ПРОТОКОЛ № 36

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРОВЕДЕНО НА 22.11.2001 г ОТ 09:30ч В ЗАЛАТА НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

 

На заседанието присъстваха 28 /двадесет и осем/ общински съветника, отсъстват 9 /девет/: г-н Христо Димитров, г-н И. Манчев, г-н М. Михов, г-жа К. Джанабетска, г-н Ст. Витанов, г-н Н. Николов, г-н Й. Йорданов, г-н Х. Хаджихасан, г-н Пл. Пенчев.

Присъстваха още г-н Румен Рашев – кмет Община В. Търново, г-н И. Панайотов – зам.- кмет Община В. Търново, началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

Председателят на Общинския съвет откри заседанието и предложи да бъде обсъден следния проект за

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

  1. Промяна в Наредбата за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. /вх. №1565/30.10.01/
  2. Промени по бюджета на Община В. Търново за 2001 год. /вх. № 1579/12.11.01/
  3. Ползване на временен безлихвен заем. /вх. № 1578/12.11.01/
  4. Промяна на Инвестиционната програма за 2001 год. /вх. №1577/12.11.01/
  5. Приемане правен анализ, начална цена и начин за продажба на обособен обект: "Поземлен имот с построени в него училищна сграда, физкултурен салон и котелно" на ул. "Драгоман" № 16. /вх. №1584/14.11.01/
  6. Питания
  7. Промяна на Решение № 482/07.06.01 на Общински съвет. /вх. № 1602/15.11.01/
  8. Намаляване капитала на "Десислава"ЕООД /вх. № 1603/15.11.01/
  9. Намаляване на допълнителните резерви в баланса на "Свежест" ЕООД. /вх. №1566/01.11.01/
  10. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Арбанаси. /вх. №1589/14.11.01/
  11. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост.- ул. "Въстаническа" № 38 /вх. №1586/14.11.01/
  12. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост. /вх. №1591/14.11.01/
  13. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост – м. "Баба Маньовица" /вх. №1588/14.11.01/
  14. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост.- "Спринк" ЕООД /вх. № 1587/14.11.01/
  15. Отдаване под наем на части от имоти публична общинска собственост /вх. №1592/14.11.01/
  16. Извършване на ремонтно-възстановителни работи в отдадени под наем имоти общинска собственост и прихващане на стойността им от наемната цена. /вх. №1590/14.11.01/
  17. Разсрочване на парично задължение към Община В. Търново вследствие сключена правна сделка. /вх. №1593/14.11.01/
  18. Закупуване на автомобили за нуждите на Община В. Търново. /вх. № 1600/15.11.01/
  19. Определяне цена на услуга. /вх. №1582/13.11.01/
  20. Актуализация на наема за ползване на земя от Общинския поземлен фонд, считано от 01.10.01. /вх. №1547/16.10.01/
  21. Откриване на производство по отчуждаване за улица ОК ОК 888-898 – В. Търново . /вх. №1567/01.11.01/
  22. Отчет за собствените приходи и изразходвани средства от общинската субсидия на МДТ "К. Кисимов". /вх. № 1601/15.11.01/

Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ предложи като т.17 от дневния ред да се включи отмяна на Решение № 531/10.09.1997 год., а като т. 18 от дневния ред – Разсрочване на парично задължение към Община В. Търново вследствие сключена правна сделка. Той се мотивира с това, че прави това предложение след съгласуване и консултации с членовете на К по ИВСПОС, присъстващи в залата.

Г-ЖА М. БОЯДЖИЕВА подкрепи предложението и от името на К по ДМСТ.

Други предложоения не бяха направени.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ подложи на гласуване предложенията за включване на двете нови точки, заедно с проектодневния ред.

С 21 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общински съвет прие следния

ДНЕВЕН РЕД:

  1. Промяна в Наредбата за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. /вх. №1565/30.10.01/
  2. Промени по бюджета на Община В. Търново за 2001 год. /вх. № 1579/12.11.01/
  3. Ползване на временен безлихвен заем. /вх. № 1578/12.11.01/
  4. Промяна на Инвестиционната програма за 2001 год. /вх. №1577/12.11.01/
  5. Приемане правен анализ, начална цена и начин за продажба на обособен обект: "Поземлен имот с построени в него училищна сграда, физкултурен салон и котелно" на ул. "Драгоман" № 16. /вх. №1584/14.11.01/
  6. Питания
  7. Промяна на Решение № 482/07.06.01 на Общински съвет. /вх. № 1602/15.11.01/
  8. Намаляване капитала на "Десислава"ЕООД /вх. № 1603/15.11.01/
  9. Намаляване на допълнителните резерви в баланса на "Свежест" ЕООД. /вх. №1566/01.11.01/
  10. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Арбанаси. /вх. №1589/14.11.01/
  11. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост.- ул. "Въстаническа" № 38 /вх. №1586/14.11.01/
  12. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост. /вх. №1591/14.11.01/
  13. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост – м. "Баба Маньовица" /вх. №1588/14.11.01/
  14. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост.- "Спринк" ЕООД /вх. № 1587/14.11.01/
  15. Отдаване под наем на части от имоти публична общинска собственост /вх. №1592/14.11.01/
  16. Извършване на ремонтно-възстановителни работи в отдадени под наем имоти общинска собственост и прихващане на стойността им от наемната цена. /вх. №1590/14.11.01/
  17. Отмяна на Решение № 531 на ОбС/вх. № 1610/20.11.01/
  18. Разсрочване на парично задължение към Община В. Търново вследствие сключена правна сделка. /вх. №1612/21.11.01/
  19. Разсрочване на парично задължение към Община В. Търново вследствие сключена правна сделка. /вх. №1593/14.11.01/
  20. Закупуване на автомобили за нуждите на Община В. Търново. /вх. № 1600/15.11.01/
  21. Определяне цена на услуга. /вх. №1582/13.11.01/
  22. Актуализация на наема за ползване на земя от Общинския поземлен фонд, считано от 01.10.01. /вх. №1547/16.10.01/
  23. Откриване на производство по отчуждаване за улица ОК ОК 888-898 – В. Търново . /вх. №1567/01.11.01/
  24. Отчет за собствените приходи и изразходвани средства от общинската субсидия на МДТ "К. Кисимов". /вх. № 1601/15.11.01/

ПО ПЪРВА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ обясни, че в раздадените материяли е включено и мнението на К по МСНУРП, което по същество не противоречи на смисъла на текста на решението и не го променя.

Против това предложение нямаше.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на ОбА заедно с това на Комисията за нова ал.5.

С 15 гласа "за", "против" няма и 6 гласа "възд.се", Общински съвет прие

РЕШЕНИЕ № 582

ОТНОСНО: Промяна в Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

На основание чл. 22, ал.1 от ЗМСМА и чл. 37, ал.1 от ЗОС, Общински съвет Велико Търново добавя

1. Към ал.1 на чл. 46 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, текст със следното съдържание:

“Или със заповед на Кмета на Общината, когато в подробен устройствен план е предвидена съответна застройка с религиозно, културно или образователно предназначение при направено искане от юридически лица със съответен предмет на дейност, след изрично упълномощаване за всеки конкретен случай от Общински съвет - Велико Търново”.

2. Към чл. 46 се добавя нова ал. 5 със следното съдържание:

“При направено искане за изграждане на обекти с религиозна, културна или образователна цел от юридически лица със съответния предмет на дейност, когато в подробния градоустройствен план е предвидена съответна застройка, правото на строеж може да бъде учредявано или със заповед на Кмета на Общината след изрично упълномощаване от Общински съвет – В. Търново за всеки конкретен случай.

ПО ВТОРА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 22 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 583

 

ОТНОСНО: Промени по бюджета на Община В. Търново за 2001 година.

 

На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА и чл.18 от Закона за общинските бюджети, , съгласно писмо № ФО-04/31.01.2001 год. на Министерство на финансите, Общински съвет - гр. Велико Търново прие промени по бюджета на община Велико Търново за 2001 г., както следва:

 

ВСИЧКО УВЕЛИЧЕНИЕ: 27 071

 

ПРИХОДИ

 

 

§§

Всичко:

І тр.

ІІ тр.

ІІІ тр.

ІV тр.

ТРАНСФЕРИ ОТ/ЗА БЮДЖ.И

 

 

 

 

 

 

ИЗВЪНБЮДЖЕТНИ СМЕТКИ

 

 

 

 

 

 

Трансфери м/у бюдж.с/ки /нето/

6100

-251

0

0

0

-251

- получени трансфери /+/

 

6101

-251

 

 

 

-251

Трансф.м/у бюдж.и извънб.с/ки

6200

27 322

0

0

0

27 322

- получени трансфери /+/

 

6201

27 322

 

 

 

27322

 

Всичко трансфери:

 

27 071

0

0

0

27 071

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСИЧКО ПРИХОДИ:

 

 

27 071

0

0

0

27 071

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАЗХОДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функция "Социално осигуряване, подпомагане и грижи"

 

 

 

 

 

 

Група 2. Социални помощи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дейност 512 Помощи по ППЗСП

 

 

 

 

 

 

в т.ч. ОССП

 

 

 

 

 

 

 

 

- целеви помощи за отопление по чл.15 от ППЗСП

 

-251

 

 

Всичко за дейност 512 Помощи по ППЗСП:

 

 

-251

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дейност 513 Др.служби и дейности по соц.осиг.

 

 

 

 

 

подпомагане и заетостта

 

 

 

 

 

 

 

в т.ч. ОССП

 

 

 

 

 

 

 

 

- месечни добавки за деца по чл.40 от ЗЗРСИИ

 

 

918

 

 

-за помощни технически средства за инвалиди по ЗЗРСИИ

26404

 

 

Всичко за дейн. 513 Др.служби и дейн.по соц.осиг.

 

 

 

 

подпомагане и заетостта

 

 

 

 

27322

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Общо за функция "Социално осиг.,подп. и грижи"

 

 

27 071 лв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСИЧКО РАЗХОДИ:

 

 

 

 

 

 

 

27 071 лв

 

ПО ТРЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Г. СТЕФАНОВ помоли за кратко обяснение относно набирателната сметка и по-точно какво е натрупването по нея до момента.

Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че това е сметката, по която се внасят пари за депозити за участие в търгове, конкурси и пр. Наличността до момента е около 160 000 лв., като средствата, които са депозити по търгове, за които има оспорване в съда не могат да бъдат освободени. Той приведе случай с процедурата по търга за снабдяване на Общината с гориво, който е оспорен. Предложението е направено за използване на част от тези средства в рамките на месеца за текущи нужди. В заключение г-н Рашев заяви, че приема предложението на К по БФ да не се използва цялата сума.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на ОбА заедно с това на К по БФ.

 

С 22 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общински съвет прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 584

ОТНОСНО: Ползване на временен безлихвен заем

 

На основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА, чл.24, ал.1,т.1 от Закона за общинските бюджети при възникване на временен недостиг на средства в процеса на изпълнението на бюджета на Община Велико Търново за 2001 г., във връзка с чл.24, ал.1, т.1 от ЗОБ, Общински съвет – гр. Велико Търново

Дава съгласие да се ползват като временен безлихвен заем при нужда за срок от един месец до 70 /седемдесет/ % от средствата, но не повече от 30 000 /тридесет хиляди/ лева, събрани в набирателната сметка, на основание ГУБ №9/09.04.1998 година /временно съхранявани при определени условия средства/ при Община Велико Търново, към датата на изтеглянето на заема.

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Г. СТЕФАНОВ отправи забележка относно изготвянето на предложението, от което не става ясно какво точно се извършва и помоли това да бъде коригирано в изготвянето на решението по точката.

Други изказвания не бяха направени.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на ОбА.

 

С 22 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ №585

ОТНОСНО: Промяна на инвестиционната програма за 2001 г.

 

На основание чл. 21, ал.1, т. 12 от ЗМСМА, Общински съвет прави промяна в Инвестиционната програма на Община В. Търново за 2001 год., както следва:

 

ОБЩО ЗА ФОНД “ПРИВАТИЗАЦИЯ - ИНВЕСТИЦИОНЕН”

било                                                 2 161 800 лв.

става                                                2 161 800 лв.

Функция 01 Общи държавни служби

Проектиране на подробен план за улично осветление на гр. В. Търново – част от Общинската програма за енергийна ефективност

Било                                                                0 лв.

става                                                         9 600 лв.

ИНВЕСТИЦИОНЕН РЕЗЕРВ

било /в т.ч. 43 095 лв. – технич.резерв по Общ.програма за енергийна

ефективност/ 59 782 лв.

става /в т.ч. 33 495 лв. - технич.резерв по Общ.програма за енергийна

ефективност 50 182 лв.

ПО ПЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА В. ЧИВЧИБАШИЕВА попита дали е заведено съдебно дело по отношение на стопанисването на обекта от бившите наематели и дали са възстановени някакви суми от тях.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ поясни, че от това, което е предмет на правния анализ, за да се определи цената на обекта, е видно, че няма пречки да бъде обявена процедура за приватизация.

Г-Н Р. РАШЕВ допълни, че не съществува пречка да бъде открита процедура за приватизация, като заяви, че по-пълна и точна информация дали е заведено дело ще получи малко по-късно, тъй като Общината води дела срещу не един и двама наематели и ползватели.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа "за", 1 глас "против" и "възд.се" няма, , Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 586

 

ОТНОСНО: Приемане на правен анализ, начална цена и начин за продажба на обособен обект: “Поземлен имот с построени в него училищна сграда, физкултурен салон и сграда котелно”на ул. "Драгоман" 16

 

На основание чл. 21, ал.1 т.8 от ЗМСМА , чл. 3 , ал.1, т.4 от ЗППДОбП, чл. 3 и чл. 6 от Наредбата за търговете и Решение № 503/2.08.2001 г. на ОбС, Общинският съвет - Велико Търново

1.Приема анализ на правното състояние на обособен обект “Поземлен имот с построени в него училищна сграда, физкултурен салон и сграда котелно” на улица "Драгоман" № 16” и утвърждава начална цена за продажба на същия в размер на левовата равностойност на 122 498 /сто двадесет и две хиляди четиристотин деветдесет и осем/ щатски долара.

2. За обекта да се проведе търг с тайно наддаване при следните условия:

- дата на търга - 30 дни след датата на публикуване на това решение в "Държавен вестник" ;

- начало на търга - 14,00 часа;

- място на търга - голямата зала на Общината;

- непарични платежни средства не се приемат.

3. За допускане до участие в търга кандидатите да закупят тръжна документацията срещу 50 лева и внесат депозит в размер на 26 433 лева.

4. Депозитът да бъде внесен по сметка № 508 848 1738 на Общинска агенция за приватизация при ТБ “Биохим”- клон Велико Търново - код 66 072 556. Заплащането на договорената цена, след приспадане на депозита, да се извърши по централния курс на БНБ спрямо щатския долар към деня на плащането по сметка № 308 848 1713 на Общинска агенция за приватизация, БИН 744-400-000-5 при ТБ “Биохим”- клон Велико Търново.

5. Закупуване на тръжна документация до 12,00 ч. на деня, предхождащ датата на търга; подаване на документи за участие в търга - до 17,30 ч. на деня ,предхождащ датата на търга.

6. Възлага на ОбАП да организира приватизационната сделка за обекта по установения от закона ред и взетите решения от ОбС.

7.При неявяване на купувачи, повторен търг за обекта да се проведе14 дни след датата на търга, при същите условния.

 

ПО ШЕСТА ТОЧКА – питания, Г-Н Р. РАШЕВ отговори на повдигнатите въпроси, като същия бе даден и в писмен вид. /отговорите на питанията приложени/.

 

ПО СЕДМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 18 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се", предложението не бе прието.

Г-Н И. СТОЯНОВ предложи прегласуване поради нарушаване на кворума.

Против прегласуването нямаше.

С 20 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 587

 

ОТНОСНО: Промяна на Решение № 482/0706.2001 г. на Общински съвет – Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1 от ЗМСМА, чл. 18, т. 4 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества и чл. 117, ал. 2 от Търговския закон, Общински съвет – В. Търново

1. Променя Решение № 482/07.06.2001 г. на Общински съвет – В. Търново, както следва:

Било: “Намалява капитала на “Десислава” ЕООД от 109 804,98 лв. на 94 391,66 лв., разпределени на 9 439 дяла по 10 лева всеки”.

Става: “Намалява капитала на “Десислава” ЕООД от 109 804,98 лв. на 94 391,66 лв., разпределени на 943 дяла по 100 лева всеки.”

 

ПО ОСМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 20 гласа "за", "против" няма" и 1 глас "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 588

 

ОТНОСНО: Намаляване капитала на “Десислава” ЕООД, гр. В. Търново

 

На основание чл. 21 т. 8 от ЗМСМА и чл. 18 т. 4 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества предлагам Общински съвет Велико Търново

  1. Намалява капитала на “Десислава” ЕООД гр. Велико Търново със стойността на продадените ДМА от 94 391,66 лв. на 88 875,23 лв., разпределени в 889 дяла по 100 лв. всеки един.
  2. Възлага на управителя на “Десислава” ЕООД да извърши регистрация на промените в капитала на дружеството пред ВТОС.

 

ПО ДЕВЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 20 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 589

 

ОТНОСНО: Намаляване на допълнителните резерви в баланса на ЕООД “Свежест” гр. Велико Търново

 

На основание чл. 21, ал.1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 18, т. 4 от НУУПСОЧКТД и във връзка с проведен търг за продажба на обекти водещи се към ЕООД “Свежест” – В. Търново, Общински съвет – В. Търново

  1. Отписва от баланса на “Свежест” ЕООД, намалявайки допълнителните резерви на търговското дружество следните обекти:
  2. № по ред

    Наименование на обекта

    Балансова стойност

    1

    ПП “Бузлуджа”

    3195,72

    2

    Бръснаро-фризьорски салон

    4245,34

    3

    Магазин “Бузлуджа”

    1208,05

    4

    ПП “Чолаковци”

    1738,25

    ОБЩО :

    10387,36

  3. Намалява допълнителните резерви на ЕООД “Свежест” от 75 857,48 лв. на 65 470,12 лв.
  4. Възлага на Управителя на ЕООД “Свежест” да отрази настъпилите промени по баланса на Търговското дружество.

По отношение на дискусиите по пета точка от дневния ред Г-ЦА М. ГЕРАСИМОВА отговори на поставените въпроси, заявявайки, че правният анализ е изготвен коректно. Делото, което е заведено от Общината, не касае собствеността на имота, а касае неиздължени наеми. За съжаление все още не е даден ход на делото, тъй като трябва да се съберат още доказателства. Процедурата е в ход.

Г-Н И. СТОЯНОВ, от името на групата "Социал-либерален съюз", поиска 10 мин. почивка.

Заседанието бе подновено в 10:40 часа.

ПО ДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА СТ. ТАНЕВА предложи процедурата по продажбата на общинския имот да се извърши не чрез конкурс, а чрез търг при същите условия, определени за конкурса, тъй като в общественото пространство конкурсите предизвикват негативни коментари.

Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че се надява известните негативни коментари да престанат, тъй като те вече "нямат политически смисъл" и допълни, че продажбата чрез конкурс до известна степен е полезна процедура. Той приведе пример със сградата на старото училище в с. Арбанаси, което е отдадено под наем за детска градина и понеже такава дейност не се развива, то, правомощията като Кмет на Общината, дават правото да се разреши на наемателя да извърши подобрения по законоустановения ред, който може да се провери с изготвената документация по въпроса.

Г-н Рашев заяви още, че има инициатива имотът да се закупи и допълни, че би трябвало ОбС да подкрепи идеята за провеждане на конкурс, за да може "мястото да се развива като туристическо, т.е. единственият начин да поставим условия да се развива туристически тази сграда и този имот, е провеждането на конкурс". При определянето на цената се отдава известно значение на предназначението на обекта, на бъдещите инвестиции в него, на разкриването на работни места.

Думата бе дадена на КМЕТСКИЯ НАМЕСТНИК НА С. АРБАНАСИ г-жа Койчева. Тя заяви, че подкрепя предложението и дава съгласие за откриване на процедура за имота, при условие ОбС да приеме голяма част от средствата приоритетно да се използва за с. Арбанаси.

Други изказвания не бяха направени.

 

Предложението на г-жа Танева бе подложено на гласуване, като с 9 гласа "за", 3 гласа "против" и 12 гласа "възд.се", същото не бе прието.

 

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на ОбА.

С 19 гласа "за", 2 гласа "против" и 4 гласа "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 590

 

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет

1.Дава съгласие за продажба след проведен конкурс на имот частна общинска собственост, намиращ се в с.Арбанаси, община Велико Търново кв.29 парцел ІІІ-170 по плана на с.Арбанаси с обща площ 2950 кв.м – представляващ училищна сграда, преустроена в “Пансионатен езиков център”.

2.Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой 92” ЕООД в размер на 183 157 лв., в т.ч. 78 962 лв. за подобрения, направени от наемателя.

3.Възлага на Кмета на Общината да предприеме действия за организиране и провеждане на конкурса при условия и ред, съобразно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 25 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се", Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 591

 

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

1.На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.50 от ЗОС, и чл.90 ал.2 и 3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество,Общински съвет – В. Търново

Дава съгласие за продажба на недвижим имот частна общинска собственост, намиращ се в гр.Велико Търново, ул.”Въстаническа” № 38, представляващ ателие за индивидуална творческа дейност с обща площ 45,52 кв.м.

2.Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой 92” ЕООД в размер на 10 296 /десет хиляди двеста деветдесет и шест/ лв.

3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички действия по продажбата в съответствие с изискванията на чл.85 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА ЧИВЧИБАШИЕВА попита каква собственост точно се заменя и добави дали това означава, че всеки може да предлага замяна на земеделски земи.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ подчерта, че в предложението не става ясно чия собственост са земеделските земи.

Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че в съдържанието на дневния ред не е записано ясно, че не става въпрос за замяна на недвижими имоти, което е станало вече с Решение 174/13.07.2000 год. на ОбС, а за утвърждаване на експертни оценки на тези имоти. Той направи пояснения относно собствеността на имотите.

По отношение на въпроса на г-жа Чивчибашиева, г-н Рашев отговори, че всеки може да предложи замяна, като всяко от тях се преценява от ОбА относно целесъобразността и законосъобразността му.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ репликира г-н Кмета заявявайки, че дневният ред се изготвя такъв, въз основа на материалите, постъпили от ОбА.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 19 гласа "за", "против" няма и 6 гласа "възд.се", Общинския съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 592

 

ОТНОСНО: Утвърждаване експертни оценки на имоти, съгласно Решение № 174/13.07.2000 год. на Общински съвет – Велико Търново

 

На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА и чл.35 ал.2 от ЗОС и във връзка с т.3 от решение 174/13.07.2000 г., Общински съвет – В. Търново утвърждава експертните оценки на имотите, както следва:

1.Недвижим имот № 051028 в землището на гр.Дебелец, община Велико Търново с площ 1,681 дка – 349 лв./дка

2. Недвижим имот № 023001 в землището на гр.Дебелец, община Велико Търново с площ 2,989 дка – 372 лв./дка

3. Недвижим имот № 107001 в землището на гр.Дебелец, община Велико Търново с площ 3,140 дка – 338 лв./дка

4. Недвижим имот № 019039 в землището на гр.Дебелец, община Велико Търново с площ 2,090 дка – 372 лв./дка

5. Недвижим имот № 094069 в землището на гр.Дебелец, община Велико Търново с площ 1,501 дка – 349 лв./дка

 

 

ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Г. СТЕФАНОВ заяви, че не става ясно от записаното каква стойност ще заплати молителят за замяната на земеделските земи. Би било по-ясно ако в предложението са посочени и цените на имотите. Той помоли ОбА и кмета на с. Арбанаси да обяснят разположението на земите спрямо регулацията на селото.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че наистина цената, на която се продава имота и разликата, която ще се доплати е значително по-висока от пазарната, защото става дума за земеделска земя, а не за земя в регулация.

По отношение на това дали парцелът може или не може да влезе в регулация г-н Кмета заяви, че същият няма отношение към регулацията. Проблемът с разширяването на туристическото селище е много сложен, поради факта, че становището на НИПК, по което Общината прави възражения, е с. Арбанаси да не се разширява.

Г-Н Г. СТОЙКОВ заяви, че лично той ще гласува за предложението, но добави, че Общината пропуска голяма възможност да реши проблема в свой интерес. В момента Община В. Търново не продава земеделска земя, а много сериозен ресурс. Става въпрос за точка в селото, която осигурява най-добра слушаемост и най-богато покриване на региона, като не случайно се иска такава голяма площ, което само по себе си означава, че тя ще се продава и за други антени, тъй като за работата на една антена са необходими не повече от 2-3 дка. В заключение г-н Стойков заяви, че Общината е пропуснала да осъзнае своя интерес и да направи така, че площта да се закупи не от един, а от много купувачи.

Г-Н И. СТОЯНОВ обясни, че провокиран от изказването на г-н Кмета, на г-н Стойков и молбата на г-н Йорданов, остава с впечатлението, че земята се продава на една "неразумна цена". Гражданите отлично знаят, че имотите в с. Арбанаси се продават на много по-различни цени и не е необходимо Общината да "подарява земя по 3,20 на кв.м.". Имайки предвид казаното до момента, г-н Стоянов предложи точката да се отложи за следваща сесия, за да може ОбА да има готовност "да отреагира с цена".

Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че неговите очаквания за реакцията на ОбС по отношение на това предложение се разминават с действителните. Според него въпросът би трябвало да е ясен за всички, имайки предвид, че на мястото има изградени съоръжения, собственост на "Дарик" радио. Той допълни, че нито той като Кмета на Общината, нито този състав на ОбС е разрешавал изграждането им, но фактите са такива – има построени антена и гаражи, които са собственост на радио "Дарик". В момента ОбА се опитва да "вкараме в ред нещо, което вече е извършено". В заключение г-н Рашев заяви, че не иска да коментира дали процедурата е извършена законно или не, но в момента договорката между страните е за 3,20 лв. на кв.м., имайки предвид, че цената на тази земя е 200 лв. на дка. Всеки може да си направи изводи от тези цифри.

Г-Н И.СТОЯНОВ оттегли предложението си за отлагане и допълни, че ако в предишния мандат е направено нещо незаконно, някой трябва да си понесе наказанието.

Други изказвания не бяха направени.

С 21 гласа "за", 1 глас "против" и 4 гласа "възд.се", Общинския съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 593

 

ОТНОСНО: Замяна на недвижим имот частна общинска собственост

1. На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.2 от ЗОС и чл.38 ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет - В. Търново дава съгласие за замяна на недвижим имот, собственост на “Дарик радио резонанс” ООД, съгласно Нотариален акт № 783/22.08.2001 г., представляващ земеделска земя VІІІ-ма категория в землището на с.Арбанаси, община Велико Търново, м.”Баба Маньовица”, парцел 714 с площ 534 кв.м с недвижим имот частна общинска собственост, АОД № 1232/17.07.2001 г., представляващ земеделска земя Х-та категория в землището на с.Арбанаси, община Велико Търново, масив 31 в северозападната част на парцел VІІІ с площ 1403 кв.м.

2. Разликата в площите на двата имота в размер на 869 кв.м да бъде заплатена от “Дарик радио резонанс” ООД по 3,20 лв./кв.м. или общо 2781 лв.

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички действия по замяната на имотите в съответствие с изискванията на раздел ІІІ от Наредбата за Оценката е точкова /максимален брой точки 100/ класирането става по общия брой натрупани точки. На първо място се класира кандидата, получил най-голям брой натрупани точки.

 

ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н С. ЗЛАТЕВ направи забележка на ОбА и лично на г-н Рашев, цитирайки Наредбата за реда на разпореждане, управление и стопанисване на общинско имущество, където е регламентирано, че се обявяват цените на заменящите се земи, което не е посочено в така направеното предложение.

Г-Н И. СТОЯНОВ подчерта, че не ободрява така предложения материал и отбеляза, че в момента за м. “Дълга лъка” текат процедури: искове на наследници срещу община, община срещу държава, наследници помежду си и пр. Г-н Стоянов изрази мнение, че имайки предвид един дългосрочен план за изграждане на още един пътен възел, не е уместно общината да се разделя с тази земя и предложи да не се подкрепя предложението.

Г-Н Р. РАШЕВ уточни, че земята, която предлага собственикът за замяна е общинска и се намира на брега на р. Янтра на м.“Дълга лъка” в източна посока, която Общината не може да използва. Земята е необходима на разширение на мелничен комбинат. Предложението на ОбА е за замяна на 48 декара обработваема земя трета категория, с която евентуално ще се оземлят безимотни или ще се продаде, с 15 декара девета категория.

Г-Н Т. П. Тодоров отбеляза, че ще гласува “за” предложението, но подчерта, че документите, които се предлагат трябва да бъдат стилистично и правописно издържани, за да няма колебание и двусмислици. В документите е записано: “равностойна по количество” земя, а г-н Рашев заявява “по качество”.

Г-Н П. Петров попита да ли е проверена цитирана земя в с. Леденик да не участва в някакъв бизнесплан, в следствие на който да са получени кредити от Фонд “Земеделие” и след това да се наложи Общината да ги развива.

Г-Н Р. Рашев отговори, че тежнения по актовете за собственост върху земята няма. Собствеността не е утежнена със залози, кредити, участия и т.н. След замяната Общината става пълноправен собственик на тази земя и ще се разпорежда с нея както намери за добре.

Г-Н Г. Георгиев попита след като земята не засяга Южния пътен възел и прилежащите му улици "защо тя е в дъното".

Г-Н А. Атанасов призова да се подкрепи предложението.

Г-Н С. ЗЛАТЕВ каза, че не е получил отговор на поставения от него въпрос.

Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че Общинския съвет взема решения по целесъобразност и в този случай не е законово задължително да бъде изписана цената на земята. Ползата за Общината е очевидна в разликата на категориите и всеки, който пожелае, може да се запознае с оценките.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 19 гласа “за”, “против” – няма и 5 “въздържал се”, Общински съвет прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 594

 

ОТНОСНО: Замяна на недвижим имот частна общинска собственост

 

1.На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.2 от ЗОС и чл.38 ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество,Общински съвет – В. Търново дава съгласие за замяна на земеделска земя в размер на 48,323 дка, представляваща парцел 15 масив 43 с площ 3,250 дка /трета кат./, парцел 14 масив 15 с площ 12,024 дка /трета и девета кат./, парцел 30 масив 56 с площ 6,051 дка /трета кат./, парцел 15 масив 42 с площ 5,099 дка /трета кат./, парцел 6 масив 55 с площ 7,000 дка /трета кат./, парцел 28 масив 13 с площ 8,000 дка /трета и девета кат./ и парцел 7 масив 57 /четвърта кат./ по плана за земеразделяне на с.Леденик, община Велико Търново, собственост на “СПРИНК” ЕООД гр.Велико Търново – Индустриална зона гр.Велико Търново с 15,268 дка общинска земя, представляваща част от парцел 7 и 8 от масив 28 по плана за земеразделяне на гр.Велико Търново.

2.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички действия по замяната на имотите в съответствие с изискванията на раздел ІІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ попита общинските съветници далиима някой против предложението на К по ИВСПОС да отпадне думата “кафе”.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ отбеляза, че е много съществено дали на подрастващите ще им се предлага и кафе или ще се изключи възможността за това.

Г-ЖА В. ЧИВЧИБАШИЕВА попита дали ще се налага да стои човек до автомата, за да обслужва учениците.

Г-Н И. СТОЯНОВ предложи да не се изключва думата “кафе”, да се приеме принципно решение, че в училищата до осми клас няма да има кафе, а след осми ще има.

Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ отбеляза, че дебатите в К по ИВСПОС са стигнали до решение, че кафето също е топла напитка и никой не е имал намерение да спира продажбата на топли напитки, защото въпреки всичко става въпрос за училища, където освен малки ученици има и големи, които вместо да пият кафе в заведенията наоколо, в които се и пуши, могат да пият кафе в училището. Автоматът ще се използва и от учителите.

Г-Н А. АТАНАСОВ подчерта, че в К по ИВСПОС са решили текстът да остане само “топли напитки”, тъй като не е ясно дали има Наредба, която да забранява или разрешава продажбата на кафе в училищата.

Г-ЖА В. ТОДОРОВА каза, че от медицинска гледна точка не е желателно учениците да пият кафе и предложи да има топъл шоколад.

Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ предложи да се прекрати дискусията и да се премине към гласуване.

Г-Н Р. РАШЕВ определи спора като чисто езиков и като лекар е имал предвид безкофеиново кафе.

 

Други изказвания не бяха направени.

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 595

 

ОТНОСНО: Отдаване под наем на части от имоти публична общинска собственост

 

1. На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.12 ал.4 от ЗОС и чл.11 ал.2 от НРПУРОИ, Общински съвет – В. Търново дава съгласие за отдаване под наем на части от имоти публична общинска собственост, представляващи площи до 4 кв.м, определени от директорите на съответните училища за монтиране на автомати за топли напитки.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе търгове с явно наддаване за отдаването им под наем при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от НРПУРОИ и начални тръжни цени, определени съгласно гл.VІІІ от същата наредба.

 

ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 596

 

ОТНОСНО: Извършване на ремонтно-възстановителни работи в отдадени под наем имоти общинска собственост и прихващане на стойността им от наемната цена

 

1.На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.17 ал.2 от ЗОС, чл.231 ал.2 от ЗЗД, чл.22 ал.2 от НРПУРОИ, Общински съвет – В. Търново

Дава съгласие да бъдат извършени реконструкции и ремонт на парокотелна инсталация в имот частна общинска собственост, намиращ се в гр.Велико Търново, ул.”Независимост” № 17 от наемателя “ФСО” ООД гр.София, като стойността на ремонтно-възстановителните работи бъде прихваната от наемната цена, но не повече от 1 месечен наем в размер на 2683 лв.

2.Наемателят да документира всички разходи по реконструкцията и ремонта пред отдел “Общинска собственост”.

 

ПО СЕДЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че недвижимите имоти, които са в квартала между улиците “Славянска”, ул.“Йоновка”, т. нар. “Стадион” не са парцелирани. Те се стопанисват от ОП “Спортни имоти”. От всички имоти се събира наем, има изработен план. Ледената пързалка в момента не се стопанисва и е внесена молба да бъде прекратен договора.

Други изказвания не бяха направени.

С 23 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 597

 

ОТНОСНО: Отмяна на Решение № 531/10.09.1997 г.

 

  1. На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет – В. Търново отменя Решение № 531/10.09.1997 г. относно учредено право на ползване върху недвижим имот частна общинска собственост – Ледена пързалка.
  2. Общински съвет – В. Търново възлага на Кмета на Община В. Търново да предприеме действия за приемане и стопанисване на частна общинска собственост обект Ледена пързалка.

 

ПО ОСЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Р. РАШЕВ поясни защо материалите се представят сега. За всеки отделен случай, както е предвидено в Наредбата за реда на придобиване, разпореждане и управление на общинско имущество, може да се вземе решение за разсрочено плащане.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 598

 

ОТНОСНО: Разсрочване на парично задължение към Община В. Търново вследствие сключена правна сделка

 

1.На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 183, ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – В. Търново дава съгласие да бъде разсрочено паричното задължение в размер на 215 763 лв. на ЕТ “Панов” към Община В. Търново, възникнало в резултат на сключена правна сделка по разпореждане с общинско имущество, а именно продажба на имот частна общинска собственост, намиращ се в гр. В. Търново, ул. “Никола Габровски” № 63 – бивша детска градина “Зора”.

2.Преди подписване на договора ЕТ “Панов” да внесе:

-30 % от сумата в размер на 62 208 лв.

всички дължими данъци и такси в размер на 8403 лв.

3.Одобрява погасителен план за заплащане на останалата част на задължението на 6 /шест/ равни тримесечни вноски, както следва:

-до 01.04.2002 г – 24192 лв.

-до 01.07.2002 г – 24192 лв.

-до 01.10.2002 г – 24192 лв.

-до 01.01.2003 г – 24192 лв.

-до 01.04.2003 г – 24192 лв.

-до 01.07.2003 г – 24192 лв.

При просрочие на вноските се дължат законните лихви за задължения към бюджета.

 

ПО ДЕВЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Г. СТЕФАНОВ отбеляза, че по този въпрос е решил да гласува против, не защото е против, а за да даде наказателен вот.

Други изказвания не бяха направени.

С 24 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 599

 

ОТНОСНО: Разсрочване на парично задължение към Община В.Търново вследствие сключена правна сделка

 

1.На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА и чл.183 ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – В. Търново

Дава съгласие да бъде разсрочено парично задължение в размер на 592,60 лв. на Валентин Недев към Община Велико Търново, възникнало в резултат на сключена правна сделка по разпореждане с общинско имущество, а именно: продажба на имот частна общинска собственост, намиращ се в гр.Велико Търново, ул.”Поп Матей” № 5.

2.Одобрява погасителен план за заплащане на задължението както следва:

- до 31.12.2001 г. – 100,00 лв.

- до 01.07.2002 г. – 200,00 лв.

- до 01.12.2002 г. – 292,60 лв.

При просрочие на вноските се дължат законните лихви за задължения към бюджета.

 

ПО ДВАДЕСЕТА ТОЧКА Г-Н Т. П. ТОДОРОВ отбеляза, че е съгласен с мотивите, но попита какво ще стане с досегашните автомобили.

Г-Н И. СТОЯНОВ предложи към т. 3 да се добави “Възлага на Кмета на Община В. Търново да предприеме действия по продажбата на неизползваемите леки автомобили”, имайки предвид двете “Лади” и едната “Ниса”, които са спрени от движение.

Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че самото решение му дава право да обяви възлагане на обществени поръчки за покупка на два автомобила от съответния клас. Когато приключи процедурата по закупуване на автомобилите, ще се внесе предложение за старите автомобили.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ представи предложението на К по ИВСПОС автомобилите да се закупят на лизинг.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че това е безсмислено, тъй като по този начин фирмите-участнички ще завишат цената.

Други изказвания не бяха направени.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на К по ИВСПОС.

С 4 гласа “за”, 4 “против” и 14 “въздържал се”, предложението не бе прието.

 

Предложението на ОбА бе подложено на гласуване.

С 22 гласа “за”, “против” – няма и 2 “въздържал се”, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 600

 

ОТНОСНО: Закупуване на автомобили за нуждите на Община Велико Търново

 

На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, Общински съвет

Дава съгласие да бъдат закупени 2 нови автомобила от среден клас – до 2000 куб. см за нуждите на Община Велико Търново със средства от Инвестиционната програма на Общината.

Кметът на Община Велико Търново да предприеме действие по откриване на процедура по Закона за обществените поръчки с предмет “Закупуване на 2 нови автомобила от среден клас – до 2 000 куб. см.“

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ПЪРВА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

 

С 24 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 601

ОТНОСНО: Определяне цена на услуга

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА и чл.2 от Закона за местните данъци и такси, Общински съвет,

Определя цена за 1 бр. карта на линия в размер на 20,00 /двадесет/ лева.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ВТОРА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 602

 

ОТНОСНО: Актуализация на наема при ползване на земя от Общинския поземлен фонд считано от 01.10.2001 год.

 

1.На основание чл.21 ал.2 от ЗМСМА утвърждава размера на базовата цена на наема при ползване на земи от Общинския поземлен фонд, считано от 01.10.2001 год.за стопанската 2001/2002 год. изчислен при минимална работна заплата за страната 100 лв. /сто лева/.

Приложение № 1: Таблица за размера на наема при ползване на земи от Общинския поземлен фонд изчислен при минимална работна заплата – 100 лв.

ПО ДВАДЕСЕТ И ТРЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 603

 

ОТНОСНО: Откриване на производство по отчуждаване за улица ОК ОК 888-898, Велико Търново

 

Съгласно чл.21, ал.1, т. 11 от ЗМСМА, чл.22 от Закона за общинската собственост и на основание одобрено изменение на Застроителния и регулационен план за кв.264 и Частично изменение на регулационния план за кв.267 със заповед № 910/21.10.1996 г.,Общински съвет Велико Търново

1. Открива производство по отчуждаване на имоти пл. №№ 448, 470, 473 и 474 от кв.264 и кв.267 по плана на гр.Велико Търново, собственост на физически лица за изграждане на обект, публична собственост – общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, улица ОК ОК 898-890а-890-888, Велико Търново.

2.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да проведе процедурите по гл.ІІІ от Закона за общинската собственост.

ПО ДАВАДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТА ТОЧКА Г-Н А. ВЕЛИКОВ предложи точката да се отложи за следващата сесия и при обсъждането на материала К по К и КИНВП да покани представители на творческия състав на Театъра, на Синдикатите, за да може да се получи една по-пълна информация за състоянието на театъра.

Г-Н Р. РАШЕВ отбеляза, че не може на следващата сесия да се внесе предложение за субсидирането на театъра през следващата година. Инициативата трябва да дойде от Министерството на културата, за да се видят параметрите, тъй като основната част от средствата се отпускат от Министерството.

Г-Н А. ВЕЛИКОВ отбеляза, че приема изказването на г.-н Рашев като подкрепа на своето предложение, тъй като според него отчетът не е достатъчно пълен и точен.

Г-Н Р. РАШЕВ подчерта, че идеята е не Общината да поема инициативата, а Министерството, за да може да се запази размера на субсидията.

Г-Н С. ДИМИТРОВ заяви, че носи отговорност за своите действия и допълни, че дори да се отложи точката, отчетът няма как да се промени до следващата сесия. Този отчет се дава за изразходваната субсидия, освен това се дава отчет за дейността на Театъра на базата на съвместното финансиране от Министерството на културата. Г-н Димитров отбеляза, че отчетът не е пълен само в аспекта, че е до 30.10.2001 г. и прочете данните до края на ноември и програмата до края на декември. Отчетът показва, че цифрите, които са гласувани миналата година, "не са отишли напразно". Театърът дава отчет както пред Министерството на културата, така и пред финансовите органи.

Г-Н Б. АНГЕЛОВ отбеляза, че не вижда в предложения материал проект за решение.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ прочете записаното предложение на К по ККИНВП.

Г-ЖА В. ТОДОРОВА предложи да се даде думата на присъстващите в залата театрали.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ попита присъстващите в залата има ли някой който желае да се изкаже по разисквания въпрос.

Г-н Кирил Ангелов изказа желание да изрази своето мнение.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване процедурното предложение за отлагане на разисквания, направено от г-н Великов.

 

С 10 гласа “за”, 4 “против” и 7 “въздържал се”, предложението не бе прието.

 

Г-Н К. АНГЕЛОВ отбеляза, че от отчета не става ясно как точно и дали наистина пълноценно са използвани средствата и изнесе факти опровергаващи посочените в отчета на ДМТ “К. Кисимов”.

Г-Н А. АТАНАСОВ се изказа в подкрепа на г-н С. Димитров, заявявайки, че тези разговори трябва да се провеждат и изясняват в постоянните комисии на Общинския съвет и подчерта, че несвършената работа в тях доведе до този разговор, който се провежда в залата. Г-н Атанасов предложи да се гласува отлагането на точката.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на г-н Атанасов.

 

С 12 гласа “за”, 2 “против” и 9 “въздържал се”, предложението бе прието.

 

Г-Н Б. АНГЕЛОВ обясни отрицателния си вот.

Поради изчерпване на дневния ред г-н Тодоров закри заседанието на 12.30 ч.

Препис от протокола се изпраща на Областния управител и Районна прокуратура за сведение.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:…………………

                                       /Т.Д.Тодоров/

ПРОТОКОЛИРАЛ:…………….

                                   /М. Цонева/

 

 

 

ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

 

……………. …               ………….           ……………

/К.Джанабетска/          /П.Гагова/              /М.Михов/

 

……………                       …………….

/П. Петров/                        /Ст. Витанов/

 

 

Обратно в заседания