ПРОТОКОЛ

№ 6

 

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 19.01.2000 ГОДИНА , ОТ 9.30 ЧАСА , В ЗАЛАТА НА ОБЩИНАТА

 

 

На заседанието присъстваха 34 общински съветника и отсъстваха 3-ма : Георги Василев Стойков, Пламен Пенчев Петров и Хасан Илияз Хаджихасан.

Присъстваха още: Д-р Румен Рашев - кмет на общината, г-н Иван Панайотов - зам.кмет на общината, г-жа Ерджан Алкова - зам.кмет на общината, г-жа Мина Илиева - секретар на общината, журналисти и граждани.

Г-н Димитър Йорданов - председател на Общинския съвет откри заседанието като поясни, че преди да се пристъпи към обсъждане на проекта за дневен ред , поради излизане на г-жа Румяна Йорданова от състава на Общинския съвет и назначаването й за началник отдел “Образование” , ОбИК , с решение 200/17.01.2000 г. е обявила новият съветник - г-н Иван Стефанов Иванов. Г-н Йорданов прочете решението на Общинската избирателна комисия - Велико Търново, след което г-н Иванов положи клетва и подписа клетвения лист.

/Решението на ОбИК приложено/

Г-н Димитър Йорданов честити на г-н Иванов и даде думата на общинските съветници по проекта за дневен ред.

Бяха направени следните предложения за допълнение и изменение на проекта за дневен ред:

От г-н Стоян Витанов/ с уточнението , че по принцип не е против и би подкрепил едно такова предложение/: Т.5 от проекта за дневен ред - решение №102 от 11.03.94г. на МС и участие на Община Велико Търново във “ВиК”гр.В.Търново - да отпадне от дневния ред. Той изложи и някои аргументи : цялостния размер на капитала не се знае, спря се на отделни членове от дружествения договор, във връзка с приемането му от Общото събрание; на нужното мнозинство при приемането на отделните членове и точки. Накрая г-н Витанов настоя още веднъж за прецизност и сериозност към въпроса./ С 11 гласа “за”, 19 - “против” и 2 - “въздържали се” , предложението на г-н Стоян Витанов да отпадне точката от дневния ред , не бе прието/

 

Г-н Димитър Йорданов - председател на ОбС взе думата , за да уточни , че причината точката да бъде включена в дневния ред е, че двете комисии - икономическа и териториално и селищно устройство имат решения по нея.

 

ОТ Г-Н АТАНАС АТАНАСОВ: Предложи т.16 от проекта за дневен ред - избор на кметски наместници - да се отложи поради изключителната му важност. Той каза, че трябва да се прояви разбиране за времето , необходимо на кмета на общината да се запознае с кандидатурите по места. След това и общинските съветници е нужно да се запознаят с тях, за да се пристъпи към избиране. Г-н Атанасов успокои присъстващите в залата, че още два месеца досегашните кметове могат да изпълняват функциите си. /Прието с 26 гласа “за”, 2 гласа “против” и 2 - “въздържали се”/

Направеното предложение от г-н Ат.Атанасов бе подкрепено и от д-р Румен Рашев- кмета на общината . Той сподели, че във връзка с предизборната си програма , провежда срещи с хората по населени места и на тези срещи се поставят много и всякакви въпроси. Д-р Рашев увери, че изработения от него график ще се постарае до края на месеца да го спази и на следващата сесия на ОбС той ще внесе цялостен списък, който преди това ще е предложил на ръководители на групите съветници и на общински съветници, които желаят да се запознаят с него.

 

След така направените предложения за отпадане на точки от дневния ред , с 29 гласа “за” и 2 - “въздържали се” , бе приет следния

ДНЕВЕН РЕД:

 

1. Структурни промени и намаляване числеността на персонала в здравните заведения на Община Велико Търново./вх.№11; вх.7;вх.31;30;32;38;34;35;33;36;/ :

Районна болница ”Д-р Ст.Черкезов”;

Амбулаторно-поликлинично здравно заведение “Диагностично-консултативен център І” ЕООД;

Диспансер по психични болести;

Диспансер по белодробни болести;

Диспансер по онкологични заболявания;

Диспансер по кожни и венерически болести;

Диспансер по спортна медицина;

Стоматлогичен център;

Дом ”Майка и дете”;

Постоянни детски ясли;

Докл.:д-р Р.Рашев-кмет на общината

д-р Ив.Манчев -предс.на КЗСД

2. Намаляване числеността на персонала в Общинска служба за социално подпомагане. /вх.143/99г./

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

д-р Ив.Манчев -предс.на КЗСД

Определяне състав на Местна комисия към общината във връзка със Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове и Правилника за прилагането му/вх.26 и вх.16/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

4. Приемане на списък на общинските жилища по предназначение, брой, вид и местонахождение./вх.14/07.01.2000г./

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

5. Решение № 102 от 11.03.94г. на МС и участие на Община Велико Търново във “ВиК” ООД,гр.В.Търново./вх.22/07.01.2000г/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Г.Георгиев-предс.на КТСУ

6. Определяне представител на Община Велико Търново в търговско дружество с общинско участие “ВТО -Мултиком”АД./вх.№4/06.01.2000г/

Докл.: г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-жаЕрд.Алкова-зам.кмет на общината

7. Актуализация на размера на наема при ползване на земи от Общинския поземлен фонд./вх.23/07.01.2000г./

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

Членство на Община В.Търново в Българската Горско Стопанска Камара и партньорство в реализирането на съвместния Германско-Български прокт”Подпомагане на реституцията и стопанисването на горите в България”./вх.№26/07.01.2000г/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

9.Пререгистрация на капитала на търговските дружества с общинско участие във връзка със закона за деноминацията на лева./вх.19/07.01.2000г/

Докл.:г-жа Ердж.Алкова-зам.кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

Намаляване капитала на “Нармаг”ЕООД./вх.17/2000г; 74/99г и вх.9/2000г./

Докл.:г-жа Ердж.Алкова-зам.кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

11. Промяна на процедурата за приватизация на “Свежест” ЕООД и изваждане от капитала на обособени части от дружеството. /вх.3/2000г и вх.18/07.01.2000г/

Докл.: г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

12. Откриване на процедура за приватизация на “Благоустройство”ЕООД-Велико Търново. /вх.43; вх.148/

Докл.: г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

13. Определяне на комисия за разглеждане на заявления за обезщетяване с дялове по реда на чл.18 от ЗППДОбП. /вх.№2/6.01.00/

Докл.: г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

14. Определяне на комисии за провеждане на търгове и конкурси по реда на Закона за преобразуване и приватизация на държавните и общинските предприятия, Наредбата за търговете и Наредбата за конкурсите. /вх.№ 1/6.01.2000г/

Докл.: г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

Договор за Съвместно финансиранена ДМДТ”К.Кисимов” между Община Велико Търново и Министерството на културата.

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н Р.Петров-предс.на К ККИН

Питания.

 

ПО ПЪРВА ТОЧКА:

 

Д-р Иван Манчев-предс.на КЗСД внесе за обсъждане предложението за Структурни промени и намаляване числеността на персонала в здравните заведения на Община Велико Търново./вх.№11; вх.7;вх.31;30;32;38;34;35;33;36;/ :

Към протокола са приложени:Предложението за решение от д-р Румен Рашев - кмет на общината, от д-р Петя Илиева - директор на РБ”Д-р Ст.Черкезов”; Становището на административното ръководство и ръководството на КНСБ при Районна стоматологична поликлиника; Предложението от директора на АПЗЗ и председателя на ФСЗ на КНСБ към Амбулаторно-поликлинично здравно заведение; Предложението от Директора на Диспансер по кожни и венерически болести; Предложението от Диспансера по белодробни болести; Предложението от Диспансера по онкологични заболявания ; Предложението от директора на Диспансер по спортна медицина;Предложението от директора на Дом”Майка и дете” -гр.Дебелец; Директора на Диспансер по психични болести; Предложението от Постоянни детски ясли -гр.Велико Търново;

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

 

Д-р Иван Манчев - предс.на КЗСД представи везтото решение от комисията по здравеопазване и социални дейности, след разглеждане на предложението от д-р Румен Рашев -кмет на общината. Д-р Манчев уточни, че по предварително раздадените материали, комисията е направила някои корекции и уточнения , а именно :

- За Диспансер по онкологични заболявания - Отделение за реанимация и интензивни грижи - от 16 легла става 18 ; Дневен стационар от 10 - на 16 легла и създаващото се Отделение по онкоурология - от 10 на 12 легла; Отделение за домашен стационар /лечение на болката/ -10 легла -отпада.

- За Общинска служба за социално подпомагане - Вместо 192 бройки , остават 195 бройки, тъй като трябва да има възможности за хранене на инвалиди и пенсионери.

 

Г-н Петър Пацев взе отношение по въпроса само в частта за Постоянни детски ясли . Сливането на дневната с нощната група към ОДЗ “К. И Методий” е невъзможно, поясни г-н Пацев, поради факта , че съществува Наредба № 16 и една група или се съкращава, или се разкрива, но не се “слива”, че издръжката в ОДЗ-тата се поема от образованието една част, а друга част - от здравеопазването. Друг мотив на г-н Пацев бе, че това ОДЗ се намира до ВТУ ”Св.св.Кирил и Методий” и трябва да се гледа също и социалното предназначение, което има то, а така също и да не се лишават хората, предимно студенти, живеещи там от услугите на ОДЗ-то. Не на последно място, той помоли да се гледа на нещата и психологически, защото едни деца да се вземат вечерта, а другите да остават - не е много желателно. Накрая, г-н Пацев предложи в ОДЗ “К.и Методий” да има съкращение на 1 мед.сестра, за сметка на ДЯ”Слънце”, където се пенсионират 2 мед.сестри” и настоя, че подкрепя съкращението, но отнасящо се до здравните заведения , а в ОДЗ-тата има и възпитателен процес.

Д-р В. Тодорова каза, че съкращението не е реално, тъй като е чиновнически акт на изпълнение на министерска заповед. Тя се обърна към общинските съветници съкращението да бъде с 4 % , а не с !0% , които са “ просто контур” и биха могли да не се изпълнят, доколкото общинските съветници не са правителствени чиновници.

Г-жа М. Бояджиева обърна внимание на това, че става въпрос за принципно предложение от г-н Пацев в момента в залата, което е ново и настоя да се чуе компетентно становище.

Д-р Р. Рашев поясни, че е намерен най-добрия баланс , волни изменения не могат в залата да се правят и помоли да се подкрепи предложението на КЗСД и корекциите допълнително от д-р Манчев. След това д-р Рашев уведоми, че на следващото заседание най-вероятно ще се разглежда бюджета на общината, в който с 10% по-малки заплати ще бъдат заложени и изрази съмнение , че ако не се извършат тези съкращения , /с уточнението , че това все пак се извършва доста плавно от средата на миналия месец/, в края на месец февруари ще се наложи да се намаляват заплатите или ръководителите да извършват съкращенията. Накрая д-р Рашев отново каза, че тези предложения много сериозно са обсъждани в КЗСД и че те са тежки и болезнени, но друг начин - няма.

Г-н Атанас Атанасов подчерта, че е правилно да се определи фонд РЗ , а ръководителят сам ще реши какво да направи. Той уточни, че ако се приеме този фонд РЗ, не трябва да се определя бройката.

На въпроса на г-н Д.Йорданов дали това все пак се предлага, г-н Атанасов отговори, че не, защото двете комисии ще си кажат думата.

Д-р Р.Рашев отново поясни, че иска да се намери баланс между двата принципа - дали ще бъде съкращение с 10 % или намаляване на заплати и то в двете сфери - и образование, и здравеопазване. Д-р Рашев припомни и програмата на НСОРБ, по която , уточни той, отдавна 500 човека е трябвало да бъдат съкратени.

Г-н П.Пацев отново взе думата и каза, че когато се решават такива въпроси е необходимо съвместно заседание на двете комисии и отново повтори, че по Наредба 16 такова сливане няма, че заплати мед.персонал си получава от здравеопазването, помощния персонал - от образованието и попита от финансова гледна точка таксите как ще се изплащат. Накрая г-н Пацев прочете чл.17 от Закона за държавния бюджет, посветен изцяло на съкращенията в образованието и настоя, че съкращения вече в образованието са направени, а сега в този случай продължават съкращенията.

Д-р Иван Манчев изказа мнение, че в момента има неясноти и че цитираните от г-н П.Пацев държавни документи не му дават право да гласува и той лично ще се въздържи да гласува по точката за ОДЗ, като посочи, че съкращенията в брой би трябвало да се запазят, а структурните промени да се разгледат на следващо заседание.

След така направените изказвания, бе гласувано предложението с поправката в Диспансера по онкологични заболявания по предложението на д-р Мария Рачева -директор на ДОЗ. Прието с 27 гласа “за” и 1 глас - “въздържал се” .

 

След това г-н Димитър Йорданов- предс.на ОбС подложи на гласуване подкрепеното от КЗСД предложение от д-р Румен Рашев, без структурните промени в Постоянни детски ясли, но запазвайки съкращенията в брой, заедно с направените корекции от д-р Манчев.

 

С 27 гласа “за” и 1 глас “против” , бе прието

 

РЕШЕНИЕ № 44

 

Да се извършат структурни и персонални промени, както следва:

І. Районна болница “Д-р Ст.Черкезов” - В.Търново

1. Намаление на легловия фонд.

От 651 легла на 595 или общо с 56 легла.

Разпределени както следва:

Терапевтични - 10 легла/за сметка на І ВО/

Хирургични - 15

Детски - 10

Ортопедо-травматологични - 5

Неврологични - 12

Неонатологични - 4

2. Структура.

От съществуващите 27 отделения /23 с разкрити легла и 4 без леглова база/ и структурите ТЕЛК, КДК и операционен блок, предлагам остават 24 отделения /19 с леглова база и 5 без такава/ и ТЕЛК, който се разкрива и закрива със заповед на министъра на МЗ.

А/ Закриват се като структура:

- Консултативно-диагностичен комплекс

- Операционен блок - остават операционни зали, съответно на Наредба 29.

Б/ Четири отделения се вливат като сектори в сродни по профил отделения:

- І-во и ІІ-ро детско отделения в ДО с два сектора - кърмачески и юношески.

- ОСХФ и ІІ ХО във ІІ ХО със сектор съдова хирургия - 15 легла, детска хирургия - 15 легла и 10 легла обща хирургия.

- Отделение за патологична бременност и гинекологично отделение в Гинекологично отделение със сектор патологична бременност - 10 легла.

- Неонатологично отделение и Родилно отделение в Родилно отделение със сектор неонатология - 20 легла.

В/ Разкриват се:

а/ Приемно-консултативно отделение с:

- специализирани консултативни кабинети на щат към съответните отделения;

- кабинет вътреболнични инфекции;

- зъболечение;

- социално-правен кабинет;

б/ Диагностичен сектор:

- кабинет ултразвукова диагностика;

- функционален РКК

- ендоскопичен кабинет

в/ Приемен сектор:

- вътрешен консултативен кабинет /координиращ хоспитализацията в стационара/;

- приемен офис.

г/ Координационен сектор /вътреболничен транспорт и консултации между двете бази. Изпълнява функции на приемен офис от 18.30 до 7.30 часа/.

д/ Легла за реанимация и интензивно лечение.

4 легла - интензивен сектор на Д.О

4 легла - в неонатологичен сектор на Р.О

12 легла - интензивен сектор на Н.О

15 легла - ОАРИЛ

е/ Към ОАРИЛ се обособяват два сектора с интензивно лечение и анастезиология.

Във връзка със структурните промени се налага пребазиране на някои отделения.

ІІ Д.О съвместно с І Д.О на досегашна база на І Д.О

Очно отделение от База 2 /стара болница/ в База 1 на мястото на ІІ Д.О

ОСХФ от база 2 в База 1 се съвместява с ІІ Х..О

УНГ - отделение - в новата сграда на База 2 на мястото на ОСХФ.

 

2. Намаление на числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

829

70,5

758,5

2. Висш персонал

156

8

148

в т.ч.: висш медицински

143

5

138

3. Полувисш и среден медицински

377

19

358

4. Други

293

43,5

249,5

ІІ. “Диагностично-консултативен център - І” ЕООД -

гр.В.Търново

1 Структурата на ДКЦ, включва:

Специализиран терапевтичен сектор

Хирургичен сектор

Педиатричен сектор

Сектор по физиотерапия и рехабилитация

Параклиничен сектор:

- рентгенови кабинети

- клинична лаборатория

Сектор “Диабетен център”

2. Намаление числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

289,5

27

262,5

2. Висш персонал

90

1

89

в т.ч.: висш медицински

90

1

89

3. Полувисш и среден медицински

154

5

149

4. Други

46,5

21

25,5

 

ІІІ. Диспансер по психични болести

1. Намаление числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

60

5

55

2. Висш персонал

15

-

15

в т.ч.: висш медицински

12

-

112

3. Полувисш и среден медицински

25

3

22

4. Други

20

2

18

 

ІV. Диспансер по белодробни болести “Д-р Трейман” -

В.Търново

І. Утвърждава структура на ДББ “Д-р Трейман”, както следва:

1. Консултативно-диагностичен блок:

А/ Консултативни пневмо-фтизиатрични кабинети

силикозно отделение

специализирана ТЕЛК

Б/ Диагностични звена

В/ Регистър на диспансеризирани болни

2. Стационарен блок:

- фтизиатрично отделение 40 легла

- дневен стационар 5 легла

- пулмонологично отделение 40 легла

в т.ч. интензивен сектор 3 легла

3. Административно-стопански блок:

 

 

ІІ.Намаление числеността на персонала:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

93

8

85

2. Висш персонал

21

-

21

в т.ч.: висш медицински

18

-

18

3. Полувисш и среден медицински

40

4

36

4. Други

32

4

28

V. Диспансер по онкологични заболявания .

1.Утвърждава структурни промемни на Диспансер по Онкологични Заболявания, включваща обособяване на:

А) Химиотерапевтично отделение - от 64 на 40 легла.

Б) Онкогинекологично отделение - от 30 на 40 легла.

В) Онкохирургично отделение с урологичен сектор - от 50 на 40 легла.

Г) Лъчетерапевтично отделение - от 50 на 40 легла.

Д) Отделение за реанимация и интензивни грижи - от 12 на 18 легла.

Разкрива:

І . Отделение за дневен стационар (амбулаторна полихимиотерапия) - 16 легла.

ІІ. Отделение по онкоурология - 12 легла.

От 206 легла в ДОЗ остават 206 легла след преструктурирането.

Намалява числеността на персонала:

А) 1 шофьор.

Б) 2 бр.санитари

В) 1 бр.рентгенов лаборант

Г) 1 бр.мед.сестра

Д) 1 дезинфектор

Е) 12 бр.кухненски персонал, в това число:

- 1 бр.изчислител

- 3 бр.майстор- готвачи

- 7 бр.работник кухня

- 1 бр. инструктор по хранене

VІ. Диспансер по кожни и венерически болести

 

1. Пребазират се поликлиничните кабинети, алергологичната, микологична и серологична лаборатории от базата на ДКЦ - 1 ЕООД гр.В.Търново в освободените помещения от Очно и Ушно отделения на РБ “Д-р Ст.Черкезов”.

 

2.Намаление числеността на персонала:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

26

2

24

2. Висш персонал

6

-

6

в т.ч.: висш медицински

6

-

6

3. Полувисш и среден медицински

14

1

13

4. Други

6

1

5

VІІ. Диспансер по спортна медицина

1. Намаление числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

20

2

18

2. Висш персонал

7,5

1

6,5

в т.ч.: висш медицински

5,5

-

5,5

3. Полувисш и среден медицински

9

-

9

4. Други

3,5

1

2,5

VІІІ. Стоматологичен център - гр.В.Търново

1. Намаление числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

167

17

150

2. Висш персонал

65

3,5

61,5

в т.ч.: висш медицински

60

3,5

56,5

3. Полувисш и среден медицински

84

6

78

4. Други

18

7,5

10,5

 

ІХ. Дом “Майка и дете”

1. Намаление числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени в брой

остават

1. Общо

113,5

6

107,5

2. Висш персонал

9

-

9

в т.ч.: висш медицински

7

-

7

3. Полувисш и среден медицински

62,5

-

62,5

4. Други

42

6

36

Х. Постоянни детски ясли

Намаление числеността на персонала по категории, както следва:

 

- ПМП/ полувисш медицински персонал/ - 1;

- Друг персонал - 8;

 

ПО ВТОРА ТОЧКА

Д-р Иван Манчев-председател на КЗСД внесе за обсъждане предлоението за намаляване числеността на персонала в Общинска служба за социално подпомагане. /вх.143/99г./

/Предложението от кмета на общината и проекта за решение от КЗСД - приложени/

ИЗКАЗАХА СЕ:

д-р Ив.Манчев- повтори казаното в първа точка, че от 192 остават 195 бройки, т.е. вместо 21, остават за съкращение 18 бройки.

 

Д-р Р.Рашев оттегли предложението и се съгласи с направеното от КЗСД предложение за решение.

 

С 26 гласа “за” и 1 глас “въздържал се”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 45

 

1. Намалява числеността на персонала във връзка с

ПМС 219/99 г. и писмо № СГ-91-0095 от 14.12.1999 г. на Министерството на труда и социалната политика с 18 служителя и от 213 броя към 31.12.1999 г. остават 195 броя, както следва:

- социален работник 2

- полувисш медицински персонал 3

- друг 13

ПО ТРЕТА ТОЧКА:

Г-н Димитър Йорданов - представи предложението за определяне състав на Местна комисия към общината във връзка със Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове и Правилника за прилагането му/вх.26 и вх.16/

/ Писмото от МС -Национален компенсационен жилищен фонд, Предложенито от д-р Р.Рашев - кмет на общината и Предложението от Икономическата комисия - приложени към протокола/

 

С 19 гласа “за” и 4 гласа “въздържали се”, бе взето

 

РЕШЕНИЕ № 46

 

Избира 9 членна местна комисия за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове, в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Мина Илиева Илиева - секретар на община Велико Търново.

ЧЛЕНОВЕ: 1. Димитър Цветков Йорданов- общински съветник и председател на ОбС;

2. Атанас Стефанов Атанасов- общински съветник;

3. Стефка Танева Танева - общински съветник;

4.Владимир Йорданов Христов - общински съветник

5. Мария Куздова Герасимова - началник “Правен” отдел;

6. Бонка Илиева Лефтерова-специалист “Жилищно настаняване”;

7. Снежана Илиева Данева -ръководител на Дирекция “Финансово-стопанска”;

8. Пенка Йосифова Стойнова - представител на гражданите;

 

 

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА:

 

Г-н Димитър Йорданов внесе за обсъждане предложението за приемане на списък на общинските жилища по предназначение, брой, вид и местонахождение./вх.14/07.01.2000г./

/Предложението от д-р Р.Рашев и на ИК - приложени/

 

С 27 гласа “за” , Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 47

 

 

Приема списъците на общинските жилища по предназначение, брой, вид и местонахождение, както следва:

за настаняване под наем - общо 204 броя;

- в гр.Велико Търново - 193 броя;

- в гр.Килифарево - 11 броя;

оборотни жилища - 22 броя;

резервни жилища - 33 броя;

жилища за продажба - общо 14 броя;

- в гр.Велико Търново - 12 броя;

- в гр.Килифарево - 2 броя.

 

Списъците на общинските жилища са неразделна част от това решение.

 

ПО ПЕТА ТОЧКА:

 

Г-н Димитър Йорданов даде думата по предложението за Решение № 102 от 11.03.94г. на МС и участие на Община Велико Търново във “ВиК” ООД,гр.В.Търново./вх.22/07.01.2000г/

/Предложението от д-р Р.Рашев и КТСУ - приложени/

 

Г-н Георги Георгиев представи решението на комисията по ТСУ като се спря на конкретни цифри в последните години от 96 насам , относно целевите субсидии на Община В.Търново към “ВиК”, спря се и на финансираните средства от приватизацията за канализация, за малки водоснабдителни обекти и попита кое “В и К” няма да работи така, без да го интересува какво става. Г-н Георгиев поясни, че в ПМС е посочено, че е необходимо 49% участие на общините; спря се на това, че принципа на разпределение между общините с дружествени дялове е по броя на жителите. Г-н Георгиев изрази неудовлетвореност, че Община Велико Търново е единствената, която не участва като съдружник във “В и К” дружествата и настоя, че другите общини ползват от държавата; че държавата “подарява”, а Община Велико Търново не иска да управлява това дружество. Г-н Георгиев отбеляза, че от месец ноември 1999г е спряна забраната за приватизация на “В и К” и всеки ръководител може да започне приватизация на предприятието, а това във В.Търново ще стане без участието на общината. Той подчерта, че е направена и справка при юристите в общината по нормативните документи. Г-н Георгиев обърна внимание на това, че без решение на ОбС, кмета на общината не може да преговаря за това.

Г-н Стоян Витанов отново припомни какво е казал в началото на сесията , при обсъждане

на дневния ред и подчерта, че той лично не е против и би подкрепил едно такова решение, но е важна базата, на която се стъпва, печалбата трябва да се знае.

Г-жа Ст.Танева изрази разбирането си, че всички в залата са за участието на общината във “В и К” и че принципно подкрепят предложението на кмета на общината, но направи ново редакционно уточнение, с което г-н Г. Георгиев - председател на КТСУ се съгласи.

В дебата взе участие и д-р В.Тодорова, като каза , че по този начин правителството прехвърля задълженията си в ръцете на общините , за да оправдае невъзможността на “днешния ред” да осигури суми за ремонтно-възстановителните работи по поддръжката на всички съоръжения.

 

Г-н Д. Йорданов подчерта, че лично за него най-важно на този етап е иска ли Община Велико Търново да участва или не - принципно, а уточненията ще са след това принципно решение.

Г-н Атанас Атанасов направи процедурно предложение за прекратяване на дебатите по въпроса.

Г-н Д.Йорданов даде думата на зам.кмета на общината - г-жа Ерджан Алкова, която увери , че има решение № 846/94г по този въпрос и го прочете. Накрая тя предложи да се препотвърди това решение от сегашния ОбС. Г-н Атанасов изказа мнение, че съществуващото вече решение е достатъчно, с което обаче, г-н Д.Йорданов не се съгласи и отговори , че това решение е старо и че има вече дялове , които са на някого. След направеното от него уточнение, той пристъпи към процедурата на гласуване:

 

- С 12 гласа “за”, 14 - “против” и 3 “въздържали се” , предложената нова редакция от г-жа Ст.Танева не бе приета;

-С 18 гласа “за”, 2 “против” и 7 “въздържали се” бе отклонено и предложението от КТСУ;

Г-н Атанас Атанасов изрази несъгласие по начина, по който е протекло гласуването и направи принципно предложение за прегласуване на текста на г-жа Стефка Танева.

Д-р Р.Рашев взе думата , за да запознае присъстващите в залата с това, че след консултации с юристи, такова решение , ако се приеме - то ще бъде прецедент - няма и точно волеизлеяние на ОбС и след това ще трябва ново решение на ОбС. Д-р Рашев се съгласи с това, че решението на миналия ОбС е хубаво , но то е неизпълнено. Той поясни, че ООД-то вече е учредено и не може сега да се учредява ново и другите съдружници може да не са съгласни.

 

След така протеклите разисквания по въпроса, г-н Д.Йорданов даде 15 минутна почивка за допълнително уточняване от КТСУ на новата редакция на проекта за решение.

 

В 11.50 часа заседанието продължи.

Г-н Д.Йорданов прочете новия текст на К по ТСУ -/приложен към протокола/.

С 29 гласа “за и 1 глас “въздържал се”, Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 48

 

Общински съвет - Велико Търново дава принципно съгласие Община Велико Търново да участва като съдружник във “ВиК-Царевец” ООД - гр.Велико Търново. Възлага на кмета на общината да започне процедура по придобиване на дялове от “ВиК- Царевец”ООД-гр.Велико Търново в съответствие с решенията на МС - № 102/11.03.94г. и № 405 /27.09.95г ; при условията на Търговския закон и наредбата на Община Велико Търново за управление и упражняване правата на собственост.

След придобиване на дялове от дружесвото и съгласно Търговския закон, за представител на Община Велико Търново в Общото събрание на “ВиК-Царевец”ООД -Велико Търново да бъде избрана г-жа Ерджан Алкова, в качеството си на зам.кмет на общината.

 

ПО ШЕСТА ТОЧКА:

Г-н Димитър Йорданов внесе за обсъждане предложението за определяне представител на Община Велико Търново в търговско дружество с общинско участие “ВТО -Мултиком”АД./вх.№4/06.01.2000г/

/Предложението от г-жа Ерджан Алкова - зам.кмет на общината и на ИК - приложени/

Г-н Ат.Атанасов постави принципно въпроса, след нашумелите скандали в гр.Варна , че там председатели на комисии са директори на бордове, дали това не е начало оттук нататък общински съветник във В. Търново да е представител в дружество. Като член на съвета той предложи г-ца Данева - н-к на Дирекция “Финансово-стопанска”.

Д-р В. Тодорова предложи броят на общинските представители да се удвои като всеки един да бъде от различна група на общинските съветници, на което г-н Йорданов отговори, че това е АД в което се гласува с акции, и че вече е определен броят на членовете на Съвета на директорите , и че общината има един представител..

Г-н Петър Пацев поясни, че групата на “Гражданска позиция” подкрепя предложенито на кмета на общината и заяви, че подкрепя кандидатурата на Св.Златев точно защото той е общински съветник, не е от общинската администрация и не е председател на комисия. По-нататък г-н Пацев каза, че ако интересите на община Велико Търново бъдат нарушени впоследствие, ако не се спазва рамката, първа групата “Гражданска инициатива” ще свали довереието си от него. Г-н Пацев уточни, че без да обижда предложената кандидатура от общинската администрация, че в миналия Общински съвет, когато представителя е бил от общинската администрация , той е свидетел как общината не е получавала печалба, а е имала само загуби.

На въпроса на г-н Д.Йорданов дали г-ца Данева е запозната с предложението, г-н Ат.Атанасов отговори с въпрос защо трябва да знае.

Г-н Георги Георгиев каза, че не споделя това отношение - да не може да бъде общински съветник представител, след като закона го позволява. Той изрази съмнение за това , че точно г-н Св.Златев не е удобен за някого, защото ще е по-свободен и ще може да упражнява контрол и завърши с това, че подкрепя кандидатурата на г-н Св.Златев.

Г-н Атанас Атанасов настоя, че въпросът е много важен, защото всеки от общинските съветници ще започне да търси къде в останалите 7 дружества да бъде и се обърна конкретно към г-н Пацев , който представи като мотив , че г-н Св.Златев не е на работа. Той отново се обърна към общинските съветници , към тяхната съвест за това дали всеки един от тях ще си позволи да вземе пари от АД-тата

На отправените въпроси към г-н П.Пацев , той отговори, че е готов да декларира доходите си и да изложи всички негови изказвания от предишния мандат за “Мултиком“АД и изобщо всичките си изказвания. Той попита кой в кой борд е бил и как изглежда в очите на гражданството и заяви, че лично той в никой борд не е бил. След това той насочи вниманието на присъстващите, че общинските съветници са тези, които трябва да участат в подобни дружества и припомни, че “един доктор” /когото той много уважавал/ е бил председател на НСП в миналия мандат и се се справил със задачите си, независимо от това, че в тази материя става въпрос за стратегия, за човешки качества, за организаторски умения, за по-тясна икономическа специализация. Г-н Пацев подчерта, че ако става дума за баланс, не е чак толкова трудно да се прецени къде нещата не са наред и постави принципно въпроса, че там представител трябва да е общински съветник. Накрая г-н Пацев се извини на г-ца Данева, предложена от Атанас Атанасов като настоя, че тя няма да има достатъчно време и отново наблегна на това, че общината трябва да печели пари и трябва да се търсят форми за това.

Г-н Петър Петров продължи в духа на изказването на г-н Пацев като постави въпрос също принципно и призова всички към съвест и разум. Той сравни общинските съветници със съдебни заседатели, които не могат да бъдат нито от страна на защитата, нито - на обвинението и попита как след време ще се вземат решения и оценки, след като всички фирми са на общината, а е създаден прецедент - общински съветници да участват във фирми, в които общината е собственик.

След приключване на обсъжданията по този въпрос с 20 гласа “за”, 7 “против” и 6 “въздържал се”, Общинският съвет прие следното

 

РЕШЕНИЕ № 49

 

 

1. Отменя т.4 от реш.№219/25.07.1996 г. и освобождава инж.М.Савов като представител на Общината в Съвета на директорите на “ВТО - Мултиком” АД

2.Утвърждава за представител на Община В.Търново в Съвета на директорите на “ВТО - Мултиком” АД - СВЕТЛОЗАР НЕДЕВ ЗЛАТЕВ - общински съветник .

 

ПО СЕДМА ТОЧКА:

Актуализация на размера на наема при ползване на земи от Общинския поземлен фонд./вх.23/07.01.2000г./

 

Изказвания по тази точка не бяха направени

 

С 25 гласа “за” и 0 “против” Общинският съвет прие следното

РЕШЕНИЕ № 50

 

Утвърждава размера на базовата цена на наема за 2000 година при ползване на земи от Общинския поземлен фонд, изчислен при минимална работна заплата за страната 67 лв.по приложената таблица, неотменна част от това решение.

 

ПО ОСМА ТОЧКА:

Членство на Община В.Търново в Българската Горско Стопанска Камара и партньорство в реализирането на съвместния Германско-Български прокт”Подпомагане на реституцията и стопанисването на горите в България”./вх.№26/07.01.2000г/

 

 

Изказвания по предложението на г-н П. Казанджиев не бяха направени и така представеното от г-н М. Михов предложение бе подложено на гласуване.

 

С 27 гласа “за” и 1 глас “против” Общинският съвет прие следното

 

 

РЕШЕНИЕ № 51

 

Дава съгласие Община Велико Търново да стане член на Българската Горско Стопанска Камара - гр.Пловдив и участва в реализирането на съвместния Германско-Български Проект - “Подпомагане на реституцията и стопанисването на горите в България

 

На Българската Горско Стопанска Камара - гр.Пловдив да се преведат 100 лв. членски внос.

 

ПО ДЕВЕТА ТОЧКА:

Пререгистрация на капитала на търговските дружества с общинско участие във връзка със закона за деноминацията на лева./вх.19/07.01.2000г/

 

Изказвания по предложението на г-н П. Казанджиев и по тази точка от дневния ред не бяха направени и така представеното от г-н М. Михов предложение бе подложено на гласуване.

 

С 27 гласа “за” и 0 гласа “против” Общинският съвет прие следното

 

РЕШЕНИЕ № 52

 

Задължава управителите на фирмите с общинско участие - “Хлебопроизводство и сладкарство”ЕООД, “Десислава”ЕООД, “Свежест”ЕООД, “Нармаг”ЕООД, “ТК-Болярка”ЕООД, “Ятрус”ЕООД, “Инвестстрой - 92”ЕООД, “Благоустройство”ЕООД, “ПИЕНО”ЕООД, “Фарма” ЕООД и “Комунално стопансво”ЕООД да поискат вписване в търговския регистър на промените в капитала на дружествата, произтичащи от Закона за деноминацията на лева.

 

ПО ДЕСЕТА ТОЧКА:

Намаляване капитала на “Нармаг”ЕООД./вх.17/2000г; 74/99г и вх.9/2000г./

 

 

Г-жа Е. Алкова уточни, че размерът на капитала на дружеството трябва да се има предвид преди да стартира Програма 2000.

Други изказвания по предложението на г-н П. Казанджиев и по тази точка от дневния ред не бяха направени и така представеното от г-н М. Михов предложение бе подложено на гласуване.

 

С 28 гласа “за” и 1 “въздържал се” Общинският съвет прие следното

 

РЕШЕНИЕ № 53

 

Намалява капитала на “Нармаг”ЕООД ,гр.Велико Търново, с балансовата стойност на продадените магазини, както следва:

- магазин № 119/2,3,4 на бул.”България” № 22 , с балансова стойност 2 173,81 лв.

- магазин № 102/2,3,4,5 на ул.”Ил.Янулов” № 2, с балансова стойност 1 741,94лв.

- магазин № № 5 и 30 на ул.”В.Левски”№ 8, с балансова стойност 1 760,34 лв.

- магазин № 47/2 на ул.” Ил.Янулов” № 3, с балансова стойност 203 лв.

- магазин № 60 на ул.”Н.Габровски”№ 58 , с балансова стойност 1 755,72лв.

- магазин № 125 комплекс “Бузлуджа” , с балансова стойност 1156, 74лв.

- магазин №165 на ул.”Козлодуй” № 2, с балансова стойност947,26лв

- магазин №119/1 на бул.”България” № 22 , с балансова стойност 499лв

Капиталът на “Нармаг” ЕООД се намалява с 10 237, 81 лв. от 61 588лв. на 51 350, 19 лв. , приравнено на 51 350лв, разпределение в 5 135 дяла по 10 лв.

Задължава управителя на “Нармаг”ЕООД да извърши регистрация на промените в капитала на дружеството пред Великотърновсксия Окръжен съд.

 

 

ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА:

Промяна процедурата за приватизация на “Свежест”ЕООД и изваждане от капитала на обособени части от дружеството. /вх.3/2000г и вх.18/07.01.2000г/

 

 

Изказвания и предложения по тази точка от дневния ред не бяха направени и така направеното предложение на Надзорния съвет по приватизация, представено от г-н Т. Тодоров бе подложено на гласуване.

С 27 гласа “за” и 1 “против” Общинският съвет прие следното

 

РЕШЕНИЕ № 54

Намалява капитала на “Свежест”ЕООД със сумата 24 367 лв., представляваща балансовата стойност на обособени обекти, както следва:

-пералня № 12 на ул.”В.Грънчаров” № 10 гр.Г.Оряховица на стойност общо 7 724лв., която представлява - сгради 7 388 лв.

-машини 336лв.

-приемателен пункт за химическо чистене на ул.”Ат.Хаджиславчев” в гр.Павликени , на стойност 1 610лв./сграда/

- химическо чистене № 4 в гр.Г.Оряховица на стойност общо - 15 033лв., която представлява - сгради 13 143 лв. и машини и стопански инвентар - 1 890лв.

Капиталът на “Свежест ЕООД се променя от 37 088лв. на 12 721лв. , приравнено на 12 720 лв, разпределени в 1272 дяла по 10 лв.

Задължава управителя на “Свежест”ЕООД да извърши регистрация на промените в капитала на дружеството пред ВТОС.

Възлага на общинската администрация да приеме обектите за стопанисване.

 

ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА:

Откриване на процедура за приватизация на “Благоустройство”ЕООД-Велико Търново/вх.43; вх.148/

 

Г-н Тодор Тодоров уточни, че става въпрос за отказ за откриване на процедура за приватизация на “Благоустройство” ЕООД - В. Търново със съответните мотиви, изложени от Надзорния съвет по приватизация.

 

С 26 гласа “за” и 1 “против” Общинският съвет прие следното

РЕШЕНИЕ № 55

 

1. Отказва откриване на процедура за приватизация на “БЛАГОУСТРОЙСТВО”-ЕООД, Велико Търново, във връзка с направено предложение /вх.№ 138/23.12.1999 г. / от лицата по чл. 4, ал. 1, т. 2 от ЗППДОбП.

МОТИВИ :

1. Основният предмет на дейност на търговското дружество е свързан и с функциите на Общината по благоустрояване, осъществяване на бързи и неотложни действия при възникнали бедствия и аварии на територията на Община Велико Търново.

2. Към настоящия момент не е изготвен икономически анализ на предприятието за 1999 година, което е основа за изясняване стратегията на Общината по дейността на дружеството.

3. Конкретно направеното предложение противоречи на Годишната програма за приватизация, приета с Решение № 793/19.11.1998 г. на Общински съвет-Велико Търново.

 

ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА:

Определяне на комисия за разглеждане на заявления за обезщетяване с дялове по реда на чл.18 от ЗППДОбП. /вх.№2/6.01.00/

 

 

Г-н Т. Тодоров внесе за обсъждане въпроса и допълни, че това е напълно формално процедурно предложение.

 

С 26 гласа “за” и 1 “въздържал се” Общинският съвет прие следното

РЕШЕНИЕ № 56

 

1.Видоизменя т.1 от решение №811/17.12.1998г. както следва:

“ Упълномощава Кмета на Общината да отмени заповед № 1139/5.12.1995 г. и да издаде нова заповед, с която да определя състава на комисията за разглеждане на подадени заявления за обезщетяване с дялове, по реда на чл. 18 от ЗППДОбП”.

 

ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА:

Определяне на комисии за провеждане на търгове и конкурси по реда на Закона за преобразуване и приватизация на държавните и общинските предприятия, Наредбата за търговете и Наредбата за конкурсите. /вх.№ 1/6.01.2000г/

 

 

Г-н Т. Тодоров внесе предложението и уточни, че мотивите напълно кореспондират с тези на предходната точка.

 

С 27 гласа “за” и 1 “против” Общинският съвет прие следното

РЕШЕНИЕ № 57

 

1.Упълномощава Кмета на Общината да отмени съществуващите заповеди за провеждане на търгове и конкурси и да издава нови такива, с които да определя състава на комисиите, в съответствие с изискванията, посочени в ЗППДОбП, Наредбата за търговете, Наредбата за конкурсите, Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и взетите решения на Общинския съвет за приватизация на общинска собственост.

 

ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА:

Договор за Съвместно финансиране на ДМДТ”К.Кисимов” между Община Велико Търново и Министерството на културата.

 

Г-н Стоян Витанов изрази мнение, че повод за изказването му е и изявлението на д-р Р. Рашев за спазване приоритетите на бюджетните разходи. Като субсидия бюджета го има, но е недопустимо театърът да бъде изведен пред другите културни институции. Той спомена, че девет от точките в договора се отнасят до финансови въпроси, а бюджетната комисия не е изразила становище. Определят се средства за театъра преди бюджета на Общината за 2000 год. да е гласуван. Затова г-н Витанов предложи както за другите институции цифрите да се конкретизират и да се приемат когато се разглежда бюджета.

Д. Йорданов уточни, че става въпрос за рамка на договора, а при приемането на бюджета този договор отново ще бъде разгледан на заседание.

Д-р Р. Рашев напомни, че съществува една тригодишна традиция и че предишният кмет е подписал без решение на Общинския съвет такъв договор за 76 000 000 /седемдесет и шест милиона/ лева и по този начин се гарантира от бюджета. Д-р Рашев продължи с уточнение, че дейността “Духов оркестър” е преминала към театъра и поради това трябва да се осигурят средства за работна заплата. Той помоли общинските съветници да гласуват решение, без което ще му е невъзможно да подпише договора като уточни, че тези средства ще бъдат включени в бюджета и ще бъдат разгледани от бюджетната комисия и от комисията по култура и културно-историческо наследтво. Д-р Рашев конкретизира, че тези средства са само за заплати, като се вземат предвид приоритетите в тази област.

Г-н Р. Петров представи в детайли отделните точки от договора като направи уточнения по тях и посочи канкретно в т. 5 на празното място за уточнение на средствата от страна на Министерството на културата той предложи сумата в размер на 30 000 /тридесет хиляди/ лева.

Г-н А. Атанасов направи писмено предложение да бъде осигурено финансирането за отрасъл “Култура”, но този договор касаещ театъра да не е с приоритет. Според него това е най-доброто решение и попита как може да се подпише договор, като не се знае ще бъдат ли отпуснати средства за това.

Г-н С. Димитров взе думата не само като общински съветник, а и като директор на театъра и посочи, че приходите от постъпления под формата на културен продукт са 50 000 000 /петдесет милиона/ стари лева, които покриват разходите за тях. Той уведоми общинските съветници, че ако до февруари не се внесе договора субсидията ще спре и разясни някои взаимоотношения община - държава, като част от финансовата реформа. Г-н Димитров с убеждение изказа мнение, че В. Търново трябва и за в бъдеще да остане културен и духовен център, като за това допринася в не малка степен и ДМДТ “К.Кисимов”. Той сподели с общинските съветници, че се предвижда фестивал за църковно пеене, и че ще има организации, които са готови да го финансират. Г-н Димитров изрази увереност, че по този начин ще се свържат културната и туристическа дейност в града. Той взе отношение по т. 4 от договора, като подчерта, че лично той е поел отговорността “Общината” да не поема финансови разходи, а те да бъдат осигурени само от собствени приходи на институцията. Той разясни на общинските съветници структурните промени, настъпили в тази институция във връзка с Постановление на МС № 219 и трудностите, с които тя се сблъсква, но остава оптимист за нейното бъдеще.

Г-н С. Витанов отново взе думата като подкрепи казаното от г-н А. Атанасов, че “не могат да се извадят предварително незаложени средства без да се уточнят приоритетите за тях” и допълни “би могло да се осигурят финансови средства за театъра преди приемането на бюджета”.

Г-н Д. Йорданов не се съгласи с мнението на г-н Витанов и изрази мнение, че ще подкрепи казаното от г-н Р. Петров, отнасящо се до т.5 като текста от точката “при услоията на чл. 9 от този договор” да отпадне.

Г-н С. Димитров отново взе думата като се съгласи с посочената сума от 30 000 лева и уточни, че тя ще бъде утвърденса от Министерството на културата само ако театърът действително работи. Накрая г-н Димитров настоя да рискуват всички заедно и увери, че ако ги е подвел, ще си подаде оставката.

Г-н П. Пацев взе думата, за да подкрепи изцяло договора от името на “Гражданска позиция”.

Г-н М. Михов направи разяснение по този типов договор от позицията на Общината, и допълни че тя може да използва от държавната власт определена субсидия, имайки право тя да постави своите изисквания за това. Той направи процедурно предложение за прекратяване на дебата.

Г-н А. Великов още веднъж подчерта, че Демократичната левица няма нищо против да се подпомогне трупата на театъра и насочи вниманието на общинските съветници и към другите културни институции, които не бива да се пренебрегват . Той попита “колко е сегашната субсидия в рамките на бюджета” и предложи да упълномощят кмета, а когато бюджета за 2000 се обсъжда, тогава да се уточнят конкретните цифри.

Г-н Д. Йорданов уточни, че не става въпрос за точна сума и подложи на гласуване предложението на Демократичната левица, което бе отхвърлено с 10 гласа “за” , 21 гласа “против” и 2 гласа “въздържал се”. След това г-н Д. Йорданов подложи на гласуване направеното предложение от г-н Р. Петров по т.5 за сумата от 30 000 лева и тесктът “ при условията на чл.9 от този договор” да отпадне , което бе прието с 24 гласа “за”, 1 глас “против” и 5 гласа “въздържал се”.

След така направените по-горе гласувания г-н Д. Йорданов подложи на гласуване целия проект за Договор за съвместно финансиране и с 25 гласа “за” , 1 “ против” и 4 “въздържал се” Общинският съвет прие следното

РЕШЕНИЕ № 58

 

Утвърждава Договор за съвместно финансиране през 2000 година на ДМДТ ”Константин Кисимов”, гр.Велико Търново между Министерство на културата и община Велико Търново и упълномощава кмета на общината - д-р Румен Рашев - да го подпише.

Договорът е неразделна част от решението.

Г-н С. Витанов направи обяснение на отрицателен вот, че гласува против не защото е против театъра, а защото това е безпрецедентен случай като настоя закона за приоритетите да бъде спазен.

 

ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА- ПИТАНИЯ:

Д-р Р. Рашев отговори на питанията на г-жа В. Тодорова, касаещи съответно Вх. № 106/13.12.1999 год. относно студентски общежития в кв. “Св. Гора” и Вх. №126/17.12.1999 год. относно паричните средства отпуснати на инвалидите.

Поради изчерпване на дневния ред, в 14.00 часа заседанието беше закрито.

Препис от Протокола се изпраща на Областен управител на В. Търново и Районна прокуратура - В. Търново.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ:……………

/Д.Йорданов/

ПРОТОКОЛИРАЛ:…………..

/Т.Иванова/

Дата………………

 

ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

……………. ……………. ……………

/К.Иванова/ /П.Гагова/ /М.Михов/

 

…………… …………….

/Св.Златев/ /Ст. Витанов/

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ ИЗКАЗВАНИЯ ПО Т.6 ОТ ПРОТОКОЛ № 6

от 19.01.2000г. -

 

Г-н Петър Петров завърши с това, че първо трябва да се вземе решение ще участват ли общинските съветници във АД-тата, а след това като т.2 - да се подходи към персонално разглеждане.

Г-н Д.Йорданов направи уточнение, че след справка от юридическа гл.точка няма никакви пречки, като обясни, че ВТО”Мултиком” е АД, а другите фирми са ООД-та, в които се избират управители. Г-н Йорданов припомни, че в миналия ОбС г-н Ил.Стефанов - общ.съветник е бил и управител на “Общ.хранене”ООД точно по време на приватизацията и след това посочи “случай” с Румен Петров - /общ.съветник и директор на “Младежки дом”/

Г-н Петко Казанджиев взе думата със забележката, че колегите му от ляво обичат да се изказват в залата - пред журналистите и други присъстващи, а не в постоянните комисии и категорично заяви, че юридическа пречка няма и че става въпрос за съвест и интереси. Г-н Казанджиев попита чии интереси ще защитават присъстващите там и отговори - общинските, а не на тези, които представят фалшиви документи. Накрая г-н Казанджиев настоя, че не е възможно да се предлага човек, който не е уведомен и повтори, че казаното по-горе е решение на икономическата комисия.

Г-н Светлозар Златев изрази мнението си с въпроса “Как с тази политика се дават възможности за развитието на младите хора?” Той увери, че ако ОбС не е доволен от неговата дейност, веднага може да го постави на вниманието.

Г-н Ангел Великов попита що за обяснение е направеното изказване от г-н Златев за децата и безработицата.

Г-н Петър Пацев направи процедурно предложение дебатите да се прекратят

/Г-н Ст.Витанов настоя да бъде гласувано предложението на г-н Петър Петров принципно - дали общ.съветници ще бъдат или не в бордове на директори, за да се знае кой как е гласувал./

Г-н Петър Пацев каза, че има комисия, която се занимава с всички законови категории по пътя на нормативните документи и настоя, че общ.съветници не са тези, които ще се занимават с принципни или непринципни неща, а това ще го правят компетентните инстанции.

Г-н Димитър Йорданов напомни, че сега се гласува избирането на участник във “ВТО-Мултиком”АД и такава точка - за принципно участие на общ.съветници във всяко дружество няма и че той като председател не може да я подложи на гласуване.

Г-н Петко Казанджиев прикани г-н Петър Петров да оттегли предложението си, тъй като става въпрос за представител на интересите на общината и помоли да не се появи в медиите , че общ.съветници участват в “незнам-какви си “ бордове!

Г-н Д.Йорданов взе думата като напомни, че в момента ОбС е в процедура на гласуване, която се нарушава. Той проследи направените предложения съответно:

- на г-н Ат.Атанасов/представител да бъде г-ца Данева/- оттеглено от г-н Атанасов;

 

- на Петър Петров - принципно ще участват ли общински съветници или не в дружествата;

 

 

С 16 гласа “за”, 2 гласа “против” и 9 - “въздържали се”, направеното предложение от г-н Петър Петров не бе прието.

 

Г-н Петър Пацев направи обяснение на отрицателен вот като подчерта, че твърдението на г-н Петър Петров , че е направено предложение за облагодетелстване на общ.съветници е невярно, тъй като това е дружество, което няма скоро да се приватизира и г-н Златев ще защитава интересите на общината, без да се облагодетелства.

Г-н Стоян Витанов категорично оспори гласуването като заяви, че са обявени само гласувалите , без да се спомене колко общи.съветници присъстват в залата.

Във връзка с това г-н Димитър Йорданов провери кворума в залата .

/ Присъстваха 34 общински съветници, от които гласували - 27. /

Г-н Д.Йорданов уточни, че по този въпрос - за гласуване на правомощия са необходими 19 гласа.

В последствие , г-н Петър Петров направи уточнението, че е внесал предложението си в процедура и го оттегли.

 

- на Икономическата комисия - представител да бъде г-н Св.Златев;

 

 

Проекта за решение от Икономическата комисия бе приет с 20 гласа “за”, 7 - “против” и 6 - “въздържали се” и бе прието решение № 49.

 

 

Обяснения на отрицателен вот направиха:

 

 

Г-н Ангел Великов приветства бурните аплодисменти в дясната част на залата като ги сравни с конгресите на БКП в миналото и пожела все така да се следва линията за в бъдеще. Той категорично заяви, че гласуването : общински съветници да са представители в дружествата е аморално деяние и слага началото на една порочна практика, която в последствие ще “слезе” много ниско.

 

Г-н Атанас Атанасов се обърна и лично към г-н Петко Казанджиев като подчерта, че хората, които са го избрали го задължават.Г-н Атанасов напомни, че управляващите на най-висше ниво се стараят със закон изборни длъжности да няма в съветите на директорите , а общ.съветници във В.Търново поставят началото на една порочна

 

процедура и се залага останалите 7 дружества да се разпределят в последствие.

Г-н Стоян Витанов заяви, че се присъединява към колегите си по-горе като уточни, че г-н Г.Георгиев, който е към ОДС / довчера от БББ и е бил против БББ , подкрепян от Светлозар Златев/ сега точно той предлага г-н Светлозар Златев!

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ:……………

/Д.Йорданов/

 

ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

……………. ……………. ……………

/К.Иванова/ /П.Гагова/ /М.Михов/

 

…………… ………

/Св.Златев/ /Ст. Витанов/

 

ПРОТОКОЛИРАЛ:…………..

/Т.Иванова/

 

Обратно в заседания