ПРОТОКОЛ № 39
ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ПРОВЕДЕНО НА 27.12.2001 г.ОТ 14:30 ч. В ЗАЛАТА НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
На заседанието присъстваха 30 /тридесет/ общински съветника, отсъстват 7 /седем/: г-н И. Стоянов, г-н Хр. Димитров, г-н П. Пацев, г-н А. Великов, г-н Н. Николов, г-н В. Христов, г-н Б. Ангелов.
Присъстваха още г-н Румен Рашев – кмет Община В. Търново, г-жа Ерджан Алкова – зам.-кмет на Общината, г-н И. Панайотов – зам.- кмет Община В. Търново, началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ откри заседанието и предложи на общинските съветници да почетат с едноминутно мълчание трагично загиналите деца в дискотека “Индиго”.
Г-Н А. АТАНАСОВ предложи текст за декларация от името на Общински съвет – В. Търново до Народното събрание на Република България за приемане на възрастови ограничения за посещения на заведения.
Г-Н С. ДИМИТРОВ изрази своята подкрепа на предложението.
Г-ЖА П. ГАГОВА предложи като т. 8 от Дневния ред да се включи т. 7 от 38-то заседание, като се аргументира, че общинските съветници не са били добре запознати с нея.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ предложи включването на три допълнителни точки. Като т. 6 -“Приемане на размер на таксите за добив на кариерни материали по Закона за местните данъци и такси”, като т. 7 - “Изменение на Наредбата за опазване на околната среда на територията на община В. Търново”, като т. 13 – “Увеличаване сметната стойност на обект “Реконструкция отоплителна инсталация на ДКС “В. Левски” В. Търново”.
Против направените предложения няма.
С 27 гласа “за”, “против” – няма и “възд. се” – няма, Общински съвет – В. Търново прие следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Промяна в Наредбата за търговската дейност. /Вх. № 1669/19.12.2001 г./
2. Утвърждаване на план-сметка за разходите и определяне размера на таксата за битови отпадъци за 2002 г./Вх. № 1661/19.12.2001 г./
3. Промени в таксите за ползване на пазари, тържища, тротоари, площади, улични платна, панаири, терени с друго предназначение и наеми за съоръжения. /Вх. № 1668/19.12.2001 г./
4. Определяне таксите за административно-технически услуги по Закона за устройство на териториите./Вх. № 1670/19.12.2001 г./
5. Въвеждане на такси за изготвяне на удостоверения-образци необходими при пенсиониране на граждани по Наредбата за пенсиите. /Вх. № 1665/19.12.2001 г./
6. Определяне размера на таксите за добив на кариерни материали по Закона за местните данъци и такси. /Вх. № 1677/27.12.2001 г./
7.Изменение на Наредба за опазване на околната среда на територията на Община Велико Търново. /Вх. № 1676/27.12.2001 г./
8. Разсрочване на парично задължение към Община Велико Търново вследствие на сключена правна сделка. /Вх. № 1656/13.12.2001 г./
9. Предложение от г-жа Петрана Гагова – общински съветник относно съдържанието, функциите, проблематиката и числеността на Постоянна комисия “Земеделие и гори” към Общински съвет - Велико Търново.
10. Утвърждаване на договор за съвместно финансиране на МДТ “К. Кисимов” – Велико Търново. /Вх. № 1667/19.12.2001 г./
11. Приемане анализ на правното състояние и приватизационна оценка на обособен обект “кабинети №№ 2,3 и 4”, идентични с кабинети №№ 12, 13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата /поликлиника/ на ул. “Тр. Саралиев” № 1, гр. Килифарево, обособена част от “ДКЦ І – Велико Търново” ЕООД – гр. Велико Търново. /Вх. № 1672/20.12.2001 г./
12. Учредяване безвъзмездно право на ползване върху част от читалищна сграда от Община Велико Търново на читалищно настоятелство на читалище “Пробуда – Шереметя” /Вх № 1663/19.12.2001 г./
13. Увеличаване сметна стойност на обект “Реконструкция отоплителна инсталация ДКС “В. Левски” В. Търново”. /Вх. № 1674/27.12.2001 г./
14. Преобразуване на имоти публична общинска собственост в имоти частна общинска собственост и учредяване на безвъзмездно право на ползване върху тях. /Вх. № 1664/19.12.2001 г./
15. Отчет на разходи за командировки на кмет Община В. Търново и Председател на Общински съвет В. Търново.
16. Предложение от К по ДМСТ към Общински съвет В. Търново относно приемане на предложение до НС за регламентиране на минимална възрастова граница за посещение на увеселителни заведения.
ПО ПЪРВА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 25 гласа “за”, “против” – няма и “възд. се” – няма, Общински съвет – В. Търново прие
РЕШЕНИЕ № 649
ОТНОСНО: Промени в Наредбата за търговската дейност
На основание чл.21, ал.1, т.7, чл.22, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация във връзка чл.2 ал.1, чл.3 ал.1 и във връзка с промяната на чл.113, ал.1 от Закона за местните данъци и такси, Общински съвет – Велико Търново
І. Утвърждава промени в Наредбата за търговската дейност на Община В.Търново, приета с решение № 210/ 25.07.1996 г.
II. Утвърждава таксите на всички видове лицензии за 2002 г. както следва :
- За издаване на лиценз за търговия на дребно с вина, продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки за гр.Велико Търново – първоначална такса в размер на 150 лв. и годишна такса в размер на 150 лв.
- За издаване на лиценз за търговия на дребно с вина, продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки за гр.Дебелец и гр.Килифарево – първоначална такса в размер на 100 лв. и годишна такса в размер на 100 лв.
- За издаване на лиценз за търговия на дребно с вина, продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки за селата в Община Велико Търново – първоначална такса в размер на 50 лв. и годишна такса в размер на 20 лв.
- Такса за издаване на разрешение за търговия с вино, спирт и спиртни напитки в заведенията за обществено хранене и развлечение в зависимост от категорията им, както следва:
- За издаване на лиценз за търговия на едро с вина, продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки в Община Велико Търново – първоначална такса в размер на 300 лв. и годишна такса в размер на 300 лв.
- За издаване на лиценз за търговия с тютюн и тютюневи изделия по чл.30, ал.1 от Закона за тютюна и тютюневите изделия в гр. Велико Търново и крайпътни заведения – първоначална такса в размер на 200 лв. и годишна такса в размер на 150 лв.
- За издаване на лиценз за търговия с тютюн и тютюневи изделия по чл.30, ал.1 от Закона за тютюна и тютюневите изделия в гр. Дебелец и гр.Килифарево – първоначална такса в размер на 150 лв. и годишна такса в размер на 150 лв.
- За издаване на лиценз за търговия с тютюн и тютюневи изделия по чл.30, ал.1 от Закона за тютюна и тютюневите изделия в селата на Община Велико Търново – първоначална такса в размер на 50 лв. и годишна такса в размер на 50 лв.
- Такса за издаване на лиценз за търговия с тютюн и тютюневи изделия по чл.30, ал.1 от Закона за тютюна и тютюневите изделия в заведенията за обществено хранене и развлечение в зависимост от категорията им, както следва:
* заведения без категория – първоначална такса в размер на 50 лв. и годишна такса в размер на 25 лв.
ПО ВТОРА ТОЧКА
Г-Н Г. СТОЙКОВ направи предложение към т. 2 , абзац І да се добави “и творческите ателиета на членовете на СБХ – В. Търново”.
Г-Н В. ЦАНКОВ поиска да бъде разяснена данъчната основа върху която се изчисляват промилите и зададе въпрос защо след като се вдига на 12 промила таксата за промишлените предприятия те няма ли да компрометират изплащането на данъка.
Г-Н С. ВИТАНОВ благодари на г-жа Алкова и на служителите от ТСУ за оказаното съдействие и изрази своето учудване от липсата на финансист в залата.
Г-ЖА Е. АЛКОВА благодари на съветниците от групата на Демократичната левица за проявения подход, като отбеляза, че приходи, които са планирани по това перо са в размер на 1 485 000 лв. в момента се дължат малко повече от 200 000 лв. и са изплатени 1 088 000 лв. и сподели, че общината ще се вмести в рамката, която е зададена по бюджет. Относно предложението на г-н Стойков, г-жа Алкова подчерта, че е направила консултация с юрист и има известно колебание относно възможността за тази корекция по причина че ясно са визирани жилищни и нежилищни имоти.
Г-Н Г. СТОЙКОВ подчерта, че според документа ателиетата на художниците спадат към нежилищните имоти и 12 промила е много за един художник, който може да продаде картина, но може и да не продаде.
Г-Н П. ЦАНКОВ попита ще има ли промени върху данъчните оценки на имотите, върху които ще се налага промила.
Г-Н К. ЯНКОВ отбеляза, че отговора на този въпрос се съдържа в промяната на Закона за местните данъци и такси, публикувана в ДВ бр. 109. Ще има промяна на данъчните оценки, върху които се формира и таксата за смет. За В. Търново завишението на някои от зоните ще бъде около 52 %, може и да стигне 60 %. Г-н Янков подчерта невъзможността ателиетата на художниците да се отделят от нежилищните имоти.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ предложи на г-н Стойков да внесе корекция в предложението си, като да бъде въобще за творчески ателиета.
Г-Н А. ХАДЖИМУСТАФА призова да не се разделят ателиетата на творчески и други.
Г-Н С. ДИМИТРОВ подкрепи предложението на г-н Стойков, като подчерта че по този начин може да поправи грешката на Законодателя.
Г-Н Г. СТОЙКОВ внесе корекция по своето предложение за т. 3.4. “За творчески ателиета, намиращи се в границите на организираното сметоизвозване – 6 промила.”
Г-Н Х. ХАДЖИХАСАН изрази мнение, че ако в залата има общински съветник адвокат ще лобира за адвокатските кантори.
Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ сподели мнението на г-н Хаджихасан че нещата са тенденциозни.
Г-Н В. ЦАНКОВ предложи промилът за гр. В. Търново от 2,8 да стане 2,5 за жилищата.
Г-Н К. ЯНКОВ изрази становище, че ако се тръгне към намаляване няма да може да се даде качество на услугата, което се иска по план-сметка за разходите, което е цитирано в началото на предложението.
Г-ЖА Е. АЛКОВА отбеляза, че промила зависи от типа сграда и от района. Цифрите от предложението са базирани върху много задълбочени изследвания.
Г-Н С. ВИТАНОВ сподели, че трябва да се търси обединително звено и общински съвет да вземе решение, с което ще покаже своята загриженост за това по какъв начин ще бъдат натоварени гражданите. Г-н Витанов предложи промила да бъде 2,7 за град В. Търново.
Г-Н М. МИХОВ изрази мнението на ВМРО, че няма да подкрепи предложението в така изложения вариант и направи процедурно предложение точката да се отложи.
Г-Н П. ПЕТРОВ помоли г-н Стойков за оттегляне на предложението.
Г-Н Г. СТОЙКОВ отбеляза, че не може да се приравнят ателиетата например с една фабрика.
Г-Н А. АТАНАСОВ сподели, че наистина общинските съветници са изправени пред една трудна ситуация и трябва да се направи стъпка назад, която ще бъде един компромис, малък жест към гражданите на Велико Търново.
Г-ЖА Е. АЛКОВА благодари на общинските съветници за ползотворния диалог в залата и предложи да бъде гласувано предложението на общинската администрация, като отбеляза, че закона дава възможност да се правят корекции в план-сметките. Г-жа Алкова отбеляза, че ако има възможност да се намали промила то ще бъде направено.
Г-ЖА П. ГАГОВ попита каква е събираемостта през изтеклата година на данъците.
Г-ЖА С. ДАНЕВА отговори около 98 % по плана, който е даден.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ изрази подкрепа на предложението на общинската администрация и изрази задоволство от предложението на г-жа Алкова, защото промила може да се променя.
Г-Н Р. РАШЕВ се извини за закъснението и сподели, че намалението, което се предлага в залата е един вид популизъм и печелене на дивиденти. Разчетите на държавния бюджет и от там и на субсидиите за общините са направени на базата на увеличени данъчни приходи в държавата. Г-н Рашев отбеляза, че всяко доброволно намаляване на приходите ще се отрази зле на приходите за следващата година и подкрепи предложението направено от г-жа Алкова.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ предложи да се прекратят дебатите.
Г-Н М. МИХОВ оттегли предложението си.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване направените в залата предложения.
Предложение направено от г-н Стойков.
С 10 гласа “за”, 1 “против” и 10 “възд. се” предложението не бе прието.
Предложението направено от г-н П. Цанков.
С 4 гласа “за”, 3 “против” и 13 “възд. се” предложението не бе прието.
Предложението направено от г-н С. Витанов.
С 7 гласа “за”, 3 “против” и 12 “възд. се” предложението не бе прието.
Предложението на общинска администрация.
С 13 гласа “за”, 2 “против” и 8 “възд. се” предложението не бе прието.
Г-Н М. МИХОВ изрази отрицателен вот.
ПО ТРЕТА ТОЧКА
Г-Н С. ВИТАНОВ направи предложение за промяна на цените в следните точки от предложението. В І. А. 1 б – 12 лв.; І. Б. 1б – 24 лв.; ІІ. А. 1 б. – 24 лв.;ІІІ. А. 1 б – 11 лв.; ІІІ. Б. 1 б – 21 лв. и поиска обяснение относно двойното увеличаване на таксите.
Г-Н Р. РАШЕВ отбеляза, че тези увеличения се базират на промяната в Закона за местните данъци и такси.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ аргументира промените в цените.
Г-Н И. МАНЧЕВ репликира г-н Коджабашев в качеството си на управител на ОП “Пазари” относно слухове за съмнително сключени договори и вземане на подкупи.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ отговори, че това обвинение е много сериозно и трябва да бъде подкрепено с факти.
Г-Н С. ВИТАНОВ отново попита на какво основание се вдигат 2 пъти наемите, колко са несъбраните наеми и какво е направила общината във връзка с този проблем.
Г-Н Р. РАШЕВ репликира г-н Витанов като подчерта, че предложението на г-н Витанов ще допринесе до намаляване на приходите на общината.
Г-Н С. ВИТАНОВ изрази своето неудовлетворение от отговора на г-н Рашев.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на г-н Витанов.
С 12 гласа “за”, 1 “против” и 12 “възд. се” предложението не бе прието.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на общинска администрация.
С 12 гласа “за”, 1 “против” и 14 “възд. се” предложението не бе прието.
Г-Н А. АТАНАСОВ предложи точката да бъде прегласувана.
Г-Н С. ВИТАНОВ предложи да се прегласува без наемите за откритите маси.
Г-Н Р. РАШЕВ призова за гласуване на точката и се съгласи със становищета на г-н Витанов, че няма точна методика.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ отбеляза, че като база е взел това което е прието на 22.04.1999 г. Общинския съвет.
Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на прегласуване точката заедно с направеното предложение от г-н Витанов.
С 20 гласа “за”, 4 “против” и 3 “възд. се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 650
ОТНОСНО: Промени в таксите за ползване на пазари, тържища, тротоари, площади, улични платна, панаири, терени с друго предназначение и наеми за съоръжения
На основание чл.21, ал.1, т.7, чл.22, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с промяната на чл. чл.74, ал.1, чл.75, чл.76 и чл.77 от Закона за местните данъци и такси, Общински съвет – Велико Търново
1. Утвърждава промени в таксите за ползване на пазари, тържища, тротоари, площади, улични платна, панаири, терени с друго предназначение и наеми за съоръжения, съгласно Приложение № 1.
2. Възлага на Управителя на ОП ”Пазари” да приложи новите такси и да следи за изпълнението им.
Приложение № 1
ТАКСИ
за ползване на пазари
І. Централен пазар ул. “България” № 1
А. За търговия със селскостопанска продукция
а. На ден 1.00 /един/ лв.
б. На месец 12.00 /дванадесет/ лв.
Б. За търговия с промишлени стоки
а. На ден 2.00 /два/ лв.
б. На месец 24.00 /двадесет и четири/ лв.
ІІ.Пазар “Промишлени стоки”
А. За търговия с промишлени стоки
1.На квадратен метър
а. На ден 2.00 /два/ лв.
б. На месец 24.00 /двадесет и четири/ лв.
2.За продажба с лек автомобил – на ден 8.00 /осем/ лв.
3. За продажба с товарен автомобил илие ремарке – на ден 24.00 /двадесет и четири/ лв.
ІІІ. Микропазарви в кварталите “Бузлуджа”, “Чолаковци”, “К. Фичето”, “Света гора”, “Зона В”
А. Селскостопанска продукция
а. На ден 0,80 лв./ осемдесет ст./
б. На месец 11.00 /единадесет/ лв.
Б. За търговия с промишлени стоки
1.На квадратен метър
а. На ден 2.00 /два/ лв.
б. На месец 21.00 /двадесет и един/ лв.
2.За продажба с лек автомобил – на ден 6.00 /шест/ лв.
3. За продажба с товарен автомобил илие ремарке – на ден 20.00 /двадесет/ лв.
4.За продажба с БУС 10.00 /десет/ лв.
ТАКСИ
за ползване на тротоари, площади, улични платна и други терени за търговска дейност на открито, включително за разполагане на маси, столове и витрини
А. ПЪРВА ЗОНА
а. На търговска улица 12.00 /дванадесет/ лв.
б. На Централен пазар 12.00 /дванадесет/ лв.
в. На главна улица 11.00 /единадесет/ лв.
г. Други 8.00 /осем/ лв.
Б. ВТОРА ЗОНА
а. На търговска улица 11.00 /единадесет/ лв.
б. На пазар “Промишлени стоки” 11.00 /единадесет/ лв.
в. На главна улица 8.00 /осем/ лв.
г. Други 7.00 /седем/ лв.
В. ТРЕТА ЗОНА
а. На микро пазар “Бузлуджа” 8.00 /осем/ лв.
б. На транспортен възел “Автогара” 7.00 /седем/ лв.
в. Други 6.00 /шест/ лв.
Г. ЧЕТВЪРТА ЗОНА
а. На микр.”Зона В” 6.00 /шест/ лв.
б. На транспортен възел гара В. Търново 5,60 лв /пет лв. и шестдесет ст./
в. Други 5.50 лв./пет лв. и петдесет ст./
Д. ПЕТА ЗОНА
а. На микро пазар “Чолаковци” 5.00 /пет/ лв.
б. Други 4.50 лв /четири лв. и петдесет ст./
Е. Гр. Килифарево, гр. Дебелец, с. Арбанаси, с. Вонеща вода, с. Самоводене, с. Ресен, с. Балван - 6.00 /шест/ лв.
Ж. СЕЛАТА НА ОБЩИНАТА 4.50 лв./четири лв. и петдесет ст.
Такси за ползване на места, върху които са организирани панаири, събори и празници за продажба на стоки на кв. м. на ден 2.00 /два/ лв.
Такси за ползване на места, върху които са организирани панорами, стрелбища, моторни люлки и други на кв. м. на ден 0.40 лв. /четиридесет ст./
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ изрази отрицателен вот.
ПО ТОЧКА ЧЕТВЪРТА
Г-ЖА Р. БРАЙНОВА изрази подкрепа на предложението, което е направено целесъобразно и законосъобразно, но отбеляза че скиците, които се издават от Община В. Търново не отговарят на ЗУТ.
С 27 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 651
ОТНОСНО: Определяне таксите за административно-техническите услуги по Закона за устройство на териториите
На основание чл. 21 (1) т. 7 от ЗМСМА, чл. 4 от ЗМДТ във връзка с чл. 212 (2) т. 2 и § 3 от ДР на ЗУТ и чл. 107 и приложение II от ЗМДТ (изменение и допълнение - ДВ бр.109/2001 г.), в сила от 01.01.2002 г., Общински съвет – Велико Търново
I. Издаване на скица за поземлен имот - чл. 107 от ЗМДТ |
|
|
|
||
1. За съдебни органи – предвидено по ЗМДТ 2,8÷7 лв. |
било |
|
става |
||
- Велико Търново |
|
|
4 лв. |
|
7 лв. |
- Арбанаси |
|
|
3 лв. |
|
7 лв. |
- Дебелец и Килифарево |
|
|
3 лв. |
|
5 лв. |
- Останалите урбанизирани територии |
|
2 лв. |
|
4 лв. |
|
2. За проектиране - предвидено по ЗМДТ 7÷14 лв. |
|
|
|
||
- Велико Търново и Арбанаси |
|
|
8 лв. |
|
14 лв. |
- Дебелец и Килифарево |
|
|
6 лв. |
|
10 лв. |
- Останалите урбанизирани територии |
|
5 лв. |
|
7 лв. |
|
3. За презаверяване на скица – предвидено по ЗМДТ 0,7÷2,8 лв. |
|
|
|||
|
|
|
1 лв. |
|
2 лв. |
|
|
|
|
|
|
II. Одобряване на инвестиционни проекти – 2 %о от средно аритметичната стойност по |
|||||
Приложение 2 на ЗМДТ. |
|
|
|
|
|
1. За жилищни сгради: |
|
|
било |
|
става |
- жилища, апартаменти, мезонети, |
|
|
|
|
|
ателиета, стаи за творчески нужди и др. |
|
0,315 лв/м2 РЗП |
|
0,35 лв/м2 РЗП |
|
- търговски обекти в сградата |
|
|
0,525 лв/м2 РЗП |
|
0,55 лв/м2 РЗП |
- гаражи в сградата |
|
|
0,25 лв/м2 РЗП |
|
0,25 лв/м2 РЗП |
- спомагателни помещения |
|
|
0,19 лв/м2 РЗП |
|
0,20 лв/м2 РЗП |
- навеси и др. |
|
0,125 лв/м2 РЗП |
|
0,15 лв/м2 РЗП |
|
2. Нежилищни обекти: |
|
|
|
|
|
- сгради |
|
|
0,375 лв/м 2 РЗП |
|
0,40 лв/м2 РЗП |
- самостоятелни гаражи (основно застрояване) |
0,270 лв/м2 РЗП |
|
0,30 лв/м2 РЗП |
||
- търговски обекти |
|
|
0,525 лв/м2 РЗП |
|
0,55 лв/м2 РЗП |
- производствени обекти: |
|
|
|
|
|
с благоприятно местоположение |
|
0,26 лв/м2 РЗП |
|
0,30 лв/м2 РЗП |
|
с неблагоприятно местоположение |
|
0,21 лв/м2 РЗП |
|
0,25 лв/м2 РЗП |
|
- селскостопански обекти |
|
|
|
|
|
с благоприятно местоположение |
|
|
0,19 лв/м2 РЗП |
|
0,20 лв/м2 РЗП |
с неблагоприятно местоположение |
|
0,13 лв/м2 РЗП |
|
0,15 лв/м2 РЗП |
|
3. За вътрешни преустройства |
50% от предвидените такси по общия ред |
||||
|
|
|
|
|
|
III. Издаване разрешение за строеж. |
|
|
било |
|
става |
1. За обектите по чл. 147 от ЗУТ за м2 (м’, м3), |
|
|
|
|
|
РЗП (дължина, обем) |
|
|
0,095 лв/м2(м',м3) |
0,10 лв/м2(м',м3) |
|
2. За за презаверяване (чл. 153 (4) от ЗУТ) |
|
50% от предвидените такси по общия ред |
|||
3. За разкопаване на улични и тротоарни настилки, |
|
|
|
||
вътрешни квартални площи и др. (чл. 72 от ЗУТ) |
|
- |
|
0,50 лв/м2 |
|
- предварителен депозит по т. 3 внесен по |
|
|
|
|
|
набирателна сметка на Общината |
|
- |
|
100 лв/м2 |
|
4. За поставяне на преместваеми обекти и елементи |
|
|
|
||
на градското обзавеждане |
|
|
- |
|
10 лв. |
|
|
|
|
|
|
IV. Определяне на строителна линия и ниво - чл. 107, т4 от ЗМДТ |
|
|
|||
|
|
|
било |
|
става |
1. За сгради – предвидено по ЗМДТ 0,05÷0,1 лв./м2 |
|
|
|
||
|
В. Търново |
0,04 лв/м2 |
|
0,10 лв/м2 |
|
|
Килифарево |
0,03 лв/м2 |
|
0,10 лв/м2 |
|
|
Дебелец |
|
0,03 лв/м2 |
|
0,10 лв/м 2 |
|
села |
|
0,02 лв/м2 |
|
0,05 лв/м2 |
2. За огради – предвидено по ЗМДТ 0,05÷0,1 лв./м' |
0,03 лв/м' |
|
0,10 лв/м' |
||
|
|
|
|
|
|
V. Удостоверения за факти и обстоятелства по устройство на територията – предвидено по ЗМДТ . |
|||||
чл. 107, т. 5 - 1,4÷3,5лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
било |
|
става |
|
|
|
1,50 лв. |
|
3,00 лв. |
Vа. Удостоверения за отстояние по Закона за хазарта |
1,50 лв. |
|
3,50 лв. |
||
Vб. Удостоверения за ползване по предназначение на |
|
|
|
||
завършени строежи по чл. 4(2) от Наредба № 6/2001 г. |
|
|
|||
(чл. 113, т. 2 "ж" от ЗМДТ не по-малко от 20 лв.) |
1,50 лв. |
|
20,00 лв. |
||
|
|
|
|
|
|
VI. За заверяване на преписи, документи и копия – предвидено по ЗМДТ чл. 107, т. 6 - 1,5÷7 лв. |
|||||
|
|
|
било |
|
става |
1. За документ |
|
|
3,0 лв. за една |
|
3,0 лв. за една |
|
|
|
страница А4; |
|
страница А4; |
2. За план |
|
|
5,0 лв. |
|
5,0 лв. |
|
|
|
|
|
|
VII. За ползване на тротоари и обществени площи за разполагане на строителни материали, |
|||||
механизация и др. (чл. 78, т. 2 от ЗМДТ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
било |
|
става |
- Първа зона – предвидено по ЗМДТ 0,5÷1,1 лв./м2 |
|
|
|
||
- Велико Търново |
|
|
0,70 лв/м2 |
|
1,10 лв/м2 |
- Килифарево, Дебелец |
|
|
0,50 лв/м2 |
|
0,70 лв/м2 |
- Втора зона – предвидено по ЗМДТ 0,4÷0,8 лв./м2 |
|
|
|
||
- Велико Търново |
|
|
0,60 лв/м2 |
|
0,80 лв/м2 |
- Килифарево, Дебелец |
|
|
0,40 лв/м2 |
|
0,50 лв/м2 |
- Селата – предвидено по ЗМДТ 0,3÷0,7 лв./м2 |
|
|
|
||
- Арбанаси |
|
|
0,30 лв/м2 |
|
0,70 лв/м2 |
- Ресен, Самоводене, |
|
|
0,40 лв/м2 |
|
0,50 лв/м2 |
- Беляковец, Присово, |
|
|
|
|
|
Балван, Леденик, |
|
|
|
|
|
Шемшево |
|
|
0,30 лв/м2 |
|
0,50 лв/м2 |
- За всички останали населени места и територии |
0,30 лв/м2 |
|
0,30 лв/м2 |
||
|
|
|
|
|
|
VIII. За узаконяване на строеж - от предвидените такси по |
|
|
|||
общия ред |
|
|
300 % |
|
300 % |
|
|
|
|
|
|
IX. За консумативи относно издаваните на физически и юридически лица документи (разрешение |
|||||
за строеж, протокол за строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, протоколи |
|||||
за проверка на изискващи се коти, становища за завършени строежи) по бланка-образец - 1,50 лв. |
|||||
|
|
|
|
|
|
ПО ПЕТА ТОЧКА
Г-ЖА Е. АЛКОВА внесе пояснение по отношение основанието на вземане на решението. Става дума за цена на услуга, а не за такса. В т. 1 от решението основанието е чл. 21, ал. 2 и чл. 2 от ЗМДТ.
С 25 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 652
ОТНОСНО: Въвеждане на цена на услугата - изготвяне на удостоверения-образци необходими при пенсиониране на граждани по Наредбата за пенсиите
На основание на чл.21 ал.2 от ЗМСМА и съгласно чл. 2 от Закона за местните данъци и такси /ДВ бр.109/18.12.2001 г./,влизащ в сила от 01.01.2002 г., Общински съвет Велико Търново
1. Въвежда цена на услугата - изготвяне на удостоверения-образци за пенсиониране на граждани в размер на:
2.1. Удостоверение за потвърждаване на трудов стаж – образец 30 – 1,50 лв.
2.2. За всяко копие, подпечатано с печат на Общинската администрация, се заплаща такса в размер на 50 % от таксата по т. 2.1.
ПО ШЕСТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 25 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 653
ОТНОСНО: Размера на таксите за добив на кариерни материали по Закона за местните данъци и такси /ДВ бл.109/18.12.2001 г./
На основание чл.4 ал.1 от ЗМДТ, обнародван в ДВ бр.109/18.12.2001 г., § 37 и във връзка с чл.21 ал.1 т.7 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново
1.Утвърждава размера на такси за добив на кариерни материали, считано от 01.01.2002 г., както следва:
Чл.101
Точка 1: За речен и кариерен пясък, чакъл и баластра
Предвидено:
0,1 – 0,2 лв./м3 0,2 лв./м3
Точка 3: За пясъчно-глинести материали за производство на
тухли, керемиди и капаци, вътрешна и външна мазилка
Предвидено:
0,05 – 0,2 лв./м3 0,2 лв./м3
Точка 6: За ломен, трошен и мозаечен камък от седиментни, еруптивни, пясъчни и други скали.
Предвидено:
0,1 – 0,2 лв./м3 0,2 лв./м3
Точка 8: За варовици, мергели, калцити, за добиване на вар
Предвидено:
0,1 – 0,2 лв./м3 0,2 лв./м3
ПО СЕДМА ТОЧКА
Г-Н В. ЦАНКОВ изрази задоволство, че поставения от него въпрос се решава.
С 23 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 654
ОТНОСНО: Изменение на Наредба за опазване на околната среда на територията на Община Велико Търново
На основание чл. 21, ал. 1, т. 7 от ЗМСМА във връзка с чл. 116 от ЗМДТ, Общински съвет – Велико Търново
1. Изменя чл. 38, ал. 1 от Наредбата за опазване на околната среда на територията на Община Велико Търново, приета с Решение № 405/12.04.2001 г. на Общински съвет – Велико Търново, относно заплащането на дължимата годишна такса за регистрация на кучета както следва:
- “За регистрация на кучета в населените места на Общината, собствениците им заплащат годишна такса в размер на 12 лв. за гр. Велико Търново и 10 лв. за останалите населени места.”
ПО ОСМА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 21 гласа “за”, “против” - няма и 4 “възд. се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 655
ОТНОСНО: Разсрочване на парично задължение към Община В.Търново вследствие сключена правна сделка
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА и чл.183 ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново
1. Дава съгласие да бъде разсрочено парично задължение в размер на 183 183 лв., в т.ч. признати подобрения за 78 962 лв. на ЕООД “Поликомерс СГ” към Община Велико Търново, възникнало в резултат на сключена правна сделка по разпореждане с общинско имущество, а именно: продажба на имот частна общинска собственост, намиращ се в с.Арбанаси, община В.Търново, кв.29, парцел ІІІ-170.
2.Преди подписване на договора ЕООД “Поликомерс СГ” да внесе:
- 30 % от сумата след приспадане на подобренията в размер на 31 267 лева
- всички дължими данъци и такси в размер на 7666 лв.
3.Одобрява погасителен план за заплащане на останалата част от задължението на 6 равни тримесечни вноски, както следва:
- до 01.04.2002 г. – 12 159 лв.
- до 01.07.2002 г. – 12 159 лв.
- до 01.10.2002 г. – 12 159 лв.
- до 01.01.2003 г. – 12 159 лв.
- до 01.04.2003 г. – 12 159 лв.
- до 01.07.2003 г. – 12 159 лв.
При просрочие на вноските се дължат законните лихви за задължения към бюджета.
ПО ДЕВЕТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 22 гласа “за”, “против” - няма и 2 “възд. се”, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 656
ОТНОСНО: Обхват на компетенциите на Постоянна комисия по земеделие и гори
На основание чл.21 ал.1 т.1 от ЗМСМА и чл. 17, ал. 1 от Правилника за дейността и организацията на Общински съвет Велико Търново, Общински съвет – Велико Търново
1. Прие обхват на компетенциите на Постоянна комисия по земеделие и гори, както следва:
ПО ДЕСЕТА ТОЧКА
Г-Н М. МИХОВ изрази мнението на ПК по ККИНВП, че подкрепя предложението с две допълнения да отпадне текста в т. 4 “при възможност” и в чл. 6 от Договора да се добави текст “в срок не по-късно от края на първото тримесечие”.
Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че ако Общинския съвет приеме предложените корекции по договора, не е ясно дали Министърът на културата ще ги приеме. Г-н Рашев предложи да се гласува възможност Общината да осигури финансови средства “под формата на субсидия”.
Г-Н С. ДИМИТРОВ подчерта, че корекциите са стилистични.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че не става въпрос за стилистика, когато се говори за пари.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ предложи да се делегират права на кмета да води преговори и изрази несъгласие с предложението на г-н Рашев за отпускане на средства за театъра “под формата на субсидия” от 1-ви януари, защото театъра все пак има и собствени приходи.
Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че става въпрос за делегиране на права, които да доведат до подписване на анекс към договора за въпросните поправки.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ зададе въпрос към г-н Рашев относно предвидените средства за работна заплата и подчерта, че е редно театъра сам да повиши собствените си приходи, защото не може вечно да бъде субсидиран.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че практиката е парите да отиват за трудови възнаграждения на щатните бройки при средна брутна работна заплата, определена от държавата.
Г-Н П. ПЕТРОВ предложи да се постави условие всяка година театъра да е длъжен да вдига собствения си приход. Средствата за театъра трябва да намаляват и да бъдат пренасочвани в друго направление.
Г-Н Р. РАШЕВ подчерта, че театъра предлага на обществеността един добър продукт и тя е доволна от това.
Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ обърна внимание, че ако театъра иска да се самоиздържа то тогава трябва да се действа по друг начин.
Г-Н П. ГАГОВА предложи дебатите да бъдат прекратени.
Г-Н Т. ТОДОРОВ прочете направеното предложение от ПК по ККИНВП в следния вид “Възлага на Кмета на Община В. Търново да подпише договора и проведе преговори с Министерството на културата за корекции в т. 4 и т. 6 в допълнителен анекс към същия”.
Г-Н М. МИХОВ се съгласи с предложения вариант.
С 25 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 657
ОТНОСНО: Утвърждаване на договор за съвместно финансиране на МДТ “Константин Кисимов” гр. Велико Търново
На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА Общински съвет – Велико Търново
1. Утвърждава договор за съвместно финансиране на МДТ “Константин Кисимов” между Община Велико Търново и Министерство на културата за 2002 г.
ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА
Г-Н Т. ТОДОРОВ предложи като преамбюл да бъде добавено “представляващ към 01.02.2001 г. обособена част”; в т.1 да се коригира “левовата равностойност на 4 110 щатски долара” и обясни, че корекцията е направена в началото на м. ноември при долар 2,16 лв., а в момента е 2,17 лв.
С така направената корекция, с 21 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 658
ОТНОСНО::Приемане анализ на правното състояние и приватизационна оценка на обособен обект "кабинети №№ 2, 3 и 4", идентични с кабинети №№ 12,13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата на ул. "Тр. Саралиев" № 1, гр. Килифарево, представляващ към 01.02.2001 обособена част от “ДКЦ І - Велико Търново” ЕООД - гр. В.Търново.
На основание чл. 3, ал. 1, т. 4, чл.35-42 от ЗППДОбП, чл. 109,ал.1,т.2, чл. 111,ал. 1, т. 2 и чл.114 ,ал. 1 и 2 от ЗЛЗ,чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.чл. 5, 6 и 8 от Наредбата за реда за изкупуване на предприятия и обособени техни части без търг или конкурс от лицата по чл. 35 от ЗППДОбП, във връзка с предложение от ЕТ с фирма "Индивидуална практика за първична медицинска помощ - лекарски кабинет - д-р Диана Мичорова" - Велико Търново и решение № 342/ 1.02.2001 година на Общинския съвет, Общинският съвет - Велико Търново реши:
1. Приема анализ на правното състояние и приватизационна оценка на "кабинети №№ 2, 3 и 4", идентични с кабинети №№ 12,13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата на ул. "Тр. Саралиев" № 1, гр. Килифарево, представляващ към 01.02.2001 г. обособена част от "ДКЦ І Велико Търново" ЕООД - Велико Търново в размер на левовата равностойност на 4 110 щатски долара и определя двуседмичен срок за даване на писмено съгласие от ЕТ с фирма "Индивидуална практика за първична медицинска помощ - лекарски кабинет - д-р " Диана Мичорова" - Велико Търново, за изкупуване на обекта по посочената цена, считано от датата на уведомяване на кандидат-купувача.
2. Утвърждава информационен меморандум и документация за продажба на обект "кабинети №№ 2, 3 и 4", идентични с кабинети №№ 12,13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата на ул. "Тр. Саралиев" № 1, гр. Килифарево, представляващ към 01.02.2001 г. обособена част от "ДКЦ І Велико Търново" ЕООД - Велико Търново и определя цена за същия в размер на 200 лева.
3. Определя ЕТ с фирма"Индивидуална практика за първична медицинска помощ - лекарски кабинет - д-р Диана Мичорова" - Велико Търново за купувач на обект "кабинети №№ 2, 3 и 4", идентични с кабинети №№ 12,13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата на ул. "Тр. Саралиев" № 1 гр. Килифарево, представляващ към 01.02.2001 г. обособена част от "ДКЦ І- Велико Търново" ЕООД - Велико Търново и дава съгласие със същия да се сключи приватизационна сделка при следните условия:
а/ получаване на писмено потвърждение за изкупуване на обекта по определените в т. 1 цена и срок;
б/ внасяне на начална вноска в размер на 10 на сто от определената цена в едномесечен срок от даване на писмено съгласие за закупуване на обекта;
в/ заплащането на началната вноска и представяне на декларация по § 9 от ПЗР на ЗППДОбП - образец 1, е условие за подписване на договора;
г/разсрочване на дължимата част на равномерни годишни вноски за срок до 10 години с едногодишен гратисен период, съгласно предложението на купувача, през който срок стойността на дължимата част не се променя ;
д/ всяка годишна вноска се плаща на два пъти;
е/ авансови вноски се допускат без ограничения, включително и през гратисния период;
ж/олихвяване на неизплатената част - ежегодно до 31 март с 50 на сто от основния лихвен процент за съответния период на предходната година;
з/ стойността на неиздължената част не се променя, ако бъде изплатена в срок от 24 месеца, считано от подписването на договора;
и/учредяване на законна ипотека върху продаваемия недвижим имот в полза на общината, до пълното заплащане покупната цена на обекта ;
й/ забрана за ползуване на имуществото за обезпечение - до окончателното му изплащане;
к/ забрана за продажба на обекта за срок от 5 години след изплащането му;
л/ запазване предмета на дейност - до окончателното изплащане на договорената цена.
4. Плащанията по приватизационната сделка да се извършват в български лева по централния курс на БНБ за деня на всяко плащане по сметка 308 848 1713 на Общинската агенция за приватизация при ТБ"Биохим" Велико Търново , БИН 744-400-000-5, код 66 072 556. Непарични платежни средства не се приемат за целия договорен период на разсрочено плащане.
5.Възлага на Общинската агенция за приватизация да организира приватизационната сделка за обект "кабинети №№ 2, 3 и 4", идентични с кабинети №№ 12,13 и 14 по одобрен проект за архитектурно разделяне на сградата на ул. "Тр. Саралиев" № 1, гр. Килифарево, представляващ към 01.02.2001 г. обособена част от "ДКЦ І- Велико Търново" ЕООД - Велико Търново, по установения от закона ред и взетите решения от Общинския съвет.
ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 23 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 659
ОТНОСНО: Учредяване безвъзмездно право на ползване върху част от читалищна сграда от Община Велико Търново на читалищно настоятелство на читалище “Пробуда-Шереметя”
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА и чл.6 ал.1 от ЗОС, Общински съвет В. Търново
1.Изважда от списъка на публична общинска собственост и обявява в частна общинска собственост част от читалищната сграда, с. Шереметя както следва:
- от І-ви етаж – салон, сцена и две гримьорни
- ІІ-ри етаж – библиотека, читалня, коридор, канцелария, кинокабина и балкон към салона
2.На основание § 3 ал.1 от Закона за народните читалища, във връзка с чл.39 ал.1 и ал.3 от Закона за общинската собственост, учредява безвъзмездно право на ползване за срок от 10 години от Община Велико Търново на читалищно настоятелство на читалище “Пробуда-Шереметя” върху част от читалищната сграда:
- от І-ви етаж – салон, сцена и две гримьорни
- ІІ-ри етаж – библиотека, читалня, коридор, канцелария, кинокабина и балкон към салона
ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 23 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 660
ОТНОСНО: Увеличаване сметна стойност на обект “Реконструкция отоплителна инсталация ДКС “В. Левски В. Търново”
На основание чл.21 ал.1 т.12от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново
1. Одобрява увеличаване на сметната стойност на обект “Реконструкция отоплителна инсталация ДКС “В. Левски В. Търново” с 10 000 /десет хиляди/ лева от “Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи по ЗППДОП”.
2. Средствата да се усвоят през първото тримесечие на 2002 година, като обекта се заложи в Инвестиционна програма на Община Велико Търново за 2002 година.
3. Дава съгласие средствата при необходимост да се разходват преди утвърждаване на поименен списък за придобиване на дълготрайни активи и основен ремонт.
ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 23 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 661
ОТНОСНО: Преобразуване на имоти публична общинска собственост в имоти частна общинска собственост и учредяване на безвъзмездно право на ползване върху тях
І. На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА и чл.6 ал.1 от ЗОС, Общински съвет Велико Търново
1. Обявява имоти публична общинска собственост, намиращи се в гр.В.Търново - кв.236 УПИ VІ и УПИ VІІ, предназначени за спорт и атракции и актувани с АОС № 1321/19.12.2001 г. и АОС № 1322/19.12.2001 г. за частна общинска собственост.
ІІ. На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.39 от ЗОС, чл.51 ал.1, и ал.5 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново
1. Дава съгласие да бъдат обявени конкурси за учредяване безвъзмездно право на ползване върху гореописаните имоти за срок от 5 години.
ІІІ. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да предприеме действия за организиране и провеждане на конкурсите при условия и ред, съгласно изискванията на гл.ІV раздел VІ и гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.
ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА
Изказвания не бяха направени.
С 24 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 662
ОТНОСНО: Извършени разходи за командировки на Кмет Община Велико Търново и Председател на Общински съвет Велико Търново
На основание чл. 21 ал. 2 от ЗМСМА и във връзка с Наредбата за командировките в страната, Общинският съвет Велико Търново
1. Одобрява разхода за извършената командировка от Председателя на Общински съвет гр. Велико Търново - г-н Тодор Тодоров за периода 06.07.2001 г.-31.12.2001 г. в размер на 96,00 лв. /деветдесет и шест лева/.
2. За периода 01.01.2001 г. – 31.12.2001 г. средства за командировки не са изразходвани от Кмет Община Велико Търново.
ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА
Г-ЖА М. БОЯДЖИЕВА като председател на ПК по ДМСТ прочете текста-предложение до Народното събрание относно регламентиране на минимална възрастовата граница за посещение на заведения, където се сервира алкохол.
Г-Н М. МИХОВ изрази подкрепата от името на ВМРО на направеното предложение и постави въпроса, че трябва да се изработи нова Наредба № 1 за обществения ред, която да бъде включена в дневния ред на следващите заседания на Общинския съвет.
Г-Н Р. РАШЕВ подкрепи предложението, но изказа съмнение, че промяната в наредбата няма да разреши въпроса, защото няма санкциониращи органи.
Г-Н И. МАНЧЕВ подчерта своето мнение, че всеки забранителен акт ражда все по-голямо противодействие и трябва да се намерят други начини за контрол на тези заведения.
Г-ЖА М. БОЯДЖИЕВА обясни, че целта е въвеждането на ограничителни мерки и превантивен контрол, а не забрана.
Г-Н С. ДИМИТРОВ изрази своето лично мнение че причините довели до този трагичен инцидент са комплексни и започват от срива на духовните и нравствени ценности на обществото, свободата, която се е превърнала в слободия, липсата на строго установени правила и имитационен модел на всички нива.
С 23 гласа “за”, “против” - няма и “възд. се” - няма, Общински съвет Велико Търново прие
РЕШЕНИЕ № 663
ОТНОСНО: Приемане на предложение до Народното събрание на Република България за регламентиране на минимална възрастова граница за посещение на увеселителни заведения
На основание чл.21 ал.2 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново
1. Прие предложение до НС на Република България със следния текст:
“ПРЕДЛОЖЕНИЕ
от
Общински съвет – Велико Търново
ОТНОСНО: Регламентиране на минимална възрастова граница за посещение на увеселителни заведения.
Уважаеми народни представители,
Трагедията в дискотека “Индиго”, отнела живота на седем български деца, отново поставя пред нашето общество тревожните въпроси за опазване здравето и живота на децата и младежите.
Общински съвет – Велико Търново предлага Народното събрание да обсъди и приеме законодателни мерки за регламентиране на минимална възрастова граница от 18 години за посещение в увеселителни заведения, в които се сервира алкохол.”
Поради изчерпване на дневния ред г-н Тодоров закри заседанието на 17:30 ч.
Препис от протокола се изпраща на Областния управител и Районна прокуратура за сведение.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:…………………
/Т.Д.Тодоров/
ПРОТОКОЛИРАЛ:…………….
/И. Иванова/
ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:
……………. ……………. ……………
/К.Джанабетска/ /П.Гагова/ /М.Михов/
…………… …………….
/П. Петров/ /Ст. Витанов/