ПРОТОКОЛ
№ 31
ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ПРОВЕДЕНО НА 06.07.2001 ГОДИНА ОТ 9:40 ЧАСА В ЗАЛАТА НА ОБЩИНАТА
На заседанието присъстваха 36 /тридесет и шест/ общински съветника, отсъства 1 /един/ общински съветник – г-н Иван Николов Манчев.
Присъстваха още: г-н Константин Дочев – Областен управител, г-н Румен Рашев – кмет на Общината, г-н Иван Панайотов – зам-кмет на Общината, г-жа Мина Илиева – секретар на Общината, началници на отдели към ОбА, журналисти и граждани.
Заседанието бе открито от г-жа К. Джанабетска - зам-председател на Общинския съвет, която прочете препис-извлечение от Протокол № 49 от заседание на Общинската избирателна комисия, проведено на 26.06.2001 год., приела единодушно Решение № 348 на ЦИК, с което г-н Димитър Цветков Йорданов се обявява за избран за народен представител от ІV-ти многомандатен Великотърновски избирателен район. Г-жа Джанабетска поздрави г-н Д. Йорданов от името на Председателството и изрази увереност, че той ще работи в 39-то Народно събрание за повишаване и утвърждаване на доверието към политическите сили в РБългария и в името на обществения интерес и благото на гражданите на Община В. Търново.
Г-ЖА ДЖАНАБЕТСКА обяви решение № 202 за влизането в ОбС на д-р Божидар Ангелов, след което д-р Ангелов положи клетва като общински съветник.
Г-жа Джанабетска даде думата на общинските съветници за обсъждане на така предложения
дневен ред
Г-жа Джанабетска предложи като т.13 да бъде включена точката "Продължаване на участието на Общината в проект "Екоинспекция на обществени начала".
Г-Н СТ. ВИТАНОВ направи предложение, обсъдено с Председателството за отпадане на т.13. Той предложи графикът да се обсъди до 26.07.2001 год., когато е последната сесия за полугодието.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ уточни, че след като в момента съществува в дневния ред т.13, не може да се сложи втора точка 13. Първо би трябвало да се гласува отпадане на включената т.13 в проекта за дневен ред и тогава да се гласува нова.
Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ предложи в дневния ред да се включи като т.14 въпросът, поставен в молбата на Управителя на "Обредни дейности" ЕООД.
Г-Н И. СТОЯНОВ възрази срещу предложението на г-н Казанджиев, като се обоснова с това, че не е представен проект за решение, липсва мнение на Комисия, в ОбС е внесено само едно писмо от Управителя на дружеството.
Г-ЖА ДЖАНАБЕТСКА подложи на гласуване предложението за новата точка 13 – "Продължаване участието на Община В. Търново в проект "Екоинспекция на обществени начала."
Поради неточности в преброяването на гласовете по точката, г-жа Джанабетска предложи прегласуване.
С 32 гласа "за",1 глас "против" и 2 гласа "възд.се", предложението за прегласуване бе прието.
С 26 гласа "за",4 гласа "против" и 5 гласа "възд.се", предложението за нова точка 13 бе прието.
Г-Н А. ВЕЛИКОВ взе думата за обяснение на отрицателен вот заявявайки, че ОбС току-що направи грубо неуважение към персоните на самите общински съветници и допълни, че това е прецедент в работата на Съвета да се включва в дневния ред точка, по която няма и "един ред материал". Той изрази съжалението си за тези, които вероятно са се самозаблудили в добронамереността на предложението и добави, че групата на ДЛ не е против това предложение.
С 35 гласа "за", "против" няма и 1 глас "възд.се" предложението за отпадане на т.13 от проекто-дневния ред бе прието.
Във връзка с предложението за нова т.14, г-жа Джанабетска съобщи, че след направена справка с Правилника за организацията и работата на ОбС е уточнено, че представител на общинска фирма не може да внася предложения в ОбС.
Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ оттегли предложението си.
С 36 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общински съвет прие следния
ДНЕВЕН РЕД
ПО ПЪРВА ТОЧКА от дневния ред думата бе дадена на Г-ЖА А. ГЕНЧЕВА, която изрази съжалението си от раздялата и в същото време благодарността си за добре свършената работа от досегашния Председател на ОбС и му пожела и за в бъдеще като депутат да продължава така отговорно, с чувство на дълг и морал да изпълнява своите задължения.
Г-Н Д. ЙОРДАНОВ благодари за топлите думи и пожела да вземе думата след избора на новия Председател.
Г-ЖА А. ГЕНЧЕВА заяви, че ОбС е изправен пред решаването на един много важен въпрос и изтъкна някои професионални и личностни качества, които Председателя на ОбС трябва да притежава. Тя предложи кандидатурата на г-н Тодор Дамянов Тодоров за Председател на ОбС.
Други предложения не бяха направени.
Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА обяви състава на досегашната Комисията по провеждане на таен избор като допълни, че се налага избор на нов член, тъй като г-н Тодор Д. Тодоров досега е изпълнявал такава функция. Г-н П. Коджабашев предложи г-ца Ж. Минчева за член на Комисията.
С 35 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Комисията по провеждане на таен избор, заедно с направеното предложение, бе избрана в следния състав: г-жа Петранка Гагова – председател и членове: г-н Ангел Великов, Г-н П. Казанджиев, г-н Т. П. Тодоров, г-н П. Пацев, г-н Хр. Димитров и г-ца Ж. Минчева.
След проведеното гласуване г-жа П. ГАГОВА прочете Протокола на Комисията за избор на Председател на ОбС – В. Търново.
Резултатите от гласуването са, както следва: ЗА – 19 гласа; ПРОТИВ – 15 гласа; ВЪЗД.СЕ – 2 гласа – ОБЩО гласували – 36 общински съветника. Заключението на Комисията по таен избор е, че съгласно чл.30, ал.4, т.4 от ЗМСМА се счита за избран за Председател на ОбС г-н Тодор Дамянов Тодоров Г-жа Гагова поясни, че Протоколът е подписан от един член с "особено мнение", като след подписа му е записана забележка: "Подписът е с "особено мнение", което ще бъде внесено в законноустановения срок". /Протоколът на Комисията приложен/.
В резултат на проведеното тайно гласуване за избор на Председател на ОбС, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 483
ОТНОСНО: Избор на Председател на Общински съвет – Велико Търново
На основание чл. 24 ал.1, във вр. с чл. 30, ал.4, т.4 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново,
Освобождава досегашния Председател на ОбС г-н Димитър Цвятков Йорданов и избира за Председател на Общински съвет – Велико Търново г-н Тодор Дамянов Тодоров.
Думата бе дадена на члена на Комисията по таен избор Г-Н А. ВЕЛИКОВ за обяснение на подписания от него, Протокол на същата с "особено мнение". Той заяви, че писменият текст на "особеното мнение" ще бъде внесен така, както е било съобщено от Председателя на Комисията. Г-н Великов информира целия Общински съвет и обществеността за това, че общинските съветници на това свое заседание са гласували незаконно и показа бюлетината, с която е гласувано. Той поясни, че в Правилника, който самият ОбС е приел е записано в чл.50, че "Решенията на ОбС- В. Търново се вземат с явно гласуване с мнозинство повече от половината от присъстващите съветници, с изключение на тези по чл.27, ал.4 от ЗМСМА. Съветът може да реши гласуването да бъде тайно.
Ал.2. Гласуването е лично и задължително. Гласува се "за", "против" или "възд.се".
Г-н А. Великов обърна внимание на факта, че на бюлетината отсъства един от трите атрибута и допълни, че това е достатъчно основание, за да бъде изборът унищожаем.
Г-ЖА А. ГЕНЧЕВА попита дали член на Комисията има право да държи бюлетина в себе си.
Г-ЖА П. ГАГОВА заяви, че бюлетините – 36 на брой, с които е гласувано, са запечатани в плик, подписан от нея. Тя допълни, че бюлетината, която г-н Великов има в себе си е празна и помоли Председателството да реши какво да прави с нея.
Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА прочете текста на чл.24, ал.1 от ЗМСМА, където ОбС избира от своя състав председател на съвета, изборът се провежда с тайно гласуване и за избран се смята кандидатът, който е получил повече от половината от гласовете от общия брой на съветниците. Според така проведената процедура, която може да бъде оспорвана, общинските съветници са направили следния избор: г-н Т. Д. Тодоров е получил 19 гласа "за" и заема мястото на Председател на ОбС – В. Търново. Г-жа Джанабетска поздрави новоизбрания Председател и му пожела успех в работата и допълни, че се надява да работи активно в гражданския сектор и да развива партньорството с всички институции, които желаят да работят за Велико Търново.
Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ не скри своето вълнение и благодари на всички, които са подкрепили неговата кандидатура, както и изрази своето уверение към онези, които не са го направили, че ще се старае във времето да ги опровергае и да ги накара да съжаляват, че не са го подкрепили. Г-н Тодоров изрази мнението си, че въпреки опитите да бъде подложен на съмнение изборът му за Председател на ОбС, то същият като такъв поставя пред него три проблема: лично предизвикателство, голяма отговорност и признание. Той допълни, че за една година и осем месеца съвместна работа в ОбС означава, че са установени определени контакти между общинските съветници, а още по-голямо предизвикателство е и това, че поема поста на Председател на ОбС след човек, който сериозно вдигна летвата на председателския пост. Г-н Тодоров изрази своето категорично мнение, че оттук нататък основните принципи, от които ще се ръководи ще са конструктивизъм, колегиалност и коректност към всички съветници, независимо кой на коя група политически партии принадлежи.
Думата бе дадена на г-н Д. ЙОРДАНОВ, който не скри вълнението си и се обърна към съветниците с "колеги".Той поздрави новия Председател и заяви, че въпреки крехкото мнозинство, с което бе избран, той ще направи необходимото да продължи правеното от него досега, а именно диалогичността и конструктивната атмосфера на работа в Съвета. Г-н Д. Йорданов изрази увереността си, че тези общински съветници, които не са гласували за кандидатурата на г-н Тодоров, след време ще признаят, че са можели да го направят.
Г-н Д. Йорданов благодари на всички за търпението, за критиките, които е понесъл като Председател и за всичко онова, което всички общински съветници заедно са направили за Общината, за хората от гр. В. Търново и за хората на Община В. Търново. Той благодари и на журналистите за тяхната толерантност и снизходителност към него, а така също благодари и на кметове, кметски наместници и граждани за доброто отношение и добрата съвместна работа.
В заключение г-н Д. Йорданов заяви, че се чувства по-можещ и по-знаещ от съвместната работа и обеща, че тези свои качества ще продължи да ги употребява и в "по-големия парламент в полза на нашата Община и на нашите граждани." Г-н Д. Йорданов връчи на новия Председател символичен подарък.
Приветствия към г-н Д. Йорданов отправиха представители на Сдружението на кметовете от Великотърновска община с пожелания от сега нататък, като народен представител, той да работи за решаване проблемите на кметствата и на цялата Община.
Приветствия бяха отправени и към новоизбрания Председател с пожелания да има голямото търпение, внимание и разбирателство към проблемите на кметовете и кметските наместници в Община В. Търново.
Г-Н Р. РАШЕВ взе думата, за да честити на г-н Т.Д.Тодоров с избирането му на поста Председател на ОбС като допълни, че "няма да му подарявам букети и подаръци, а само проблеми оттук нататък." Той благодари и на целия ОбС за това, че местната власт във Велико Търново е направила един много добър сигнал към обществото с това, че още на първата сесия след парламентарните избори ОбС е избрал свой Председател. Г-н Рашев допълни, че след успеха на Общината – да има бивш Председател на ОбС народен представител, той се удвоява с това, че няма друг Председател на ОбС, когото гражданите да са избрали в Народното събрание. Той изрази убеждението си, че г-н Д. Йорданов ще бъде защитник на целия регион и на Община В. Търново в частност.
Г-н Рашев изрази и някои свои опасения от това, че след издигането на една кандидатура за Председател на ОбС е бил убеден, че всички общински съветници ще бъдат единни и допълни, че искрено се надява да няма политическо разделяне в току-що проведеното гласуване. Г-н Рашев заяви, че всички политици трябва да загърбят в известна степен своите политически пристрастия и да работят в полза на обществото и на гражданите на Общината. Той подчерта, че общинската администрация и ОбС , независимо от резултатите от проведените парламентарни избори на 17.06. т.г. имат още две години работа и ангажимент към гражданите на Велико Търново като трябва отново да се заслужи тяхното доверие.
В заключение г-н Рашев заяви своята категорична увереност, че г-н Т.Д.Тодоров е човекът, който е в състояние в много голяма степен да загърби партийните пристрастия и да работи за общото добруване на всички граждани на Общината.
Г-Н Т.Д. ТОДОРОВ информира колегите си, че в 11:30 часа, пред паметника на Стефан Стамболов се организира поднасяне на уважение и почит към паметта на видния политик и държавник и прикани общинските съветници да окажат почитта си към Стефан Стамболов. Той предложи 45-минутно прекъсване, против нямаше.
Заседанието бе прекъснато от 11:20 до 12:15 часа.
Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ възобнови заседанието в 12:20 часа.
ПО ВТОРА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 24 гласа "за", 1 глас "против" и "възд.се" няма, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 484
ОТНОСНО : Включване на обекти в програмата за приватизация за 2001 година и откриване на процедура за същите
На основание чл. 21,ал. 1, т.8 от ЗМСМА и чл.3,ал.1, т. 4 и чл. 21,ал.1 от ЗППДОбП, Общински съвет
1.Включва в програмата за приватизация за 2001 година и открива процедура за приватизация на обособени обекти, собственост на Община - Велико Търново, както следва: магазин / източен/ на ул."Бачо Киро" № 14 , магазин на ул."Оборище" №12 "Г", помещение на ул."Оборище" №12 "Ж", магазин на ул."Оборище" № 6 "Ж", магазин на ул."Оборище" №6 "Г" , кафе-сладкарница на ул."Оборище" № 10 "Ж", магазин на ул."Симеон Велики" № 6 "Б" , магазин на ул."Симеон Велики " № 6 "Е" , работилница на ул."Проф.Ил.Янулов" №1 "Г", помещение /изток/ на ул."Проф.Ил. Янулов" №1 "Б", помещение /запад/ на ул."Проф.Ил.Янулов" №1 "Б", механа на ул."Г.Мамарчев" № 14, бръснарски салон на ул."Ксилифорска" № 1 "В", 3 бр. магазини на ул."Пиколо" № 6 .
2.Забранява извършването на разпоредителни сделки с ДМА на обектите,сключването на договори за дялово участие,наем, съвместна дейност, обезпечаване на вземания и сключването на договори за кредит,освен с разрешение на Общинския съвет.
3.Възлага на ОбАП да извърши необходимите действия по осъществяване процедурата за приватизация на обектите по установения от закона ред и взетите решения от Общинския съвет .
ПО ТРЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 27 гласа "за", 1 глас "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 485
ОТНОСНО : Приемане на актуализиран анализ на правното състояние и актуализирана пазарна оценка на “Свежест” - ЕООД - Велико Търново.
На основание чл.21, ал.1, т.8, във вр. с т.9 от ЗМСМА, чл. 3, ал. 1, т. 4; чл.20, чл.22, чл.23, чл.25, ал.2 и 3 от ЗППДОбП; чл.2 ал.1 и 2 от Наредбата за конкурсите ; чл. 3 от Наредбата за придобиване при облекчени условия на дялове и акции - собственост на държавата и общините, реш. №250/1996 г. и във връзка с реш.№ 933/1999 г., и 335/13.02.2001 г Общинския съвет
1. Отменя решения №№ 100/13.04.2001 г и 202/20.07.2001 г, относно определяне начална цена и начин на приватизация на 70 на сто от дяловете на "Свежест" ЕООД - Велико Търново.
2. Приема актуализиран анализ на правното състояние и актуализирана пазарна оценка на “Свежест” ЕООД - Велико Търново в размер на левовата равностойност на 173 608 щатски долара .Утвърждава информационен меморандум и конкурсна документация за продажба на дружеството.
3.Определя начин на продажба на “Свежест”ЕООД - В. Търново както следва:
3.1 за продажба чрез конкурс се определя дял, представляващ 56 на сто от капитала на дружеството;
3.2. за удовлетворяване на реституционни претенции се определя дял, представляващ 24 на сто от капитала на дружеството;
3.3. за закупуване от правоимащи по чл.5 ал.2 от ЗППДОбП се определя дял, представляващ 20 на сто от капитала на дружеството.
4. Продажбата на 56 сто от капитала на дружеството, представляващ пакет от 712 дяла да се извърши при следните условия:
4.1. Цена - не по-ниска от левовата равностойност на 97 221 щатски долара.
4.2. Начин на плащане - еднократно в български лева по централния курс на БНБ за съответния ден, след приспадане на депозита по същия курс. Непарични платежни средства не се допускат.
4.3.Заплащането на договорената цена и представянето на декларация по § 9 от ПЗР на ЗППДОбП са условия за подписване на договора.
4.4.Собствеността върху дяловете, предмет на приватизационната сделка преминава в купувача след заплащане на договорената цена.
4.5.Запазване предмета на дейност на дружеството и забрана за продажба за срок от 2 години, след сключване на договора.
4.6 Запазване на съществуващите работни места за срок от 2 години.
4.7 В случай на участие в конкурса на юридическо лице по чл.25,ал.3 от ЗППДОбП, предложената от същото цена се дисконтира по нормативно установения ред, като предложението в този случай трябва да съдържа и начина на обезпечаване плащането на неизплатената част от цената .
5. Продажбата на общ дял в размер на 20 на сто от капитала на дружеството, представляващ пакет от 254 дяла да се извърши по реда на Наредбата за придобиване при облекчени условия на дялове и акции -собственост на държавата и общините и за безвъзмездно получаване на акции - собственост на държавата както следва:
6.1 Определя се начална дата за продажба на общ дял, датата на публикуване на това съобщение в “Държавен вестник”.
6.2 Заявления за придобиване на общ дял при преференциални условия се подават в тримесечен срок в дружеството на адрес: Велико Търново, ул. Н. Габровски" № 69 “Свежест” ЕООД.
7. Неусвоената част от дяловете, заделени за реституционни претенции и за лица по чл. 5, ал.2 от ЗППДОбП да се закупят от основния купувач при цена за дял, равна на цената достигната на проведения конкурс в 24 месечен срок от датата на договора за продажба на основния дял.
8. Закупуване на информационен меморандум и подаване на документи за участие в конкурса в 31 дневен срок след публикацията на това решение в Държавен вестник . Цена на информационния меморандум - 300 лева; място за закупуване - ст. 419 на общината; време за закупуване - всеки работен ден до 17,30 часа ;оглед -след закупуване на документация.
9. За допускане до участие в конкурса кандидатите заплащат депозит в размер на 22 206 лева по сметка 508 848 1738 на Общинска агенция за приватизация - В.Търново при ТБ”Биохим” В. Търново, код 66 072 556 . Разликата между договорената цена и депозита да се внесе по сметка 308 848 1713 на Общинска агенция за приватизация - В.Търново при ТБ”Биохим” В. Търново, БИН 744-400-000-5, код 66 072 556. Непарични платежни средства не се приемат.
10. Възлага на Общинската агенция за приватизация да организира приватизационната сделка по установения от закона ред и взетите решения от Общинския съвет.Определянето на купувача да се извърши от конкурсна комисия, назначена със заповед на кмета на общината, издадена на основание решение № 57/19.01.2000 г
11. При неявяване на купувачи срокът за закупуване на информационен меморандум и подаване на документи за участие в конкурса да се удължи с 15 дни след сроковете, посочени в т. 8 на това решение.
ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 27 гласа "за", 1 глас "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 486
ОТНОСНО: Промяна начина на приватизация на обособен обект “Средновековни кули” до “Владишки мост”
На основание чл. 3 ,ал. 1, т. 4 от ЗППДОбП; чл21,ал.1, т. 8 от ЗМСМА; чл4 и 6 ал. 1,2,3 от Наредбата за реда за изкупуване на предприятия или обособени техни части без търг или конкурс от лицата по чл. 35 от ЗППДОбП; чл. 3 и 6 от Наредбата за търговете и решения №№ 213/25.07.1996 г. и 413/12.04.2001 г. на Общинския съвет, Общински съвет
1. Променя начина на приватизация на обособен обект “Средновековни кули /от южната страна/ ” до “Владишки мост” от " продажба по реда на чл. 35 от ЗППДОбП" на " търг с тайно наддаване".
2. Определя начална цена за продажба на обекта в размер на левовата равностойност на 9 503 щатски долара.
3. Утвърждава тръжна документация , договор за продажба и условия за провеждане на търга, както следва:
-търгът да се проведе в едномесечен срок от датата на публикация в Държавен вестник. Начало на търга - 14,00 часа ;
- място на търга - в голямата зала на Общината ;
- подобренията в обекта се заплащат на наемателя според оценката им - извън договорената цена ;
- непарични платежни средства не се приемат.
4. За допускане до участие в търга кандидатите да закупят тръжна документацията срещу 50 лева и внесат депозит в размер на 1 979 лева .
5. Депозитът да бъде внесен по сметка № 508 848 1738 на Общинска агенция за приватизация при ТБ “Биохим”- клон Велико Търново - код 66 072 556. Заплащането на договорената цена, след приспадане на депозита, да се извърши по централния курс на БНБ спрямо щатския долар към деня на плащането по сметка № 308 848 1713 на Общинска агенция за приватизация, БИН 744-400-000-5 при ТБ “Биохим”- клон ВеликоТърново.
6. Закупуване на тръжна документация до 12,00 ч. на деня предхождащ датата на търга ; подаване на документи за участие в търга - до 17,30 ч. на деня, предхождащ датата на търга в стая 419 на Общината .
7. Възлага на ОбАП да организира приватизационната сделка за обекта по установения от закона ред и взетите решения от ОбС.
8.При неявяване на купувачи, повторен търг за обекта да се проведе в 14- дневен срок след датата на търга, при същите условия.
ПО ПЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н АТ. АТАНАСОВ изрази мнението си, че от представената справка ясно се вижда каква ще е икономията и допълни, че групата на ДЛ обръща внимание на това, че всяка следваща година, показвайки намаления разход в общинския бюджет, трябва да се обръща специално внимание на това, как ще се осъществява намаляването на разходите, за да не се допусне после покриването му от кредит.
Г-н Атанасов попита г-н Кмета на Общината относно проект на стойност 1 млн.лв. за производство на енергоспестяващи лампи, иницииран още по времето на предишния мандат, като помоли за по-голямо разяснение по въпроса – какво е направено досега, защо не е продължена идеята и каква е причината, за да няма резултат по този проект.
По първата част от изказването на г-н Атанасов, Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че теоретично съществува такава възможност и допълни, че досега не е било правено такова "орязване на бюджета". Той заяви, че за подобни проекти всяко мнозинство, управляващо страната може да бъде лесно убедено в ефективността му, още повече, че зад различни проекти, осъществявани на територията на Общината, стои Американската агенция за международно развитие и благодарение на тяхната помощ Общината има сериозно лоби в МФ. Г-н Рашев спомена, че при приемането на общинския бюджет за 2002 година да се посочи, че има такъв кредит и да се реализира този проект.
Относно втория въпрос на г-н Атанасов г-н Рашев отговори, че по времето на управлението на предишния кмет на Общината, наистина е имало такова предложение за производство на енергоспестяващи лампи в бившия ЗЗУ. Този проект не е бил с определена насоченост към определена програма докато в предложения на дневен ред въпрос става дума за ясна и конкретна програма на ААМР пред ТБ ОББ, където представителите на Агенцията определят ОББ за гарантиране на 50% от заема.
Г-н Рашев вметна, че що се касае до проекта по времето на управляващите през предходния мандат, то той лично, като областен управител тогава, го е "пускал на много места", включително и пред Съвета за регионално развитие, но за съжаление същият не е бил включен в проектите на регионалния план за развитие като вътрешнообщински проблем.
Относно проекта, предмет на разглеждане, г-н Рашев поясни, че самото разработване на документите става с фирма, посочена от ААМР, като разходите по него се заплащат от Агенцията. По въпроса с избора на изпълнител на техническия проект, то той увери, че това ще стане единствено по Закона за обществените поръчки с конкурс. В заключение г-н Рашев обобщи като заяви, че икономията е значителна и помоли общинските съветници да одобрят предложението, за да може да се работи по него.
С 30 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 487
ОТНОСНО: Предоставяне на инвестиционен кредит за реализация на проект за енергийна ефективност
На основание чл. 21 ал.1 т.8 и т.10 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново,
1.Дава съгласие Община Велико Търново да сключи договор с ТБ “ОББ” АД – клон Велико Търново за инвестиционен кредит за осъществяването на Общинска програма за енергийна ефективност и Стратегия за развитие на Община Велико Търново в размер на 633 618 лв.
Обекти:
- Улично осветление гр.Велико Търново
- Кметство Дебелец
- Кметство Килифарево
2.Учредява договорна ипотека в полза на ТБ “ОББ” АД – клон Велико Търново следните недвижими имоти, които да послужат като обезпечение /в размер на 50 %/.
- АОС № 200 – ул.”Н.Габровски” 31 кв.144 парцел ІІ магазин 82,70 м2
- АОС № 201 – ул.”Н.Габровски” 33 кв.144 парцел ІІ магазин 80,30 м2
- АОС № 427 – ул.”Мармарлийска” – парцел ІІ кв.163 - складове 10 бр., рампа 133 кв.м
- АОС № 112 – ул.”Ст.Стамболов” № 65 кв.253 97,42 кв.м
- АОС № 210 – магазин ул.”Независимост” № 18 кв.81 парцел ХVІІІ – 72 кв.м
3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да сключи договор за заем с ТБ “ОББ” АД – клон Велико Търново в размер на 633 618 лв. и учреди договорна ипотека върху изброените имоти в полза на ТБ “ОББ” АД – клон Велико Търново.
4.Дава съгласие за включване в инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2001 г. на технически резерв в размер на 43 095 лв. като актуализация за осигуряване на 30 % -то участие със собствени средства в проекта от страна на Община Велико Търново. В раздел Х – Инвестиционен резерв да се счита в това число технически резерв по Общинска програма за енергийна ефективност, както следва:
Х – Инвестиционен резерв
било - 261 280
става - 261 280
в т.ч.:
техн.резерв /ОПЕЕ/ - 43 095
ПО ШЕСТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н СТ. ВИТАНОВ припомни, че това предложение се внася за втори път, заявявайки, че коректността изисква към текста на предложението да бъде приложена обяснителна записка за какво ще бъде използван този кредит, както и да бъде предоставена информация за актуалното състояние на фирмата т.е. дали тя печели или губи и какви са шансовете с тези приходи тя да покрие вноските по този кредит. Той изрази и своето съмнение относно ефективността на т. нар. "паяк" и доколко това средство е съобразено с особеностите на града. Г-н Витанов припомни и начина, по който бе направено предложението за гореспоменатия "паяк" правейки извода, че буди съмнение липсата на информация в предложението за състоянието на фирмата, фактът, че се отлага плащането на кредита по предишния отпуснат заем, а се иска втори - всичко това не звучи сериозно, а и не е коректно и към целия ОбС. В заключение г-н Витанов заяви, че ОбС не бива да допуска втори път подобна грешка.
Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че материалът се внася за първи път за разглеждане, тъй като предишния път точката бе отложена и въпросът не е обсъждан. Той допълни, че информация за финансовото състояние на дружеството може да се поиска във всеки един момент, но досега такава не е била искана от постоянните комисии. Искането за разсрочване на отпуснатия кредит е бил поискан не защото "паякът" не е ефективен, а защото са се появили организационни трудности във връзка със съвместната дейност с РПУ. Същото работи с недокомплект от хора и не във всеки един момент е възможно присъствието на полицай за констатиране на нарушения относно паркирането и спирането на МПС. Друг проблем възниква от разминаването на работните времена на полицаите и общинските служители - проблем, който ще се разрешава в следващите месеци.
Г-н Рашев поясни, че искането за отпускане на нов кредит е с цел стартиране проучването и изграждането на т.нар. "синя зона" , както и на някои паркинги. Той подробно запозна общинските съветници за част от възнамеренията на ОбА за разрешаване в определена степен въпроса с паркирането на МПС в определени части на града. В заключение г-н Рашев заяви, че дейността на дружеството е печеливша и е в полза на обществеността на Велико Търново.
Други изказвания не бяха направени.
С 16 гласа "за", 6 гласа "против" и 8 гласа "възд.се", предложението не бе прието.
Г-ЖА П. ГАГОВА взе думата за обяснение на отрицателния си вот заявявайки, че положението по градските улици я кара да се срамува, че като общински съветник е гласувала за обособяването на множество паркинги, които доста водачи на МПС избягват, спирайки по страничните тесни улички, което води до още по-голямо задръстване. Тя сподели, че е свидетел на ежедневната селективна работа на "паяка", която не може да оцени като ефективна и допълни, че докато не бъде представен отчет за дейността на Дружеството, тя няма да даде положителен вот за отпускане на кредит.
Г-Н Р. РАШЕВ репликира г-жа Гагова като заяви, че селективното отстраняване на МПС зависи от РПУ и по-точно от РДВР, за което се изготвя доклад – колко коли са посочени, какви марки и т.н. Той добави, че нито РПУ, нито РДВР са подведомствена служба на Общината, за да се иска от тях обяснение за това. Тази дейност не може да бъде осъществявана без активното участие на органите на МВР. Г-н Рашен заяви, че при поискване той е готов да направи специален доклад по въпроса. В заключение г-н Рашев призова да не се хвърля с лека ръка вината върху Общината и нейните служители и никой да не се срамува от тяхната работа, по-скоро би трябвало гражданите да се срамуват от дейността на други структури, които не си изпълняват ангажиментите.
ПО СЕДМА ТОЧКА от дневния ред Г-Н И. СТОЯНОВ обърна внимание на колегите си върху някои математически и технически неточности в предложението, като заяви, че не е против определянето на местостоянките, но помоли грешките да бъдат коригирани. Той попита дали са достатъчни предложените 206 броя места за всички 454 таксиметрови коли, които се движат на територията на града.
Г-н Р. РАШЕВ разясни, че явната техническа грешка при набирането на материала ще бъде отстранена, както и преразглеждането на крайния сбор на броя на местостоянките. По отношение на броя на местата спрямо броя на таксиметровите коли г-н Рашев заяви, че това е така, тъй като половината от такситата се движат из града, а другата половина почиват, т.е. в нито един момент няма повече от 200 таксиметрови коли. Ако ОбС приеме това предложение, то още през следващата седмица ще започне маркиране на местата, за да са ясно и точно ограничени, за да не стават "жертва на "паяка" и да не спират върху пешеходните пътеки.
Г-Н И. СТОЯНОВ благодари за разясненията и предложи в т.1 от решението да бъде записано числото 196, а техническите грешки да бъдат отстранени.
С 28 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 488
ОТНОСНО: Определяне таксиметрови местостоянки
На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА и чл.47 ал.1 и 3 от Наредба № 34/06.12.1999 г. на Министерство на транспорта за таксиметров превоз на пътници Общинският съвет
1.Определя 196 бр. таксиметрови стоянки, както следва:
1.1.Ул.”Хр.Ботев”, преди кръстовището с ул.”В.Левски” – 3 броя успоредно на “границата на платното за движение”.
1.2.Пл.”Майка България” – от Пощенска банка до ул.”Хр.Ботев” по 4 броя в двете страни на пътното платно. В лявата част да се използва част от тротоара, за да се осигури необходимата широчина на пътните ленти за две платна на движение.
1.3.Ул.”Ал.Стамболийски” под х.”Етър” по посока Гранд хотел “Велико Търново” – 6 места успоредни.
1.4.Пред стария вход на бивше Военно училище – 3 местостоянки, перпендикулярно на пътното платно.
1.5.Ул.”В.Левски” пред бившата “Валентина” – 15 места /успоредни/.
1.6.Ул.”Ст.Стамболов” пред сладкарница “Синди” – 5 места – преди спирката по посока център.
1.7.Кв.”Картала” – ул.”П.Тодоров” № 2 – 10 места, перпендикулярно /обръщало на автобус № 4/.
1.8.Бул.”България – преди спирка Беляковско шосе по посока център – 9 места.
1.9.Ул.”Краков” – пред Двореца на културата и спорта – 20 места.
1.10.Кв.”Бузлуджа” – среден ред на паркинга пред бившия супермаркет – 10 места.
1.11.Кв.”Бузлуджа” – 2-ра спирка, паркинг ул.”Г.Живков” – 5 – 10 места.
1.12.Кв.”Бузлуджа” – пред Дом за стари хора – срещу първа спирка – 5 места.
1.13.Зона “В” – срещу микропазар – 8 места.
1.14.Кв.”К.Фичето” – ул.”Г.Бакалов” – от западния вход на детската градина – 10 места на север.
1.15.Бул.”Н.Габровски” – спирка Нова болница по посока център – след нея 4 места.
1.16.Кв.”Чолаковци” – преди тролейбусната спирка по посока център – 10 места.
1.17.Ул.”Ниш” – пред бивша Общинска болница – 10 места.
1.18.Бул.”България” № 1 – 3 места преди спирка автобус № 6 от страна на пазара.
1.19.Ул.”Марно поле” 19 – след кръстовището с ул.”Ив.Александър” по посока “Искра” – 5 места под 45о.
1.20.Ул.”Мармарлийска” до битака, след автобусната спирка по посока център – 10 места.
1.21.Бул.”Н.Габровски” срещу автогара – от входа на бивше ТПК “Масив” – 10 места.
1.22.Ул.”Т.Търновски” – срещу аптека “Фармвест 999” по посока жп гара – 5 места.
1.23.ЖП гара “В.Търново” – 5 места.
1.24.Ул.”Мизия” – до ресторант “Бавария” – 3 места.
1.25.Ул.”Цар Освободител” – зад паметника на Васил Левски – 3 места.
1.26.Пл.”Цар Иван Асен” – пред бивш Окръжен съвет – 3 места перпендикулярно.
1.27.Пл.”Велчова завера” – след спирка за център по посока хотел “Янтра” – 3 места.
2.Определя местостоянки за извършване на междуобщински превози на ул.”Цар Тодор Светослав” – паркинга срещу “Мототехника Христов” – 10 бр.
3.Местостоянките да се сигнализират с “начупена линия” – М 14 и символ “ТАХI” според изискванията на Закона за движение по пътищата.
ПО ОСМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.
С 20 гласа "за", 2 гласа "против" и 7 гласа "възд.се", Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 489
ОТНОСНО: Ликвидиране на съсобственост чрез доброволна делба
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.36 от ЗОС и чл.42 ал.1 т.3 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет
1.Ликвидира съсобственост чрез изкупуване от Гранд хотел “Велико Търново” на общински дял от урегулиран поземлен имот І, кв.88, намиращ се в гр.Велико Търново с предназначение за хотел и обслужващи дейности.
2.Утвърждава експертната оценка на общинския дял от имота, изготвена от “Инвестстрой 92” ЕООД, представляваща пазарната му стойност в размер на 139 780 лв.
3.Всички разходи по ликвидиране на съсобствеността да бъдат за сметка на Гранд хотел “Велико Търново”.
Г-Н И. СТОЯНОВ взе думата за отрицателен вот. Той заяви, че е гласувал против, не защото по принцип е против, а защото, за да се вземе решение по такъв въпрос, трябва да има становище от К по ТСУ. Г-н Стоянов подчерта, че е останал с впечатлението, че въпросът "трябваше да се претупа", докато той е искал съвет от колегите си за кой парцел точно става въпрос, за да се знае какво се дава.
Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че той е готов да даде разяснение на въпроса по всяко време и допълни, че общинска администрация не е възразила на постъпилото предложение от страна на управата на Гранд-хотел "Велико Търново" за промяна на регулационния и застроителен план на квартала с ликвидиране на улицата, която по план се води пред сградата, и която от много отдавна не съществува. В заключение г-н Кмета заяви, че тази предстояща сделка е в изгода на Общината.
ПО ДЕВЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н АТ. АТАНАСОВ изрази становище, че групата на ДЛ има отдавна изразена позиция по въпроса и допълни, че лично той смята за излишно "наливането на пари в средата на годината". По отношение на т.1 от предложението на ОбА, г-н Атанасов отново заяви позицията на ДЛ, че продажбата на големи общински сгради и обекти трябва да става по линия на приватизацията и средствата да отиват във фонд "Приватизация-инвестиционен". Той предложи като последна точка от решението на ОбС да бъде записан следния текст:"Получените от продажбата средства да се ползват с предимство за задоволяване на неотложни нужди на кметствата и наместничествата на територията , на която са недвижимите имоти."
В допълнение на казаното от г-н Атанасов Г-Н СТ. ВИТАНОВ заяви, че след разговор с един от кметовете, на територията на чието кметство се намира имота, не е бил уведомен за подобна процедура. Той отправи искане към ОбА да прави разлика "между кмет и пъдар". Коректно и нормално е кметовете на населените места да бъдат уведомявани за подобно решение, да се иска тяхното мнение и съгласувано с тях, уважавайки ги като институция в съответното населено място, да се внася подобно предложение за разглеждане. Г-н Витанов предложи проекто-решението да бъде гласувано точка по точка.
Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че следва принципа всички продажби и отдавания под наем в населени места извън гр. В. Търново да стават със съгласието на кметовете и кметските наместници и допълни, че това досега се спазва. Ако има пропуск при спазването на този принцип г-н Кмета отговори, че е готов да го оттегли с изключение на това за с. Водолей. Той помоли на едно закрито заседание на ОбС да се разгледа поведението на кмета на с. Водолей по отношение на стопанисване на собствеността на селото и допълни, че проблемът е много тревожен.
По отношение на въпроса продажбите на ДМА на големи обекти да се извършват по линия на приватизацията, г-н Рашев припомни на общинските съветници обсъжданията на подобни въпроси на заседания на НСП, от които става ясно, че в Програмата за приватизация не достигат около 200 000 лв. Той поясни, че в предложената т.1 на проекто-решението обектите са на стойност над 200 000 лв., които не е възможно всички да се реализират на един етап. Г-н Рашев подчерта, че в общинския бюджет е заложен дефицит, който е гласуван от ОбС и който по някакъв начин трябва да бъде попълнен.
Г-н Кмета информира ОбС, че по отношение на сградата на училището, предмет на разискванията, след закриване на предишното заседание на ОбС са били проявени инвестиционни намерения и допълни, че е добре този въпрос да се гласува сега, за да може Общината да отговори на тези намерения по законоустановения начин.
В заключение г-н Рашев заяви, че в момента, в който бъдат преизпълнени собствените приходи от продажбата на ДМА, това ще бъде обявено. Той поясни още, че не всички обекти, които ОбС гласува за продажба реално се продават и даде пример с постъпления от 120 000 лв., влезли във фонд "Жилищно строителство" от продадени имоти т.е. не всички средства, получени от продажбата на имоти общинска собственост постъпват по бюджетните сметки на Общината. Г-н Рашев призова общинските съветници да гласуват предложението, за да върви изпълнението на бюджета.
Г-Н СТ. ВИТАНОВ заяви, че няма проблем процедурата да започне, но само ако е по линия на приватизацията, останалото е декапитализация на Община В. Търново.
Г-Н Р. РАШЕВ репликира г-н Витанов с думите, че това не е вярно пояснявайки, че средства от бюджета на Общината също се влагат в Инвестиционната програма. Той допълни, че дейността на Общината се извършва с гласувания от ОбС бюджет и зададе въпроса дали като се плащат заплати означава , че се декапитализира държавата.
Г-н Рашев заяви, че в този момент няма механизъм, по който да се насочват определени средства за едно или друго населено място и поясни, че в средата на годината не е възможно изпълнението приходната част на общинския бюджет. Когато същата се изпълни, то тогава ще може да се говори за насочване на средства или определяне на същите за капиталови разходи до размера на 5%.
Други изказвания не бяха направени.
Бе подложено на гласуване предложението на г-н Атанасов за нова точка в решението.
С 24 гласа "за", 1 глас "против" и 2 гласа "възд.се", предложението бе прието.
Г-Н П. ПЕТРОВ обясни отрицателния си вот с думите, че това е едно недомислие и попита дали отсега нататък, когато се разискват въпроси, свързани с реализацията на приватизацията, ще се прилага практиката който и да е съветник да допълва или подкрепя с условието "средствата да отиват еди-къде си." Г-н Петров заяви, че общинската администрация е тази, която разпределя средствата и не може общинските съветници, след като са дали съгласието си по този въпрос, да се явяват в ролята на администратори и те "да определят къде да отидат парите."
С 15 гласа "за", 2 гласа "против" и 8 гласа "възд.се", предложението на г-н Витанов за гласуване по отделни обекти бе прието.
С 15 гласа "за", 1 глас "против" и 8 гласа "възд.се", предложението, записано в т.1 от проекто-решението не бе прието.
С 25 гласа "за", 1 глас "против", "възд.се" няма, предложението по т.2 бе прието.
С 25 гласа "за", "против" няма и 2 гласа "възд.се", предложението по т.3 бе прието.
В резултат от проведеното гласуване по предложението на ОбА заедно с направените допълнения, Общински съвет прие
РЕШЕНИЕ № 490
ОТНОСНО: Продажба на недвижими имоти частна общинска собственост
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество Общински съвет дава съгласие за продажба на следните недвижими имоти – частна общинска собственост, както следва:
1.Поземлен имот ІІІ строителен квартал 20 в с.Ресен, община Велико Търново с площ 1850 кв.м.
Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой 92” ЕООД в размер на 4700 лв.2.Поземлен имот VІІІ – общински, строителен квартал 11 в с.Водолей, община Велико Търново с площ 2200 кв.м.
Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой 92” ЕООД в размер на 3100 лв.3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочените имоти при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начални тръжни цени, равни на експертните оценки.
4. Получените от продажбите средства да се ползват с предимство за задоволяване на неотложни нужди на кметствата и кметските наместничества, на чиято територия се намират недвижимите имоти.
От името на групата на ДЛ, Г-Н ВИТАНОВ предложи г-н Кмета да подготви същото предложение за разглеждане от НСП и на следващото заседание на ОбС то да бъде разгледано и подкрепено.
Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че ОбА ще направи това предложение и вметна, че току-що направеното предложение противоречи на думите на г-н Витанов, че няма да се спре инвеститорския интерес, защото ако ОбС беше гласувал предложението по т.1, след 15-20 дни щеше да се проведе конкурс, а при сегашното положение – на есен.
ПО ДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА В. ТОДОРОВА заяви, че К по ЗСД не е разглеждала въпроса, а той е доста специфичен имайки предвид материалните активи на стоматологичния център. Тя допълни още, че точката не е съгласувана с ръководството на Стоматологичния съюз и със синдикатите, т.е. не е прецизно предложена пред ОбС. Г-жа Тодорова обясни, че ако ОбС гласува предложението, то ръководството на Стоматологичния съюз ще го обжалва пред Областния управител.
Г-жа Тодорова попита г-н Кмета дали след толкова продажби на общински имоти са се събрали средства за закупуване на апарат за упойки в Онкологичния диспансер, както е било обещано това да стане за един месец.
В заключение г-жа Тодорова предложи точката да се разгледа първо на заседание на К по ЗСД, на което да присъстват представители на Стоматологичния съюз.
Други изказвания не бяха направени.
С 23 гласа "за", 1 глас "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 491
ОТНОСНО : Отдаване под наем на ДМА от “Стоматологичен център І” ЕООД - В. Търново
На основание чл. 21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл. 21 ал. 1 и § 7 от ПЗР на ЗППДОбП, във връзка с реш. № 373/26.02.2001 година на Об съвет, Общински съвет
1. Дава съгласие да бъдат сключени договори за отдаване под наем на помещения и инвентар на “Стоматологичен център І” ЕООД - В. Търново, съгласно приложен списък.
2.В договорите да бъдат включени задължителни клаузи за :
- освобождаване на обектите и инвентара в 10 - дневен срок за от уведомяване на наемателите за сключена приватизационна сделка за дружеството;
- забрана за извършване на ремонти и подобрения на обектите и инвентара без писмено съгласие от наемодателя;
За неспазване на посочените задължения да се предвидят санкции.
ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.
С 24 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 492
ОТНОСНО: Отдаване под наем на класна стая /помещение/ в СОУ “Емилиян Станев” за организиране и оборудване на компютърен кабинет
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.12 ал.4 от ЗОС, и чл.11 от НРПУРОИ, Общински съвет Велико Търново
1.Дава съгласие за отдаване под наем на една класна стая /помещение/ в СОУ “Емилиян Станев” за организиране на компютърен кабинет след провеждане на конкурс.
2.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да предприеме действия за организиране и провеждане на конкурса при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.
ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н А. ВЕЛИКОВ попита дали техническите грешки не стават твърде много и предложи да се въведе необходимия ред в ОбА, за да не се губи времето на ОбС с коригиране на взети вече решения. Той изказа опасение, че подобна техническа грешка може да доведе до много съществени правни последици и вината тогава ще падне върху ОбС, а не върху ОбА.
Г-Н Р. РАШЕВ репликира, заявявайки, че техническата грешка не е на ОбА, а на "Инвестстрой-92" ЕООД.
Други изказвания не бяха направени.
С 24 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, Общинския съвет прие
РЕШЕНИЕ № 493
ОТНОСНО: Промяна в текста на Решение № 437/12.04.2001 год. на Общински съвет – Велико Търново
1. На основание чл.21, ал.1, т.8 и т.9 от ЗМСМА, Общински съвет приема ескпертната оценка на "Инвестстрой-92" ЕООД за помещения, находящи се на І етаж, бл.VІІ в сградата на "ДКЦ-І-В.Търново" ЕООД, гр. В. Търново;
2. На основание чл.21, ал.1, т.8 и т.9 от ЗМСМА, във вр. с чл. 148, ал.1, т.2 от ТЗ Общински съвет увеличава капитала на "Фарма" ЕООД със сумата от 84 865 лв. /осемдесет и четири хиляди осемстотин шестдесет и пет лева/, приравнени на 8 486 /осем хиляди четиристотин осемдесет и шест/ дяла по 10 лева всеки от тях, представляваща стойността на следните помещения, намиращи се в сградата на дружеството:
а/ Помещение, намиращо се в сградата на "ДКЦ-І-В.Търново" ЕООД, гр. В. Търново, ул. "Марно поле" № 21, кв. 112, парцел І, блок VІІ, етаж І с площ от 85 кв.м., представляващо аптека № 6 с базисна стойност съгласно експертна оценка в размер на 10 865 лв. /десет хиляди осемстотин шестдесет и пет лева/;
б/ Помещение, намиращо се в приземния етаж на корпус ІІІ от сградата на "ДКЦ-І-В. Търново" ЕООД, гр. В. Търново, ул. "Марно поле" № 21, построена в поземлен имот І-първи, строителен квартал № 112 по плана на града със застроена площ, съгласно представения архитектурен проект от 158 кв.м., заедно с ½ идеална част от общ коридор, целият от 19,20 кв.м. и отстъпено право на строеж, спрямо застроената площ на обекта с пазарна стойност, приета с Решение № 327/21.12.2000 год. на ОбС в размер на 74 000 лв. /седемдесет и четири хиляди лева/,
Увеличава капитала на "Фарма" ЕООД от 27 200 лв. /двадесет и седем хиляди и двеста лева/ на 112 065 /сто и дванадесет хиляди и шестдесет и пет лева/, приравнени на 11 206 /единадесет хиляди двеста и шест/ дяла по 10 лева всеки от тях.
3. Възлага на управителя на "Фарма" ЕООД да извърши регистрация на промените в капитала на търговското дружество пред Великотърновския окръжен съд.
ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА изрази съгласието си с основателната забележка на г-н Великов и допълни, че внасянето на материала се е наложило в последния момент заради възможността, която се предоставя за продължаване развитието на проекта. Тя изнесе факти за успешното развитие на проекта, за привлечените сътрудници и успешно проведения курс за екоинспектори. Г-жа Джанабетска помоли колегите си да гласуват за това предложение, за да се даде шанс за институционализиране на звено "Екоинспекция", каквато възможност се предлага по Програма "Аксес" на Европейската комисия. В заключение г-жа Джанабетска призова за подкрепа Община В. Търново да влезе като партньор по проект на Геоекоклуб "Академика" в тази програма.
Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че лично той не е запознат с това предложение и няма представа какви ще бъдат ангажиментите на Общината по него. Той добави, че за него е странно това внасяне на предложение, тъй като той е подписал друго предложение в тази връзка, което не е предложено за разглеждане. В заключение г-н Рашев заяви, че принципно подкрепя подобна проява, в която Общината да участва като партньор.
Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА поясни, че работата по проекта е координирана с началник отдел "Селищна екология в ОбА, водени са разговори преди повече от месец за възможностите Общината да кандидатства по този проект.
Г-Н С. ДИМИТРОВ попита дали в частта си "Глоби" екоинспекторите ще се съобразят с факта, че по-голямата част от гражданите наесен ще подготвят зимнината си и ако се предвиждат глоби, то това ще е "мина, която ще взриви целия проект".
Г-ЖА ДЖАНАБЕТСКА отговори, че за подобна дейност не са регламентирани санкции.
Г-Н Т.П.ТОДОРОВ заяви, че на УС на ОФООС обстойно е разглеждано предложението на г-жа Джанабетска и се учуди от изказването на г-н Кмета по въпроса. Той допълни, че ОбС трябва да даде възможност това, което е направено досега, да продължи да работи.
Г-Н Р. РАШЕВ взе думата, за да изрази мнението си, че вероятно не е бил разбран. Проектът, който е одобрен от УС на ОФООС, по който е изготвяна и Наредбата за опазване на околната среда се предвижда до няколко дни да е готов. Сега става въпрос за продължаване на този проект и евентуално за нови задължения на Общината, която досега участва с 10 000 лв. Той попита дали става въпрос за нови финансови задължения на Общината или не, защото не става ясно от предложения материал.
Г-ЖА СТ. ТАНЕВА обясни подробно начина и условията за финансиране и участие в конкурси, организирани от програми на делегацията на Европейската комисия. По разглежданата програма се иска кандидатстване за институционализиране на вече учредената Екоинспекция. За в бъдеще по този проект Община В. Търново няма да има финансови задължения по проекта.
Г-Н Р. РАШЕВ попита дали Общината има дялово участие в него.
Г-ЖА СТ. ТАНЕВА отговори, че Общината няма ангажименти към дялово участие по проекта – "иска се само партньорство."
Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА поясни, че измеренията на финансовата подкрепа са заложени в план-сметката на ОФООС. В тази сметка влизат сумите от събраните глоби и санкции. Тя допълни, че се разчита тези суми, които са около 3000 лв. да бъдат използвани за развитието на Екоинспекцията в бъдеще.
Г-Н Р. РАШЕВ категорично се обяви против проекта в този му вариант и се аргументира с това, че се залага предварително какво трябва да се реши от УС на ОФООС и след това от ОбС. Той допълни, че не става ясно как определени приходи, които сега са налице, ще се похарчат и за какво – по този начин ще се наруши баланса между приходната и разходната част на фонда.
Г-Н Т.П.ТОДОРОВ поясни, че за всеки УС на ОФООС има изготвени протоколи и предложи този спор да се изясни на заседание на УС.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ предложи отлагане на въпроса за след две седмици.
Г-ЖА ДЖАНАБЕТСКА напомни, че срокът за подаване на проекта по Програмата е 13 юли и ако днес ОбС не вземе решение, ще се пропусне възможността да се продължи работата по проекта.
Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ заяви, че ако въпросът е бил толкова сериозен предвид крайните срокове, то да е бил внесен по надлежния ред за разглеждане.
Други изказвания не бяха направени.
С 13 гласа "за", "против" няма и 7 гласа "възд.се", предложението не бе прието.
Г-ЖА К. ДЖАНАБЕТСКА изрази съжалението си от решението на ОбС пояснявайки, че в предложението няма упомената сума т.е. може да не се включва сума. Става въпрос за съгласие за участие на Общината като партньор по проекта.
ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ предложи същата да отпадне от дневния ред.
Г-Н М.МИХОВ добави, че има нов общински съветник, който още не е член на никоя ПК.
Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ заяви, че решението "на парче" няма да реши кардинално проблема, тъй като в доста от комисиите има нарушение на квотния принцип и някои от комисиите имат претенции към една или друга комисия. Според него цялостното решаване на проблема трябва да стане след провеждане на дебати между председателите на групите политически партии, представени в ОбС.
Г-Н А. ВЕЛИКОВ подкрепи предложението на г-н Коджабашев и г-н Тодоров.
С 20 гласа "за", "против" и "възд.се" няма, предложението за отпадане на т.14 от дневния ред бе прието.
След изчерпване на дневния ред, в 13:50 часа Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ закри заседанието.
Препис от протокола се изпраща на Областния управител и Районна прокуратура за сведение.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:……………
/Т.Д.Тодоров/
ПРОТОКОЛИРАЛ:…………..
/М. Цонева/
ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:
……………. ……………. ……………
/К.Джанабетска/ /П.Гагова/ /М.Михов/
…………… …………….
/П. Петров/ /Ст. Витанов/