ДО:……………………………..

 

Препис-извлечение от Протокол № 29

от заседание на Общинския съвет,

проведено на 03.05.2001 година.

 

 

 

ОТНОСНО : Приемане отчет за работата на ОбАП за І - тримесечие на 2001 година

 

 

РЕШЕНИЕ № 443

 

На основание чл. 21, ал.2 от ЗМСМА, чл.10, т.4 и т.12 от Правилника за дейността на ОбАП, Общинският съвет:

 

 

1.Приема отчета за работата на Общинската агенция за приватизация през първото тримесечие на 2001 година и одобрява отчета за приходите и разходите към 31.03.2001 г, съгласно Приложения №№ 1,2 3 и 4, които са неразделна част от този отчет.

 

 

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:………………

                                  /Д. Йорданов/

ВЯРНО:……………

               /М. Цонева/

 

 

 

 

 

 

О Т Ч Е Т

за работата на Общинската агенция за

приватизация през първото тримесечие на 2001 г

 

 

 

Настоящият отчет за работата на Общинската агенция за приватизация за първото тримесечие на т.г. е изготвен на основание чл.чл.3 и 5 от Правилника за дейността на ОбАП и в съответствие с плана за работа на Общинския съвет за първото полугодие на 2001 година.

Той съдържа отчетни данни, информация и анализи, произтичащи от взетите решения на Об съвет за изпълнение на годишната програма за приватизация за 2001 година .

 

А. ПРЕДПРИВАТИЗАЦИОННА ПОДГОТОВКА

 

През първото тримесечие на т.г работата на направлението e свързана със създаване на необходимите условия и предпоставки за организиране на приватизационния процес в общината чрез подготовка на необходимите документи за: откриване на процедури, обособяване на обекти, възлагане и приемане на правни анализи и оценки , определяне методи на приватизация, обявяване търгове и конкурси, актуализация на цени и други специфични дейности, свързани изискванията на ЗППДОбП и нормативните документи, регламентиращи приватизацационния процес .

Основните показатели, които характеризират предприватизационната подготовка на обектите от програмата за 2001 година са взетите решения от Общинския съвет, в това число за: откриване на процедури, приемане на оценки и обявяване на обекти. Сравнението на посочените показатели с данните за първото тримесечие на предходната година е показано в приложената по - долу таблица :

 

 

ПОКАЗАТЕЛИ Отчет І тр. Отчет І тр.

2000 г. 2001 г.

Открити процедури - бр. 4 15

Приети оценки и цени - бр. 7 9

Обявени обекти - броя 19 13

 

Конкретните данни по показателите от таблицата са посочени в приложение 1 .

Анализът на данните от таблицата и приложението показва, че през сравняемите периоди на 2000 г. и 2001 г. показателите се различават значително, като различията се дължат както на промени в нормативната база на приватизацията, така и на спецификата на самите програми за приватизация, а именно:

- през първото тримесечие на т.г. година са открити повече процедури за приватизация. Това е следствие основно от ползуването на създадените със закон преференции за работещите в заведения и обекти за извънболнична помощ , които по силата на чл. 111 от ЗЛЗ имат право да изкупят същите без търг и конкурс, при условията на разсрочено плащане за срок до 10 години ;

- през отчетния период са приети повече оценки.Това се дължи главно на по-ранното приемане на програмата за приватизация за 2001 г. в сравнение с програмата за 2000 г. и своевременното откриване на процедури за включените в програмата обекти, както и на повишената оперативност в работата на ОбАП и НСП ;

- през тримесечието на т.г. са обявени по-малко търгове и конкурси. Това е свързано преди всичко с необходимостта от приключване на открити процедури с особено значение /"Хлебопроизводство и сладкарство" ЕООД/, както и на подготовката на голям брой обекти с открити процедури, които ще бъдат обявявани през следващи отчетни периоди.

Наред с отчетените действия, които са свързани главно с организацията на протичащия приватизационен процес, през отчетния период са предприети и мерки за допълнително стимулиране на приватизацията чрез:

- привеждане на обекти с открита процедура в съответствие с инвеститорския интерес, който през отчетния период е насочен приоритетно към по-малки площи. За целта през периода е проведен конкурс и е възложено архитектурно разделяне на обект " Парцел V с 3 - етажна производствена сграда - обособена част от цех "Метал"; приключено е с архитектурното разделяне на обект " Магазин за готово облекло" на ул. "Васил Левски" № 21; продължава работата по архитектурното разделяне на цех "Тенекеджийски " от

"Десислава" ЕООД и др;

- създаване на облекчени възможности за заплащане на обекти, закупуването на които изисква по- големи инвестиции. За целта с решения на Об съвет през периода е обявена възможност за разсрочено плащане на редица обекти като: "Сладкарница "Акация" на ул. "Зеленка" № 82; "Цех за изолационни материали" в м."Дълга лъка"; "Парцел VІ със столова" в кв."Картала"; "Кафе-аперитив" на "Ниш" - 7 и други.

- включване в програмата за приватизация и откриване на процедура за приватизация на нови обекти като: " Магазин за цветя" в супермаркет "Бузлуджа", "Бръснаро-фризьорски салон" в супермаркет "Бузлуджа", "Приемателен пункт за химическо чистене" в супермаркет "Бузлуджа", "Парцел ІІ с помпена станция в кв. 16", "Приемателен пункт за химическо чистене" в супермаркет "Чолаковци", "Автобусна спирка, преустроена в търговски обект" в с.Райковци, "Дворно място със стопански постройки" в с. Райковци и др.

 

Б. ПРИВАТИЗАЦИОННИ СДЕЛКИ

През първото тримесечие на 2001 година е работено по 10 приватизационни процедури, от които 2 са приключили с подписване на договори за продажба на съответните обособени обекти и предприятия. Обобщените данни за сключените приватизационни сделки през тримесечието и сравнението им със съответния период на миналата година са представени в следната таблица:

 

ПОКАЗАТЕЛИ 

Отчет І тр. Отчет І тр.

 

2000 г. 2001 г.

Приватизационни сделки-бр.

4 2

Стойност на сделките - лева 

153 341 1 219 110,04

 

Данните от горната таблица и приложение 2 показват, че независимо от по-малкия брой сключени сделки през тримесечието на т.г. ,стойността им е близо 8 пъти по-голяма от стойността на сделките, сключени през І -вото тримесечие на предходната година.

Реализираните високи приходи през тримесечието се дължат основно на сделката за продажба на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство"ЕООД, за която съгласно решението на Общинския съвет е предвидено разсрочено плащане, но купувачът е заплатил цялата стойност през отчетния период.

 

В. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ГОДИШНАТА ПРОГРАМА

 

Стойностното изражение на годишната програма за приватизация на общината е 721 000 лева, от които 711 000 лева приходи от приватизационни сделки и 10 000 лв. приходи от съпътствуващи приватизацията мероприятия като: продажба на тръжна документация, приходи от ДЦК и др.

Подлежащите на разпределение приходи за първото тримесечие на т.г са в размер на 1 221 857,59 лева, в т.ч: начално салдо 3,48 лв. ; сключени сделки -

1 219 110,04 лева; продажба на тръжни документи - 2 103, 80 лева; договорени лихви - 638, 59 лева и лихви по текущата сметка - 1,68 лева. Обобщените данни за изпълнението на програмата и тяхното разпределение, по реда предвиден в ЗППДОбП е посочено в приложената таблица:

 

ПОКАЗАТЕЛИ                   

Програма        Разчет І тр. Отчет І тр

2001 г. 2001 г. 2001 г.

Приходи от приватизацията-лв.

721 000 180 250 1 221 857,59

Фонд”Инвестиционен” лв.

613280 153320 1 048 988,99

Фонд “ОСС”/Екология/ лв.

34900 8 725 60 987,43

Фонд”Разходи за приват.” лв.

72820 18205 111 881,17

 

От изложеното се вижда, че приетите минимални приватизационни цели

по отношение на стойностното изражение на програмата са изпълнени. Независимо от това, изпълнението на приетата годишна програма продължава

с подготовката на предвидените за приватизация предприятия и обекти.

Изнесените в таблицата данни дават основание да бъдат направени следните основни изводи:

1.Общинската приватизация през първото тримесечие на 2001 година е осъществявана в съответствие с годишната програма за приватизация, действуващите в страната законови правила и норми и в съответствие с решенията на Общинския съвет за приватизация на конкретните обекти.

2 Приватизационният процес през тримесечието, както и през предходните периоди се характеризира с публичност, прозрачност и липса на жалби по извършваните приватизационни процедури.

3.Чрез приватизацията през изминалото първо тримесечие успешно е продължен процеса на преструктуриране на общинската собственост, като през периода са подготвени за приватизация и приватизирани предимно неизползвани или неефективно използувани към момента обекти и предприятия.

4. С реализираните през тримесечието приходи е постигната една от основните цели на програмата, а именно - своевременното осигуряване на необходимите средства за инвестиционната програма на общината.

 

Г.СЛЕДПРИВАТИЗАЦИОНЕН КОНТРОЛ

 

Основните направления на следприватизационния контрол през 2000 година произтичат от клаузите на сключените договори за продажба и са осъществени както следва:

1. Разсрочени плащания, лихви и неустойки .

През първото тримесечие е реализирана една сделка на разсрочено плащане - продажба на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство" ЕООД, при която купувачът в рамките на 15 дни е извършил плащания в размер на 1 162 361,33 лева, заедно с дължимите за това лихви.

2. Работни места и социални придобивки .

При извършените проверки през първото тримесечие на 2001 г . е констатирано и отчетено изпълнение на поетите задължения от "Мултиком" ООД - купувач на 52,8 на сто от дяловете на "Обществено хранене" ЕООД за поддържане на 67 работни места и за запазване на социалните и други придобивки съгласно КТД.

Продължават съдебните процедури за констатирано неизпълнение на задълженията за работни места през предходни периоди от купувачите: “Плодкомерс” ООД - В. Търново, "Мултиком" ООД - в. Търново и "Сулев" - Ст. Загора.

3. Инвестиции в приватизираните обекти.

През първото тримесечие на годината в Общинската агенция са представени отчетите на "Осмар - Велико Търново" ООД - купувач на "ГУМ" , свързани с изпълнението на задълженията им за инвестиции. Същите са в процес на обработка.

Д. ДРУГИ ДЕЙНОСТИ НА ОбАП, СВЪРЗАНИ С ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОГРАМАТА.

 

През първото тримесечие на 2001 година са подготвени и проведени 4 заседания на Надзорния съвет за приватизация, на които са разгледани общо 33 въпроса, свързани с подготовката и изпълнението на годишните приватизационни програми. Подготвени са и по предложение на НСП са взети 19 решения на ОбС, свързани с приватизацията на общинските предприятия и обособени обекти.

От приетите през тримесечието решения по-значими са: откриването на процедури за приватизация на "Нармаг" ЕООД и "Стоматологичен център І" ЕООД ; определяне на купувач на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство " ЕООД; откриване на процедура за приватизация на обособени обекти; определяне на цени и начин на приватизация на предприятия и обособени обекти; създаване на организация за приложението на ЗЛЗ, в частта му за приватизация на лечебните заведения за извънболнична помощ; създаване на организация за участие на общината в инвестиционни проекти за съвместни предприятия и други, които са пряко свързани с приложението на ЗППДОбП.

Продължено е изготвянето на справки за съществуващите претенции за обезщетяване с акции и дялове на лицата по чл.18 от ЗППДОбП, чиито имоти са в границите на държавни и общински предприятия,намиращи се в процедура на приватизация. Проведени са заседания на комисията за обезщетяване с дялове от общински предприятия, на които са взети мотивирани решения по постъпилите искания .

Редовно е заготвена и представена по направления изискващата аналитична и статистическа информация за хода на приватизационния процес в общината в т.ч. до : Националния статистически институт, Държавен вестник, Общинския съвет, Общинската администрация и НСП.

С цел своевременно информиране на обществеността в общината за хода на приватизационния процес редовно е предоставена информация и на местните печатни и електронни медии.

От други дейности на Общинската агенция, които са пряко свързани с организацията на приватизационния процес и произтичат от чл. 6 а ,ал. 2, т.1 от ЗППДОбП /изготвяне и продажба на тръжна документация/ през тримесечието са реализирани приходи в размер 2 103, 80 лева.

 

Е. ОТЧЕТ ЗА ПРИХОДИТЕ И РАЗХОДИТЕ НА Об АП

Приходите и разходите на агенцията за първото тримесечие на 2001 година са извършвани в съответствие с разпоредбите на приетата от Об съвет Наредба за формиране и управляване на приходите от приватизацията.

Общият размер на приходите на Об АП за първото тримесечие на 2001 година е 111 893, 19 лева. Същите са реализирани от: нормативни отчисления от приходите / чл. 6, ал. 2, т.1 от ЗППДОбП/ - 109 777,37 лева; съпътствуващи приватизацията мероприятия - /продажба на тръжна документация, съгласно чл. 6а, ал. 2,т.1 от ЗППДОбП/ - 2 103,80 лв. и лихви по сметката - 12,02 лева

Разходите на Об АП за първото тримесечие са в размер на 17 015 лева и са свързани с организацията на приватизационния процес, като : обяви - 6 349 лева; заплати / вкл. ДОО и ЗО/ - 5 771 лева; стопански разходи - 2 129 лв. ; възнаграждения НСП / вкл.ДОО /- 1 287 лева; правни анализи и оценки - 695 лева; консултантски услуги - 474 лева; и др.

Подробното изпълнение на план-сметката за приходите и разходите на Об АП с данни за получените приходи и извършените разходи - по източници и направления са посочени в представения отчет - приложение № 4.

От изложеното в приложението се вижда, че приходите на агенцията през тримесечието значително превишават разходите - с 94 878,19 лева , което е показател за стриктно спазване на Наредбата за формиране и управление на

приходите от приватизацията.

За всички приходи и разходи на Общинската агенция за приватизация през първото тримесечие на 2001 година е съставена и съществува изискващата се първична и счетоводна отчетност, която е на разположение на НСП, Общински съвет и всички правоимащи контролни органи.

 

 Председател на

Общински съвет:……………..

                            /Д. Йорданов/

 

Приложение 1

 

 

С П Р А В К А

ИЗВЪРШЕНАТА ПОДГОТОВКА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ

НА ОБЕКТИ И ПРЕДПРИЯТИЯ В ОБЩИНАТА ПРЕЗ

ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ НА 2001 ГОДИНА

І. Открити процедури за приватизация

 

  1. Магазин за цветя - супермаркет "Бузлуджа" - реш. 335/1.02.2001 г.
  2. Бръснаро-фриз. салон - супермаркет "Бузлуджа"- реш. 335/1.02.2001 г.
  3. Приемателен пункт за химическо чистене - супермаркет "Бузлуджа"- реш. 335/1.02.2001 година
  4. Приемателен пункт за химическо чистене - супермаркет "Чолаковци"- реш. 335/1.02.2001 година
  5. "Нармаг"ЕООД - реш. 334/1.02.2001 г.
  6. Парцел ІІ в кв.16 с помпена станция - реш. 335/1.02.2001 година
  7. Дворно място със стоп. постройки -с. Райковци -реш 336/1.02.2001 г
  8. Автобусна спирка, преустроена в търговски обект - с.Райковци -
  9. реш . 336/1.02.2001 г

  10. Кабинети №№ 309,312 в "ДКЦ І "-ЕООД -В. Търново -
  11. реш. 337/1.02.2001 г

  12. Кабинет № 425 в "ДКЦ І "-ЕООД -В. Търново - реш. 338/1.02.2001
  13. Кабинет № 101 в "ДКЦ І "-ЕООД -В. Търново - реш. 349/1.02.2001
  14. Кабинет № 102 в "ДКЦ І "-ЕООД -В. Търново - реш. 340/1.02.2001
  15. Кабинет № 120 в "ДКЦ І "-ЕООД -В. Търново - реш. 341/1.02.2001
  16. Кабинети №№ 2,3,4 в Здравна служба Килифарево - р .342/1.02.01
  17. "Стоматологичен център І " ЕООД - В.Търново р .373/26.02.2001 г

ІІ. Приети цени, обявени и проведени търгове

и конкурси за обособени обекти и предприятия

 

 

О Б Е К Т -

П Р Е Д П Р И Я Т И Е 

ЦЕНА

$

Решение №

на ОбС

Дата на

търга

Забе-

лежка

1

2

3

4

5

6

1

Магазин за цветя-супермаркет

Бузлуджа

5 398

374 от

26.02.01

4.04.01

 

определен

е купувач

2

Бр.фриз. салон - супермаркет

Бузлуджа

6 529

374 от

26.02.01

4.04.01

определен

е купувач

3

Прием.пункт за Х Ч -супермаркет "Бузлуджа"

9 506

374 от

26.02.01

4.04.01

определен

е купувач

4

Прием.пункт за Х Ч -супермаркет " Чолаковци"

5 784

374 от

26.02.01

4.04.01

определен

е купувач

5

Парцел ІІ кв. 16 с помпена станция

2 459

374 от

26.02.01

4.04.01

не е определен

купувач

6

Магазин 175-1,

ул."България" 70

13 940

375 от

26.02.01

28.3.01

определен

е купувач

7

Магазин 175-2,

ул."България" 70

14 821

375 от

26.02.01

28.3.01

определен

е купувач

8

Магазин 175-3,

ул."България" 70

12 656

375 от

26.02.01

28.3.01

определен

е купувач

9

56 на сто от дяловете на

" Хлебопроизводство и

сладкарство" ЕООД - В.Търново

548 137

312 от

21.12.00

 

 

30.1.01

определен

е купувач

10

Сладкарница "Акация" на ул.

"Зеленка" № 82

17 031

255 от

19.10.00

30.1.01

не е определен

купувач

11

Кафе-аперитив,ул.”Ниш” 7

22 564

232 от

14.09.00

30.1.01

не е определен

купувач

12

Цех за изолационни материали /стъклена вата / Дълга лъка

49 578

245 от

19.10.00

 

30.1.01

не е определен

купувач

13

Парцел VІ кв. 563 със сграда

столова -обособена част от

цех "Метал"

22 564

232 от

14.09.00

30.1.01

не е определен

купувач

 

 

Председател на

Общински съвет:…………..

                         /Д. Йорданов/ 

 

Обратно в решения