ПРОТОКОЛ № 37

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 21.07.2005 г. от 9.10 ч. В ЗАЛАТА НА

ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

На заседанието присъстваха 32 /тридесет и двама/ общински съветника. Отсъства 5 /петима/ г-н П. Павлов, г-жа В. Улучева, г-н В. Георгиев, г-н П. Тюфекчиев, г-н А. Парушев.

 

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ откри заседанието и даде думата на общинските съветници за предложения и изказвания по следния проект

ДНЕВЕН РЕД:

  1. Предложение за допълнение на Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. /Вх. № 1494/04.07.2005 г./;
  2. Питане от общински съветници от група “Обединена левица”./Вх. № 1498/05.07.2005 г./;
  3. Питане от общински съветници от група "Обединена левица". /Вх. № 1499/05.07.2005 г./;
  4. Замяна на недвижими имоти с. Шемшево. /Вх. № 1403/25.05.2005 г./;
  5. Продажба на недвижим имот чос с. Ресен. /Вх. № 1484/01.07.2005 г./;
  6. Продажба на недвижим имот чос с. Малък чифлик. /Вх. № 1485/01.07.2005 г./;
  7. Изкупуване на придаваеми части по регулация. /Вх. № 1487/01.07.2005 г./;
  8. Разпределение на новопридобито жилище по предназначение, брой, вид и местонахождение. /Вх. № 1454/22.06.2005 г./;
  9. Продажба на временни съоръжения /модули/ общинска собственост за вестници, списания и литература. /Вх. № 1429/14.06.2005 г./;
  10. Предоставяне за стопанисване от ОП "Пазари" на 5 броя обществени тоалетни – публична общинска собственост. /Вх. № 1442/17.06.2005 г./;
  11. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, УПИ ІІІ-326, кв. 196. /Вх. № 1430/14.06.2005 г./;
  12. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Присово. /Вх. № 1431/14.06.2005 г./;
  13. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Самоводене. /Вх. № 1432/ 14.06.2005 г./;
  14. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Габровци. /Вх. № 1439/ 15.06.2005 г./;
  15. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Ялово. /Вх. № 1449/ 20.06.2005 г./;
  16. Одобряване проект за частично изменение на ПУП за УПИ ІІІ, кв. 349. /Вх. № 1470/29.06.2005 г./;
  17. Даване съгласие за закупуване на автомобил с повишена проходимост. /Вх. № 1434/15.06.2005 г./;
  18. Удължаване срокът за управление на "МЦРСМ-І В. Търново" ЕООД. /Вх. № 1406/25.05.2005 г./;
  19. Неотложни мерки за ограничаване на негативни явления, застрашаващи здравето и сигурността на децата в Община В. Търново. /Вх. № 1402/20.05.2005 г./;
  20. Промяна на общинската транспортна схема в частта и основни градски линии № 20 и № 50. /Вх. № 1391/13.05.2005 г./;
  21. Отчет за извършени разходи за командировки м. януари-март 2005 г. на Кмета на Общината д-р Румен Рашев. /Вх. № 1382/10.05.2005 г./;
  22. Приемане на график на заседанията на Общински съвет за ІІ-ро полугодие на 2005 г.;
  23. Присъждане на еднократна помощ. /Вх. № 1457/23.06.2005 г./;
  24. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1461/27.06.2005 г./
  25. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1471/29.06.2005 г./
  26. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1472/29.06.2005 г./

 

Г-Н МИЛЕН МИХОВ: Предложението, което нашата група внася е за именуване на една улица на името на един наш съгражданин. Направихме това предложение в един доста кратък срок, поради обстоятелството, че тази сесия е малко извънредна. Предстои 2 август - отбелязването на годишнина от Илинденско-преображенското въстание, и мисля, че сега трябва да разгледаме този материал и да вемем това решение. Предложението е улицата да се именува на името на един наш съгражданин, млад офицер, който загива през 1903 година - подпоручик Александър Панайотов. ПК по ККИНВП разгледа този материал и подкрепи предложението. Предлагам да влезе в дневния ред като точка 23.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ обяви, че е внесен допълнителен материал към т. 20 от проекта за дневен ред.

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ подложи на гласуване предложението на г-н Михов за включване на нова точка 23 в дневния ред и допълнението по т. 20.

С 28 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма предложенията бяха приети.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие следния

 

ДНЕВЕН РЕД:

  1. Предложение за допълнение на Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. /Вх. № 1494/04.07.2005 г./;
  2. Питане от общински съветници от група "Обединена левица"./Вх. № 1498/05.07.2005 г./;
  3. Питане от общински съветници от група "Обединена левица". /Вх. № 1499/05.07.2005 г./;
  4. Замяна на недвижими имоти с. Шемшево. /Вх. № 1403/25.05.2005 г./;
  5. Продажба на недвижим имот чос с. Ресен. /Вх. № 1484/01.07.2005 г./;
  6. Продажба на недвижим имот чос с. Малък чифлик. /Вх. № 1485/01.07.2005 г./;
  7. Изкупуване на придаваеми части по регулация. /Вх. № 1487/01.07.2005 г./;
  8. Разпределение на новопридобито жилище по предназначение, брой, вид и местонахождение. /Вх. № 1454/22.06.2005 г./;
  9. Продажба на временни съоръжения /модули/ общинска собственост за вестници, списания и литература. /Вх. № 1429/14.06.2005 г./;
  10. Предоставяне за стопанисване от ОП "Пазари" на 5 броя обществени тоалетни – публична общинска собственост. /Вх. № 1442/17.06.2005 г./;
  11. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, УПИ ІІІ-326, кв. 196. /Вх. № 1430/14.06.2005 г./;
  12. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Присово. /Вх. № 1431/14.06.2005 г./;
  13. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Самоводене. /Вх. № 1432/ 14.06.2005 г./;
  14. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Габровци. /Вх. № 1439/ 15.06.2005 г./;
  15. Одобряване проект за частично изменение на ПУП, с. Ялово. /Вх. № 1449/ 20.06.2005 г./;
  16. Одобряване проект за частично изменение на ПУП за УПИ ІІІ, кв. 349. /Вх. № 1470/29.06.2005 г./;
  17. Даване съгласие за закупуване на автомобил с повишена проходимост. /Вх. № 1434/15.06.2005 г./;
  18. Удължаване срокът за управление на "МЦРСМ-І В. Търново" ЕООД. /Вх. № 1406/25.05.2005 г./;
  19. Неотложни мерки за ограничаване на негативни явления, застрашаващи здравето и сигурността на децата в Община В. Търново. /Вх. № 1402/20.05.2005 г./;
  20. Промяна на общинската транспортна схема в частта и основни градски линии № 20 и № 50. /Вх. № 1391/13.05.2005 г./;
  21. Отчет за извършени разходи за командировки м. януари-март 2005 г. на Кмета на Общината д-р Румен Рашев. /Вх. № 1382/10.05.2005 г./;
  22. Приемане на график на заседанията на Общински съвет за ІІ-ро полугодие на 2005 г.;
  23. Именуване на улица в стр. кв. 31-125 на името на "подпоручик Александър Панайотов". /Вх. № 1544/20.07.2005 г./;
  24. Присъждане на еднократна помощ. /Вх. № 1457/23.06.2005 г./;
  25. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1461/27.06.2005 г./
  26. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1471/29.06.2005 г./
  27. Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски. /Вх. № 1472/29.06.2005 г./

 

ПО ПЪРВА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 28 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 594

ОТНОСНО: Допълнение на Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество

На основание чл. 22, ал. 1 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Създава нова т. 7 към ал. 2 от чл. 33 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество със следното съдържание: "При разпореждане с общинска собственост, чрез конкурс не може да се извършва последваща промяна на предназначението, както и промяна на идейния проект, с който е спечелен конкурса. При обективни причини промяна се допуска след решение на Общински съвет Велико Търново."

 

ПО ВТОРА ТОЧКА Г-Н СТЕФАН АНТОНОВ прочете питане относно Решения № № 387 от 2004 г., 473, 499, 529 и 538 от 2005 г. на Великотърновския Общински съвет.

Г-Н РУМЕН РАШЕВ прочете отговора на питането.

Г-Н СТЕФАН АНТОНОВ: Разбира се, че не мога да бъда доволен от отговора, защото при една конкретика на зададените въпроси и на неизпълнените решения на ОбС, изпадаме пак в ситуацията да слушаме неща, с които се връщаме толкова години назад.

Относно казаното за паркирането - че трябва да понасяме санкциите си, това е точно така, но когато една санкция нарушава Закона за движенията по пътищата? Ние повдигнахме въпоса за паяка на предната сесия, но това не се връзва с въпроса, който сме задали, и с решението, което имаме за цялостна организация на паркирането и движението в нашия град. Въпросът е в това - защо не се изпълняват решенията на Общинския съвет, и той многократно е поставян тук. Аз не съм съгласен, че концепциите и наредбите не са работещи. Да ги направим работещи! Внесете ги, ще ги обсъдим и тези важни проблеми ще намерят някакво решение.

Относно разкопаването за кабелните оператори. Аз мисля, че сега е моментът да има някаква концепция кога ще се прави това, как ще се прави, защото и предния път гласувахме пари за тротоари в Инвестиционната програма. Но когато започнем да правим инфраструктурата на кабелните оператори, тези тротоари ще трябва пак да ги разбутваме. Никой не казва, че газификацията е лошо нещо. Въпросът е, че не се възстановяват бързо прокопаните терени. Не виждам нищо съществено в този отговор. Аз поне не видях отговор на нашите въпроси, които бяха конкретни, свързани с конкретни решения, които не се изпълняват. Не беше обяснено защо не се изпълняват.

Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Аз съм изненадана, че д-р Рашев дава един необичаен привкус на едно коректно питане на общински съветници, каквото имаме да направим по право. Мисля си, че с тази политическа риторика и апломб, с който започвате, се опитвате да неглижирате онова, което стои като нерешен проблем във Велико Търново. Всъщност вие направихте едни самопризнания за извършеното от вас, които ние не сме искали, без да сме търсили такъв политически ефект. Има ли проблеми с организация на движението и паркирането? Има такива проблеми. Има ли проблеми по отношение липсата на координация при полагане на инфраструктурата? Има такива нерешени проблеми. Има ли проблеми с кв. "Картала"? Има. Има ли информация за регистрираното незаконно строителство в старата част на града? Няма такава информация. Това са простите отговори - "да" или "не". Вие се опитахте чрез един такъв политически нюанс да неглижирате точно това, което не свършихте и сега се опитвате да го извлечете като някакъв политически дивидент. Според мен това е некоректно отншение към нас като общински съветници, към нашето законно право да задаваме към вас въпроси като към градоначалник, а вие се държите като политическа фигура, която направи една такава интерпретация.

Тъй като непрекъснато ни шамаросвате с Общинския градски съвет и с това, че ние действаме под негово решение, си спомням, че един ваш съученик е бил редови комсомолец, а вие сте били комсомолски секретар и вероятно от това време ви е останал афинитета и познаването на структурите на комсомолското движение и на БКП и затова непрекъснато се връщате към него. Аз мога да вляза в същата риторика, но това няма да реши проблемите на В. Търново. И освен това, когато говорите за тоталитарния режим и нерешаването на проблемите във времето, аз ще ви кажа, че последното, което е направено в градоустройството на В. Търново, е точно по времето на тоталитарния режим. Всичко, което е направено в античната част, във възрожденската част, даже и в модерния град е станало с протекцията на държавата. Това е последното държавно участие в градоустройството ни. Оттам насетне всичко се разрушава. Така че аз изразявам съжаление, че вие не дадохте конкретен отговор на нито един от въпросите, които ние коректно, като общински съветници, ви зададохме.

 

ПО ТРЕТА ТОЧКА Г-ЖА РОЗА МИШЕВА прочете питане относно неспазване на срокове по Закона за административното обслужване на физическите и юридическите лица.

Г-Н РУМЕН РАШЕВ прочете отговор на питането.

Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Благодаря ви, че сменихте тона - това е тонът, с който можем да разговаряме като кмет и общински съветници. Все пак ще изразя несъгласие с това, което казвате, тъй като според този Закон за административното обслужване на физическите и юридическите лица има два варианта за прекратяване на производството на извършване на административна услуга - когато този проблем е извън компетенцията на органа - чл. 14, ал. 2; и когато заинтересованото лице не е внесло в срок документите, които са били изискуеми, за да бъде извършена исканата административна услуга. Другото е отказ за извършване, но с мотивиран акт. В двата случая Законът предполага уведомяване на лицето. Точно това не е направила Общинската администрация, като не е уведомила лицето, че това, което трябва да бъде направено, е извън компетенцията на Общината като административен орган.

 

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 32 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 595

ОТНОСНО: Замяна на недвижими имоти

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 40, ал. 1 от ЗОС и чл. 38, ал. 1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за замяна на общински недвижими имоти, находящи се на с. Шемшево представляващи: имот № 039001 от 6,485 дка, актуван с АОС № 943; имот № 039003 от 34,070 дка, актуван с АОС № 2702; имот № 087020 от 5,524 дка, актуван с АОС № 2703 и общински имот в с. Ново село № 175001 от 37,086 дка, актуван с АОС №1860, срещу равностойни по качество и количество земи представени от Георги Кръстев Тончев.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши необходимите действия по подготовката на замяната на имотите и на основание чл. 38, ал. 2 от НРПУРОИ да внесе на следващо заседание на Общински съвет Велико Търново предложение за решение, което да съдържа:

- Цената на всеки от имотите, предмет на замяната;

- Документите, удостоверяващи правото на собственост;

- Разликата в стойността на имотите и начинът на нейното плащане;

- Размерът на режийните разноски, таксите и дължимият данък, които се заплащат от лицето, с което се извършва замяната.

 

ПО ПЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 31 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 596

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 35, ал. 1 от ЗОС и чл. 39, ал. 1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - парцел ХV попадащ в строителен квартал № 45 по плана на с. Ресен Община Велико Търново, с площ 1 060 кв.м., актуван с акт за общинска собственост № 284 от 16.06.1997 година.

2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92“ Велико Търново, в размер на 3 710 лева.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл. VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО ШЕСТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 597

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 35, ал. 1 от ЗОС и чл. 39, ал. 1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - парцел VІІІ попадащ в строителен квартал № 11 по плана на с. Малък чифлик Община Велико Търново, с площ 370 кв. м., актуван с акт за общинска собственост № 1529 от 19.11.2002 година.

2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92“ Велико Търново, в размер на 1 110 лева.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл. VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО СЕДМА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 598

ОТНОСНО: Изкупуване на придаваеми части по регулация

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 35, ал. 1 от ЗОС и чл. 42, ал. 1 от НРПУРОИ, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за продажба на общинско място с площ от 230 кв. м., попадащо в строителен квартал 6 по плана на с. Присово, Община Велико Търново, актувано с акт за частна общинска собственост № 2976/13.06.2005 г., което се придава към УПИ ІІІ-269 от същия квартал, собственост на Христо Петков Живков.

2. Възлага на Кмета на ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО да осъществи необходимите действия по оценка и продажба на имота, съгласно изискванията на Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

ПО ОСМА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 599

ОТНОСНО: Разпределение на новопридобито общинско жилище по предназначение, брой, вид и местонахождение

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 42, ал. 2 от ЗОС и чл. 3, ал. 3 от Наредбата за реда и условията за установяване на жилищни нужди, настаняване и продажба на общински жилища, Общински съвет Велико Търново

Включва в списъка на жилищата от фонда за настаняване под наем тристаен апартамент № 15 на ул. "Константин Паница" № 2, ЕПЖС – 3, вход Д, етаж V, гр. Велико Търново.

 

ПО ДЕВЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 600

ОТНОСНО: Продажба на временни съоръжения /модули/ общинска собственост за вестници, списания и литература.

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 8, ал. 2 от ЗОС, чл. 33, ал. 1 и ал. 2, чл. 109, ал. 1 от от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за продажба на временни съоръжения /модули/ за вестници, списания и литература.

2. Оценките за стойността на временните съоръжения да бъдат изготвени от “Инвестстрой – 92” ЕООД.

3. Възлага на Кмета на Общината да организира провеждането на търгове с тайно наддаване за продажбата им.

 

ПО ДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 601

ОТНОСНО: Предоставяне за стопанисване от ОП "Пазари" на 5 броя обществени тоалетни – публична общинска собственост.

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 8, ал. 2 от ЗОС и чл. 8, ал. 3, т. 3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие обществените тоалетни, намиращи се на пл. “Царевец”, пл. “Славейков”, южно от Нова поща, парк “Габровски” и парк “Марно поле” да бъдат предоставени за стопанисване и поддържане на ОП “Пазари”.

2. Възлага на Управителите на “Комунално стопанство” ЕООД и ОП “Пазари” да предприемат необходимите действия по предаване и приемане на собствеността.

 

ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 602

ОТНОСНО: Одобряване проект за частично изменение на ПУП за регулация и застрояване за УПИ ІІІ-326 от кв.196 по плана на гр. Велико Търново

На основание чл. 21 /1/ т. 11 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри по реда на чл. 128 /3/ и чл. 129 /2/ от ЗУТ, чл.134 /2/ и във връзка с чл.134 /1/ т.1 от ЗУТ:

- частично изменение на ПУП за регулация за УПИ ІІІ-326 от кв. 196 по плана на гр. Велико Търново – разширение на УПИ ІІІ-326 от същия квартал в западна посока, за сметка на част от улична регулация, като се измества осовата линия на улица с ОК ОК 2544-2543 в същата посока и новите осови точки приемат номерата на старите;

- частично изменение на ПУП за застрояване за УПИ ІІІ-326 от кв. 196 по плана на гр. Велико Търново – предвижда се нова жилищна сграда с максимална височина до 12,00 м (до кота корниз спрямо улица с ОК ОК 2544-853, ул."Кирил и Методий"); начин на застрояване – в свързано застрояване със съществуваща сграда в УПИ ІV-325 от кв. 196.

2. На основание чл. 3, ал. 2, т. 1 и т. 3 от ЗОС, придаваемите части от улична регулация представляват публична общинска собственост. Във връзка с промяна на тяхното предназначение и на основание чл. 6, ал. 1 от ЗОС, дава съгласие придаваемите части към УПИ ІІІ-326 от кв. 196 по плана на гр. Велико Търново да бъдат обявени за частна общинска собственост.

3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички необходими действия по разпореждане с имота, в съответствие с изискванията на ЗОС и НРПУРОИ.

 

ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 603

ОТНОСНО: Одобряване проект за частично изменение на ПУП за регулация за поземлени имоти № № 62а, 62б и 41 от кв. 32 по плана на с. Присово, Община Велико Търново

На основание чл. 21 /1/ т.11 от ЗМСМА, Община Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри, по реда на чл. 129 /2/ и чл. 128 /3/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т.1 от ЗУТ, чл. 9 /2/ и /3/ от ЗУТ – частично изменение на ПУП за регулация за ПИ № № 62а, 62б и 41 от кв. 32 по плана на с. Присово, Община Велико Търново:

- промяна уличната регулация на улица в частта между ОК ОК 81-82;

- образуване нови урегулирани поземлени имоти за нуждите на ПИ № № 62а, 62б и 41, кв. 32 - УПИ Х-62б, УПИ ХІ-62а и УПИ ХІІ-41 от същия квартал.

 

ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 31 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 604

ОТНОСНО: Одобряване на проект за частично изменение на ПУП за регулация за УПИ І – за училище и трафопост и УПИ V-844 от кв. 102 по плана на с. Самоводене, Община Велико Търново

На основание чл. 21 /1/ т. 11 от ЗМСМА, Община Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри по реда на чл. 128 /3/ и чл. 129 /2/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т. 1 от ЗУТ – изменение на ПУП за регулация за част от кв. 102 по плана на с. Самоводене, Община Велико Търново - частична промяна на вътрешната регулационна линия между УПИ V-844 и УПИ І – за училище и трафопост от кв. 102 по плана на с. Самоводене, като УПИ V-844 се разширява в югозападна посока за сметка на част от УПИ І – за училище и трафопост.

2. На основание чл. 2, ал. 1 т. 9 и чл. 3, ал. 2, т.2 от ЗОС, УПИ І от кв. 102 по плана на с. Самоводене представлява публична общинска собственост. Във връзка с промяна на неговото предназначение и на основание чл. 6, ал. 1 от ЗОС, дава съгласие придаваемите части към УПИ V-844 от кв. 102 по плана на с. Самоводене да бъдат обявени за частна общинска собственост.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички необходими действия по разпореждане с имота в съответствие с изискванията на ЗОС и НРПУРОИ.

 

ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 605

ОТНОСНО: Одобряване на проект за частично изменение на ПУП за регулация и проект за частичен ПУП за застрояване за УПИ ХІХ-2 и УПИ ХХ-2 общински обор от кв. 11 по плана на с. Габровци, Община Велико Търново

На основание чл. 21 /1/ т.11 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри, по реда на чл. 128 /3/ и чл. 129 /2/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т.1 от ЗУТ, чл. 110 /1/ т. 3 от ЗУТ:

- частично изменение на ПУП за регулация за УПИ ХІХ-2 и УПИ ХХ-2 от кв. 11 по плана на с. Габровци, Община Велико Търново: промяна на улично-регулационните линии на УПИ ХІХ-2 и УПИ ХХ-2 общински обор от кв. 11 по плана на с. Габровци в източна посока спрямо улица с ОК 40, частична промяна на южната дворищно-регулационна линия на УПИ ХХ-2 общински обор от кв. 11, а останалата част остава непроменена, тъй като се явява граница между селищната територия на с. Габровци и плана за земеразделяне на същото село; промяна дворищно-регулационните линии между УПИ ХІХ-2 и УПИ ХХ-2 общински обор и УПИ с отреждане за волейболно и баскетболно игрище, и между УПИ ХІХ-2 и УПИ ХVІІІ-7 от кв. 11; преотреждане на УПИ ХХ-2 общински обор в УПИ ХХ-2 от кв. 11; обединяване на УПИ ХІХ-2 и УПИ ХХ-2 от кв. 11 в един нов урегулиран поземлен имот – УПИ ХХІ-2 от същия квартал, като улично-регулационните и дворищно-регулационните му линии съвпадат с кадастралните граници на ПИ № 2;

- частичен подробен устройствен план за новообразувания УПИ ХХІ-2 от кв. 11 по плана на с. Габровци, Община Велико Търново – предвижда се запазване на съществуващата жилищна сграда и реконструкция на същата, и пристройка в югозападна посока на 1 етаж; начин на застрояване – свободно

2. На основание чл. 3, ал. 2, т. 1 и т. 3 от ЗОС, придаваемите части от улична регулация представляват публична общинска собственост. Във връзка с промяна на тяхното предназначение и на основание чл. 6, ал. 1 от ЗОС, дава съгласие придаваемите части от улична регулация към новообразувания УПИ ХХІ-2 от кв. 11 по плана на с. Габровци, Община Велико Търново, да бъдат обявени за частна общинска собственост.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши необходимите действия по замяната на придаваеми части по регулация, като на следващо заседание на Общински съвет Велико Търново бъде внесено предложение, съдържащо всички параметри на сделката.

 

ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 606

ОТНОСНО: Одобряване на проект за частично изменение на ПУП за регулация за УПИ І-106, УПИ ІІІ-106 и УПИ ІV-105 от кв. 13, частичен ПУП за застрояване за новообразуван УПИ І – за жилищни нужди от кв. 13 по плана на с. Ялово, Община Велико Търново, и ПУП за застрояване за ПИ № 027034 местн. "Калето" землище на с. Ялово (промяна предназначението на земеделския имот с цел застрояване)

На основание чл.21 /1/ т.11 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри, по реда на чл. 128 /3/ и чл. 129 /2/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т.1 от ЗУТ, чл. 110 /1/ т. 3 от ЗУТ, и чл. 9 /1/ и чл. 12 /2/ от ЗУТ:

- частично изменение на ПУП за регулация за УПИ І-106, УПИ ІІІ-106 и УПИ ІV-105 от кв. 13 по плана на с. Ялово, Община Велико Търново – закриване на част от улица с ОК ОК 52-53а-53 и създаване нова ОК № 52а; сливане на УПИ І-106, УПИ ІІІ-106 и УПИ ІV-105 от кв. 13 в един нов урегулиран поземлен имот – УПИ І с отреждане за жилищни нужди от същия квартал; разширение на новообразувания УПИ І – за жилищни нужди в северозападна посока чрез промяна на регулационните граници на населеното място, като се включват част от улица с ОК ОК 52-53 и ПИ № 027034, на който се променя предназначението му; промяна дворищните регулационни линии между новообразувания УПИ І за жилищни нужди и УПИ ІІ-107 и УПИ V-107 от кв. 13;

- частичен подробен устройствен план за новообразувания УПИ І за жилищни нужди от кв. 13 по плана на с. Ялово – предвижда се свободно застрояване за жилищни нужди и допълващо застрояване, при максимална височина – 10,00 м и ограничителни линии на застрояване.

2. На основание чл. 3, ал. 2, т. 1 и т. 3 от ЗОС, придаваемите части от улична регулация представляват публична общинска собственост. Във връзка с промяна на тяхното предназначение и на основание чл. 6, ал. 1 от ЗОС, дава съгласие придаваемите части към новообразувания УПИ І – за "жилищни нужди" от кв. 13 по плана на с. Ялово да бъдат обявени за частна общинска собственост.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички необходими действия по разпореждане с имота, в съответствие с изискванията на ЗОС и НРПУРОИ.

 

ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 30 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 607

ОТНОСНО: Одобряване проект за частично изменение на ПУП за регулация и застрояване за УПИ ІІІ – за жилищни нужди и обществено обслужване от кв. 349, ЖК "Бузлуджа" по плана на гр. Велико Търново

На основание чл. 21 /1/ т. 11 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие Кмета на Общината да одобри по реда на чл. 128 /3/ и чл. 129 /2/ от ЗУТ, чл. 134 /2/ и във връзка с чл. 134 /1/ т. 1 от ЗУТ – частично изменение на ПУП за регулация и застрояване за УПИ ІІІ – за жилищни нужди и обществено обслужване от кв. 349, ЖК "Бузлуджа" по плана на гр. Велико Търново:

- частично изменение на ПУП за регулация за УПИ ІІІ – за жилищни нужди и обществено обслужване, кв. 349 – промяна вътрешната регулационна линия между УПИ ІІІ – за жилищни нужди и обществено обслужване и УПИ ІІ – за търговия от същия квартал;

- частично изменение на ПУП за застрояване за новообразувания УПИ ІІІ – за жилищни нужди и обществено обслужване от кв. 349 – предвижда се свободно застрояване на смесена сграда с обществено обслужващи функции на 1 етаж и 5 етажа жилищни, при ограничителни линии на застрояване.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички необходими действия по разпореждане с имота в съответствие с изискванията на ЗОС и НРПУРОИ.

 

ПО СЕДЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 608

ОТНОСНО: Даване съгласие за закупуване на автомобил с повишена проходимост за осъществяване на дейностите и контрола по опазването на околната среда на територията на Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие на Община Велико Търново да закупи автомобил с повишена проходимост марка “ЛАДА – Нива”, за осъществяване на дейностите и контрола по опазването на околната среда на територията на Община Велико Търново.

2. Автомобилът се предоставя на разпореждане на Кмета на Община Велико Търново, главния секретар на Община Велико Търново и началника на отдел “Опазване на околната среда”.

 

ПО ОСЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 28 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 609

ОТНОСНО: Удължаване на срока за управление на Общинско еднолично търговско дружество "МЦРСМ-І Велико Търново" ЕООД

На основание чл. 21, ал. 1, т. 9 от ЗМСМА и чл. 50, ал. 2 във връзка с чл. 48 от НУУПСОЧКТД, Общински съвет Велико Търново

1. Удължава Договора за управление на д-р Румяна Георгиева Съботинова, живуща в гр. Велико Търново, ул. “Полтава” № 5, вх. В, ЕГН 5812284030, л.к. № 114107578 изд. на 27.07.2001 г. от МВР Велико Търново за управител на “МЦРСМ-І-Велико Търново” ЕООД за срок от 3 /три/ години, считано от 30.09.2005 г. до 30.09.2008 г. включително.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да сключи анекс към Договора за управление с лицето по т. 1.

 

ПО ДЕВЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Като изразявам уважение към позицията, която са изразили колегите от другите комисии, аз все пак искам да изкажа едно по-специфично и по-професионално отношение на ПК по образование за неотложните мерки с мотивите, които ще се опитам да изложа. Няма да припомням цялата сага за това как през месец април ние приехме отчета с едно Решение № 500 и възложихме на кмета да се внесе една програма за неотложни мерки. Те бяха внесени, но бяха върнати отново от ПК по образование, тъй като според нас това не са неотложни мерки, а са съвсем рутинни и по нищо не се различават от цялостната програма, която беше предложена на Комисията като дейност. По-късно бяха внесени тези, които са пред вас и които по нищо не се различават от това, което беше, и аз изразявам съжаление, че една такава сериозна комисия, каквато е Комисията за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, се отнася така формално към задълженията си. Защото има няколко закона и една общинска наредба, която регламентира преодоляването на някои негативни явления, особено във ваканционния период. Това са Законът за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, Законът за закрила на дететото и нашата Наредба № 1.

Когато ние искахме да бъдат набелязани неотложни мерки именно за ваканционния период, ни се предлага нещо, което просто няма как да бъде свършено, тъй като е в правомощията и компетенциите на институции, които на днешния ден не функционират, тъй като е ваканция. Става дума за ангажиране, по т. 1, на ученически съвети, на училищни настоятелства и на други институции, които поради характера на дейността на училището не работят сега. А проблемът съществува. И аз искам да попитам г-н Кмета: има ли европейски град, в който след 22 часа да има такова гъмжене на непълнолетни и малолетни по улиците на този град? Ако има, то е изключение. Не мисля, че непрекъснато трябва да повтаряме един и същи рецидив - когато се обърне колата, да прилагаме крути мерки. Защото на територията на Общината има поне пет субекта, които са в правото си и имат абсолютния ангажимент по тези два закона и по тази Наредба да се справят с това, което в момента е факт. Говорим за Местната комисия, за Дирекцията за социално подпомагане и отдел "Закрила на дететето", говирм за РПУ, за други институции - Регионалния инспекторат на МОН, за Полицията, които имат ангажимента да се борят с превенцията, защото ние действително имаме слабост в превенцията. Не така е например в Свищов, където след 22 часа е трудно да намериш дете, което може да бъде в някаква рискова ситуация. Разполагам с една касета, в която може да се види как в елитни заведения по центъра закупуването на алкохол е безпроблемно, независимо от възрастовата граница. Бих могла да я покажа, мога да я предоставя на телевизиите. Но аз питам: защо трябва да преживеем изстрадания опит на Свищов, за да се сетим, че действително съществува такъв проблем. Неправомерно е, ненормално е след 22 часа градът ни и заведенията в него да гъмжат от непълнолетни и малолетни, които са в рискова ситуация. Мисля, че това не е в интерес на нито един от нас.

Съгласувано с останалите членове на ПК по образованието, аз предлагам днес да вземем следните конкретни решения:

"1. Възлага на Кмета на община В. Търново в съответствие с чл. 56, ал. 1 от Наредба 1 да бъде извършена целева проверка по чл. 8 и чл. 9 от същата Наредба.

2. На общинска сесия от 29.09.2005 г. да бъде внесена информация за резултатите от осъществения контрол по Наредба 1.”

Във всички тези 1200 заведения, в които човек може да влезе по всяко време на денонощието, независимо от възрастта си, без да му се иска лична карта, може да получи това, което желае. Мисля, че сумите, които могат да бъдат взети като глоби, могат да бъдат дадени на Комисията, за да обезпечи тя финансово своята дейност.

Изразявам съжаление, че така формално се отнасяме всички към проблема, защото проблемът е общ. Обаче аз питам и всички тези родители, които знаят, че детето им го няма вкъщи след 22 часа, че когато се прибира то мирише на алкохол, на цигари, а вероятно и на нещо друго, и продължават да си гледат телевизията и продължават да бъдат безгрижни. Моля да подкрепите това наше конкретно предложение, което действително би могло да бъде конкретна неотложна мярка за ваканционния период.

Г-Н РУМЕН РАШЕВ: Явно не сте разбрали смисъла, такъв беше и коментарът на моя отговор на вашето питане преди малко. Вие не искате да решите един наистина болезнен проблем, който съществува и правилно казвате, че за неговото решаване са ангажирани много институции и на първо място - не институция, а родителите - става въпрос за възпитание, става въпрос за морал на родителите. Тези, които трябва да възпитават морала у децата, са на първо място родителите, семейството. Тук обаче се опитвате да ми вмените задължения, които явно не мога да изпълня, и после да ме питате защо не са изпълнени. Общината и моите подчинени нямат структури и служби, които, особено нощно време, да се грижат за опазване на обществения ред. За това се грижат органите на МВР. Аз съм имал многократни разговори, мога да напиша една формална заповед, но знам какъв ще е отговорът на началника на РПУ - че те осъществяват контрол със силите, които имат. Ако искате да решаван сериозно въпросът, той наистина трябва да бъде решаван комплексно, а не с опити да бъда товарен с неща, които реално не мога да свърша, и после да кажете, че кметът не ги е свършил. Моят призив е: не водете борбата си с мен, ползвайки негативните страни, трудностите, които има обществото ни. Не аз съм причината за това и това, че вие се борите с мен, няма да реши проблемите на града.

Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Аз не желая да се карам с вас, напротив, желая заедно да решим проблеми, които не търпят отлагане и не съм си позволила нищо повече от прочита на чл. 56, ал. 1 от Наредба № 1, където пише: "Контролът по спазване разпоредбите на настоящата Наредба се възлага на длъжностни лица, определени със заповед на Кмета на Общината и служителите на РДВР - В. Търново"; ал. 2: "За констатираните нарушения се съставят актове от длъжностни лица, определени със заповед на Кмета на Общината, кметове на кметства, кметски наместници и от упълномощени лица или от служители на РДВР - В. Търново".

Не съм си позволила нищо повече от това, което всички тук сме приели като нормативен закон. Не виждам с какво повече ви натоварваме от това, което е написано в тази Наредба.

Г-Н ЙОРДАН ГРОЗДАНОВ: Аз искам да взема думата като председател на тази комисия. Аз съм удовлетворен, че г-жа Мишева стигна наистина до разковничето на разрешаване на тези проблеми, а за мен те са свързани със семейството, от което тръгват всички негативи. Тъй като имаше отправен въпрос и писмено становище към комисията за неотложни мерки, а сега и за летни мерки, аз мисля, че проблемът не е в това дали мерките ще бъдат летни, зимни, есенни, за мен това е една постоянна борба, която трябва да бъде провеждана всеки ден, тъй че ако кампанийно набележим мерки само за лятото, не мисля, че проблемите ще бъдат разрешени. Колкото до съставянето на тези неотложни мерки, използвали сме широк кръг от хора, свързани с тези проблеми - целия състав на Комисията, директори, учители, които работят по тези проблеми, които ни съпътстват всеки ден. Наистина хората се ангажираха отговорно, но трябва една постоянна борба. Тъй като съм свързан със спорта и с младежките дейности, мисля, че превантивните дейности, които правим за младите хора и за децата, са по-сериозният момент, в който можем да се борим с тези негативни явления. Сигурен съм, че след 22 часа ще има и през зимата, и през лятото ученици по дискотеките, че ще се сервира алкохол. Въпросът е ние да намерим начин да ограничаваме тези явления, а това може да стане със спорта, с мероприятията, които провеждаме заедно с младежките организации, които са много във В. Търново и които работят на едно много добро ниво в рамките на страната. Аз не съм против това да направим летни мерки, но мисля, че всички водни басейни, всички места, където децата могат да летуват, има направена организация, взети са всякакви мерки, но пак не можем да спрем такива проблеми.

Преди една седмица разбрах, че един мой колега е станал наследник на Косьо Самоковеца и го виждам с какъв хъс работи, за да увеличава продажбата на наркотици. Той търси пазар, а това означава, че този проблем няма да се реши, той ще се разширява и ние трябва да работим против него. Тези проблеми идват от Запад, те се разширяват постоянно и ние трябва да сме готови за тях. Само с летни мерки няма да решим проблема, мисля, че трябва всекидневна работа. Колкото до Програмата - още много неща могат да се желаят, да се пишат, но сама по себе си тя няма да доведе до някакви желани резултати. Мисля, че трябва да ограничаваме тези явления и това може да стане с превенцията.

Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: Не ми се ще след време от същата тази трибуна да четем протокола от днешното заседание, защото никой не може да гарантира нищо в нощния живот на В. Търново. Затова ви моля превантивно да вземем тези ограничителни мерки, които сме приели. Аз не приемам това, което казаха г-н кмета и г-н Грозданов. Вярно, отговорността на родителите е водеща, но аз не искам ние да бягаме като институция. Нека да си свършим нашето, за да предотвратим нещо, което по-късно може да се окаже драма не само за 1-2 семейства. Не знам защо не искаме да си нарушим сега дослука с някои собственици на такива заведения. Аз така го разбирам - че не искаме да влизаме в конфликт с хора, които по един или друг начин са свързани с бизнеса и за тях това е една сериозна печалба, защото най-многобройните потребители са непълнолетни. Вярно е, че това е въпрос на родителски контрол и един родител може да контролира по-добре 2 деца, отколкото полицията 12 000. Но нека да не бягаме от собствената си отговорност.

С 24 гласа "за", "против" - няма и 3 "въздържали се" - предложението на г-жа Мишева бе прието.

С 27 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 610

ОТНОСНО: Приемане на неотложни мерки за ограничаване на негативни явления, застрашаващи здравето и сигурността на децата в Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

1. Приема внесените неотложни мерки за ограничаване на негативни явления, застрашаващи здравето и сигурността на децата в Община Велико Търново.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново в съответствие с чл. 56, ал. 1 от Наредба № 1 да бъде извършена целева проверка по чл. 8 и чл. 9 от същата Наредба.

3. На сесията на Общински съвет за 29.09.2005 г. да бъде внесена информация за резултатите от осъществения контрол по Наредба № 1.

 

ПО ДВАДЕСЕТА ТОЧКА ТОЧКА Г-ЖА РОЗА МИШЕВА: От известно време съм свидетел на едно явление по линия 20. Там отдавна има една пуническа война между линия № 20 и № 13 - кой да обере пътниците и в крайна сметка се стига дотам, че има едно изместване на графиците, особено на кола № 13. Всички линии започват да тръгват с по 5 минути по-късно от графика. Така че когато приемаме тази схема, аз настоявам да се осъществи необходимият контрол по спазването на графика. А това, за което говорих, е възможно, защото на нито една спирка няма закачено нито едно разписание. Не знам защо даваме възможност на всички, които са поели ангажимент към транспорта, да интерпретират това, което са поели като ангажимент, както им подхожда на икономическите интереси. Там действително има срамни сцени. Собственикът на линия № 20 се явява на определени точки с джип, с "Пежо", изчакват се, карат се, саморазправят се с шофьорите на № 13, което е нещо унизително. Ако тук не се намеси институция, която разрешава това, аз си мисля, че е непристойно за манталитета на великотърновци, така че нека обърнем внимание и на хората, които се ангажират, и зад които заставаме днес.

Г-Н МИЛЕН МИХОВ: Този материал, който гледаме, не засяга проблема, който г-жа Мишева постави. Вярно е, че тя има право в една друга посока - спазването на разписанието от автобусните линии и от превозвачите. Аз бих казал, че това не е проблем само на № 20, а и на всички. Онзи ден № 13 мина край мен на една спирка, без да спре въобще на спирката. Явно бързаше да се надпреварва с другата линия. Всеки търновски гражданин може да ни разказва проблеми за автобусния транспорт и за превозвачите.

Предложението, което ПК по ИВСПИ подкрепя, е свързано с един жест към превозвачите, който ние, ОбС и ОбА, правим. Ние облекчаваме разписанието, което те трябва да изпълняват, но което фактически не се изпълнява. Тези късни автобуси, написани тук, никой не ги е виждал във В. Търново. Очевидно е, че превозвачите не спазват това разписание, тъй като е икономически неизгодно за тях. Махаме от разписанието маршрути, които така и така не се спазват и правим този жест с ясното съзнание, че това им дава възможност да получат субсидия, която вече ги задължава да бъдат стриктни в изпълнението на графиците. Напълно съм съгласен с това, което каза г-жа Мишева - че ние трябва да бъдем взискателни към спазването на разписанието, към коректност и към едно добро обслужване на гражданите на В. Търново. Мисля, че въпросът с разписанието и с автобусните спирки е един важен въпрос, който трябва да бъде решен по един модерен начин - не само автобусите да бъдат елемент на транспортната схема, но и спирките, и инфраструктурата на тези спирки да бъдат в един добър вид и се надявам, че имаме възможност разумно да решим този въпрос.

Апелирам да подкрепим тези предложения на ОбА, те са подкрепени и от ПК по ИВСПИ, и ясно да заявим, че това е един жест към превозвачите, който ги задължава към коректност и добро обслужване на гражданите.

Г-Н ВАЛЕНТИН ЦАНКОВ: Подкрепям предложението на ПК и се солидаризирам с казаното от г-жа Мишева по отношение на спазавнето на графика. На последното заседание на ПК бяхме свидетели, че са направени предложения от г-н Гайдаров за урегулиране на тези взаимоотношения още през месец септември миналата година, но те не са минали през транспортната комисия към ОбА по някаква причина, не са стигнали и до нас и се надявам, че този пропуск ще бъде отстранен и графиците на отделните автобуси ще бъдат разгледани и координирани в комисиите на ОбС и на заседания на ОбС.

С 26 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 611

ОТНОСНО: Промяна на общинската транспортна схема в частта и основни градски линии № 13, № 20, № 30, № 50

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 8, ал. 4 от Наредба № 2/15.03.2002 г. на МТС, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава извършените от комисията определена със Заповед № РД 22-548/29.04.2004 г. на Кмета на Община Велико Търново промени в общинската транспортна схема, съгласно приложените разписания.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ПЪРВА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 24 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 612

ОТНОСНО: Отчет за извършените разходи за командировки за месеците януари – март 2005 г. на Кмета на Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и Наредбата за командировките в страната, Общински съвет Велико Търново

Одобрява разхода за извършените командировки от д-р Румен Георгиев Рашев Кмет на Община Велико Търново за м. януари – март 2005 г. в размер на 116.00 лв.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ВТОРА ТОЧКА Г-Н ГЕОРГИ СТЕФАНОВ: Първо искам да ви успокоя, че няма да предложа нови точки към графика. Моят въпрос е какво да направим, че така заложените в проектографика точки да се изпълнят. Почти на всяко заседание става въпрос, че планирани в графика точки не влизат на заседанията на ОбС, защото ОбА не ги подготвя. Коментира се преди малко въпросът с паркирането, имаше много коментари по него, но е факт, че този въпрос присъства многократно в нашите графици, а не се внася съответният материал от ОбА.

Въпросът за охраната на полските имоти вече втора година присъства в нашите графици, а не се решава. Въпросът за международната дейност - имаше решение на ОбС да има програма за тази дейност, въпросът беше залаган многократно в графиците на нашите заседания. На едно от питанията на общински съветници д-р Рашев преди няколко месеца каза: "За какво ви е програма, програмата е ясна - европейска интеграция". Припомням, че тогава конкретното питане беше за посещения в Китай и Египет.

Въпросът с разпореждане с общинско имущество - с бюджета за 2004 г. ние приехме предложение, и то не на общинските съветници от ОЛ, да се направи една програма как в рамките на този мандат ние ще се разпореждаме с общинското имущество. В областта на общинското имущество ние сме агенция за недвижими имоти, и то слаба агенция, защото има много по-добри по-агресивни, по-перспективно работещи агенции. Ние сме един приемен офис на агенция за недвижимо имущество - идва бизнесмен и казва, че иска да купи терен, г-н Кметът го обявява първо във вестниците и ние го ратифицираме. Дали то е благодарение на нашата дейност или е въпреки нашата дейност? Сещам се за едно доста обсъждано предложение от предишното ни заседание - за сградата на бившия ОНС. В началото на предложението на кмета пише, че е постъпило предложение от някого и въз основа на това се предлага. Предложенията започват винаги с това. А ако не постъпват такива предложения? Имаше едно предложение Общината да има сайт, имаше едно решение за програма. Казах вече, че не благодарение на нашите решения, а въпреки тях върви разпореждането с общинско имущество. В Закона е записано, че Кметът на Общината организира изпълнението на решенията на ОбС и в този дух, стараейки се ОбС да не работи така, както ОбА ни ги предлага - на парче, аз искам да предложа в проекта за решение да се добави накрая следният текст: "Възлага на Кмета на Общината в съответствие с чл. 44, ал. 1, т. 7 от ЗМСМА да организира изпълнението на това решение, като в едномесечен срок със своя заповед определи задължението на ОбА за подготовка на материали, становища и проекти за решения, срокове, в които те трябва да бъдат предоставени в ОбС и отговорните за това длъжностни лица".

Г-Н РУМЕН РАШЕВ: Кметът на общината организира изпълнението на решенията на Общинския съвет. На следващата сесия имате информация за изпълнение решенията на ОбС. Ако трябва да ги обърнем в проценти, големият процент от решенията на ОбС са изпълнени. Възможно е да има неизпълнени решения, но искам да ви уведомя, че с вменяването ми на задължения въпросите няма да бъдат решени. Законодателят ми е дал ясни и точни права какво мога и какво не мога да правя, така че ви предлагам, ако наистина има важни проблеми във В. Търново, да не търсите само възможността на ОбА да внася информации, а вие като цензори да отхвърляте непрекъснато това, което се предлага. Защото част от ОбС отхвърля априори това, което се предложи за принципни неща ОбА. В наредби и концепции ОбС има пълното право да предлага, да обсъжда, ОбА да дава становище. Бъдете и вие активни в решаването на такъв въпрос. Колкото е моята отговорност, почти толкова е и вашата.

С 16 гласа "за", "против" - няма и 7 "въздържали се" - предложението на г-н Стефанов бе прието.

С 25 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 613

ОТНОСНО: Приемане график на заседанията на Общинския съвет за II –ро полугодие на 2005 г.

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търновс

1. Приема график на заседанията си през II-рото полугодие на 2005 г., както следва:

Заседание 14.07.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Информация за касовото изпълнение на бюджета на Община В. Търново за I–во тримесечие на 2005 г.

Информация за изпълнение на Програмата за приоритетните обекти за проучване, проектиране, укрепване, ремонт, строителство и финансиране на свлачища, мостове и мостови съоръжения в Община В. Търново /м. септември 2004/.

Отчет за изпълнението на Стратегията за развитие на Община Велико Търново.

Информация за работата на общинската администрация по проблемите на паркирането във Велико Търново.

Информация за организацията на охраната на полските имоти и селскостопанската продукция на територията на Общината.

Заседание 04.08.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Отчет за изпълнение на решенията на Великотърновски общински съвет за второто тримесечие на 2005 г. и всички не снети от отчет решения.

Информация за изпълнение на Инвестиционната програма за I-во полугодие на 2005 г.

Приемане на Правилник на ДКС „В. Левски".

Заседание 29.09.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Информация за касовото изпълнение на бюджета за I-во полугодие на 2005 г.

Информация за дейността на търговските дружества за I-во полугодие на 2005 г. Информация за дейността на смесените /с участието на Община Велико Търново/ търговски дружества.

Приемане на общински план за развитие на Община Велико Търново съгласно Закона за регионалното развитие.

Отчет от Кмета на Общината за изпълнението на програмата за околна среда - съгласно чл. 79, ал. 5 от Закона за опазване на околната среда.

Отчет за дейността на Сдружението за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци.

Заседание 27.10.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Отчет за изпълнение на решенията на Великотърновски общински съвет за III-то тримесечие на 2005 г. и всички не снети от отчет решения.

Разглеждане на програми по приета с Решение № 473 Концепция за развитието на старата част на Велико Търново.

Информация за предприетите действия по стопанисването, благоустрояване и опазване на хълм-парк „Света гора"-по Решение № 541 на Великотърновски общински съвет.

Отчет за двегодишната дейност на Общинска администрация.

Заседание на 24.11.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Информация за касовото изпълнение на бюджета на Общината за III-то тримесечие на 2005 г.

Информация за дейността на общинската администрация по зимната подготовка 2005-2006 г.

Информация за реализация на проект „Финансов план за управление на публичната инфраструктура на гр. В. Търново.

Информация за изпълнението на газификацията на града – II-ри етап и предстоящи етапи.

Заседание за 8-ми декември. Тържествено заседание.

 

Присъждане на Акедемичната награда на Община Велико Търново.

Заседание 22.12.2005 г. Основни точки от дневния ред.

Приемане на годишен план за приватизация за 2006 г.

Отчет по програмата за техническо побратимяване с Община Голдън, Колорадо, САЩ.

Информация за международните връзки и програми на Община Велико Търново.

2. Възлага на Кмета на Общината, в съответствие с чл. 44, ал. 1, т. 7 от ЗМСМА да организира изпълнението на това решение като в едномесечен срок със своя заповед определи задълженията на общинската администрация за подготовка на материали, становища и проекти за решения, срокове, в които те трябва да бъдат представени в Общинския съвет и отговорните за това длъжностни лица.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ТРЕТА ТОЧКА Г-Н МИЛЕН МИХОВ: Зад името, което предлагаме, стои една млада, интересна и романтична личност. Подпоручик Александър Панайотов е роден във В. Търново на 16.04.1878 г. Той е произведен в първо офицерско звание през 1901 г. Постъпва на служба в Търновския гарнизон и тук влиза в тайните македонски офицерски братства. През януари 1903 г. сам подава оставка и напуска военната си служба, когато е на 25 години. Същият месец заминава с една чета, начело с Борис Арабов в Битолския революционен окръг, става и представител на Смилевския конгрес, където се взема решението за въстанието, ръководи въстанието в Ресенско и остава един от последните воеводи до края на септември, докато и последните хора от избягалите села се укриват в горите край Преспа. Можел е да напусне и да се прибере в страната. Сам е носил караулната служба и е охранявал селяните и за това плаща с живота си. Това е един изключително достоен наш съгражданин, офицер от българската армия, който загива през 1903 г. Аз апелирам да подкрепим това предложение.

Г-Н ИВАН АЛЕКСАНДРОВ: ПК разгледа въпроса и в допълнение искам да спомена, че това е една улица в централната част на В. Търново, която до момента не носи друго име, което няма да обърка регистрацията на гражданите, живеещи в този район. Това е един допълнителен компонент, който няма да създава пречки. Това, което сподели г-н Михов, беше изложено пред ПК, тя подкрепя предложението и мисля, че подпоручик Александър Панайотов е един достоен син на В. Търново и е редно да има улица на неговото име.

Г-Н ВАЛЕНТИН ЦАНКОВ: Хубаво е да има някаква плоча, след като се намира на такава многолюдна улица. Аз подкрепям предложението.

Г-Н РУМЕН РАШЕВ: Говорихме вчера с г-н Михов, аз го подкрепям, но не записвайте, че възлагате на кмета да постави плочата.

С 26 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 614

ОТНОСНО: Именуване на улица в стр.кв. 31-125 по плана на гр. Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 18 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Именува улица с ОК № № 241-240 в стр.кв. 31-125 по плана на гр. Велико Търново "Подпоручик Александър Панайотов".

Г-Н НИКОЛАЙ ТАЧЕВ: Предлагам останалите четири точки от дневния ред да бъдат разгледани на закрита част от заседанието.

Никой не се обяви против направеното предложение.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 27 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 615

ОТНОСНО: Присъждане от Общински съвет Велико Търново на еднократна помощ на продължително болни служители от Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново реши

1. Да се изплати еднократна помощ по 500 лв. на двама служители от Община Велико Търново за покриване на разходи за лечението и възстановяването им.

2. Общо разходът от 1 000 лв. да се отрази в параграф 42-94, дейност 122 “Изпълнително-законодателни органи”, функция “Общи държавни служби” по бюджета на Община Велико Търново.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ПЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 26 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 616

ОТНОСНО: Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 9 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., във връзка с чл. 1 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., Общински съвет Велико Търново

Дава мнение да се опрости дължимата сума в общ размер 895, 32 лв. на лицето Валентино Хуан Морел, тъй като същата представлява несъбираемо държавно вземане.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ШЕСТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 27 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 617

ОТНОСНО: Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 9 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., във връзка с чл. 2 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., Общински съвет Велико Търново

Дава мнение да не се опрости дължимата сума в общ размер 497, 65 лв. на лицето Бистра Ангелова Станева, тъй като същата представлява събираемо държавно вземане.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И СЕДМА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 27 гласа "за", "против" - няма, "въздържали се" - няма, Общински съвет Велико Търново прие

РЕШЕНИЕ № 618

ОТНОСНО: Опрощаване на дължими здравно-осигурителни вноски

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 9 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., във връзка с чл. 2 от Указ № 2773 от 29.06.1984 г., Общински съвет Велико Търново

Дава мнение да не се опрости дължимата сума в общ размер 362, 92 лв. на лицето Маринела Иванова Пенчикова, тъй като същата представлява събираемо държавно вземане.

 

Поради изчерпване на дневния ред 37-то редовно заседание на Общински съвет Велико Търново бе закрито в 11.00 часа.

 

Препис от протокола се изпраща на Областен управител.

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                /инж. Н. ТАЧЕВ/

ПРОТОКОЛИРАЛ

            /И. Иванова/

 

 

 

ЗАМЕСТНИК ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

Г-н Тодор Тодоров:                 Г-н Георги Стефанов:

 

Г-н Веселин Георгиев             Г-н Милен Михов