ДО……………………..

Препис извлечение от Протокол № 67

от заседание на Общински съвет,

проведено на 24.04.2003 година.

 

 

РЕШЕНИЕ № 1053

 

 

ОТНОСНО: Приемане Правила за провеждане на предварителен и заключителен етап на публично оповестен конкурс

 

 

На основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА и чл.4, ал.2 от ЗПСК, Общински съвет – Велико Търново

 

Приема Правила за провеждане на предварителен и заключителен етап на публично оповестен конкурс, заедно с приложения № 1 и № 2, които са неразделна част от настоящите правила.

 

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                        /Т. Д. ТОДОРОВ/

Вярно:

/И. Иванова/

 

 

 

ПРАВИЛА

за провеждане на предварителен и заключителен етап

на публично оповестен конкурс

 

Предварителен етап на конкурса

1. Кандидат-купувачите закупуват конкурсна документация за обекта от Общинската агенция за приватизация /ОбАП/ - стая 419 на Общината в определения с решение на Общински съвет срок. Цената на документацията се заплаща в брой, за което ОбАП издава фактура на кандидат-купувача. Конкурсната документация за обекта се заверява и предоставя на кандидат-купувача в рамките на 2 работни часа, след нейното заплащане.

2. Кандидат-купувачите имат право да получат допълнителна информация по процедурата на конкурса. Искането се подава в писмен вид чрез ОбАП до председателя на комисията за провеждане на конкурса. Разясненията по постъпилите искания се изготвят от комисията за провеждане на конкурса в писмен вид в тридневен срок от датата на постъпване. Същите се съхраняват при председателя на комисията, а при негово отсъствие - в ОбАП и са на разположение на всички кандидат -купувачи, закупили документация.

3. Кандидат-купувачите имат право да поискат допълнителна информация за дружеството /обекта/, предмет на конкурса. Искането се подава чрез ОбАП в писмен вид до председателя на комисията за провеждане на конкурса. Разясненията по постъпилите искания се изготвят от комисията в писмен вид, в тридневен срок от датата на постъпване. Същите се съхраняват при председателя на комисията, а при негово отсъствие - в ОбАП.

4. В предварителния етап на конкурса вземат участие кандидат-купувачи закупили конкурсна документация и спазили изискванията на Наредбата за конкурсите и настоящите правила. За целта същите подават предварителна оферта. Предварителната оферта следва да бъде попълнена в съответствие с утвърдените от Общински съвет указания за подготовка на предварителни оферти, посочени в приложение № 1 към настоящите правила.

5. Предварителната оферта се внася в определения с решение на Общински съвет срок. Офертата се подава в ОбАП-стая 419 на Общината в запечатан непрозрачен плик, върху който е отбелязано наименованието на обекта на конкурса и подателя. Подадените оферти се вписват в регистър, воден от ОбАП, с входящ номер, дата и час на постъпването. На всеки участник се издава сертификат по смисъла на § 2 от ДР на Наредбата за конкурсите.

6. При постъпване само на една оферта в рамките на определения срок или в случай на постъпило мотивирано искане за удължаване на срока от лице, заявило интерес към дружеството /обекта/, Общинския съвет се произнася с решение. В случай, че Общинският съвет вземе решение за удължаване на срока за приемане на допълнителни оферти, решението се обнародва в "Държавен вестник" и два централни ежедневника, а ОбАП уведомява писмено всички участници закупили документация.

7. Постъпилите предварителни оферти се отварят от Комисията по провеждане на конкурса на следващия работен ред след изтичане на срока за тяхното подаване и регистрация. Офертите се разглеждат при условията посочени в чл. 12 и чл. 13 на Наредбата за конкурсите.

8. В случай на констатирани нередности /извън тези посочени в чл. 12, ал. 1 на Наредбата за конкурсите/ или необходимост от представяне на допълнителни писмени разяснения, Комисията прави предложение до Общинския съвет за определяне на срок за тяхното отстраняване /представяне/. Решението на Общинския съвет се довежда до знание на заинтересованите участници от ОбАП. Ако нередностите не бъдат отстранени в определения срок, участникът не се допуска до по-нататъшно участие в конкурса.

9. В тридневен срок след изтичане на срока определен от Общинския съвет за отстраняване на нередностите /представяне на допълнителна информация/, Комисията изготвя и внася в Общинския съвет мотивиран доклад, който отразява съдържанието на представените предварителни оферти и съдържа предложение за допускане до заключителния етап.

10. Възоснова на доклада, Общинският съвет определя участниците, които имат право да вземат участие в заключителния етап. Участниците в конкурса се уведомяват за решението на Общинския съвет в тридневен срок от ОбАП.

 

Заключителен етап на конкурса

 

1. Заключителния етап на конкурса се провежда по общи правила и указания, утвърдени с решение от Общинския съвет. В зависимост от особеностите на обекта, предмет на конкурса, Общинския съвет приема и решения, които се отнасят само за конкретния обект. Общите правила, взетите решения за отделните обекти и разработените от комисията разяснения по провеждане на заключителния етап, съгласно приложение № 2 се предоставят от ОбАП на допуснатите до заключителния етап участници, преди провеждането на заключителния етап. Проекта на договор за приватизация и размера на санкциите се утвърждава от НСП, по предложение на конкурсната комисия.

2. Преди изтичане на крайния срок за подаване на документи Общинският съвет по своя преценка и със свое решение има право да удължи крайния срок за подаване на оферти, за което ОбАП уведомява писмено всички участници.

3. Оферта за участие в заключителния етап на конкурса могат да подадат всички кандидат-купувачи, които са допуснати до участие и приемат условията за провеждане на конкурса, определени с настоящите правила и взетите решения от Общинския съвет. Офертата се внася в определения с решение на Общинския съвет срок .

4. Офертата се подава в Общинската агенция за приватизация - ст.419 на Общината в запечатан непрозрачен плик, върху който е отбелязано наименованието на обекта, предмет на конкурса, името /фирмата/ и адресът на подателя. Подадените оферти се вписват в регистър, воден от ОбАП, с входящ номер, дата и час на постъпването. На всеки участник ОбАП издава сертификат за регистрация по смисъла на § 2 от ДР на Наредбата за конкурсите.

5.Подадените оферти следва да съдържат задължително следните раздели: наименование на предмета на конкурса; наименование на участника; декларация от участника за спазване на определените конкурсни условия и предложения проект за договор; мотивирано предложение на участника за спазване или подобряване на определените с решението на Общинския съвет минимални конкурсни показатели; подпис.

Неразделна част от представената оферта представляват: удостоверение за внесен депозит в размер на 5 на сто от минималната конкурсна цена; удостоверение /пълномощно за представителната власт на лицето, изготвило и подписало офертата.

6. Постъпилите оферти се отварят от комисията по конкурса на следващия работен ден след изтичане на срока за подаване и регистрация на офертите, като всяка страница се парафира най-малко от двама членове на комисията. Отворените оферти се разглеждат при условията посочени в чл. 19 на Наредбата за конкурсите.

7. В случай на констатирани нередности извън тези посочени в чл. 19, ал. 1 на Наредбата за конкурсите/, Комисията прави предложение до Общинския съвет за определяне на срок за тяхното отстраняване. Решението на Общинския съвет се довежда до знание на заинтересованите участници от ОбАП. Ако нередностите не бъдат отстранени, в определения срок участникът не се допуска до по-нататъшно участие в конкурса.

8.При необходимост от допълнителни разяснения комисията прави предложение до Общинския съвет да се изискват от участниците такива. Допълнителните разяснения не следва да водят до промяна на условията, по които се извършва оценяването. Общинският съвет определя срок за представяне на разясненията. Решението на Общинския съвет се довежда до знание на участниците от ОбАП, чрез писмено уведомяване на посочения в офертата адрес.

9. В тридневен срок след отстраняване на нередностите и получаване на допълнителните разяснения по офертите, комисията изготвя и внася в Общинския съвет мотивиран доклад, съдържащ предложение за класиране.

10. В случай, че в периода на провеждане на конкурса са настъпили благоприятни изменения в състоянието на дружеството /обекта/ или финансовите параметри на офертите не са достатъчни, Общинският съвет взема решение да бъде поискано от участниците еднократно подобряване на офертите, като за целта определя срок.

11. Решението на Общинския съвет се довежда до знание на участниците от ОбАП. Представянето на подобрените оферти се извършва по реда, посочен в т.4 на този раздел.

12. Комисията разглежда подобрените оферти и изготвя предложение за окончателно класиране, което се внася в Общинския съвет, който с решение определя спечелилия участник и определя срок за сключване на договор. ОбАП уведомява писмено всички участници за взетото решение и на основание на същото, задържа депозита на спечелилия участник и освобождава депозитите на всички останали участници

Приложение 1: Указания за подготовка на оферта за участие предварителен етап на конкурс.

Приложение 2: Указания за подготовка на оферта за участие в заключителен етап на конкурс.

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                            /Т. Д. ТОДОРОВ/

 

Приложение 1

 

УКАЗАНИЯ

за

ПОДГОТОВКА НА ОФЕРТА ЗА УЧАСТИЕ В

ПРЕДВАРИТЕЛЕН ЕТАП НА КОНКУРС

 

1. Съставянето на предварителната оферта се предшествува от попълването на комплект от документи - по образец, приложен в конкурсната документация, в това число: молба за допускане до участие в конкурса; декларация за обстоятелствата, свързани с процедурата на конкурса; декларация за неразгласяване на информация. Към същите се прилага удостоверението за закупени информационен меморандум и конкурсна документация

2. Към попълнените молба и декларации кандидат-купувачите прилагат следните документи, свързани с тяхното идентифициране и удостоверяващи представителната власт на участвуващите в конкурса:

а/ физическите лица - ксерокопие на документ за самоличност;

б/ физическите лица - търговци по смисъл на Търговския закон-заверени от кандидата ксерокопия на: решение за съдебна регистрация, данъчна регистрация и документ за самоличност;

в/ Търговските дружества и кооперациите - заверени от кандидата ксерокопия на решение за съдебна и данъчна регистрация; решение на компетентния орган /съвет на директорите, общото събрание/ за участие в конкурса и упълномощаване на представител; ксерокопие от документа за самоличност на представителя;

г/ юридически лица, регистрирани по друг закон - заверени от кандидата ксерокопия на решение за съдебна и данъчна регистрация; решение на органа за управление за участие в конкурса и упълномощаване на представител; ксерокопие от документа за самоличност на представителя;

д/ консорциуми и други форми на сдружения, неподлежащи на съдебна регистрация: ксерокопие от учредителния акт /договор/ -заверено от кандидата; решение на органа за управление консорциума /сдружението/ за участие в конкурса и упълномощаване на представител; ксерокопие от документа за самоличност на представителя;

е/ при необходимост комисията по провеждане на конкурса, може да изисква и други документи, свързани с идентификацията на кандидат-купувачите.

3. Примерно съдържание на предварителната оферта:

а/ данни за участника в конкурса;

б/ опит в дейността /бранша/;

в/ мотиви и основание за участие в конкурса;

г/ ангажименти за спазване условията определени с решението на ОбС;

д/ виждане за развитието на обекта предмет на конкурса;

е/ предварително финансово предложение по обявената цена;

ж/ ангажименти за инвестиции и работни места;

з/ банкови референции;

и/ други по преценка на участника в конкурса.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                            /Т. Д. ТОДОРОВ/

 

 

ПРИЛОЖЕНИЕ № 2

УКАЗАНИЯ

 

ЗА ПОДГОТОВКА НА ОФЕРТА ЗА УЧАСТИЕ В

ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП НА КОНКУРС

 

1. Допуснатите до заключителния етап участници имат право да извършат пълен собствен правен и финансов анализ на обекта за приватизация. За целта същите подават писмена молба до председателя на комисията, в която описват конкретно необходимата им допълнителна информация, в т.ч:оглед на обекта, срещи с ръководството /представители на собственика/ и др. подобни, като посочват времето, в което желаят да осъществят срещите.

2 Молбите се подават най-малко 5 /пет/ дни преди изтичане на срока за подаване на офертите за участие в заключителния етап. Решението на комисията се изготвя на следващия работен ден и се довежда до знанието на участниците, подали молба чрез ОбАП.

3.Подадените оферти следва да съдържат задължително следните раздели: наименование на предмета на конкурса; наименование на участника; декларация от участника за спазване на определените конкурсни условия и предложения проект за договор; мотивирано предложение на участника, за постигане или подобряване на определените с решението на ОбС минимални конкурсни показатели, в т. ч. предложение за: цена; инвестиции в обекта - за период до 3 години от датата на сключване на договора; запазване на съществуващи и разкриване на нови работни места - за период до 3 години от датата на сключване на договора. Офертата следва да бъде подписана от лицето, от името на което се внася. Неразделна част от представената оферта представляват: удостоверение за внесен депозит в размер на 5 на сто от минималната конкурсна цена; удостоверение за представителната власт на лицето изготвило офертата.

4. При изготвяне на офертите участниците следва да съобразят предложенията си с условията и критериите за оценка, по които ще бъдат оценявани конкретните им предложения.

5. Преди да пристъпи към оценка на предложенията,комисията дава заключение за спазването и изричното приемане от участниците на условията на конкурса. Офертите на участниците, които не са декларирали изрично приемане на условията на конкурса не се разглеждат.

6. Оценката на предложението на всеки от участниците се извършва и изчислява по индивидуален коефициент на участника - К у по формулата, като на първо място се класира участникът с най-висок коефициент:

 

К у = Кц + Ки + Кр, където:

 

К ц = цена на конкр. участник в лева х 10

най- висока цена в лева

Ки = размер на инвест. на конкр. участник в лева х 8,

най- голям размер на инвестициите в лева

 

Кр = брой на работните места на конкр. участник х 5

най-голям брой разкрити нови работни места

 

Настоящите правила, заедно с приложените към тях указания, посочени в Приложение № 1 и Приложение № 2 са приети с решение № 1053./24.04.2003 година на ОбС -В.Търново и влизат в сила от датата на приемането им.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                                    /Т. Д. ТОДОРОВ/

Вярно:

                    /И. Иванова/

Обратно в решения