Препис извлечение от Протокол № 38

от заседание на Общински съвет,

проведено на 04.08.2005 година.

 

ОТНОСНО: Изменение в Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет

 

РЕШЕНИЕ № 621

 

На основание чл. 22, ал. 1 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Изменя Раздел VІІІ от Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет, както следва:

1. Наименованието на Раздел VІІІ се изменя както следва:

Било: "Общински дълг. Взаимоотношения на общините с банки и други финансови институции".

Става: "Общински дълг".

2. Чл. 52 се изменя така:

Било: Чл. 52. /1/ Общинският съвет може да взема решения за поемане на общински дълг с приемането на бюджета на общината или в процеса на изпълнението му. Финансовите задължения, поети с решение на общинския съвет, съставляват общински дълг и са задължение на общината.

/2/ Поемането на общински дълг се извършва чрез:

1. Емисия на общински ценни книжа;

2. Договори за заем с банки и други финансови институции.

/3/ Общински дълг може да се поема за:

1. Финансиране на инвестиционни програми и проекти;

2. Финансиране на временен недостиг на средства за местни дейности, възникнал в рамките на бюджетната година;

3. Рефинансиране на непогасен дълг.

/4/ Условията, на които трябва да отговарят инвестиционните програми и проекти по ал. 3. т. 1 и редът за разглеждането и одобряването им се определят от общинския съвет. Дългът по ал. 3, т. 2 се погасява в рамките на бюджетната година.

/5/ Дължимите суми за лихви, такси, комисионни и погашения на главниците по общинския дълг са за сметка на собствените приходи и общата изравнителна субсидия и се предвиждат ежегодно в бюджета на общината, без да се нарушава нормалното финансиране на местните дейности, както и за сметка на извънбюджетни средства с инвестиционно предназначение в случаите по ал. 3, т. 1.

/6/ В случаите, когато дългът е поет за финансиране на инвестиционни програми и проекти в делегираните от държавата дейности, дължимите суми за лихви и погашения на главниците могат да бъдат за сметка и на целевата субсидия за капиталови разходи, но в размер до петдесет на сто от нея.

/7/ Годишният размер на разходите по обслужването на дълга не може да надвишава 25 на сто от размера на собствените приходи и общата изравнителна субсидия на общината за съответната година.

/8/ В 6-месечен срок преди изтичането на мандата Общинският съвет може да вземе решение за ползване на банкови заеми и за емитиране на общински облигации за дългосрочни капиталови разходи само след референдум.

/9/ Общината не може да обезпечава общинския дълг чрез залог или ипотека на имущество – публична общинска собственост.

/10/ Кметът на общината изготвя годишен отчет за състоянието на общинския дълг и го внася в Общинския съвет като неразделна част от отчета за изпълнение на общинския бюджет.

/11/ Приетият от общинския съвет отчет за състоянието на общинския дълг се изпраща заедно с отчета за изпълнението на бюджета на общината, на министъра на финансите и на Сметната палата.

/12/ Дългът на общините не е гарантиран от държавата и не представлява нейно задължение, освен в случаите, когато по съответния ред е издадена държавна гаранция.

Става: Чл. 52. Общинският съвет може да приема решения за поемане на общински дълг при условия и по ред, определени със закон.

3. Чл. 53 се отменя.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                /инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/

 

Вярно:

        /И. Иванова/