бъдещо развитие на темата в друга плоскост. Искаме ли ние днес да вземем решение да има летен театър във В. Търново, или искаме да го вкараме в тази плоскост, в която Община В. Търново многократно е вкарвана и в която факторът “време” е доста разтеглив? Групата на СДС няма групово, партийно решение. Всеки един от нас се е запознал с проектите и е формирал своето отношение и поема отговорността за това, което е гласувал.

Г-Н МИЛЕН МИХОВ: Не приемам, че отговорното отношение към този проблем е форма на профанизация. Процедурата предвиждаше материали за всички групи. ВМРО-БНД като отговорна група разгледа тези документи и стигна до общо решение. Ако това е безотговорно решение, приемаме, че е така. СДС са решили този казус по друг начин и това е техен проблем. Тук не става дума за безотговорност, а за отговорно отношение към проблема.

Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Ще гласувам "въздържал се" за този обект, първо, защото в ПК по ККИНВП и в ПК по ОН не бяхме запознати нито първоначално с условията на конкурса, нито сега при обсъждането. Искам да мотивирам отношението си. Ако не знаете, че това ще бъде летен театър, бихте ли допуснали от силуета, от тези обеми, че това е някакъв културен институт. Лично аз го идентифицирам с някаква западна модерна промишлена зона, където би се вписал добре, но в центъра на В. Търново, в един уникален град, град, където са най-много обектите на самоукия майстор Кольо Фичето, аз мисля, че това е поредната архитектурна недомислица в центъра на В. Търново. Мисля, че все пак инвеститорите не са виновни, защото в предварителните условия вие сте им предложили всякакви критерии и те са ги изпълнили добросъвестно. Аз няма да коментирам техническите параметри, а като средностатистически търновец искам да коментирам визията, силуета на това, кото ни се предлага да бъде в центъра на В. Търново, в една естествена среда. Всичко друго, като задание, е изпълнено, но за вписване във В. Търново като архитектурен резерват и уникален град, няма да говорим. Знам, че такова условие съществуваше в предварителните условия, но не знам къде остана то след това. А това е задължително, защото чужденците идват във В. Търново не за да ги смайваме с тези грамади, те идват, защото тук има друга атмосфера, една уникалност, която с всеки един обект на съвременното строителство ние разрушаваме. Грешката е наша – че в заданието не сме поставили условие, с което да се съобразят тези хора. Приемете го като упрек, че за пореден път ни пренебрегвате; може би защото сте преценили инстинктивно, че в обекта има малко култура, а и няма да стане “културно-историческо наследство”.

Г-ЖА АНЕТА МАНОИЛОВА: За времето от 4 дни насам нямах никакво желание да вземам отношение по въпроса. Сутринта се събудих с едно особено чувство: развълнувана трябва да дойда да взема решение по въпроса коя от двете архитектурни сгради повече ми допада. Пътувам два пъти седмично до Свищов, пътувам и два пъти месечно до Габрово, виждам, че в гр. Габрово нищо не се е променило за 5 г. Виждам същевременно, че доста неща в нашия град са се променили. Контактувам с много пациенти с различни професии, вкл. и недвижими имоти. Всички те забелязват промяната, която има в Габрово, в Свищов и във В. Търново. За В. Търново бих казала значително положителни неща. Същевременно сутринта реших да разсъждавам и върху факта: какво ни предлага единият инвеститор, какво ни предлага и другият инвеститор, мислено заставайки от страната на "Вали" и от другата страна откъм Военното училище; кой от проектите ни предлага по-голяма пространственост, по-голям ефир и какво искаме ние в този град; колко е времето, в което пребиваваме на тази земя, не сме ли достатъчно в затворени пространства, къде е въздухът; няма ли в съвсем краткото си пребиваване на този свят съвсем бързо да отидем в другото, затворено пространство? Аз бих гласувала за ефирността в проекта на Илия Илиев.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ даде думата на гражданите, подали заявление за участие в дебата по темата.

Г-н ПЛАМЕН ЦАНЕВ: Моето изказване има смисъл, ако се показва проектът. След като не мога да си представя проекта, говоря като независим човек. Моят проект е точно това, което преди малко се каза – един културен институт за В. Търново, не 1000 места, а 3000 места. Целта е един развлекателен комплекс, един национален фестивален център във В. Търново, както сме географски център и историческа столица на България. Това е нашата концепция – с една бъдеща постройка да служим на гражданите на В. Търново, да можем да продължаваме да бъдем един уникален град, културен и фестивален център.

Г-н ХРИСТО КАРАНФИЛОВ, представител на "БЕНЧМАРК ФОНД ИМОТИ" АДСИЦ: Тъй като г-н Веселин Генчев, от чието име е подадено заявлението за изказване, е в чужбина, а аз съм един от управителите на тази компания, вие решете дали мога да говоря или не.

(Г-н Тачев предостави думата на г-н Каранфилов)

Г-н ХРИСТО КАРАНФИЛОВ: Искам да спомена, че това е процедура за избор на инвеститор с проект. Естествено е, че проектът е на първо място и всеки от вас може да прецени, но както се оказа не може да прецени, защото ние си носим по-модерна презентация от тези платна, мултимедийна, но както стана ясно, не можем да я покажем. Другите условия в процедурата са общо около 8 и другото важно за вас, като граждани на В. Търново, е да сте сигурни, че инвеститорът, когото изберете, ще направи обекта в срок и че ще има финансовата възможност да го направи. В случая нашето предложение е подплатено от един капитал от близо 8 000 000 лв. и сме в процедура за емитиране на още 23, 5 млн. лв., което ще е факт през месец март. Вие преценете дали "БЕНЧМАРК ФОНД ИМОТИ" има финансови възможности да изпълни проекта в 18-месечен срок. Доколкото сме запознати публично с проекта на другата страна, няма банкови гаранции, изрично пише в документите, че банките не поемат ангажименти за референтите, които са издали. Това е написано и всеки от вас може да го види. Срокът, който предлага другият кандидат, е 19 месеца. Вие преценете при тези параметри, от финансова гледна точка, коя оферта е по-добра. А ако ни дадете възможност да си покажем проекта, ще се убедите, че той архитектурно е добре композиран. Факт е, че приоритетно условие е изграждане на летен театър с минимум 1000 места - единият кандидат предлага проект с минимума места, а ние предлагаме 3 пъти повече места за зрители.

Арх. МАТЕЙ САВОВ: Още в самото начало бих искал да кажа, че разполагаме с готовност да направим една мултимедийна проекция на нашия проект. Арх. Абаджиева представи нашия проект, но аз бих наблегнал на основните принципи, които сме се стремили да осъществим в проекта – това е максимално доброто вписване на комплекса от сгради в съществуващата паркова среда и целенасочено търсене и продължение на парка в новата постройка. Контактните с парка сгради да са ниски и със създаването на богато озеленени структури паркът да продължи в нашия обект. Създаване на един нов подход към парка откъм бъдещия нов център на Търново, добра комуникативност на пространствата, безпроблемна организация на автомобилното движение в района и не на последно място – и на съвременна архитектура.

Не искам да влизам в реплика с г-жа Мишева, но във В. Търново винаги се е създавала съвременна архитектура, не се е създавал един резерват.

Г-Н ИЛИЯ ИЛИЕВ: Опита, който имам в изграждането на обекти за 33 години като строител и 15 години като частен предприемач, ме кара в последния етап от моята кариера да построя нещо, което да остане за града. С тази амбиция съм се захванал и с г-н Савов сме се постарали да изградим нещо много красиво за В. Търново. Предизвикателство беше за мен и първият конкурс на Община В. Търново, който спечелих и който съм на път да реализирам. За 6 месеца аз съм построил 9600 кв.м подземни гаражи. Спечелих конкурса за открита тенисплощадка със съблекални и зала за боулинг. Ще го построя 1 г. по-рано и в края на юни каня всички да ви връча този обект – първия, който съм спечелил и който ще построя – тенискортовете и подземните гаражи. Така че първият ми проект от 14 500 кв.м ще бъде реализиран само за 1 година.

С моите знания и опит, с възможностите на моя екип, смея да ви уверя, че това, което поемем като ангажимент, ще изпълня в дадения срок и за търновци ще остане една красива сграда, която ще изпълни предназначението си.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: Съгласно Правилника не бих могъл да дам думата на други граждани, желаещи да се включат в дебата, които писмено предварително не са заявили желанието си за изказване.

С 30 гласа "за", "против" - няма, 6 "въздържали се”, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 780

ОТНОСНО: Определяне на спечелил участник от проведен конкурс

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 105, ал. 2 и ал. 3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Определя за спечелил участник в проведен конкурс за учредяване възмездно право на строеж за изграждане на комплекс, включващ и летен театър, върху недвижим имот общинска собственост, представляващ УПИ VІІІ от строителен квартал 98 по плана на гр. Велико Търново - “ИЛСТРОЙ” ЕООД Велико Търново.

2. Възлага на Кмета на ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО да сключи договор за учредяване право на строеж със спечелилия участник от проведения конкурс - “ИЛСТРОЙ” ЕООД, като в договора бъдат заложени всички задължителни условия и изисквания, предварително поставени пред кандидатите, както и поетите ангажименти в офертата на спечелилия участник.

 

ПО ТОЧКА ДЕВЕТНАДЕСЕТА Г-ЖА РУМЯНА БРАЙНОВА: На заседанието, за което говорих преди малко, имаше внесени и два спешни материала, по които ПК по ТСУ взе решение. Единият касаеше съучастието на Общината в проекти по "Красива България", които се равняват на 21 000 лв. Отнася се за ремонт на ОУ “Св. Патриарх Евтимий”.

Причината да говоря сега е, че съпътстващият материал, който внася г-н Рашев, е резонен, защото тези средства – 21 000 лв., трябва да бъдат отразени един път в актуализация на бюджета на Общината и още един път – в актуализация на Инвестиционната програма. По тази причина аз предлагам да гласуваме поотделно – веднъж за съгласието ни да се отделят тези средства от 21 000 лв. по проекти на “Красива България” и отделно да гласуваме за отразяването на тази процедура в бюджета на Общината и в Инвестиционната програма. Би следвало да има две отделни решения, тъй като решението по бюджета се предоставя на Министерството на финансите и не бива да включва темата за “Красива България”.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ подложи на гласуване предложението за участие със съфинансиране на Общината по проект "Красива България".

С 33 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 781

ОТНОСНО: Съфинансиране на проект "Красива България", компонент "Възстановяване на социалната инфраструктура след унищожителните наводнения"

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Дава съгласие да бъдат предоставени средства за съфинансиране на проект "Красива България", компонент "Възстановяване на социалната инфраструктура след унищожителните наводнения", обект "Ремонт на ОУ "Св. Патриарх Евтимий" Велико Търново", в размер на 21 000 лв., съгласно условията по спечелен проект на общината.

 

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ подложи на гласуване предложението за промяна на бюджета и свързаната с него промяна на Инвестицонната програма.

С 34 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 782

ОТНОСНО: Промени по бюджета за 2005 година и актуализация на Инвестиционна програма за 2005 г. на Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА и чл. 18 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Приема промените по приходната и разходната част на бюджета за 2005 година и актуализация на Инвестиционната програма /Приложение 1/, както следва:

 

І. ПО БЮДЖЕТА
ПРИХОДИ
МЕСТНИ ПРИХОДИ
ІІ.ВЗАИМООТНОШ.С ЦБ
Получ.трансф. (субс./вн.) ЦБ 3100 63 800
а/ получ. от общини целеви транс. (субс.) за капит. разходи 3113 63 800
ВСИЧКО ЗА II. ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ЦБ:     63 800
ВСИЧКО МЕСТНИ ПРИХОДИ:       63 800
ВСИЧКО ПРИХОДИ:         63 800
РАЗХОДИ
РАЗХОДИ ЗА МЕСТНИ ДЕЙНОСТИ
               
1. Функция 6 Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда 63 800 лв
Група 1 Жилищно строителство, БКС 63 800 лв
- в т. ч.: Община Велико Търново 63 800 лв
ВСИЧКО РАЗХОДИ ЗА МЕСТНИ ДЕЙНОСТИ:     63 800 лв
ВСИЧКО РАЗХОДИ:         63 800 лв

 

ПО ТОЧКА ДВАДЕСЕТА Изказвания не бяха направени.

С 34 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 783

ОТНОСНО: Извършени разходи за командировки в страната и чужбина за периода септември – декември 2005 г. от д-р Румен Рашев кмет Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и Наредбата за командировките, Общински съвет Велико Търново

Одобрява разхода за извършените командировки от д-р Румен Георгиев Рашев кмет на Община Велико Търново за периода септември – декември 2005 година в размер на 2008, 36 лв.

Поради изчерпване на дневния ред 45-то редовно заседание на Общински съвет Велико Търново бе закрито в 11.00 часа.

Препис от протокола се изпраща на Областен управител.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

            /инж. Н. ТАЧЕВ/

ПРОТОКОЛИРАЛ

            /И. Иванова/