ДО:……………………………..
Препис-извлечение от Протокол № 29
от заседание на Общинския съвет,
проведено на 03.05.2001 година.
ОТНОСНО : Приемане отчет за работата на ОбАП за І - тримесечие на 2001 година
РЕШЕНИЕ № 443
На основание чл. 21, ал.2 от ЗМСМА, чл.10, т.4 и т.12 от Правилника за дейността на ОбАП, Общинският съвет:
1.Приема отчета за работата на Общинската агенция за приватизация през първото тримесечие на 2001 година и одобрява отчета за приходите и разходите към 31.03.2001 г, съгласно Приложения №№ 1,2 3 и 4, които са неразделна част от този отчет.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:………………
/Д. Йорданов/
ВЯРНО:……………
/М. Цонева/
О Т Ч Е Т
за работата на Общинската агенция за
приватизация през първото тримесечие на 2001 г
Настоящият отчет за работата на Общинската агенция за приватизация за първото тримесечие на т.г. е изготвен на основание чл.чл.3 и 5 от Правилника за дейността на ОбАП и в съответствие с плана за работа на Общинския съвет за първото полугодие на 2001 година.
Той съдържа отчетни данни, информация и анализи, произтичащи от взетите решения на Об съвет за изпълнение на годишната програма за приватизация за 2001 година .
А. ПРЕДПРИВАТИЗАЦИОННА ПОДГОТОВКА
През първото тримесечие на т.г работата на направлението e свързана със създаване на необходимите условия и предпоставки за организиране на приватизационния процес в общината чрез подготовка на необходимите документи за: откриване на процедури, обособяване на обекти, възлагане и приемане на правни анализи и оценки , определяне методи на приватизация, обявяване търгове и конкурси, актуализация на цени и други специфични дейности, свързани изискванията на ЗППДОбП и нормативните документи, регламентиращи приватизацационния процес .
Основните показатели, които характеризират предприватизационната подготовка на обектите от програмата за 2001 година са взетите решения от Общинския съвет, в това число за: откриване на процедури, приемане на оценки и обявяване на обекти. Сравнението на посочените показатели с данните за първото тримесечие на предходната година е показано в приложената по - долу таблица :
ПОКАЗАТЕЛИ Отчет І тр. Отчет І тр. |
2000 г. 2001 г. |
Открити процедури - бр. 4 15 |
Приети оценки и цени - бр. 7 9 |
Обявени обекти - броя 19 13 |
Конкретните данни по показателите от таблицата са посочени в приложение 1 .
Анализът на данните от таблицата и приложението показва, че през сравняемите периоди на 2000 г. и 2001 г. показателите се различават значително, като различията се дължат както на промени в нормативната база на приватизацията, така и на спецификата на самите програми за приватизация, а именно:
- през първото тримесечие на т.г. година са открити повече процедури за приватизация. Това е следствие основно от ползуването на създадените със закон преференции за работещите в заведения и обекти за извънболнична помощ , които по силата на чл. 111 от ЗЛЗ имат право да изкупят същите без търг и конкурс, при условията на разсрочено плащане за срок до 10 години ;
- през отчетния период са приети повече оценки.Това се дължи главно на по-ранното приемане на програмата за приватизация за 2001 г. в сравнение с програмата за 2000 г. и своевременното откриване на процедури за включените в програмата обекти, както и на повишената оперативност в работата на ОбАП и НСП ;
- през тримесечието на т.г. са обявени по-малко търгове и конкурси. Това е свързано преди всичко с необходимостта от приключване на открити процедури с особено значение /"Хлебопроизводство и сладкарство" ЕООД/, както и на подготовката на голям брой обекти с открити процедури, които ще бъдат обявявани през следващи отчетни периоди.
Наред с отчетените действия, които са свързани главно с организацията на протичащия приватизационен процес, през отчетния период са предприети и мерки за допълнително стимулиране на приватизацията чрез:
- привеждане на обекти с открита процедура в съответствие с инвеститорския интерес, който през отчетния период е насочен приоритетно към по-малки площи. За целта през периода е проведен конкурс и е възложено архитектурно разделяне на обект " Парцел V с 3 - етажна производствена сграда - обособена част от цех "Метал"; приключено е с архитектурното разделяне на обект " Магазин за готово облекло" на ул. "Васил Левски" № 21; продължава работата по архитектурното разделяне на цех "Тенекеджийски " от
"Десислава" ЕООД и др;
- създаване на облекчени възможности за заплащане на обекти, закупуването на които изисква по- големи инвестиции. За целта с решения на Об съвет през периода е обявена възможност за разсрочено плащане на редица обекти като: "Сладкарница "Акация" на ул. "Зеленка" № 82; "Цех за изолационни материали" в м."Дълга лъка"; "Парцел VІ със столова" в кв."Картала"; "Кафе-аперитив" на "Ниш" - 7 и други.
- включване в програмата за приватизация и откриване на процедура за приватизация на нови обекти като: " Магазин за цветя" в супермаркет "Бузлуджа", "Бръснаро-фризьорски салон" в супермаркет "Бузлуджа", "Приемателен пункт за химическо чистене" в супермаркет "Бузлуджа", "Парцел ІІ с помпена станция в кв. 16", "Приемателен пункт за химическо чистене" в супермаркет "Чолаковци", "Автобусна спирка, преустроена в търговски обект" в с.Райковци, "Дворно място със стопански постройки" в с. Райковци и др.
Б. ПРИВАТИЗАЦИОННИ СДЕЛКИ
През първото тримесечие на 2001 година е работено по 10 приватизационни процедури, от които 2 са приключили с подписване на договори за продажба на съответните обособени обекти и предприятия. Обобщените данни за сключените приватизационни сделки през тримесечието и сравнението им със съответния период на миналата година са представени в следната таблица:
ПОКАЗАТЕЛИ |
Отчет І тр. | Отчет І тр. |
|
2000 г. | 2001 г. |
Приватизационни сделки-бр. |
4 | 2 |
Стойност на сделките - лева |
153 341 | 1 219 110,04 |
Данните от горната таблица и приложение 2 показват, че независимо от по-малкия брой сключени сделки през тримесечието на т.г. ,стойността им е близо 8 пъти по-голяма от стойността на сделките, сключени през І -вото тримесечие на предходната година.
Реализираните високи приходи през тримесечието се дължат основно на сделката за продажба на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство"ЕООД, за която съгласно решението на Общинския съвет е предвидено разсрочено плащане, но купувачът е заплатил цялата стойност през отчетния период.
В. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ГОДИШНАТА ПРОГРАМА
Стойностното изражение на годишната програма за приватизация на общината е 721 000 лева, от които 711 000 лева приходи от приватизационни сделки и 10 000 лв. приходи от съпътствуващи приватизацията мероприятия като: продажба на тръжна документация, приходи от ДЦК и др.
Подлежащите на разпределение приходи за първото тримесечие на т.г са в размер на 1 221 857,59 лева, в т.ч: начално салдо 3,48 лв. ; сключени сделки -
1 219 110,04 лева; продажба на тръжни документи - 2 103, 80 лева; договорени лихви - 638, 59 лева и лихви по текущата сметка - 1,68 лева. Обобщените данни за изпълнението на програмата и тяхното разпределение, по реда предвиден в ЗППДОбП е посочено в приложената таблица:
ПОКАЗАТЕЛИ |
Програма | Разчет І тр. | Отчет І тр |
2001 г. | 2001 г. | 2001 г. | |
Приходи от приватизацията-лв. |
721 000 | 180 250 | 1 221 857,59 |
Фонд”Инвестиционен” лв. |
613280 | 153320 | 1 048 988,99 |
Фонд “ОСС”/Екология/ лв. |
34900 | 8 725 | 60 987,43 |
Фонд”Разходи за приват.” лв. |
72820 | 18205 | 111 881,17 |
От изложеното се вижда, че приетите минимални приватизационни цели
по отношение на стойностното изражение на програмата са изпълнени. Независимо от това, изпълнението на приетата годишна програма продължава
с подготовката на предвидените за приватизация предприятия и обекти.
Изнесените в таблицата данни дават основание да бъдат направени следните основни изводи:
1.Общинската приватизация през първото тримесечие на 2001 година е осъществявана в съответствие с годишната програма за приватизация, действуващите в страната законови правила и норми и в съответствие с решенията на Общинския съвет за приватизация на конкретните обекти.
2 Приватизационният процес през тримесечието, както и през предходните периоди се характеризира с публичност, прозрачност и липса на жалби по извършваните приватизационни процедури.
3.Чрез приватизацията през изминалото първо тримесечие успешно е продължен процеса на преструктуриране на общинската собственост, като през периода са подготвени за приватизация и приватизирани предимно неизползвани или неефективно използувани към момента обекти и предприятия.
4. С реализираните през тримесечието приходи е постигната една от основните цели на програмата, а именно - своевременното осигуряване на необходимите средства за инвестиционната програма на общината.
Г.СЛЕДПРИВАТИЗАЦИОНЕН КОНТРОЛ
Основните направления на следприватизационния контрол през 2000 година произтичат от клаузите на сключените договори за продажба и са осъществени както следва:
1. Разсрочени плащания, лихви и неустойки .
През първото тримесечие е реализирана една сделка на разсрочено плащане - продажба на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство" ЕООД, при която купувачът в рамките на 15 дни е извършил плащания в размер на 1 162 361,33 лева, заедно с дължимите за това лихви.
2. Работни места и социални придобивки .
При извършените проверки през първото тримесечие на 2001 г . е констатирано и отчетено изпълнение на поетите задължения от "Мултиком" ООД - купувач на 52,8 на сто от дяловете на "Обществено хранене" ЕООД за поддържане на 67 работни места и за запазване на социалните и други придобивки съгласно КТД.
Продължават съдебните процедури за констатирано неизпълнение на задълженията за работни места през предходни периоди от купувачите: “Плодкомерс” ООД - В. Търново, "Мултиком" ООД - в. Търново и "Сулев" - Ст. Загора.
3. Инвестиции в приватизираните обекти.
През първото тримесечие на годината в Общинската агенция са представени отчетите на "Осмар - Велико Търново" ООД - купувач на "ГУМ" , свързани с изпълнението на задълженията им за инвестиции. Същите са в процес на обработка.
Д. ДРУГИ ДЕЙНОСТИ НА ОбАП, СВЪРЗАНИ С ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОГРАМАТА.
През първото тримесечие на 2001 година са подготвени и проведени 4 заседания на Надзорния съвет за приватизация, на които са разгледани общо 33 въпроса, свързани с подготовката и изпълнението на годишните приватизационни програми. Подготвени са и по предложение на НСП са взети 19 решения на ОбС, свързани с приватизацията на общинските предприятия и обособени обекти.
От приетите през тримесечието решения по-значими са: откриването на процедури за приватизация на "Нармаг" ЕООД и "Стоматологичен център І" ЕООД ; определяне на купувач на 56 на сто от дяловете на "Хлебопроизводство и сладкарство " ЕООД; откриване на процедура за приватизация на обособени обекти; определяне на цени и начин на приватизация на предприятия и обособени обекти; създаване на организация за приложението на ЗЛЗ, в частта му за приватизация на лечебните заведения за извънболнична помощ; създаване на организация за участие на общината в инвестиционни проекти за съвместни предприятия и други, които са пряко свързани с приложението на ЗППДОбП.
Продължено е изготвянето на справки за съществуващите претенции за обезщетяване с акции и дялове на лицата по чл.18 от ЗППДОбП, чиито имоти са в границите на държавни и общински предприятия,намиращи се в процедура на приватизация. Проведени са заседания на комисията за обезщетяване с дялове от общински предприятия, на които са взети мотивирани решения по постъпилите искания .
Редовно е заготвена и представена по направления изискващата аналитична и статистическа информация за хода на приватизационния процес в общината в т.ч. до : Националния статистически институт, Държавен вестник, Общинския съвет, Общинската администрация и НСП.
С цел своевременно информиране на обществеността в общината за хода на приватизационния процес редовно е предоставена информация и на местните печатни и електронни медии.
От други дейности на Общинската агенция, които са пряко свързани с организацията на приватизационния процес и произтичат от чл. 6 а ,ал. 2, т.1 от ЗППДОбП /изготвяне и продажба на тръжна документация/ през тримесечието са реализирани приходи в размер 2 103, 80 лева.
Е. ОТЧЕТ ЗА ПРИХОДИТЕ И РАЗХОДИТЕ НА Об АП
Приходите и разходите на агенцията за първото тримесечие на 2001 година са извършвани в съответствие с разпоредбите на приетата от Об съвет Наредба за формиране и управляване на приходите от приватизацията.
Общият размер на приходите на Об АП за първото тримесечие на 2001 година е 111 893, 19 лева. Същите са реализирани от: нормативни отчисления от приходите / чл. 6, ал. 2, т.1 от ЗППДОбП/ - 109 777,37 лева; съпътствуващи приватизацията мероприятия - /продажба на тръжна документация, съгласно чл. 6а, ал. 2,т.1 от ЗППДОбП/ - 2 103,80 лв. и лихви по сметката - 12,02 лева
Разходите на Об АП за първото тримесечие са в размер на 17 015 лева и са свързани с организацията на приватизационния процес, като : обяви - 6 349 лева; заплати / вкл. ДОО и ЗО/ - 5 771 лева; стопански разходи - 2 129 лв. ; възнаграждения НСП / вкл.ДОО /- 1 287 лева; правни анализи и оценки - 695 лева; консултантски услуги - 474 лева; и др.
Подробното изпълнение на план-сметката за приходите и разходите на Об АП с данни за получените приходи и извършените разходи - по източници и направления са посочени в представения отчет - приложение № 4.
От изложеното в приложението се вижда, че приходите на агенцията през тримесечието значително превишават разходите - с 94 878,19 лева , което е показател за стриктно спазване на Наредбата за формиране и управление на
приходите от приватизацията.
За всички приходи и разходи на Общинската агенция за приватизация през първото тримесечие на 2001 година е съставена и съществува изискващата се първична и счетоводна отчетност, която е на разположение на НСП, Общински съвет и всички правоимащи контролни органи.
Председател на
Общински съвет:……………..
/Д. Йорданов/
Приложение 1
С П Р А В К А
ИЗВЪРШЕНАТА ПОДГОТОВКА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ
НА ОБЕКТИ И ПРЕДПРИЯТИЯ В ОБЩИНАТА ПРЕЗ
ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ НА 2001 ГОДИНА
І. Открити процедури за приватизация
реш . 336/1.02.2001 г
реш. 337/1.02.2001 г
ІІ. Приети цени, обявени и проведени търгове
и конкурси за обособени обекти и предприятия
№ |
О Б Е К Т - П Р Е Д П Р И Я Т И Е |
ЦЕНА $ |
Решение № на ОбС |
Дата на търга |
Забе- лежка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Магазин за цветя-супермаркет Бузлуджа |
5 398 |
374 от 26.02.01 |
4.04.01
|
определен е купувач |
2 |
Бр.фриз. салон - супермаркет Бузлуджа |
6 529 |
374 от 26.02.01 |
4.04.01 |
определен е купувач |
3 |
Прием.пункт за Х Ч -супермаркет "Бузлуджа" |
9 506 |
374 от 26.02.01 |
4.04.01 |
определен е купувач |
4 |
Прием.пункт за Х Ч -супермаркет " Чолаковци" |
5 784 |
374 от 26.02.01 |
4.04.01 |
определен е купувач |
5 |
Парцел ІІ кв. 16 с помпена станция |
2 459 |
374 от 26.02.01 |
4.04.01 |
не е определен купувач |
6 |
Магазин 175-1, ул."България" 70 |
13 940 |
375 от 26.02.01 |
28.3.01 |
определен е купувач |
7 |
Магазин 175-2, ул."България" 70 |
14 821 |
375 от 26.02.01 |
28.3.01 |
определен е купувач |
8 |
Магазин 175-3, ул."България" 70 |
12 656 |
375 от 26.02.01 |
28.3.01 |
определен е купувач |
9 |
56 на сто от дяловете на " Хлебопроизводство и сладкарство" ЕООД - В.Търново |
548 137 |
312 от 21.12.00
|
30.1.01 |
определен е купувач |
10 |
Сладкарница "Акация" на ул. "Зеленка" № 82 |
17 031 |
255 от 19.10.00 |
30.1.01 |
не е определен купувач |
11 |
Кафе-аперитив,ул.”Ниш” 7 |
22 564 |
232 от 14.09.00 |
30.1.01 |
не е определен купувач |
12 |
Цех за изолационни материали /стъклена вата / Дълга лъка |
49 578 |
245 от 19.10.00
|
30.1.01 |
не е определен купувач |
13 |
Парцел VІ кв. 563 със сграда столова -обособена част от цех "Метал" |
22 564 |
232 от 14.09.00 |
30.1.01 |
не е определен купувач |
Председател на
Общински съвет:…………..
/Д. Йорданов/