ПРОТОКОЛ № 45
ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ПРОВЕДЕНО НА 11.04.2002 г.ОТ 09:30 ч. В ЗАЛАТА НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
На заседанието присъстваха 32 /тридесет и двама / общински съветника, отсъстват 5 /пет/: г-н А. Великов, г-н И. Манчев, г-н П. Пацев, г-н Пл. Петров, г-н Н. Николов.
Присъстваха още г-н Румен Рашев – кмет Община В. Търново, г-жа Е. Алкова – зам. кмет Община В. Търново, г-жа Мина Илиева – Главен секретар на Община В. Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ откри заседанието и даде думата на общинските съветници за изказвания и предложения по следния
ДНЕВЕН РЕД:
Г-Н М. МИХОВ предложи от името на групата общински съветници “ВМРО-Социал-либерален избор” Общински съвет да приеме текст на отворено писмо до Министър-председателя на Република България и Председателя на Народното събрание във връзка със закриването на първите два блока на АЕЦ “Козлодуй”. Той се аргументира с думите, че решението за затваряне на двата реактора на атомната централа засяга всички български граждани, включително и гражданите на община Велико Търново и че този акт има сериозни последици за социалния мир и добруването на гражданите. В заключение г-н Михов предложи текстът на откритото писмо да бъде включен като последна точка от дневния ред.
Против предложението се обяви Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ, мотивирайки се с това ,че не може да се обсъжда въпрос, с чието съдържание никой от съветниците не е запознат.
Други изказвания по предложението не бяха направени.
С 22 гласа “за”, 2 гласа “против” и 2 гласа “възд.се”, предложението на г-н Михов бе прието.
Целият дневен ред, с приетото предложение на г-н Михов бе подложен на гласуване.
С 28 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие следния
ДНЕВЕН РЕД:
Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ прочете решение на група общински съветници относно създаването на група Коалиция “ВМРО-Социал-либерален избор” на основание чл.14, ал.5 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет-Велико Търново.
ПО ПЪРВА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 28 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 736
ОТНОСНО: Промяна в Наредба за опазване на околната среда на територията на Община Велико Търново
На основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново
Утвърждава промени в Наредбата за опазване на околната среда, приета с решение № 405/12.04.2001 г. на Общински съвет Велико Търново, както следва:
Чл.74, ал.1, т.1
Било:
За явно маловажни случаи на административни нарушения, установени при извършването им – чл.45, т.9, екоинспекторите налагат на място, срещу квитанция, глоба от 1 лв.
Става:
За явно маловажни случаи на административни нарушения, установени при извършването им екоинспекторите налагат на място, срещу квитанция, глоба от 1 до 10 лв.
Чл.74, ал.1, т.2
Било:
В маловажни случаи на нарушения, екоинспекторите налагат на място глоба в размер от 1 до 5 лв. За наложената глоба се издава фиш, който съдържа данни за самоличността на контролния орган и на нарушителя, мястото и времето на нарушението, нарушените разпоредби и размера на глобата. Фишът се подписва от контролния орган и от нарушителя и се изплаща на място или се изпраща на ТДП В.Търново и/или Агенцията за държавни вземания за изпълнение. Ако нарушителят не е съгласен да плати глобата или оспори нарушението, се съставя акт за нарушение по ЗАНН. За нарушенията по чл.7 /т.5/, чл.11 /т.1/, чл.24 /т.5/, чл.45 /т.2 и т.7/ глобата е 5 лв.
Става:
В маловажни случаи на нарушения, екоинспекторите налагат на място глоба в размер от 10 до 50 лв. За наложената глоба се издава фиш, който съдържа данни за самоличността на контролния орган и на нарушителя, мястото и времето на нарушението, нарушените разпоредби и размера на глобата. Фишът се подписва от контролния орган и от нарушителя и се изплаща на място, или се изпраща на Агенцията за държавни вземания за изпълнение. Ако нарушителят не е съгласен да плати глобата или оспори нарушението, се съставя акт за нарушение по ЗАНН.
Чл. 74, ал. 1, т. 3
Отпада
Чл. 74, ал. 1 т. 4
Отпада
Чл. 74, ал. 2
Било
В случаи, извън тези от предходната точка се съставя акт за нарушение по ЗАНН, който се изпраща на Кмета на Общината за издаване на Наказателно постановление.
Става
В случаи, извън тези от предходните точки се съставя акт за нарушение по ЗАНН, който се изпраща на Кмета на Общината за издаване на Наказателно постановление.
Чл. 74, ал. 3
Било
При повторно нарушение по ал. 1 се налага глоба или санкция в двоен размер, като може да се наложи и временно лишаване от правото да се упражнява определена професия или дейност, във връзка с която е извършено нарушението за срок от 1 месец до 2 години.
Става
При повторно нарушение по ал. 1 и 2 се налага глоба или санкция в двоен размер, като може да се наложи и временно лишаване от правото да се упражнява определена професия или дейност, във връзка с която е извършено нарушението за срок от 1 месец до 2 години.
Чл. 80
Било
Гражданите и юридическите лица могат да обжалват всички наказателни постановления, които ги засягат, освен тези, с които се налагат глоби до 5 лева.
Става
Гражданите и юридическите лица могат да обжалват всички наказателни постановления, които ги засягат, освен тези, с които се налагат глоби до 10 лева.
ПО ВТОРА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 27 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 737
ОТНОСНО: Промяна в Наредба за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Общински съвет - Велико Търново
На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и във връзка с чл. 35, ал. 1 от ЗОС и § 8 от ПР на ЗУТ Общински съвет – Велико Търново
"или реално определени части от тях".
"или със Заповед на Кмета на общината, когато с влязъл в сила ПУП е предвидено създаването на УПИ, в който се заемат придадени поземлени имоти – частна общинска собственост или части от тях, при направено искане от другия собственик на УПИ на цена, определена по реда на чл. 154, ал. 5 от НРПУРОИ."
ПО ТРЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 29 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 738
ОТНОСНО: Промени по бюджета за 2002 година на община Велико Търново
На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА и чл.18 от Закона за общинските бюджети, относно промени по бюджета на община Велико Търново за 2002 г., съгласно писмо ФО-10/25.03.2002 г. на Министерство на финансите, Общински съвет - гр. Велико Търново
Увеличава приходната и разходната част на бюджета за 2002 г., както следва:
ПРИХОДИ |
|
|
§§ |
Всичко: |
І тр. |
ІІ тр. |
ІІІ тр. |
ІV тр. |
|
ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С РБ |
|
|
|
|
|
|
|||
Получени трансфери /субсидии/ от ЦБ |
3110 |
51 395 |
51 395 |
0 |
0 |
0 |
|||
Получени от общини трансфери /субсидии/ |
|
|
|
|
|
||||
от ЦБ/+/ |
|
|
3111 |
12 849 |
12 849 |
|
|
|
|
Получени от общини целеви трансфери |
|
|
|
|
|
||||
/субсидии/ от ЦБ за социални помощи /+/ |
3112 |
38 546 |
38 546 |
|
|
|
|||
ВСИЧКО ПРИХОДИ: |
|
|
51 395 |
51 395 |
0 |
0 |
0 |
||
|
|||||||||
РАЗХОДИ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Функция "Социално осигуряване, подпомагане и грижи" |
|
|
|
||||||
Група 2. Социални помощи и обезщетения |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
Всичко: |
І тр. |
ІІ тр. |
ІІІ тр. |
ІV тр. |
|
|||||||||
|
Всичко за група 2: |
|
51 395 |
51 395 |
|
|
|
||
|
|||||||||
Всичко за Ф-я"Соц.осигур.подп. и грижи" |
51 395 |
51 395 |
0 |
0 |
0 |
||||
ВСИЧКО РАЗХОДИ: |
|
|
51 395 |
51 395 |
0 |
0 |
0 |
ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 27 гласа “за”, “против” няма, 1 глас “възд.се”, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 739
ОТНОСНО: Актуализация на Инвестиционната програма на община Велико Търново за 2002 г.
На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, чл.18 от Закона за общинските бюджети и във връзка с чл.11, ал.3 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2002 година, Общински съвет – гр. Велико Търново
Приема Актуализация на “Инвестиционна програма” 2002 на Община Велико Търново, поради налагащо се частично изменение в поименното разпределение на капиталовите разходи, относно приоритетността за финансиране на обекти със средства от целева субсидия за капиталови разходи от Републиканския бюджет и промяна в първоначалния размер на годишната задача на обекти от “Инвестиционна програма” 2002 на Община Велико Търново.
ПО ПЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ направи уточнение по преамбюла на проекта за решение.
Изказвания не бяха направени.
С 28 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 740
ОТНОСНО: Приемане на правни анализи, начални цени и начин на приватизация на общински нежилищни имоти: магазин 109-3 /бивш 60-3/ на ул. "Н.Габровски" № 58, магазин 109-4 /бивш 60-4 / на ул. "Н.Габровски" № 58, склад в супермаркет кв. "Чолаковци" и УПИ І-470 кв.17 със сграда - гр. Килифарево
На основание чл. 32, ал.3, т.1 от ЗПСК, чл. 21, ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл. 3 и чл.19 от Наредбата за търговете и решения №№ 101/2000 г. и 695/2002 година на Об. съвет, Общинският съвет - Велико Търново
1.Приема анализи на правното състояние и утвърждава начална цена за продажба на общински нежилищни имоти за стопански цели, както следва: Магазин 109-3 /идентичен с 60-3 по АОС / на ул. "Н.Габровски" № 58,заедно с отстъпено право на строеж - левовата равностойност на 13 703 щ.д.; Магазин 109-4 /идентичен с 60-4 по АОС/ на ул. "Н.Габровски" № 58,заедно с отстъпено право на строеж - левовата равностойност на 20 565 щ.д.; склад в супермаркет кв. "Чолаковци",заедно с отстъпено право на строеж - левовата равностойност на 20 970 щ.д.; УПИ І-470 в кв.17 със сграда - едноетажна на ул. "Тр. Саралиев" № 24, гр. Килифарево - левовата равностойност на 3 119 щ.д.
2. Утвърждава информационен меморандум, тръжна документация и договор за продажба на обектите, които могат да бъдат закупени от Общинската агенция за приватизация -ст. 419 на Общината срещу 50 лева .
3. За обектите да се проведе търг с тайно наддаване по посочения в точка 1 ред и при следните условия: дата на търга - 21 ден след датата на публикуване на това решение в "Държавен вестник"; начало на търга 14,00 часа; място на търга - голямата зала на общината.
4. За допускане до участие в търга кандидатите да внесат депозит, в т.ч: за Магазин 109-3 /идентичен с 60-3 по АОС/ на ул. "Н.Габровски" № 58 - 3068 лева, за Магазин 109-4 /идентичен с 60-4 по АОС/ на ул. "Н.Габровски" № 58 - 4 604 лева, за склад в супермаркет кв. "Чолаковци" - 4 694лева, за УПИ І-470 в кв.17 със сграда - едноетажна на ул. "Тр. Саралиев" № 24, гр.Килифарево - 698 лева и да подадат документи за участие в определения с тръжната документация срок.
5. Депозитът да бъде внесен по сметка № 508 848 1738 на Общинска агенция за приватизация при ТБ “Биохим”- клон Велико Търново - код 66 072 556. Заплащането на договорената цена да се извърши в български лева по централния курс на БНБ по сметка № 308 848 1713 на Общинска агенция за приватизация, БИН 744-400-000-5 при ТБ “Биохим”- клон Велико Търново. Непарични платежни средства не се приемат.
6. Закупуване на тръжна документация от ст. 419 на общината до 12,00 ч. на деня предхождащ датата на търга; подаване на документи за участие в търга - до 17,30 ч. на деня предхождащ датата на търга.
7. Възлага на ОбАП да организира приватизационните сделки за имотите по установения от закона ред и взетите решения от Общинския съвет.
8. Повторен търг за непродадените обекти да се проведе 14 дни след датата на търга при същите условия.
ПО ШЕСТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 28 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 741
ОТНОСНО: Допълнение и изменение на решение № 57/19.01.2000 година на Общински съвет - Велико Търново
На основание чл.4, ал.2 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол, чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА и във връзка с чл. 13 от Наредбата за търговете, Общинския съвет изменя и допълва решение № 57/19.01.2000 год., както следва:
Било: 1.Упълномощава Кмета на общината да отмени съществуващите заповеди за провеждане на търгове и конкурси и да издава нови такива, с които да определя състава на комисиите в съответствие с изискванията, посочени в ЗППДОбП, Наредбата за търговете, Наредбата за конкурсите, Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и взетите решения на Общинския съвет за приватизация на общинската собственост.
Става: 1.Упълномощава Кмета на общината да издава заповеди, с които да определя състава на комисиите за провеждане на търгове и конкурси, в съответствие с изискванията, посочени Закона за приватизация и следприватизационен контрол, Наредбата за търговете, Наредбата за конкурсите, Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и взетите решения на Общинския съвет за приватизация на общинската собственост.
2. Упълномощава Кмета на общината въз основа на съставените протоколи от комисията за провеждане на търгове да определя със заповед спечелилия участник
ПО СЕДМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 29 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 742
ОТНОСНО: Разпределение на приходите от приватизацията по реда на чл. 10 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол
На основание чл.10,ал.2 от ЗПСК и чл.21 от ЗМСМА, Общински съвет
1. Възлага на ОбАП да приведе в специалния фонд за инвестиционни цели /фонд "Инвестиционен"/ сумата 9 026,55 лева, представляващи отчисление за фонд "ООС" по реда на чл.6,ал.2,т.2 на отменения ЗППДОбП, за периода от 01.01.2002 г. до 25.03.2002 г.
2. Възлага на Комисията, определена с решения №№ 311/2000 г. и 671/31.01.2002 г., в срок до 30.04.2002 г. да внесе в Общинския съвет становище, относно целесъобразността от създаването на "Общински гаранционен фонд" .
ПО ОСМА ТОЧКА от дневния ред – питания, Г-Н Г. СТЕФАНОВ прочете питането си.
Г-Н КМЕТЪТ отговори на питането. /писменият отговор приложен/
ПО ДЕВЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н СТ. ВИТАНОВ поясни в залата, че предния ден групата на ДЛ публично е представила позицията си относно учредяването на търговското дружество, което след шест месеца се представя във финализиран вид. Предложението на групата на ДЛ е за дебат в залата относно учредяването на дружеството, за да се намери “златно сечение, в което да бъдат стопроцентово защитени интересите на Общината.” Позицията на групата е представена на Председателя на ОбС като официален документ. Г-н Витанов допълни, че ще предложи чисто процедурно ОбС явно и поименно да гласува по този въпрос.
Г-н Витанов заяви, че лично той, както и групата на ДЛ няма нищо против защита и интересите на инвеститора и добави, че трябва да се поставят условия по какъв начин общинският имот ще бъде защитен. В предложения учредителен договор не е посочена такава защита.
Той заостри вниманието на общинските съветници върху няколко основни пунктове, които се налага да се обсъдят в залата. Г-н Витанов категорично заяви от името на ДЛ, че би било непочтено и недостойно, който и да го направи, тази позиция да бъде оценявана като позиция в противовес на инвестиции във гр. Велико Търново, каквато безусловно заслужава Общински пазар-В.Търново. Той накратко се спря върху пропуснатите възможности Община В.Търново сама да изгражда общинския пазар.
Г-н Витанов се спря основно върху клаузите на учредителния договор и по-конкретно, първо върху оценката на имота. Той настоя да бъде извършена такава оценка на имота, в която да бъде включен методът на приходите, а не както е предложено и допълни, че да момента няма предоставен анализ за икономическите резултати от дейността на ОП “Пазари”. Г-н Витанов подчерта, че оценката на имота – 977 000 лв. е направена от оценителите по метода на вещната стойност. Групата на ДЛ не може да приеме подобен начин на оценка и настоява същата да бъде извършена по двата метода – на вещната стойност и на приходите.
Вторият въпрос, който г-н Витанов засегна е липсата на заложени клаузи и гаранции в договора за поетите ангажименти. Не се гарантират инвестициите, отпускането на средства за Летния театър, спорт и култура, шумно афиширани в медиите.
Г-н Витанов се спря обстойно и на това, че в учредителния договор е заложена поредица от възможности за вземане решения от Общото събрание само с гласовете на единия от съдружниците и рисковете, които следват от това. Според него е странен фактът, че не е записано отдаване под наем на недвижими имоти. За сметка на това е заложено, че се допуска възможността за продажба на имоти, без да се променя капитала. Г-н Витанов обърна внимание на факта, че “едно е да се продаде имота, оценен на вещна стойност, друго е после на пазарна, защото разликата е друга.”
По отношение на годишната печалба г-н Витанов поясни, че нейното разпределение също се взема с 51% и попита дали се гарантират приходите, подробно описани в предложения бизнес-план. Той допълни, че такава клауза в договора също липсва.
По отношение за исковете на управителя на дружеството, г-н Витанов коментира, че подобни искове може да подава само мажоритарният съдружник, понеже и там е предвидено 50% +1. Той подчерта, че последствията ще бъдат в ущърб на общинските интереси. В този смисъл групата на ДЛ смята, че “с лека ръка” се предлага 51% на 49% в полза на инвеститора. Г-н Витанов попита дали са водени разговори относно обратното съотношение, тъй като Общината е сериозна институция, която спокойно може да гарантира както себе си, така и този, който инвестира.
По отношение с разпределението на приходите г-н Витанов заяви, че ОбС трябва изрично да гарантира това да бъде записано като клауза в учредителния договор, независимо от това ,дали ще се запише чиста или брутна печалба.
Другият въпрос, който г-н Витанов засегна е липсата на гаранции за настоящите наематели като подчерта, че има опасност от монополизиране на две или три фирми на пазарната дейност.
В заключение г-н Витанов заяви, че всички общински съветници в залата са призвани не само като граждани на В. Търново, но и като такива, които трябва да защитават интересите им и допълни, че ДЛ ще отстоява докрай тази позиция.
Г-Н Р. РАШЕВ взе думата и заяви, че няма да коментира това, което е изнесено в пресата, а фактите и действията, които досега е извършвала общинската администрация, както и цялата общественост на града. Той направи кратка ретроспекция относно въпроса с територията на общинския пазар, предмет на обсъждания и на сесии на Общинския съвет от предишния мандат, както и засегна основни моменти от проекта за реконструкция и изграждане на същия, концепцията и проекта на пазара, финансирането на неговото изграждане, етапи на изграждане и пр. Г-н Кмета заяви, че пред Общината стоят две възможности: едната е Общината със собствени средства да извърши изграждането на обекта, а другата – да се извърши с привличане на инвеститори. Втората възможност е предрешена с принципното решение за учредяване на търговско дружество, взето преди шест месеца от ОбС. Г-н Рашев обясни и нереализуемите идеи да се търсят средства за изграждане на пазара по програми на Министерството на регионалното развитие и благоустройство или на Главна агенция “Пътища” или на друго министерство, тъй като сумата е доста голяма и никой няма да финансира подобно начинание по този начин.
Друга възможност за решаване на въпроса с изграждането на пазара е неговата продажба с построените в него сгради. Г-н Рашев заяви, че такава възможност не се е обсъждала от ОбС, тъй като сама по себе си е прекалено смела и която може би няма да защити интересите на гражданите. Той спомена за водените предварителни разговори с представителите на “Билла” за закупуване на парцела, която в последствие е оттеглила своето предложение.
Г-н Рашев поясни, че назначената с негова заповед Комисия за водене на преговори с потенциални инвеститори е провела доста обстойни разговори с кандидатите, които, подтикнати от решението на ОбС да се търси такава форма на сътрудничество, са подали своето намерение за евентуални партньори на Общината в изграждането на общинския пазар. Материалите от всички проведени преговори са предоставени на ОбС преди достатъчно време, за да могат общинските съветници да се запознаят внимателно и обстойно с тях. Като резултат, Комисията оцени като най-добро предложението на “Магро Маркет М” ООД, защото то най-добре защитава интересите на Общината и от това предложение същата получава максимално най-добрата изгода, както и най-благоприятното разпределение на дяловете, достигнато за Общината във всички нейни търговски дружества.
Г-н Рашев заяви, че досега няма такова съотношение 49:51. Искането за създаване на дружество с участие на съдружниците 50:50 е несериозно за всички, които се занимават с бизнес. Такова коопериране е доказало на всички, че не работи ефективно. Още по-несериозно е съотношение 51:49 в полза на Общината, защото става дума за значителна сума, която ще бъде инвестирана. Той подчерта, че става дума за оперативно управление на дружеството.
Г-н Рашев подчерта, че наличието на 49% от дяловете на Общината при така подготвения и представен дружествен договор гарантира напълно интересите на Общината. В него съвсем ясно и точно е записано, че с 51% се вземат решения за оперативно управление, а решенията, важни за едно търговско дружество, се вземат с минимум ¾ от гласовете. Г-н Кмета заяви, че по този начин представената от ДЛ теза, че интересите на Общината ще бъдат засегнати и че собственикът може да се разпорежда с него “ и да прави каквото иска” е несъстоятелна.
Г-н Рашев допълни, че с така предложения вариант за довършване на общинския пазар чрез създаване на търговско дружество, Общината запазва 100% своята собственост.
По отношение на въпроса за оценката на общинския имот-общински пазар, г-н Рашев заяви, че същият е незаконосъобразно поставен, тъй като не би трябвало да се смесват няколко закона – Закона за приватизацията и Търговския закон.
По отношение на липсващата клауза в дружествения договор – предмет на дейност – отдаване под наем, г-н Кмета заяви, че отдаването под наем не е забранено на никое дружество, стига да има свободни терени. Според него потенциалния партньор не би имал нищо против това да бъде записано в предмета на дейност на дружеството.
По отношение на гарантираните приходи г-н Рашев заяви, че също не съществува проблем да се запишат гарантирани приходи в учредителния акт, но от търговска гледна точка звучи малко несериозно като искане. Той поясни, че съгласно Закона за държавния бюджет половината от наемите задължително влизат в общинския бюджет, съгласно процента, който Общината притежава и това разпореждане подлежи на ревизия от всякакви органи и институции. Г-н Кмета подчерта, че Общината ще има много други финансови ползи освен гарантираната минимална печалба. Търговското дружество ще има много висока балансова стойност, ще плаща много висока такса за битови отпадъци на Общината. Г-н Рашев отбеляза, че при балансова стойност 1 600 000 лв. и апортна вноска надали и партньорът на Общината в това дружество знае какъв данък и такса смет ще плаща, изключвайки другите данъчни задължения.
По отношение на дарения за спортни изяви и културни инициативи в старата столица от търговското дружество г-н Рашев заяви, че това звучи несъстоятелно да бъде записано в един дружествен договор, който ще се регистрира в Съда. Това е въпрос на други разговори, на разширяване предмета на дейност, казано в най-широк смисъл.
В заключение г-н Рашев заяви, че изборът на “Магро Маркет М” ООД и на неговия съдружник и представител г-н Кр. Гърдев е доказало своите сериозни намерения и реализирането им в лицето на създадения търговски комплекс “Славяни”, пустеещия доскоро ГУМ и допълни, че в лицето на “Магро Маркет М “ООД Общината има достоен партньор.
Г-Н СТ. ВИТАНОВ изрази своето изумление от думите на г-н Кмета, че се обявява като “незаконосъобразно” едно искане да се извърши оценка на имот на вещно право по метода на вещната стойност и по метода на приходите. Той допълни, че е цитирал Закона за приватизация, не за да “смесвам законите”, а за да подчертае, че в този закон, както и в правилата, приети от Общинския съвет винаги се прави оценка по двата споменати метода, като се определя кой от двата метода има съответната тежест. Г-н Витанов заяви, че не може да се говори за незаконосъобразност на искането на една група общински съветници, която изрично е подчертала позицията си, че прави това в защита интересите на Общината. Той репликира г-н Рашев с думите, че в своето изказване не е споменал как ще бъдат гарантирани инвестициите на Общината в това дружество и предложи в дружествения договор да бъде записана определена сума инвестиции. Г-н Витанов изрази мнение, че е възможно да се извършват разпоредителни сделки – например продажби, от които да има облагодетелстване за едната страна, без да се нарушава капитала. Той припомни, че бе предложено да се включи в дружествения договор инвестиционния процес да се контролира от “Инвестстрой-92” ЕООД. Това бе предложение, на което г-н Кмета също не е дал отговор. Въпросът е разгледан от ПК по ТСУ, тъй като същата е поискала неговото разглеждане. Г-н Витанов попита дали има реституционни претенции към настоящия момент, тъй като теренът е много голям и припомни, че такива спорове е имало при учредяването на “ВТО-Мултиком” АД, както и при приватизацията на бившия ГУМ.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ репликира г-н Витанов като заяви, че въпросите са направени от г-н Витанов на заседание на ПК по ТСУ.
Г-Н С. ДИМИТРОВ като прочете абзац от отчета на бившия председател на Общински съвет – Велико Търново - г-н Г. Стефанов, отбеляза, че няма нито един подводен камък и опасност общината да загуби от създаването на това дружество. Г-н Димитров допълни, че за първи път се прави такова предложение за участие на Общината с 49% и допълни, че не намира за много нормално преди сесия на ОбС една от точките вече да бъде обсъждана в публичното пространство чрез медиите. Той припомни на общинските съветници дяловото участие на Общината в другите търговски дружества: “Стара планина” АД – 50%, “ВТО Мултиком” АД – 34%, “Раховец-газ” –7%, “Обществено хранене” ООД – 47,2%, РТК – 1,87% и дружество “Академия” в ликвидация – 8,87%. Той отново заяви, че не вижда никакви рискове за Общината в такова участие, тъй като всяко важно решение ще се взема с ¾ от гласовете, а промяната на капитала става с пълно единодушие. В заключение г-н Димитров заяви, че не трябва да се забравя, че присъстващите в залата не са единствените общински съветници и мандатът на ОбС не започва от тях.
Г-ЖА П. ГАГОВА заяви позицията на общинските съветници от групата на БЗНС-НС, като подчерта че са убедени в добронамереността на инвеститора, който вече се е доказал във Велико Търново.
Г-Н Г. АТАНАСОВ заяви, че групата на ДЛ винаги е подкрепяла инициативите на частния бизнес. Той подчерта, че всички общински съветници заедно трябва да решат кое и как точно трябва да бъде записано в дружествения договор, за да се премахне всякакво съмнение, “че нещо може да се случи.” Г-н Атанасов изрази своята позиция и позицията на цялата група на ДЛ като предложи в някои от точките вземането на решение да става с ¾ от гласовете, тъй като според него по този начин ще се гарантира печалбата и ще се защити общинския бюджет.Той призова “някой да се изправи на трибуната” и с точни цифри да премахне появилите се съмнения.
По отношение на намеренията на инвеститора, г-н Атанасов заяви, че точно те са убедили Комисията по икономическите въпроси на ОбС, че той е най-добрия. Той припомни обсъждането на въпроса преди шест месеца като заяви, че ако тогава нещата са били поставени ясно и точно, сега в залата нямаше да се стига до нотки на съмнения по отношение на добронамереността на инвеститора. Г-н Атанасов допълни, че ако тогава ОбС бе взел решение за обявяване на конкурс за потенциални инвеститори на общински пазар, а не да става със заповед на Кмета, то тогава процедурата щеше да е ясна и финализирането на сделката щеше да бъде факт още преди три месеца.
Г-Н С. ДИМИТРОВ репликира г-н Атанасов като отбеляза, че никъде в своето изказване не е споменал, че групата на ДЛ е против и помоли да не се интерпретират думите му. Той още веднъж заяви, че “няма нищо тревожно в това”, което се предлага и допълни, че цялото му изказване е било в насока ОбС да има последователност в работата си.
Г-Н П. ПЕТРОВ заяви, че въпросът е най-важния, който се обсъжда на това заседание на ОбС. Той припомни обсъждането на материалите на заседание на ПК по ИВСПОС и нейното решение, заявявайки, че това, което е натежало в полза на “Магро Маркет М” ООД е поетия от дружеството ангажимент ежегодно да подпомагат спорта и културата на територията на Общината. Той се съгласи с мнението на г-н Рашев, че подобно предложение не може да се записва в дружествения договор и затова от името на група “Гражданска инициатива” предложи в т. 1 буква Г на решението да бъде записано: “Пазари – В. Търново” ООД ежегодно да подпомага спорта и културата на територията на Общината с финансови средства, съответстващи на сумата, която фирма “Магро маркет – М” ООД е посочила в офертата си и е одобрена от Комисия, назначена със заповед № РД 21-1301/15.11.2001 г.
Г-Н Х. ХАДЖИХАСАН отбеляза, че в раздадените материали няма справка какви са получените приходи на ОП “Пазари” от наеми на магазините. Той каза, че общинските съветници не са запознати с офертите на другите кандидати и предложи да се създаде комисия от общински съветници, която да се запознае с офертите и на другите кандидати.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че всички материали са предоставени на Общинския съвет, заедно с протоколите и офертите преди повече от месец. Той нарече несъстоятелно твърдението, че общинските съветници не са запознати с предложенията на другите кандидати и добави, че Комисията, разглеждала офертите на потенциалните инвеститори е направила класиране и оценка по определени точки и таблици, които е приела като методика и за този подходняма оспорване.
Относно приходите на ОП “Пазари”, г-н Рашев заяви, че цифрите се съдържат в отчета за 6-месечието и в крайния отчет на Община В. Търново, тъй като предприятието понастоящем е бюджетна структура към Общината. Всеки месец предприятието попълва необходимата форма и я представя в ОбА. Информацията е предоставяна няколкократно и на общински съветници, поискали същата.
Г-н Рашев изрази определено несъгласие с казаното от г-н Атанасов по отношение на обявяване на конкурс за “търсене на партньор”. ОбА не може да обяви подобни условия като процедура на конкурс или за обявяване на търг. Г-н Рашев каза, че това е станало с негова заповед, като “си позволих да тълкувам едно решение на ОбС и да не го изпълня буквално в неговото реално решение.” Той допълни, че при предишното обсъждане на въпроса е заявил, ще ОбА ще приеме всяка друга оферта и по всички тях ще се дебатира.
Г-н Рашев отговори на опасенията на г-н Витанов, заявявайки, “че дружеството не може да продаде нито един имот, тъй като апортната вноска означава влизане в капитала с всяка една сграда.” Продажбата на който и да е обект или квадратен метър от територията на общинския пазар означава намаляване на капитала на същия.
По отношение на искането за извършване на оценки, г-н Рашев заяви, че по отношение на тази процедура е незаконосъобразно. Ако се говори за целесъобразност при вземане на подобно решение, т.е. ОбС да реши извършване оценка на собствеността за свое сведение, то тогава подобно решение изглежда доста целесъобразно, но то няма да повлияе и не може да влияе на решението на Съда. Г-н Рашев подчерта, че е целесъобразно да се направи оценка на цялото общинско имущество в община Велико Търново, което ще даде възможности, но допълни, че това ще струва доста средства, коието Общината няма възможност да разходва още повече, че подобна оценка има давност шест месеца. Г-н Рашев изрази мнението си, че никой от общинските съветници или ОбА няма да направи предложение за продажба на общински дялове. Той апелира да не се повтаря непрекъснато, “че ние правим оценка, с която продаваме пазара.”
Г-н Рашев се съгласи с предложението на г-н Петров текстът на предложението на група “Гражданска инициатива” да бъде включен в решението на ОбС.
По отношение на инвеститорския контрол на бъдещото дружество, г-н Рашев заяви, че “Инвестстрой-92” ЕООД като общинско дружество е доказало своите възможности за оценка и контролиране, както на инвеститорски, така и на строителен контрол.
Г-Н С. ВИТАНОВ отбеляза, че участвайки с апортна вноска и със съответна парична вноска в едно търговско дружество всяка една от страните от момента, в който се регистрира дружеството, има участие с определени дялове, изразени в проценти, т.е. в случая Община Велико Търново има 49% от финансовите средства, а “Магро Маркет М” ООД “имат 51% от всяка една тухла”. В този смисъл имуществото на новоучреденото дружество става неделимо, както и неговия капитал. Вторият момент, който г-н Витанов засегна е относно записаното в предмета на дружеството, че същото ще има право да продава сгради и репликира г-н Кмета, че той твърди обратното.
В заключение г-н Витанов отново попита г-н Рашев дали към настоящия момент има някакъв съдебен спор около имота и допълни, че нищо не се каза за печалбата на другите търговски дружества, в които Общината има участие.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ предложи дебата да бъде прекратен, тъй като “всичко за пазара вече е казано”.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че спор за терена на пазара няма и като цяло претенции за реституции за терена няма и добави, че в общинския пазар има различна собственост.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ попита дали има някой против направеното процедурно предложение за прекратяване на дебата.
Против няма.
Преди гласуването бе направена проверка на кворума.
На гласуване бяха подложени:
Първо предложение направено от групата на Демократичната левица:
“Не приема оценката на апортната вноска. Възлагана Кмета на Община Велико Търново да поиска от Търговското отделение на ВТОС оценка по метода на вещната стойност и метода на доходността, като окончателна оценка се определи на база принципите, които Общинската агенция по приватизация прилага за подобни обекти.”
С 8 гласа “за”, 3 “против” и 20 “въздържал се”, предложението не бе прието.
Второ предложение направено от групата на Демократичната левица:
“Възлага на Кмета на Община В. Търново да представи анализ на икономическите резултати на “Общински пазар” като част от ОП “Пазари” за 2000 и 2001 г. по отделните подгрупи на приходи, разходи, данъци и чиста печалба”.
С 10 гласа “за”, “против” – няма и 22 “въздържал се”, предложението не бе прието.
Трето предложение направено от групата на Демократичната левица:
“Да се предложи съотношение 51%:49% в полза на Община В. Търново при съдружие с частен инвеститор.
С 7 гласа “за”, 10 “против” и 15 “въздържал се”, предложението не бе прието.
Г-Н А. АТАНАСОВ изрази отрицателен вот, заявявайки, че “не може отново по инерция да гласуваме само против.” Той припомни думите на г-н Димитров, че трябва да се намери златното сечение т.е. има интереси, които трябва да се защитят, иначе няма нужда да има гласуване.
Четвърто предложение направено от групата на Демократичната левица:
“Да се гарантира с клауза в договора чист приход не по-малък от 263 000 лв.годишно, актуализиран с процента на инфлация.
С 11 гласа “за”, 4 “против” и 17 “въздържал се”, предложението не бе прието.
Пето предложение направено от групата на Демократичната левица:
“В т. 24 букви г, ж, з от дружествения договор да се приемат с ¾ от гласовете”
С 19 гласа “за”, “против” – няма и 13 “въздържал се”, предложението бе прието.
На гласуване бе подложено предложението, направено от г-н Петър Петров относно финансовото подпомагане на спортните инициативи и културни прояви, заявени от страна на “Магро маркет М” ООД.
Г-Н Р. РАШЕВ помоли ако същото се приеме, то текста да бъде записан като точка ІІ на решението, а предложеното решение на ОбА да бъде т. І, за да няма някакви противодействия от страна на Съда.
Г-Н П. ПЕТРОВ не възрази.
С 26 гласа “за”, 1 “против” и 4 “въздържал се”, предложението бе прието.
На гласуване бе подложено предложението направено от г-н Х. Хаджихасан.
С 12 гласа “за”, 11 “против” и 10 “въздържал се”, предложението не бе прието.
Г-Н С. ВИТАНОВ направи процедурно предложение за поименно и явно гласуване.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ прочете чл. 50, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – В. Търново.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ се обяви против направеното предложение от г-н Витанов за поименно гласуване.
С 23 гласа “за”, 3 “против” и 6 “въздържал се”, предложението на г-н Витанов бе прието.
Бе обявена процедура на явно, поименно гласуване.
На явно гласуване бе подложено предложението на Общинска администрация с приетите до този момент допълнения. /Списък на поименното гласуване приложен/
В резултат на проведеното явно, поименно гласуване с 21 гласа “за”, 1 “против” и 10 “въздържал се”, Общински съвет – Велико Търново прие предложението на ОбА за учредяване на дружество с ограничена отговорност “Пазари-Велико Търново”, заедно с направените допълнения.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ запозна общинските съветници с постъпилите две предложения по т. 4 от решението за представител на общината в Общото събрание на дружеството.
Предложение от група “Гражданска инициатива” – представител на Общината в новоучреденото дружество - г-н Петър Стоянов Петров
Предложение от “ВМРО-Социал-либерален избор” – представител на община В. Търново - г-н Милен Василев Михов.
По т. 5 от решението за контрольор на дружеството г-н Георги Георгиев предложи г-н Йордан Стоянов Йорданов.
Бе подложено на гласуване предложението на група “Гражданска инициатива” по т. 4 от решението.
С 5 гласа “за”, “против” – няма и 21 “въздържал се”, предложението не бе прието.
С 21 гласа “за”, “против” – няма и 3 “въздържал се”, предложението на “ВМРО-Социал-либерален избор” бе прието.
С 21 гласа “за”, 1 “против” и 2 “въздържал се”, предложението на г-н Г. Георгиев бе прието.
В резултат на проведените гласувания по настоящата точка, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 743
ОТНОСНО: Учредяване на дружество с ограничена отговорност "Пазари – Велико Търново"
На основание чл. 21, ал. 1 т. 9 от ЗМСМА, чл. 51, ал. 1 от Закона за общинската собственост, чл. 113 и сл. от Търговския закон, чл. 8, ал. 1 т. 1 и чл. 10 от НУУПСОЧКТД, Общински съвет- Велико Търново
І. 1. Дава съгласие за участие на Община Велико Търново в Дружество с ограничена отговорност при условията предвидени в Търговския закон, както следва :
а/ Да се учреди Дружество с ограничена отговорност с наименование :
- "Пазари – Велико Търново" ООД
- седалище на дружеството - гр. Велико Търново;
- адрес на дружеството - гр. Велико Търново, бул. "България " № 1;
- предмет на дейност:
Строителна дейност и експлоатация на пазарите в гр. Велико Търново, включително завършване на втори, трети и четвърти етап на обект "Общински пазар" Велико Търново; покупка на стоки или други вещи с цел да ги препродаде в първоначален, преработен или обработен вид; продажба на стоки от собствено производство; маркетинг; търговско представителство и посредничество; комисионни, спедиционни и превозни сделки; складови сделки; лицензионни сделки; стоков контрол; покупка, строеж или обзавеждане на недвижими имоти с цел продажба; лизинг; и други дейности и услуги, незабранени от закона.
-съдружници: “Магро Маркет- М” ООД, гр. Велико Търново, ул. "Христо Ботев" № 14, регистрирано с Решение по ф.д. 244/ 2001 г. на Великотърновски Окръжен съд, представлявано от Красимир Стефанов Гърдев, ЕГН 6509271403,
и
Община Велико Търново, гр. Велико Търново, пл. “Майка България” 2, представлявана от Кмета д-р Румен Георгиев Рашев, ЕГН 5503261509;
б/ Капитал на дружеството - 2 900 000 лв. / два милиона и деветстотин хиляди лева/, разпределени в 29 000 / двадесет и девет хиляди / дяла, всеки от по 100 / сто / лева.
Обявените 29 000 дяла се разпределят между съдружниците в съотношение както следва:
- ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЬРНОВО – 49 % или 14 210 /четиринадесет хиляди двеста и десет/ дяла по 100 лева всеки един, равняващи се на 1 421 000 / един милион четиристотин двадесет и една хиляди/ лева, от тях - апортна вноска в размер на 1 416 385 /един милион четиристотин и шестнадесет хиляди триста осемдесет и пет/ лева и остатък за довнасяне - 4 615/четири хиляди шестотин и петнадесет/ лева в парична вноска,
- "МАГРО МАРКЕТ-М " ООД, гр.В.Търново - 51% или 14 790 /четиринадесет хиляди седемстотин и деветдесет/ дяла по 100 лева всеки един, равняващи се на 1 479 000 /един милион четиристотин седемдесет и девет хиляди/ лева в парична вноска.
Към момента на вписване на дружеството в търговския регистър следва да бъде внесен 70% от капитала или 2 030 000 /два милиона и тридесет хиляди/ лева.
Остатъкът от капитала следва да бъде внесен в 6 /шест/ месечен срок от регистрирането на дружеството.
в/ Дяловете се разпределят между съдружниците, както следва :
- за “ Магро Маркет- М” ООД, гр. Велико Търново – 51 % или 14 790 дяла по 100 лв. всеки един от тях;
- за Община Велико Търново - 49 % или 14 210 дяла по 100 лв. всеки един от тях;
2. Приема учредителен дружествен договор.
3.Възлага на основание чл. 137, ал. 1 т. 5 от ТЗ на Общото събрание на новоучреденото дружество да избере управител, който да регистрира дружеството в Търговския регистър при Окръжен съд- Велико Търново.
4.Определя за представител на Община Велико Търново в Общото събрание на дружеството г-н Милен Василев Михов, ЕГН 6105047520, гр. Велико Търново, ул. “Драган Цончев” №17, вх.Б, ап.10.
5. Определя за контрольор на търговското дружество г-н Йордан Стоянов Йорданов, ЕГН 4711151486, гр. Велико Търново, бул.”България” № 37 А.
6. Дава съгласие за внасяне в капитала на дружеството на апортна вноска, представляваща недвижим имот в гр.В.Търново, представляващ ЗАСТРОЕН УРЕГУЛИРАН ПОЗЕМЛЕН ИМОТ І в стр. квартал 125 от 7 987 кв.м., отреден за "общински пазар", находящ се на ул. "България", заедно с построените върху него СГРАДИ: ТЪРГОВСКО ХАЛЕ със застроена площ 437 кв.м., стоманена конструкция на 2 етажа, построено 1998 г. и състоящо се от : партер – търговска зала за открити щандове, 2 бр. магазини, 2 бр. складове и 2 бр. помещения за товарна платформа; сутерен – 7 бр. складови помещения, 2 бр. баня е тоалетна, 2 бр. тоалетни, 2 бр. машинни отделения, 2 бр. шахти за товар, платформи, 2 бр. стълбища; СГРАДА / МАГАЗИНИ за селскостопанска продукция, търговия и услуги, със застроена площ 292 кв.м., масивна конструкция, на 3 етажа, построена 1995 г. и състояща се от : първи етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. складове, 3 бр. битови помещения, 3 бр. сервизни помещения; втори етаж – 6 бр. магазини, 6 бр. складове, 3 бр. сервизни помещения; трети етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. битови помещения; СГРАДА/ МАГАЗИН за хляб, хлебни изделия и селскостопанска продукция и АТЕЛИЕТА за услуги със застроена площ 193 кв.м., масивна конструкция, на 2 етажа, построена 1994 г. и състояща се от : първи етаж – 2 бр. магазини, 2 бр. складове, 2 бр. сервезне помещения; втори етаж – 2 бр. ателиета за услуги, 1 бр. сервизни помещения, 1 бр. таванско помещение; СГРАДА/МАГАЗИН за селскостопанска продукция, ОФИСИ и услуги със застроена площ 289 кв.м. , масивна конструкция, на 2 етажа, построена 1994 г. и състояща се от: първи етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. складове, 2 бр. павилиони и 3 бр. сервизни помещения; втори етаж – търговски център от 5 бр. магазини, 1 бр. сервизно помещение, 1 бр. пункт на спортния тотализатор, административна част - 7 бр. канцеларии и 2 бр. сервизни помещения; МАГАЗИН ЗА РИБА И ЗАКУСКИ, със застроена площ 81 кв.м., масивна конструкция, на един етаж, построен 1993 г.; 3 бр. МАГАЗИНИ ЗА РИБА ПАВИЛИОН ЗА ЗАКУСКИ и сервизен възел; РЕСТОРАНТ "Пазарска среща" със застроена площ 282 кв.м., масивна конструкция, на един етаж, построен 1991 г. , състоящ се от : зала за хранене, антре, топла кухня, склад, 2 бр. сервизни помещения и мазе, при граници на дворното място: изток – ул. "Н.Габровски", запад – ул. "Безименна", север – ул. "България" и юг – ул. "Любен Каравелов" – акт за частна общинска собственост 426/28.07.1998 г., като одобрява оценката от 1 416 385 / един милион четиристотин и шестнадесет хиляди триста осемдесет и пет/ лева в това число земя от 7 987 кв.м. – 439 285 / четиристотин тридесет и девет хиляди двеста осемдесет и пет / лева и сгради с обща разгъната застроена площ от 3 232 кв.м. на стойност 977 100/ деветстотин седемдесет и седем хиляди и сто / лева.
ІІ. “Пазари-Велико Търново” ООД ежегодно да подпомага и спонсорира спорта и културата в община Велико Търново с финансови средства, съответстващи на сумата, която “Магро Маркет-М” ООД е посочило в офертата си, одобрена от Комисията, назначена със Заповед на Кмета № РД 22-1301/15.11.2001 година.
ПО ДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 22 гласа “за”, 1 “против” и 1 “въздържал се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 744
ОТНОСНО: Промени в ОП "Пазари" - Велико Търново
На основание чл. 51, ал. 3 от ЗМСМА и чл. 54, ал. 2 от Закона за общинската собственост, Общински съвет- Велико Търново
1. ОТПИСВА от баланса на ОП "Пазари" - Велико Търново недвижим имот, представляващ ЗАСТРОЕН УРЕГУЛИРАН ПОЗЕМЛЕН ИМОТ І в стр. квартал 125 от 7 987 кв.м., отреден за "общински пазар", находящ се на ул. "България", заедно с построените върху него СГРАДИ: ТЪРГОВСКО ХАЛЕ със застроена площ 437 кв.м., стоманена конструкция на 2 етажа, построено 1998 г. и състоящо се от: партер – търговска зала за открити щандове, 2 бр. магазини, 2 бр. складове и 2 бр. помещения за товарна платформа; сутерен – 7 бр. складови помещения, 2 бр. баня е тоалетна, 2 бр. тоалетни, 2 бр. машинни отделения, 2 бр. шахти за товар, платформи, 2 бр. стълбища; СГРАДА / МАГАЗИНИ за селскостопанска продукция, търговия и услуги, със застроена площ 292 кв.м., масивна конструкция, на 3 етажа, построена 1995 г. и състояща се от: първи етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. складове, 3 бр. битови помещения, 3 бр. сервизни помещения; втори етаж – 6 бр. магазини, 6 бр. складове, 3 бр. сервизни помещения; трети етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. битови помещения; СГРАДА/МАГАЗИН за хляб, хлебни изделия и селскостопанска продукция и АТЕЛИЕТА за услуги със застроена площ 193 кв.м., масивна конструкция, на 2 етажа, построена 1994 г. и състояща се от : първи етаж – 2 бр. магазини, 2 бр. складове, 2 бр. сервизни помещения; втори етаж – 2 бр. ателиета за услуги, 1 бр. сервизни помещения, 1 бр. таванско помещение; СГРАДА/МАГАЗИН за селскостопанска продукция, ОФИСИ и услуги със застроена площ 289 кв.м., масивна конструкция, на 2 етажа, построена 1994 г. и състояща се от: първи етаж – 3 бр. магазини, 3 бр. складове, 2 бр. павилиони и 3 бр. сервизни помещения; втори етаж – търговски център от 5 бр. магазини, 1 бр. сервизно помещение, 1 бр. пункт на спортния тотализатор, административна част - 7 бр. канцеларии и 2 бр. сервизни помещения; МАГАЗИН ЗА РИБА И ЗАКУСКИ, със застроена площ 81 кв.м., масивна конструкция, на един етаж, построен 1993 г.; 3 бр. МАГАЗИНИ ЗА РИБА ПАВИЛИОН ЗА ЗАКУСКИ и сервизен възел; РЕСТОРАНТ "Пазарска среща" със застроена площ 282 кв.м., масивна конструкция, на един етаж, построен 1991 г., състоящ се от: зала за хранене, антре, топла кухня, склад, 2 бр. сервизни помещения и мазе, при граници на дворното място: изток – ул. "Н.Габровски", запад – ул. "Безименна", север – ул. "България" и юг – ул. "Любен Каравелов", по Акт за частна общинска собственост 426/28.07.1998 г.
2. Намалява числеността на ОП " Пазари" - Велико Търново с 19 /деветнадесет/ щатни бройки, които на основание чл. 123, ал. 1, т. 4 от Кодекса на труда да преминат към новоучреденото дружество след регистрацията му във ВТОС.
ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 19 гласа “за”, 1 “против” и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 745
ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.35, ал.1 от ЗОС и чл. 31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново
1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот частна общинска собственост, намиращ се в гр. Велико Търново, ул. “Полтава” №11 вх. “Е”, представляващ занималня /клуб/ в партерния етаж на жилищен блок “ППП – 17А” със застроена площ 59,27 кв. м., заедно с 0,9101% идеални части от общите части на сградата и от отстъпеното право на строеж, актуван с акт за общинска собственост №642/28.01.2000 г.
2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой-92” ЕООД, в размер на 16 700 /шестнадесет хиляди и седемстотин/ лева.
3. Възлага на Кмета на ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл. VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.
ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 19 гласа “за”, 1 “против” и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 746
ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.35, ал.1 от ЗОС и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново
1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот частна общинска собственост, намиращ се в местността “Ксилифор”, извън регулация по плана на гр. Велико Търново, актуван с акт за общинска собственост №119/04.10.1994 г., представляващ вила – трафопост на два етажа: първи етаж - със застроена площ от 47,34 кв. м. и втори /мансарден/ етаж - със застроена площ от 46,37 кв. м., съставляващи 67,84% идеални части от общите части на сградата “вила - трафопост”, заедно с отстъпеното право на строеж върху общинска земя.
2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой-92” ЕООД, в размер на 11 600 /единадесет хиляди и шестстотин/ лева.
3. Възлага на Кмета на ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл. VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.
ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 747
ОТНОСНО: Учредяване на безвъзмездно право на ползване
І. На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и чл.6, ал.1 от ЗОС,Общински съвет – Велико Търново
Изважда от списъка на имотите публична общинска собственост читалищната сграда в жк “Чолаковци” в гр. Велико Търново, заедно с прилежащото дворно място - пл. №108, част от парцел ІІІ кв.1, и я обявява за частна общинска собственост.
ІІ. На основание §3, ал.1 от ЗНЧ и чл.39, ал.1 и ал.3 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново
Учредява безвъзмездно право на ползване за срок от 10 години на читалищното настоятелство на читалище “Съзнание - Чолаковци” върху горепосочения имот.
ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА изказвания не бяха направени.
С 19 гласа “за”, 1 “против” – и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 748
ОТНОСНО: Преобразуване на имот публична общинска собственост в имот частна общинска собственост
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и чл.6, ал.1 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново
Обявява имот публична общинска собственост, намиращ се в гр.Дебелец, кв.81 по плана на града, представляващ новоурегулиран поземлен имот /парцел/ ІІ с площ от 4300 кв.м, отреден за дискотека, кафе-аперитив и лятна къпалня за частна общинска собственост.
ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 19 гласа “за”, 1 “против” – и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 749
ОТНОСНО: Преобразуване на имот публична общинска собственост в имот частна общинска собственост
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и чл.6, ал.1, от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново
Обявява имот публична общинска собственост, намиращ се в гр.Велико Търново, кв.28 по плана на гр.Велико Търново, представляващ новоурегулиран поземлен имот /парцел/ VІ с площ 1183 кв.м, отреден за обществено обслужване и жилищно строителство, за частна общинска собственост.
ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 750
ОТНОСНО: Изменение на подробен устройствен план – план за регулация на парцел ХІІ – за гаражи от кв.106, гр.Велико Търново
На основание чл.21 ал.1 т.11 от ЗМСМА, във връзка с чл.9 ал.3 от ЗУТ, Общински съвет – Велико Търново
Дава съгласие да се проведат процедури за одобряване за изменение на ПУП – план за регулация на УПИ ХІІ от кв.106 гр.Велико Търново на основание чл.134, ал.1, т.1 и ал.2, т.3 от ЗУТ.
ПО СЕДЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 21 гласа “за”, “против” – няма и 1 “въздържал се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 751
ОТНОСНО: Прехвърляне на ДМА от “Десислава” ЕООД на Община Велико Търново
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и чл.17 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, Общински съвет Велико - Търново
ПО ОСЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 24 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 752
ОТНОСНО: Удължаване срока на договора за управление на управителя на “Комунално стопанство” ЕООД
На основание чл. 21, ал. 1, т.9 от ЗМСМА и чл. 50, ал.2 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, Общински съвет – Велико Търново
1.Дава съгласие да се удължи срока на договора за управление на г-н Калин Евтимов Павлов, адрес: гр. В. Търново, ул. “Седми юли” № 31, ЕГН 6205291503, ЛК №113585045, изд. На 09.10.2000 год. от МВР – Велико Търново – управител на “Комунално стопанство” ЕООД, гр. В. Търново за срок на договора до 13.04.2003 година.
2.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да сключи анекс към договора за управление с лицето, определено по т.1.
ПО ДЕВЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н С. ВИТАНОВ зададе въпрос към г-н Рашев относно отдаването на обект.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че в момента не може точно да каже дали е отдаден чрез търг или конкурс, но категорично е едно от двете.
Други изказвания не бяха направени.
С 24 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 753
ОТНОСНО: Извършване на ремонтно-възстановителни работи в отдадени под наем имоти – общинска собственост и прихващане на стойността им от наемната цена
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.17, ал.2 от ЗОС, чл.231, ал.2 от ЗЗД, чл.22, ал.2 от НРПУРОИ и във връзка с протокол на комисия, назначена със заповеди № РД 22-137/28.01.2002 г. и № РД 22-253/05.03.2002 г. на Кмета на Община Велико Търново, Общински съвет – Велико Търново
І. Дава съгласие за извършване на ремонтно-възстановителни работи в отдадени под наем имоти общинска собственост и прихващане на стойността им от наемната цена, както следва:
1.Гр.Велико Търново, ул."Велчо Джамджията" № 16 /клуб на дейците на културата/, отдаден под наем на Фондация "Царевград Търнов" с месечен наем 130 лв./месец – 6-месечни наемни вноски.
2.Гр.Велико Търново, ул."Ст.Стамболов" № 67, отдаден под наем на Общинска банка – София с месечен наем 879 лв. – 6-месечни наемни вноски.
3.Гр.Велико Търново, ул."Освобождение" № 50А /бивш супермаркет/, отдаден под наем на "Ваци" ЕООД с месечен наем 526 лв. – 6-месечни наемни вноски.
4.Гр.Велико Търново, ОУ "Вела Благоева" /компютърен кабинет/, отдаден под наем на ЕТ "Вачев – Стоян Вачев" с месечен наем 110,40 лв. – 6-месечни наемни вноски.
5.Гр.Велико Търново, СОУ "Емилиян Станев" /компютърен кабинет/, отдаден под наем на ЕТ "Вачев – Стоян Вачев" с месечен наем 165,60 лв. – 6-месечни наемни вноски.
6.Гр.Велико Търново, АЕК "Самоводска чаршия" /фурна/, отдадена под наем на ЕТ "Арпезос – Сашо Сербезов" с месечен наем 101 лв. – 6-месечни наемни вноски.
7.Гр.Велико Търново, ЕТ "Проф.д-р Асен Златаров" /бюфет/, отдаден под наем на СК "Гаудеамус" с месечен наем 360 лв. – 2 месечни наемни вноски.
8.ОУ "П.Р.Славейков" /бюфет/, отдаден под наем на "Кастекс" ООД, с месечен наем 497,80 лв. – 6 месечни наемни вноски.
9.с.Русаля /тепавица/ - отдадена под наем на ЕТ "Норма – Сашко Начев" с месечен наем 209,10 лв. – 6 месечни наемни вноски.
10.Гр.Велико Търново, ул."Теодосий Търновски" № 25 "В" /търговски обект/, отдаден под наем на ЕТ "Тита – Христина Христова" с месечен наем 155 лв. – 6 месечни наемни вноски.
Общата месечна наемна цена е в размер на 3134 лв.
ІІ.Средствата, изразходвани за ремонтно-възстановителни работи от гореизброените фирми се документират пред отдел "Общинска собственост".
Г-Н И. СТОЯНОВ изрази отрицателен вот, като отбеляза, че се поднася материал с невярно съдържание. Сумата е 16 433лв., а е написана 3 134 лв.
Г-Н Б. КОВАЧЕВ поясни, че в предложението е записано “общо наемна цена” и това е месечната наемна цена, а цитираната от г-н Стоянов сума е общата призната сума.
ПО ДВАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ прочете текста на откритото писмо, отправено до Министър-председателя на Република България и Председателя на Народното събрание, като предложение направено от името на група “ВМРО-Социал-либерален избор”.
Изказвания не бяха направени.
С 22 гласа “за”, 1 “против” и 1 “въздържал се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 754
ОТНОСНО: Открито писмо до Министър-председателя и Председателя на Народното събрание
На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново приема текст на открито писмо до Министър-председателя и Председателя на Народното събрание със следното съдържание:
“До Министър-председателя
на Република България
До Председателя
На Народното събрание
Общинските съветници, ръководени от загриженост за запазване на социалния мир и добруването на гражданите на нашата община, изразяваме своята тревога по повод затварянето на първите два блока на АЕЦ “Козлодуй”. Продължаващата рецесия и нарастващите цени на електрическата енергия за битово потребление поставят пред изпитание голяма част от населението на нашата община. Считаме, че преждевременното затваряне на малките реактори в Козлодуй, преди изграждането на заместващи ядрени мощности нарушава енергийния баланс на страната и създава условия за непосилна финансова тежест на населението с огромни социални измерения.
Ние настояваме за национално отговорна позиция и съхранение на народното богатство, сътворено с труда на поколения българи.
Да живее България!”
Поради изчерпване на дневния ред четиридесет и петото заседание на Общински съвет - Велико Търново бе закрито в 12:45 ч.
Препис от протокола се изпраща на Областен управител и Районна прокуратура за сведение.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ВЕЛИКО ТЪРНОВО
/Т. Д. ТОДОРОВ/
ПРОТОКОЛИРАЛ
/И. Иванова/
ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:
……………. ……………. ……………
/К.Джанабетска/ /П.Гагова/ /М.Михов/
…………… …………….