ПРОТОКОЛ

 

№ 4

 

от четвъртото заседание на Общински съвет Велико Търново, проведено на 09.12.1999 година

 

В 9.05 часа г-н Димитър Йорданов-председател на Общински съвет - Велико Търново обяви, че присъства необходимия брой общински съветници и откри четвъртото заседание на Общинския съвет. На заседанието присъстваха всички общински съветници.

Присъстваха още: г-н Румен Рашев-кмет на Общината, г-н Иван Панайотов-зам.кмет на Общината, г-жа Мина Илиева-секретар на Общината, служители от Общинската администрация, кметове на кметства, граждани.

Г-н Димитър Йорданов ръководи заседанието.

Г-н Йорданов обяви решението на Общинската избирателна комисия -Алиш Ниязи Хаджимустафа от Движението за права и свободи, който влиза в състава на съвета на мястото на избраната за зам.кмет на Общината Ерджан Салиева Алкова. Г-н Алиш Хаджимустафа положи клетва пред всички в залата и подписа клетвения лист.

/Решението на ОИК приложено/

Г-н Йорданов прочете протокол от групата съветници”Гражданска позиция” за приемане за член на групата г-н Алиш Хаджимустафа-от ДПС и за председател -г-н Петър Пацев- БСДП.

/Предложението на групата приложено/

При обсъждане на проекта за дневен ред, г-н Йорданов предложи т. 13 да отпадне, т.к. не е постъпило предложение от г-н Румен Рашев- кмет на Общината за кметски наместник на село Габровци и обяви, че има постъпила оставка от кмета на село Габровци - Васил Андреев Петров, заведена в деловодството на Общинския съвет.

/Оставката на кмета на село Габровци приложена/

Г-н Атанас Атанасов-ръководител на групата съветници от Демократичната левица заяви, че неговото мнение съвпада с това на председателя по т. 13 и направи предложение- т. 7 и т.8 от проекта за дневен ред да станат т.1 и т.2 .

От г-н Йорданов беше обяснено, че ще има задължителна почивка, която би могла да се използва за подготовка на тайния избор за зам.председател на ОбС, което е и единствения му мотив за поставянето за обсъждане на тези въпроси като 7 и 8 точка.

С 35 гласа”за”, “против”-няма,”възд.се” -няма беше прието т. 13 да отпадне от дневния ред.

С 20”за”,13”против” и 2”възд.се” общинските съветници приеха т.т.7 и 8 да станат 1 и 2.

За всички останали точки се гласува с 25”за”, 2”против” и 8”възд.се” и бе приет следния

 

 

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

1. Избор на зам.предс.на ОбС.

2. Попълване състава и ръководството на постоянни комисии

3. Приемане Правилник за дейността на Общинската агенция за приватизация./вх.№72/3.12.99г./

Докл.:г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

4. Назначаване на изпълнителен директор на ОбАП./вх.№73/3.12.99г./

Докл.:г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

5. Намаляване началната цена и промяна в схемите за плащания на обособени обекти:парцел V с 3-етажна производствена сграда - цех “Метал”, “Кафе-аператив” и “Комплексно студио” на ул.”Ниш” № 7./вх.№71/3.12.99г./

Докл.:г-н Т.Тодоров-предс.на НСП

6.Намаляване капитала на “Десислава”ЕООД/вх.№5 и вх.№20/

Докл.: г-н П.Казанджиев -предс.на ИК

7. Ликвидиране съсобственост между Здравно-осигурителна каса и Община-Велико Търново в сграда на ул.”Хр.Ботев”/вх.№ 76/3.12.99г./

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

8.Приемане собственост на имот частна държавна собственост, безвъзмездно прехвърлен по чл.54 /Закон за държавната собственост/ от областния управител./вх.78/

Докл.: г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Г.Георгиев -предс.на КТСУ

9. Избор на представители в Регионалното сдружение на общините “Янтра -В.Търново”./вх.№12/10.11.99г/

Докл.: г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

10. Избор на представител в състава на Областния съвет за регионално развитие./вх.№ 17/16.11.99г.

Докл.: г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

11. Създаване на Обществен съвет по социално подпомагане./вх.66/2.12.99г./

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н Ив.Манчев-предс.на ПК ЗСД

12. Утвърждаване на общински съветници за включване в Трипартитния консултативен комитет./вх.№77/3.12.99г./

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

13. Преобразуване на Районна стоматологична поликлиника в Еднолично търговско дружество с общинско имущество./вх.№ 65/2.12.99г./

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Ив.Манчев-предс.на ПК ЗСД

14. Преобразуване на Амбулаторно -поликлинично здравно заведение в Еднолично търговско дружество с общинско имущество./вх.№ 64/2.12.99г. и вх.№ 13/10.11.99г.

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Ив.Манчев-предс.на ПК ЗСД

15. Отдаване под наем на кафе-сладкарница , намираща се в Младежки дом - гр.Килифарево/вх.№ 29/19.11.99г. и вх.№ 51/26.11.99г./

Докл.: г-н Р.Рашев -кмет на Общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

16. Определяне на трудовото възнаграждение на Кмета на Общината , на Председателя на ОбС, на кметовете и кметските наместници в кметствата на общината.

 

По точка 1 г-н Димитър Йорданов даде думата на г-н Атанас Атанасов да направи предложение от името на групата съветници от Демократичната левица . Г-н Атанасов предложи отново г-н Стоян Витанов Витанов да бъде избран за зам.председател на Общинския съвет, като настоя, че след като има квотен принцип, то той трябва да се спазва и няма друга политическа сила , която може да прави предложение по този въпрос.

Последваха мнения от г-н Георги Георгиев-общински съветник,че с тайния си вот съветниците са тези, които ще решат, кой ще е поредния зам.председател.

Г-н Димитър Йорданов настоя за писмено предложение, така, както е в правилника за работа на Общинския съвет и предложи комисията за произвеждане на таен избор , избрана на третото заседание да остане същата и за произвеждане на избор за зам.председател.

Г-н Атанас Атанасов внесе предложението си в писмен вид./Приложено/

Други предложения не бяха направени и с 34 “за”, “против”-няма,”възд.се”-няма бе прието

 

РЕШЕНИЕ № 15

 

Избира комисия за произвеждане на таен избор за зам.председател на Общинския съвет , в състав:

Ценка Банкова Григорова-председател

Тодор Дамянов Тодоров-член

Петко Хараламбиев Казанджиев-член

Ангел Илиев Великов-член

Тодор Петров Тодоров-член

Петър Стоянов Петров-член

Петър Дивинишев Пацев-член

 

Бе дадена 15 минути почивка за напечатване на бюлетините.

 

След проведеното гласуване г-жа Ценка Григорова обяви резултатите: от общо 36 гласували, “за”-21,”против”-13,”възд.се”-1, недейств.бюлетини-1-избран за зам.председател Стоян Витанов Витанов./Бюлетините, пликовете ,списъкът на съветниците и протоколът на комисията приложени/.Бе оформено следното

 

РЕШЕНИЕ № 16

 

Избира за зам.председател на Общинския съвет Стоян Витанов Витанов.

 

По точка 2 г-н Димитър Йорданов даде думата на г-н Йордан Йорданов, който прочете предложението на групата съветници от “БЗНС и К “НС”

-за оттегляне предложението на групата за председателското място в ПК по ОНМДС

- предлага г-жа Василка Чивчибашиева за секретар на ПК по ОНМДС

- предлага г-н Хасан Хаджихасан да бъде освободен като член на НСП /т.к. е избран от квотата на групата”БЗНС и К”НС” и след това се е отказал /и на негово място да стане г-н Йордан Йорданов;

- за освобождаване мястото в ПК по ККИН от г-н Йордан Йорданов и на негово място бъде предложен г-н Хасан Хаджихасан.

Г-н Петър Пацев от групата “Гражданска позиция” предложи на мястото на избраната за зам.кмет на Общината г-жа Ерджан Алкова в НСП да бъде предложен г-н Алиш Хаджимустафа.

Г-н Светлозар Златев предложи от името на групата съветници”Гражданска позиция” г-н Петър Пацев за председател на ПК по ОНМДС.

Г-н Пенчо Коджабашев предложи от групата съветници на ОДС за председател на ПК по БФ г-жа Румяна Йорданова и на мястото на Жана Минчева в ПК по ОНМДС- г-жа Албена Генчева.

Г-н Пенчо Коджабашев изложи и мнението си по повод освобождаването на Хасан Хаджихасан от НСП, като каза, че той не е в групата на ОДС, не се разваля квотния принцип и не мисли, че трябва да става промяна, може би е в групата на ДПС или друга група.

Г-н Хаджихасан поиска думата и заяви, че е от квотата на Националното движение за права и свободи, което движение е в ОДС.

Г-н Пламен Пенчев обясни, че е бил в групата на “БЗНС и К”НС”, но я е напуснал.

Г-н Йорданов премина към гласуване на предложенията:

- “за” секретар на ПК по ОНМДС г-жа Василка Чивчибашиева гласуваха 25,”против”-няма,”възд.се”-10;

-“за” освобождаването на Хасан Хаджихасан като член на НСП -17,11”против”,6”възд.се”-не се прие

-на мястото на Ерджан Алкова в НСП с 29”за”,1”против” и 3”възд.се” бе приет г-н Алиш Хаджимустафа.

- с 32”за”,2”възд.се””против” няма за председател на ПК по ОНМДС бе избран г-н Петър Пацев.

-С 29”за”,1”против” и 4”възд.се” бе прието и предложението за председател на ПБФК да бъде избрана г-жа Румяна Йорданова.

Г-н Ангел Великов поиска обяснение на отрицателния си вот и каза, че с гласуването за председател на ПБФК ,Общинският съвет е утвърдил намерението си по силов начин да работи, т.к. е имало уговорка за квотен принцип при съставяне на постоянните комисии.

Г-н Димитър Йорданов отговори, че крайно време е било да се структурират постоянните комисии.

Да се продължи работата по същество, помоли г-н Сава Димитров.

С 34”за” ,1”против” ,”възд.се”-няма бе избрана за член на ПК по ОНМДС г-жа Албена Генчева на мястото на г-жа Жана Минчева.

 

Общинските съветници взеха

 

РЕШЕНИЕ №17

 

1. Избира за секретар на ПК по образование, наука, младежки дейности и спорт г-жа Василка Тодорова Чивчибашиева.

2. Избира на мястото на Ерджан Салиева Алкова в Надзорния съвет по приватизация на общинска собственост г-н Алиш Ниязи Хаджимустафа.

3. За председател на ПК по образование, наука, младежки дейности и спорт избира г-н Петър Дивинишев Пацев.

4. За председател на ПК по бюджет и финанси избира г-жа Румяна Петрова Йорданова.

5.На мястото на г-жа Жана Георгиева Минчева в ПК по ОНМДС избира г-жа Албена Григорова Генчева.

 

По точка 3 г-н Тодор Дамянов Тодоров -предс. на НСП направи кратки пояснения по изготвяне на правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и обясни по-съществените промени от досега действащия правилник- сегашния състав на НСП се състои само от общински съветници , а останалите промени са съобразени със законовите разпоредби.

/Правилникът приложен/

С 33”за”,”против”-няма”, възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 18

 

Приема Правилник за дейността на Общинската агенция за приватизация в Община Велико Търново.

 

По точка 4 докладва г-н Тодор Дамянов Тодоров -предс. на НСП, относно назначаване на изпълнителен директор на Общинската агенция за приватизация

/Предложението приложено/

 

 

 

 

РЕШЕНИЕ № 19

 

1. Дава съгласие за изпълнителен директор на Общинската агенция за приватизация да бъде назначен досегашния изпълнителен директор инж. ВАСИЛ ГОСПОДИНОВ БАЙНОВ и упълномощава Кмета на Община Велико Търново да сключи договор със същия, при условията на досега действуващия трудов договор .

 

Г-н Светлозар Златев поиска да се представи г-н Байнов. Г-н Байнов благодари за доверието и заяви, че заедно с НСП ще положи усилия да докаже в бъдещата си работа усърдие за създаване на всички условия за вземане на най-добри и законосъобразни решения по отношение на общинската приватизация.

 

По точка 5 г-н Тодор Дамянов направи предложение за намаляване началната цена и промяна в схемите за плащания на обособени обекти.

/Предложението приложено/

С 30”за”,”против”-няма, “възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 20

 

На основание чл. 3 , ал.1, т.4 от ЗППДОбП, чл. 21,ал.1 т.8 от ЗМСМА,чл.3 и чл.6,ал. 5 от Наредбата за търговете и във връзка с решения №№ 633/1998 г. ; 878 и 976/1999 г. , Общинският съвет - Велико Търново, реши :

1. Намалява началната цена на обособените обекти : “Парцел V с 3-етажна производствена сграда от цех “Метал” на “Десислава” ЕООД - В. Търново с 40 на сто и определя нова начална цена за този обект в размер на левовата равностойност на 74 192 щатски долара; ”Кафе -аперитив” на ул. “ Ниш” № 7 с 20 на сто и определя нова начална цена за този обект в размер на левовата равностойност на 30 086 щатски долара; “Комплексно студио” на ул. “Ниш” № 7 с 30 на сто и определя нова начална цена за този обект в размер на левовата равностойност на 49 713 щатски долара.

2. За обектите да се проведе търг с тайно наддаване по обявената последователност на 7.01.2000 година от 14,00 часа в голямата зала на Общината.

3. За допускане до участие в търга кандидатите да закупят тръжна документацията срещу 50 лева и внесат депозит в

размер на : за “парцел V с 3-етажна производствена сграда”от цех “Метал” на “Десислава” ЕООД- В. Търново -14 500 лева; за ”Кафе -аперитив” на ул. “ Ниш” № 7 - 5 900 лева ; за “Комплексно студио” на ул. “Ниш” № 7 - 9 700 лева.

4. Заплащането на договорената цена да се извърши по централния курс на БНБ спрямо щатския долар към деня на плащането. Депозитът и договорената цена да бъдат внесени по сметка № 300-010-4211 на Общинска агенция за приватизация,БИН 744-406-000-4 при банка “Хеброс”-Велико Търново,код 800 808 13.

За обектите се допуска разсрочено плащане до 6 месеца при следните условия: начална вноска не по-малко от 50 на сто от достигнатата на търга цена и лихва върху дължимата част в размер на ОЛП плюс 10 пункта.

5. Закупуване на тръжна документация до 12,00 ч. на 6.01.2000 г. ; подаване на документи за участие в търга - до 17,00 ч. на 6.01.2000 г. в стая 419 на Общината .

6. Възлага на ОбАП да отрази промените в тръжната документация и да организира приватизационните сделки за обектите по установения от закона ред и взетите решения от ОбС.

7.При неявяване на купувачи, повторен търг за непродадените обекти да се проведе на 21.01.2000 г. от 14,00 ч., при същите условия.

 

По точка 6 г-н Петко Казанджиев-председател на Икономическата комисия прочете предложението за решение за намаляване капитала на “Десислава”ЕООД-В.Търново.

/Предложението приложено/

С 32”за”,”против”-няма,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

РЕШЕНИЕ № 21

 

1. Намалява капитала на “Десислава”ЕООД-В.Търново със сумата 42284,93 лева, представляваща балансовата стойност на приватизирани ДМА: покрит склад, мостов кран, фирмен магазин на ул.”Н.Габровски” № 43 и производствена сграда на ул.”Ниш” №7

Капиталът на “Десислава”ЕООД се променя от 152 089,91 лева на 109 804,98 лева, приравнени на 109 800 лева, разпределени в 10980 дяла по 10 лева.

2. Задължава управителя на “Десислава”ЕООД-В.Търново да извърши регистрация на промените в капитала на дружеството пред Великотърновския окръжен съд.

 

По точка 7 г-н Петко Казанджиев разясни решението на Постоянната икономическа комисия за ликвидиране съсобственост между Здравно-осигурителната каса и Община Велико Търново.

/Предложенията приложени/

Изказаха се:

Г-н Румен Рашев-кмет на Общината пожела думата, за да внесе яснота по въпроса. Направени са две заседания на ПК по ИР, като второто заседание е по искане от него. Затова има и две предложения за решение-първото с неточности. Проведени са разговори с директора на Националната здравно-осигурителната каса и с председателя на УС на Националната здравно-осигурителната каса по отношение на възможната цена, която може да заплати НЗОК за придобиване на собственост- по оценката, извършена по метода на вещната стойност -564 266 лева. Стойността на кв.м. е 800 марки на кв.м.-във Велико Търново до т.м. незавършен обект не е продаван на такава стойност.

Г-н Рашев поясни още, че в общинската част на сградата няма самостоятелно стълбище и ако тази част бъде обособена като самостоятелен обект е необходимо или да се продаде на ниска цена , или да се направи ремонт и да се вложат още средства, за да бъде продадена на по-висока цена.

Последното, което Кмета на Общината разясни е, че състоянието на общинския бюджет е тревожно и от последните разчети дефицита ще е от 1 млн. 200 хлв. Този евентуален приход ще бъде непредвидена субсидия и ще реши някои въпроси-тези средства ще бъдат изразходвани приоритетно за изплащане аванс и заплатите за декември и средствата за безплатните лекарства.

Г-н Атанас Атанасов-общински съветник попита, какво е съотношението на тези части като държавна, общинска и частна собственост. Той допълни, че това е една от най-хубавите общински собствености и каква ще е ползата от продажбата, къде ще отидат средствата? Той изрази мнението на групата на Демократичната левица за несъгласие по такъв начин да бъдат похарчени тези средства.

Г-н Румен Рашев разясни, че при обсъждане на първото предложение е имало пълен набор от документи, доказващи собствеността на сградата и отново даде необходимите данни-трима собственици са в съсобственост:държавата с 1/5 ид.част,4/5 са реституирана частна собственост на наследниците на Карачоров, към тази сграда има долепена една общинска част от пристройка и надстроен етаж към административна сграда със застроена площ 106 кв.м. в сутерен, партер и четири етажа;надстроен етаж над административната част и пристройката със застроена площ 366 кв.

По отношение на приходите, той поясни, че те отиват в бюджета на Общината и разпределението на средствата е по приоритети, определени от Закона за държавния бюджет, но по решение на ОбС може и да има друго пренасочване.

Г-н Петко Казанджиев-общински съветник и председател на Постоянната икономическа комисия разясни, че това не е най-атрактивния общински обект-няма стълбища и представлява малки помещения от по 6-7 кв.м. без никаква функционална стойност. Освен това има и държавна собственост. Здравната каса е почти закупила от частниците собствеността и в един момент може да реши да затвори входните места, то тогава няма на кого да се продаде, дори и да се иска. Освен това с тази продажба има голяма възможност да завърши добре бюджетната година.

Г-н Атанасов отново поиска да каже, че такива пари са влизали само в инвестиционната програма на Общината. По отношение на затваряне на входовете,според него ,има начин архитектурно да се реши въпроса. Той доразви мисълта си с това, че дори може да се похарчат малко пари и да се отдаде тази общинска част под наем. Той изрази съгласие с продажбата, но отново постави въпроса, къде ще отидат парите и припомни, че такива пари не са харчени за покриване на приоритети.

Д-р Рашев обясни, че е правил предложение в предишния мандат до Кмета на Община Велико Търново за предоставяне помещения на Здравно-осигурителната каса- последния етаж на Градска поликлиника, но отговор не е получавал и по тази причина тя е настанена в Медицинския колеж, който е държавна собственост. Намеренията на Директора на Районната здравно-осигурителна каса са във Велико Търново да се изгради втори център за цяла Северна България и по този начин ще се осигурят по-голям брой работни места. Д-р Рашев накрая настоя за своевременно вземане на решение, т.к. срока за усвояване на средствата за закупуване на ДМА на касата е 15 декември т.година.

Г-н Димитър Йорданов-председател на ОбС допълни, че става въпрос за 2000 кв.м.

Думата бе дадена на г-н Стоян Витанов-зам.председател на ОбС, който започна с изказване на благодарност на всички, които са го подкрепили в избора му за зам.председател и изказа готовност за съдействие на Председателя на ОбС .

Той зададе няколко въпроса-колко е площта?Каква е общинската част? Какви са алтернативите?Какъв е документа, цитиран в предложението от Кмета на Общината-постановление, решение или някакъв друг документ?

Г-н Витанов припомни думите на г-н Константин Дочев народен представител , който е обещал на първото заседание на ОбС осигуряване на една добра републиканска субсидия и попита, къде е тази субсидия?

По отношение предоставянето на помещения на Здравно- осигурителната каса групата на ДЛ не е против.

Д-р Румен Рашев не пожела да коментира вероятната субсидия на Община Велико Търново от държавния бюджет, т.к. той още не е приет окончателно. На въпроса, защо вероятно държавната субсидия към общинския бюджет е намалена,т.е. какви показатели са използвани при формирането й ще бъде отговорено , но когато се обсъжда бюджета.Още веднъж г-н Рашев се опита да убеди общинските съветници от Демократичната левица, че тази сграда е най-добре да се продаде по предложения начин и парите да се оползотворят за това, за което вече е изразил мнение и обърна внимание, че според справката вече има почти 2 млр. лева задължения към 31.10.99 г.

По отношение на квадратурата беше отговорено, че е 826 кв.м.

Да се мисли от сега нататък, къде да се помещава Здравно-осигурителната каса е късно и е имало достатъчно време да се изпълнят законовите разпоредби в тази насока.

Г-н Стоян Витанов попита какъв е реда, определен в чл.36 от Закона за собствеността, упоменат в първото предложение, изпратено до общинските съветници.

Г-н Румен Рашев разясни, че в т. 1 от проекта за решение не е цитиран чл. от закона, а за втора точка може да цитира параграф 15 от преходните и заключителни разпоредби на Наредбата за разпореждане с общинско имущество. Що се отнася до първото предложение, направено от него ,може да отговори, че вече се е извинил за досадната грешка при цитиране на чл.36 от Закона за собствеността пред икономическата комисия и за това, че е допуснал да бъде подведен от началника на отдел”Общинска собственост”, от който отдел е подготвено и самото предложение и причината за повторното внасяне на ново предложение е тази. Той добави, че като Кмет на общината е приел общинската администрация такава, каквато е. Не е уволнил никого. Но щом за втори път се поднася този въпрос, то на началника на отдела ще бъде наложено по-тежко дисциплинарно наказание-предупреждение за уволнение. Ако още веднъж бъде попитан , то ще последва уволнение веднага за такава досадна грешка и затова, че го е подвел като Кмет на Община на 40 дни.

Г-н Георги Георгиев общински съветник от ОДС каза, че е изненадан от промяната на г-н Витанов от два месеца. Като специалист той изрази мнение, че средствата се разпределят съгласно законите на страната, което се следи от Сметната палата.

Той е убеден, че тази е най-подходящата сграда за Здравно-осигурителна каса и предложената цена може да бъде приета, защото в противен случай тази сграда ще стои дълго време неизкарана и неизползвана, както преди това други големи обекти в града, напр. ГУМ.

Г-н Хаджихасан предложи да се спрат дебатите и премине към гласуване.

Г-н Йорданов подложи на гласуване прекратяване на изказванията-19”за”,12”против” и 3 “възд.се” -приема се!

Обяснения на отрицателен вот:

Г-н Георги Стойков-общински съветник от Демократичната левица каза, че е убеден в предоставянето на тази сграда за Здравно-осигурителната каса, но това е трябвало да се направи при най-добрите за Общината условия и затова е настоявал да се изслушат и други конкретни предложения.

Той предложи друг вариант-да се вземе тази сума, която се предлага от касата и в същото време останалата част, за която тя не може да предостави средства да се даде под наем или една част от сградата е обособена с вход и един етаж-това е точно сумата, която не достига на касата, то тази част да се запази като общинска.

Той помоли занапред, когато се вземат такива важни решения и се обсъжда проблем в интерес на общината да не се действа силово.

Г-н Ангел Великов-общински съветник от Демократичната левица изрази несъгласие с “рекета на Националната здравно-осигурителна каса” и добави, че ако общинските съветници защищават интересите на Общината, то те трябва да се съгласят на по-високата цена.

Д-р Рашев изказа очудване от използваните думи от преди него изказалия се общински съветник, когато става дума за такава институция-Националната здравно-осигурителна каса и допълни, че се прави това, за което предишното ръководство се е отнасяло с безразличие и което дълги години е било разрушавано. Дори за г-н Рашев това е “глупав популизъм” и това ,което се поставя като теза е”просто несъстоятелно”. По този начин се решава възможността допълнително да се открият нови работни места и допълнително да влязат средства в общинския бюджет.

Г-н Йорданов прочете писменото предложение на Атанас Атанасов-общински съветник -“ Изразходването на средствата да стане след решение на Общинския съвет”-приложено. За т.4 общинските съветници гласуваха с 35”за”, 1”възд.се”,”против”-няма-приема се!

С 29”за”, 2”против”,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 22

 

1. Преобразува общинска собственост по акт № 429, състоящ се от пристройка и надстройка в сграда, намираща се в парцел І, кв.94, ул.”Хр.Ботев”, гр.Велико Търново от публична в частна общинска собственост.

2. Дава съгласие да бъде продаден общинския дял, състоящ се от пристройка и надстройка в сграда, намираща се в парцел І, кв.94, ул.”Христо Ботев”, гр.Велико Търново на Националната здравно-осигурителна каса.

3. Упълномощава Кмета на Община Велико Търново да сключи договор за продажба на стойност не по-малка от 564 266 лева, което е оценка на общинския дял, по вещна стойност, утвърдена от общинска фирма”Инвестстрой”ЕООД.

4. Изразходването на средствата да стане след решение на Общинския съвет.

 

Г-н Стоян Витанов-общински съветник от ДЛ обясни, защо не е подкрепил това предложение:

-на какво основание се преобразува общинската собственост от публична в частна;

-какъв е лимита на Здравно-осигурителната каса за довършване на сградата и разликата в какво ще бъде оползотворена;

Д-р Рашев благодари на съветниците за взетото решение и допълни, че около месец април или май ще бъде довършена сградата.

 

По точка 8 г-н Румен Рашев -кмет на Общината запозна съветниците с приемане собственост на имот частна държавна собственост, безвъзмездно прехвърлен по чл.54 от Областния управител.

/Предложението приложено/

Г-н Рашев обясни, че сградата на бившия Окръжен народен съвет, разположена на площада пред хълма Царевец, която е държавна собственост ще бъде прехвърлена в общинска собственост. Целта е основно ремонтиране на сградата . Представители на Швейцарското правителство са проявили интерес към сградата и са готови да инвестират допълнително средства за превръщането й в исторически музей.

Г-н Витанов предложи да се запише в т.2 да се възложи на Общинската администрация да отговаря за стопанисване и управление на имота.

Д-р Рашев възрази, като настоя да се запише не “Общинската администрация “, “ Община Велико Търново”, както е по закона.

Г-н Атанасов взе отношение и каза, че ОбС приема, а администрацията отговаря.

Отново д-р Рашев настоя, като се аргументира с това , че Общината е юридическо лице.

Г-н Димитър Йорданов предложи да отпадне т.2, т.к. с това решение ще се задвижи процедурата и по-нататък ще е необходимо ново предложение, с което г-н Витанов се съгласи и оттегли своето.

С 34”за”,1”против”,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 23

 

1. Дава съгласие да се задвижи процедура по чл.54 от Закона за държавната собственост за безвъзмездно прехвърляне на собственост в полза на Община Велико Търново имот, находящ се на пл.”Иван Асен”І”, попадащ в кв. 313-А по плана на град Велико Търново, актуван с акт за държавна собственост № 1624/23.02.1952 г.

 

По точка 9 г-н Димитър Йорданов подложи на гласуване предложението за избор на представители в РСО”Янтра”

/Предложението приложено/

С 30”за”,”против”-няма, “възд.се”-2 Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 24

 

На основание чл.21 ал.1 т.15 от ЗМСМА, Общински съвет - Велико Търново избира за свои представители в Регионалното сдружение на общините”Янтра-Велико Търново” председателя на Общинския съвет - Димитър Цветков Йорданов и кмета на Община Велико Търново -д-р Румен Георгиев Рашев.

 

По точка 10 г-н Йорданов предложи гласуването на избор на представители в Областния съвет за регионално развитие

/Предложението приложено/

С 32”за” ,”против”-няма,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 25

 

На основание чл.9 от Закона за регионалното развитие,Общински съвет - Велико Търново избира за член в Областния съвет за регионално развитие председателя на постоянната икономическа комисия - инж. Петко Хараламбиев Казанджиев.

 

По точка 11 г-н Йорданов постави на обсъждане създаването на Обществен съвет по социално подпомагане

/Предложението приложено/

Г-н Хаджимустафа-общински съветник предложи на мястото на Кудрет Хасанов да влезе Шенгюл Сармахмурла от квотата на ДПС.

Г-н Сава Димитров-общински съветник попита за мотивите за тази смяна.

Г-н Рашев-кмет на Общината отговори, че този съвет се създава по Закона за социално подпомагане и в него се включват представители на политически сили и предложението за смяната е на ДПС.

Наложи се г-н Алиш Хаджимустафа да обясни, че лицето Кудрет Хасанов заминава за чужбина и това е единствената причина.

Г-н Петър Петров-общински съветник от БЕЛ попита, дали са водени консултации с всички политически сили, т.к. БЕЛ не е викана по този повод и предложи за член г-н Румен Петров.

Д-р Иван Манчев-председател на ПК по здравеопазване и социални дейности обясни, че състава е запълнен -според Правилника за приложението на закона, този състав може да бъде най-много от 9 души и г-н Петров трябва да каже на мястото на кого предлага г-н Румен Петров.

Г-н Петър Петров си оттегли предложението, но заяви, че за него това е несвършена работа и за в бъдеще при обсъждането на подобен род въпроси е коректно и етично да бъдат поканени и представителите на БЕЛ.

Г-н Румен Рашев-кмет на Общината поясни, че консултации не е провеждал, но се е съветвал с Областната управа и са включени хора, които имат ясно изразени позиции по този въпрос.

Г-н Иван Манчев заяви, че г-жа Василка Тодорова е включена като член на ПК по здравеопазване и социални дейности, а не като представител на БКП.

Г-н Светлозар Златев-зам.председател на ОбС изложи своето отношение, като каза, че забележката на г-н Петров е уместна и трябва да има предварително уточняване на такива въпроси.

С 32”за”,1”против и 1”възд.се” бе прието на мястото на Кудрет да влезе Шенгюл Сармахмурла.

С 33”за”,1”против ,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 26

 

1.Създава Обществен съвет по социално подпомагане, който да упражнява обществен контрол, да оказва съдействие и помощ при осъществяване на дейностите по социално подпомагане в Общината, в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Иван Атанасов Панайотов -зам.кмет на Община Велико

Търново

ЧЛЕНОВЕ:

1. д-р Василка Георгиева Тодорова- общински съветник,член на ПК по здравеопазване и социални дейности

2. Жана Георгиева Минчева-Обединени демократични сили

3. Мариана Радева Бояджиева- Българска социалистическа партия

4. Шенгюл Сармахмурла - Движение за права и свободи

5. Димитър Григоров - К Н С Б

6. Иван Стефанов- Синдикат”Подкрепа”

7. Димитър Шербетов - Съюз на пенсионерите

8. Димитър Димитров - Съюза на инвалидите

2. Кметствата в Община Велико Търново да създадат Обществени съвети по социално подпомагане за обществен контрол, съдействие и помощ по социалното подпомагане в съответните населени места.

3. Общинската служба за социално подпомагане да предостави необходимата информация за дейността на обществените съвети в Общината и кметствата.

4. При установяване на пропуски и при сигнали за нарушения да се уведомяват писмено Общинския съвет и Областната управа за социално подпомагане.

 

Г-н Милен Михов-общински съветник от ВМРО заяви, че е гласувал “против”, за да има възможността да се възползва от процедурата да обясни отрицателния си вот,т.к. смята, че в този състав е пренебрегната една важна социална група-младежта. В града има много младежки структури, а в момента младежта е много по-засегната от социалните проблеми .

Вторият критерий, който го е принудил да гласува против-и в предишния ОбС е бил най-против толерирането на партията, която претендира, че изразява правата и свободите на една определена група от жителите в общината. Той заяви категорично, че ще продължава да гласува”против толерирането на една партия, която си приписва правото да говори от името на едни етнически обособили се българи”.

 

По точка 12 г-н Йорданов предложи обсъждането на включването на общински съветници в Трипартитния консултативен комитет

/Предложението приложено/

С 30”за”,1”против” и 4”възд.се”Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 27

 

В изпълнение на чл.21 ал.2, във връзка с чл.44 ал.8 и раздел VІІ т.4 на Програмата за осигуряване на временна заетост на безработни лица през зимните месеци определя за свои представители в Трипартитния консултативен комитет - г-н Петър Дивинишев Пацев и г-н Йордан Стоянов Йорданов.

 

По точка 13 Г-н Иван Манчев-председател на ПК по здравеопазване и социални дейности представи предложението за преобразуване на Районна стоматологична поликлиника в Еднолично търговско дружество с общинско имущество

/Предложението приложено/

С 30”за”,1”против”,”възд.се”-няма”Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 28

 

1.Дава съгласие за преобразуване на съществуващото публично здравно заведение за извънболнична помощ Районна стоматологична поликлиника в Еднолично търговско дружество с общинско имущество с наименование “Стоматологичен център І - Велико Търново” ЕООД.

2.Лечебното заведение е със седалище гр.Велико Търново и адрес на управление ул.”Васил Левски” № 6.

3.Предмет на дейност на лечебното заведение е осъществяване на специализирана извънболнична стоматологична помощ.

4.Капиталът на лечебното заведение е в размер на 172 000 /сто седемдесет и две хиляди/ лева , разпределен в 17 200 / седемнадесет хиляди и двеста / дяла по 10 /десет/ лева всеки един.

5.Лечебното заведение поема активите и пасивите на Районна стоматологична поликлиника гр.Велико Търново по баланса й към 30.06.1999 г.

6.Правата на собственост на Общината като едноличен собственик на капитала в лечебното заведение се упражняват от Общинския съвет гр.Велико Търново.

7.За управител на “Стоматологичен център І - Велико Търново” ЕООД за срок от 2 години се назначава д-р Майя Ангелова Грашкина с месечно възнаграждение в размер на 230 на сто от средната месечна брутна работна заплата за лечебното заведение.

8.Управителят на “Стоматологичен център І - Велико Търново” ЕООД да извърши необходимите действия за вписване в Търговския регистър.

9.Медицинските специалисти и немедицинските служители от първичната стоматологична помощ преминават по чл.102 от Закона за лечебните заведения и чл.123 от Кодекса на труда към Общината с работодател кмета за периода до сключване на договорите за задължително здравно осигуряване.

10.Общинският съвет възлага на управителя на “Стоматологичен център І - Велико Търново” ЕООД организацията, ръководството и контрола на първичната стоматологична помощ до стартиране на договорите с Районната здравно-осигурителна каса.

Настоящото решение отменя решение № 1028/20.09.1999 г. на Общински съвет гр.Велико Търново.

11. Общинският съвет и управителят на лечебното заведение да предоставят помещения за първичната извънболнична стоматологична помощ.

 

По точка 14 г-н Димитър Йорданов предостави думата на общинските съветници за обсъждане на предложението за преобразуване на Амбулаторното -поликлинично здравно заведение в Еднолично търговско дружество с общинско имущество.

/Предложението приложено/

Отношение взе д-р Василка Тодорова-общински съветник от БКП

/Приложено в писмен вид/

Д-р Тодорова предложи да се проведе събрание, на което да присъства ПК по ЗСД , синдикатите и представители на Лекарския съюз за изясняване правата на медицинския персонал и гаранциите за защита на техните интереси.

Г-н Петко Казанджиев-председател на Икономическата комисия поиска да се поправи вм.”Управителният съвет”-“управителят” в т. 11. на проекта за решение.

С 24”за”,1”против”,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

 

 

 

РЕШЕНИЕ № 29

 

1.Дава съгласие за преобразуване на съществуващото публично здравно заведение за извънболнична помощ Амбулаторно-поликлинично здравно заведение в Еднолично търговско дружество с общинско имущество с наименование “Диагностично-консултативен център І - Велико Търново” ЕООД.

2.Лечебното заведение е със седалище гр.Велико Търново и адрес на управление ул.”Марно поле” № 21.

3.Предмет на дейност на лечебното заведение е осъществяване на специализирана извънболнична медицинска помощ.

4.Капиталът на лечебното заведение е в размер на 291 700 /двеста деветдесет и една хиляди и седемстотин/ лева , разпределен в 29 170 /двадесет и девет хиляди, сто и седемдесет/ дяла по 10 /десет/ лева всеки един.

5.Лечебното заведение поема активите и пасивите на Амбулаторно-поликлинично здравно заведение гр.Велико Търново по баланса му към 31.05.1999 г.

6.Правата на собственост на Общината като едноличен собственик на капитала в лечебното заведение се упражняват от Общинския съвет гр.Велико Търново.

7.За управител на “Диагностично-консултативен център І - Велико Търново” ЕООД за срок от 2 години се назначава д-р Маргарита Стоянова Йонова-Боранова с месечно възнаграждение в размер на 230 на сто от средната месечна брутна работна заплата за лечебното заведение.

8.Управителят на “Диагностично-консултативен център І - Велико Търново” ЕООД да извърши необходимите действия за вписване в Търговския регистър.

9.Медицинските специалисти и немедицинските служители от първичната извънболнична помощ преминават по чл.102 от Закона за лечебните заведения и чл.123 от Кодекса на труда към Общината с работодател кмета за периода до сключване на договорите за задължително здравно осигуряване.

10.Общинският съвет възлага на управителя на “Диагностично-консултативен център І - Велико Търново” ЕООД организацията, ръководството и контрола на първичната извънболнична помощ до стартиране на договорите с Районната здравно-осигурителна каса.

Настоящото решение отменя решение № 1017/02.09.1999 г. на Общински съвет гр.Велико Търново.

11. Общинският съвет и управителят на лечебното заведение да предоставят помещения за първичната извънболнична помощ.

 

По точка 15 г-н Йорданов премина към разглеждане на предложението за отдаване под наем кафе-сладкарница в град Килифарево.

/Предложението приложено/

Г-н Румен Петров-общински съветник от БЕЛ, попита за какъв срок и да се включи като т.2 При определяне условията на търга да се вземе становището на ПК по ОНМДС-23”за”,1”против”,1”възд.се”-приема се.

С 24”за”,1”възд.се”, против”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 30

 

1. Дава съгласие да бъде отдадена под наем чрез търг кафе- сладкарница, намираща се в сградата на Младежкия дом-град Килифарево, ул.”Г.Димитров”, 24.

2. При определяне условията на търга да се вземе становището на ПК по ОНМДС.

 

По точка 16 г-н Светлозар Златев-зам.председател на Общинския съвет пое ръководството на заседанието и прочете предложението,относно определяне трудовото възнаграждение на Кмета на Общината , на Председателя на Общинския съвет , на кметовете и кметските наместници в кметствата на общината.

/Предложенията приложени/

С 26”за”,”против”-няма,”възд.се”-няма Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 31

 

І.Определя основните заплати на кметовете и кметските наместници на населените места, както следва:

Осн. заплата - лв.

Група с население над 4000 души

1.Кметство гр.Дебелец - самост.бюджет             319

Група с население от 2500-4000 души

1.Кметство гр.Килифарево - самост.бюджет      266

2.Кметство с.Ресен - самост.бюджет                   260

Група с население от 500-2500 души

1.Кметство с.Балван                                              219

2.Кметство с.Беляковец                                        219

3.Кметство с.Водолей                                          219

4.Кметство с.Леденик                                          219

5.Кметство с.Никюп                                             219

6.Кметство с.Ново село                                       219

7.Кметство с.Присово                                         219

8.Кметство с.Пчелище                                         219

9.Кметство с.Самоводене - самост.бюджет     221

10.Кметство с.Хотница                                     219

11.Кметство с.Церова кория                             219

12.Кметство с.Шемшево                                   219

Кметства с население под 500 души

1.Кметство с.Арбанаси                                    205

2.Кметство с.Буковец                                      197

3.Кметство с.Велчево                                      197

4.Кметство с.Ветринци                                   197

5.Кметство с.Войнежа                                     197

6.Кметство с.Вонеща вода - самост.бюджет 206

7.Кметство с.Въглевци                                   197

8.Кметство с.Габровци                                  197

9.Кметство с.Големани                                  197

10.Кметство с.Дичин                                     201

11.Кметство с.Емен                                        197

12.Кметство с.Къпиново                               201

13.Кметство с.Малки Чифлик                       201

14.Кметство с.Миндя                                    201

15.Кметство с.Момин сбор                          197

16.Кметство с.Плаково                                 201

17.Кметство с.Пушево                                  197

18.Кметство с.Райковци                              197

19.Кметство с.Русаля                                   201

20.Кметство с.Шереметя                              197

21.Кметство с.Ялово                                   197

 

ІІ. Определя основната заплата на Кмета на Община Велико Търново и на Председателя на Общинския съвет, както следва:

1. На основание Приложение № 4 към чл.1 ал 1 т.4 на ПМС № 29/16.02.1999 г. определя основна заплата на Кмета на Община Велико Търново - 90% от основната месечна работна заплата на народен представител.

2. На основание чл.29а и чл.26 от ЗМСМА определя възнаграждение на Председателя на Общински съвет Велико Търново-90% от основната заплата на Кмета на Общината.

 

Поради изчерпване на дневния ред в 12.30 часа заседанието беше закрито.

 

Препис от протокола се изпраща на Областния управител на Област Велико Търново и в Районна прокуратура.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ:

/Д.Йорданов/

 

ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

/Св.Златев/ /М.Михов/ /Ст.Витанов/

/К.Иванова/ /П.Гагова/

 

Протоколът води и написа:

/Ю.Стайкова/

 

13.12.1999 г.

В.Търново

Обратно в заседания